Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Dårlig oplevelse med SHG.DKAf Gæst Kasper | 22-01-2008 23:24 | 5255 visninger | 48 svar, hop til seneste
Jeg vil lige fortælle eventuelle nye shg.dk A/S kunder om min historie omkring en reparation af en bærbar computer.
Computeren har været til reparation hos shg.dk 2 gange i juni, og en 3. gang i oktober. Den 3. gang beholdte de computeren i over 2 måneder. efter jeg havde ventet i 1 måned, skriver jeg til shg.dk hvor jeg spørger hvordan det går med min computer. Jeg modtager en mail fra en der hedder xxxxx, hvor der helt enkelt står:
Hej
Den er ikke færdig endnu.
Det er simpelthen så elendig service, at det er svært at tro på!
Jeg modtager computeren i december, kun få dage efter min garanti er udløbet. Det virker meget mistænksomt at de forgæves har prøvet at reparere computeren 2 gange, beholder computeren i tilpas så lang tid, så de sikrer sig at garantien er udløbet! efter kun 1,5 måned, hvor computeren blev brugt meget sjældent, virker den fandme ikke igen!
computeren hedder shg note 8630/DK - Centrino 760
Jeg får sikkert ikke en skid ud af min klage til shg.dk, og jeg tror det er svært at lave en sag hos forbrugerklagenævnet, men jeg håber på at andre kan undgå at opleve noget lign. ved at køber deres computere andre steder efter at have læst denne historie!
UNDGÅ AT KØBE NOGLE PRODUKTER HOS SHG.DK!!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af Lowkey. --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Jeg tror næppe du finder ret mange herinde som ikke er vældigt tilfredse med SHG.
Personligt har jeg handlet der i årevis, og aldrig fået andet end rigtigt god service. Der kan altid ske smuttere, men det er ikke tilfældigt at SHG er en af landets mest brugte og respekterede hardwarepushere.
Det er svært at se hvordan sagen har udviklet sig baseret på din ret begrænsede information. -- E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B. Som i en tidligere tråd. Har ALTID brugt SHG. fra 05 til 07 ligger den da på over 50.000,- bogført derinde.
Har aldrig haft noget som helst bøvl, og jeg har for det meste forlængelse af de 14. dages fuld returret. (Seneste med en Linksys router efter 1 mdr)
THUMBS UP SHG! -- http://mbstech.dk[...] - Laptop @ Dell XPS M1330 - T7500 Core 2 Duo 2.2 ghz - 3 gb ddr 667 - 250 gb sata - 128 mb Geforce 8400GS Forstår ikke hvorfor du kommer og whiner som gæst på dette forum! Jeg skal ikke kunne sige hvad der er grunden til din lange rep tid, men jeg vil nærmere sige.
KØB ALT HW HOS SHG!!!!!
Har haft flere RMA'er igennem SHG og det har fungeret 100% hver gang. Efter jeg selv har været lidt på kursus om bla statisk elektrisitet og behandling af HW må jeg sige jeg forstår sku godt det ikke er alle firmaer der bøjer sig i støvet og uden videre betaler penge tilbage for et produkt. Den måde meget af HW'eren bliver behandlet på kan jeg godt forstå en del af tingene går i stykker. -- Man skal leve mens man gør det
man skal bruge penge mens man tør det Aner ikke hvor mange gange jeg har handlet hos SHG. Men det er _RIGTIG_ mange gange gennem de sidste 5-7 år.
Jeg har til dato haft brug for at benytte deres service tre gange.
De to af gangene var der tale om defekte bundkort. Byttet på stedet uden spørgsmål. Tredje gang var det en defekt harddisk. Byttet på stedet uden spørgsmål.
Jeg fortsætter med at handle ved SHG. -- Søgemaskine optimering, holistisk design o.m.a.
http://www.videstu.com[...] #0 du kan jo lægge en sag hos forbrugerklagenævnet, og forklar alt.. hør ad hvad de siger.. tager de sagen så har du en chance.. prøv frem .. du har vel alle papiret som bevis. skriv gerne her på tråden, hvis det ender godt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0 hvis din story passer,,
er du da skide unlotto,, enig der.
men ellers vil denne tråd, ikke få mig til, at se bort fra shg.dk i en fremtidig ordre.
de har heldigvis ikke opbygget et ry som f.eks
getmore og pc-huset. -- E6750 & 4GB HyperX PC6400 & XFX 8800GT 512MB Alpha Dog
P5E X38 & Corsair HX520W & NEC 20WGX² & Z5500
Zalman CNPS 9700 NT & X-Fi in @ Antec P182 handler udelukkende ved shg så vidt muligt, og har vel også smidt omkring de 50 siden 2005 og aldrig haft en dårlig oplevelse, hverken i forbindelse med salg eller RMA. Fik sågar ombyttet et flækket vandkølehovede for et stykke tid siden :S
Ærgeligt med din oplevelse, omend den nok ikke vil ændre mit syn på shg samt det faktum at jeg til enhver til vil anbefale dem. -- #3 det har han da fuld ret til. Bare fordi det er shg har de ikke "lov" til at lave den slags fejl, og det er da kun godt det ikke sker mere.
Derimod, hvis der kommer en tråd om f.eks. getmore (osv) er der en million der bakker op osv, også selvom de ikke engang har købt der.. Folk bliver fornærmet og "stødt" af at nogen kommer med klager over SHG, oprettede selv en tråd 'imod' shg, og fik lignende respons.. Det er da for galt. -- //Ewowa Virker måske lidt tyndt at brokke sig med en gæste konto..
Men har selv kun gode, men begrænsede, erfaringer med SHG, køber ikke HW i DK.. Men kan jo være du får noget ud af det, og ellers ta kontakt til forbrugerklagenævnet, kan ikke se hvori det svære skulle være, det er jo en ret åbenlys sag ;) -- | ASUS Crosshair, | AM2 X2 3800+ | Gskill PC6400 HZ | GFX m. sort PCB | OCZ Powerstream 600W | Raptor | Thermochill-Iwaki-EK | #8 Jeg tror ikke du finder mange der bliver "fornærmede og stødt" over en tråd som denne.
Det du til gengæld finder, er ufatteligt mange der er uenige, da de udelukkende har oplevet god service.
Var jeg #0, ville jeg forsøge at køre sagen gennem forbrugerklagenævnet. En tråd som denne vil have så minimal effekt at det groft sagt er spild af tid. -- Søgemaskine optimering, holistisk design o.m.a.
http://www.videstu.com[...] #10 well kig for eksempel i #3..
óg evt. i #12.. (skeptisk)
-- -- //Ewowa Vil også gerne se lidt flere informationer og evt. beviser? -- http://mbstech.dk[...] - Laptop @ Dell XPS M1330 - T7500 Core 2 Duo 2.2 ghz - 3 gb ddr 667 - 250 gb sata - 128 mb Geforce 8400GS #8 - der er ingen der forbyder ham at kritisere SHG - der er nogen der reagerer på at han skriver "Lad være med at handle der" - når så mange af os netop anbefaler alle at gøre det pga den gode service. At lade hans påstand stå upåtalt, er jo dermed at skade intetanende brugere, som så bare tror at SHG er en lortebiks. Jeg har ingen interesse i SHG - jeg har interesse i at mine med-nørder har gode steder at handle, hvor man får hvad man forventer. -- E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B. #13 ja, og derfor burde folk poste deres gode erfaringer (som mange har gjort) istedet for at kritisere brugeren der har haft den uheldige oplevelse. -- //Ewowa En lille SHG-historie om en god erfaring, på baggrund af en dårlig.
Kæresten havde købt sit system hos dem, de samlede den, og alt var godt, indtil den en dag ikke ville starte. Jeg fejlsøgte på den, board og CPU var brændt af (og ja - jeg er IT-proff).
Det blev video-dokumenteret og defter røg det afsted med en RMA sag. 5 dage efter kom det retur med beskeden "de kunne ikke finde nogen fejl på det". I pakke retur, havde de så være så flinke at bukke nogle ben på den aldrende P4-CPU der var tale om.
DET dokumenterede jeg også og sendte det hele i en mail til den person jeg havde haft fat i.
Han ringede mig op og fortalte mig at det kunne ikke passe, men da jeg havde dokumentationen i orden havde han ikke andet valg end at bytte varene til nyt. Der gik 14 dage, og jeg henvendte mig til samme person, der så måtte krype til korset og fortælle at de desværre ikke kunne bytte det til samme udstyr. Så blev jeg "retfærdig" i tonelejet og bedte ham om at tilbage betale købssummen for de 2 dele.
Det accepterede han.
Af de penge, gik jeg så til en konkurrent og købte damen en Core2Duo CPU + MB.
og alt er selvf dejligt og lyserødt derfra og frem :o)
Just my dime.
/Party -- #8, problemet med at oprette en tråd som denne er, at det statistisk set ikke passer, at SHG yder en dårlig service; det er den positive feedback vel tegn på. At nogle har haft dårlige erfaringer er naturligvis for dårligt, men den dårlige reklame der ligger i nærværende overskrift (som nogle måske blot skimmer) overdøver lidt de gode erfaringer, som der er betragteligt flest af.
Jeg har også altid handlet hos SHG, og kan bestemt ikke finde på noget at beklage mig over - tværtimod. -- Blog :: http://www.goodlooking.dk[...] Derudover...
Ikke at det skal undskylde dårlig behandling, men vi HAR kun den "ene side af sagen".
Vi ved intet om hvordan #0 har henvendt sig, hvordan tonen, ordlyden osv. af hans korrespondance med SHG har været.
Nu antager jeg frækt at #0 har været... mindre høflig (i mangel af bedre udtryk) i sine henvendelser til SHG. Dette kan uden tvivl være medvirkende til "dårlig behandling".
Igen, dette må ikke og bør ikke ske... Men det kan i allerhøjeste være én forklaring.
Bemærk... jeg SIGER ikke at #0 har været mindre høflig, det er blot en hypotetisk antagelse. -- Søgemaskine optimering, holistisk design o.m.a.
http://www.videstu.com[...] #0 hvis det er den samme fejl har du stadig garanti.
Ex du har fået skiftet et drev og det er nu gået i stykker igen. Så gælder garantien stadig. -- Hep Hey #0
Du har været uheldig... men gennemsnittet af statistiske undersøgelser viser at det ikke er et gennemgående træk for SHGs service:
87% på EDB priser (1162 bedømmelser): http://edbpriser.dk[...]
75% på Nettjek (32 bedømmelser): http://nettjek.dk[...]
77% på TrustPilot (318 bedømmelser): http://www.trustpilot.dk[...] -- den danske sprog er en svær en at trykke sig ud i --
Sidst redigeret Sweeper, 688 og andre tilfredse SHG-kunder:
Indtil august var jeg selv en af jer, som aldrig havde oplevet SHG fra den mørke side. Jeg har siden deres start købt for et seks-cifret beløb og jeg tror efterhånden det første tal må være 2.
Men i august køber jeg, til min svigerfar, en demo bærbar til en god pris. Problemet er bare, at den ankommer uden strømforsyning.
Da jeg bestemt ikke mener det kan være rigtigt, kontakter jeg selvfølgelig SHG, hvor den første melding er, at det selvfølgelig må være en fejl. Han beder mig vente 2 minutter og er så i røret igen, for at fortælle mig at der skam står på deres hjemmeside, under demo-varer, at tilbehør kabler osv. kan mangle.
Nu mener jeg jo ikke, at en strømforsyning er tilbehør, men en ret væsentlig bestanddel af en laptop. Alt han kan tilbyde er, at jeg kan bestille en strømforsyning hos dem og selv betale, eller sende varen retur.
Da jeg egentlig gerne vil beholde den, udbeder jeg mig betænkningstid til næste dag.
Jeg beslutter herefter at prisen faktisk er ok (ikke længere god, men ok), selvom vi selv skal investere de 450,- til en strømforsyning. Problemet er så bare, at leveringstid på denne står som sort (ukendt).
Det kan jeg så ikke bruge til noget, så jeg starter forfra med en ny supporter næste dag. Start-reaktionen var nogenlunde den samme, bortset fra at ham her faktisk grinte og sagde det helt klart var en fejl. Lige indtil han også lige skulle lægge mig i 2 minutter og kom tilbage med, at den blev jeg desværre nødt til selv at købe. Selvom han lige havde givet mig ret i, at det ikke kunne betragtes som en af de ting, som kunne mangle fordi det var en demo-vare.
Nå, men nu vil jeg jo så gerne vide, hvornår det kan forventes at varen er på lager. Han vil MENE 4-6 dage, men kan ikke garantere noget. (hvorfor mon den manglede... blev den måske liiiige solgt, når nu man alligevel havde den ude af pakken og en kunde gerne ville købe en ??)
Jeg tør ikke tage chancen og beder dem sende mig et porto-mærke til returneringen. Det indvilliger han efter lidt tovtrækkeri i.
Vi henter en lidt sløvere bærbar i Merlin, som er på tilbud til samme pris som den første og venter nu på den porto-kvittering fra SHG. Næste uge rykker jeg for den første gang. Ugen efter anden gang, hvor jeg får at vide, at den ikke er sendt fordi Post Danmark desværre er løbet tør for dem.... Goddav, min bare selvfølgelig er de da dét. Da retur-ret udløber dagen efter, beder jeg ham sende mig en mail, hvor han forlænger min returret, så jeg har lidt dokumentation. Det var heldigvis intet problem.
Den 3. uge kommer den og jeg sender straks retur.
2 dage senere ringer SHG så og spørger hvad der egentlig skal laves ved den bærbare jeg har sendt til dem (som VAR vedlagt al info i et brev). Jeg fortæller at der skal skam ikke laves andet end at pengene skal returneres til min konto. Det lover han så at sørge for straks.
14 dage senere ringer jeg så for at høre hvor pengene bliver af og bliver lovet at blive ringet op senere på dagen.
Det betyder så åbenbart på SHG-sprog, at man bare skal skrive en mail dagen efter i stedet, så det gjorde jeg. Kun for at få at vide, at de ikke har modtaget pakken. WHAT !!! Jeg er endda blevet ringet op af dem, da de modtog den.
Hun insisterer altså på at få et T&T-nummer, så hun kan se om den ligger hos posten.
#18 Jeg er et pænt tålmodigt menneske og HERTIL i historien, har jeg opført mig yderst behersket og rolig. Men herefter stoppede den gode tone, for nu var jeg sgu snart gal.
Jeg mener: burde supporten ikke bare i første omgang indrømme, at her var sket en bommert og desværre kunne han ikke garantere hvornår de havde varen på lager, men at de selvfølgelig ville sende en, så snart de havde dem ?
Nå, men efter ENDNU et langt tovtrækkeri modtager jeg en kreditnota på det fulde beløb den 12/10... Jeps. 12 OKTOBER. Over 2 måneder efter købet.
Her var leveringstiden i øvrigt stadig ukendt på den famøse strømforsyning. Har dog lige kigget nu og den ER skam komme på lager nu. Dog følger der ikke 220v kabel med til den, det skal man bestille ved siden af. Det har det så stadig ikke på lager.
Alt i alt... havde jeg besluttet at beholde den, havde den faktisk ikke været brugbar, her et halvt år efter.
Afslutningsvis:
Jeg er stadig SHG kunde og som i siger taler statistikken for dem. Og for mit eget vedkommende har jeg haft tilstrækkeligt med gode oplevelser med SHG, til at jeg kan se gennem fingre med hændelsen.
Men det er helt sikkert, at havde dette været min første handel med SHG, så var det helt sikkert også blevet den sidste. -- MOHAA:Breakthrough... Det spilles på: 85.80.192.23
Verdens første BT-server
Det tog [7] år og [1] eftermiddag at generere denne side Jeg syntes at mange anmelder deres steder hvor de køber deres hardware uden at have haft en rma sag.
De fleste kan forretninger kan godt finde ud at levere ellers kan man jo bare afbestille så der er jo intet tabt.
Jeg syntes også at shg er gode til at levere varen, suporten er god, hvor møder man ellers live support, ikke mange stder tror jeg.
Dog udtaler jeg mig kun om forhandler hvor jeg har kørt rma sager og det er heldigvis ikke sket hos shg i nu.
Tilgengæld kan jeg anbefale datatel.dk som har behandlet flere rma sager for mig samt zitech.dk, servicen har været i top. Jeg har en da sendt hardware ind som ikke var fejl behæftet da det var mig der var en idiot til at samle mit system, ingen regning for det...det er sku da service.
Jeg tror at man altid vil opleve sager hos forhandler hvor folk har en dårlig oplevelse, da den man snakker med kan have en dårlig dag eller at der er en medarbejder der er på vej videre og ikke gider yder service mere da han skal skifte job m.m.
Dog må tilfældene ikke blive så generelle at det sker "tit"!
Af amatør firmaer må jeg nævne fønixcomputer, multimediawold som sidst har mistet deres e-mærkning, de burde nok også have nakke det hos deres søsterfirma getmore.
Nå men hvis du leder efter andre computer firmaer at handle hos kan jeg i hvertilfald anbefale overnævnte zitech og datatel. -- Jeg må så tilslutte mig den evige fanskare af folk som der har gode oplevelser med SHG A/S. Jeg har efterhånden postet måske 20K i køb hos dem, hvis ikke mere.
Jeg skulle købe ram til en ven, og kom til at lave den dumme fejl, og købe ram til bærbar, og ikke stationær. Nå, men jeg ringer ind til SHG kommer igennem, og forklarer dem sagen. Jamen det var intet problem (jeg havde tilmed også åbnet selve indpakningne til rammene) og det var stadig intet problem. Jeg skulle blot sende pakken retur, så kom der nogle penge retur også, og vi købte derefter de rette ram.
Derudover har jeg aldrig haft problemer med dem, og tingene er altid blevet sendt som de skulle, inkl T&T nummer etc.
- Dozer -- DFI Lanparty UT SLI-DR | AMD Opteron 180 | 8800GTS 320MB | 4GB Kingston | 3.1 TB @ 2x200 3x320 2x500 1x1TB | Logitech G15 + MX1000 | Antec P182 | #alle, jeg syntes det er synd for #0, han har haft en dårlig oplevelse med en butik, men fordi størstedelen herinde kun har oplevet positive handler derfra, bliver han nærmest svinet til og mistroet i den grad at man skulle tro at det var jer personligt han kritiserede.
Det at han er gæst herinde er da totalt ligegyldigt, hvis han har problemer med en butik spiller det ingen rolle hvadenten han er gæst eller seminørd, problemet bliver ikke mindre for ham.
Jeg har aldrig handlet med SHG og oprettelsen af denne tråd betyder ikke alverden for mig og om jeg vil handle der eller ej, syntes bare at manden bliver totalt overfaldet
#0, go' fornøjelse med din tråd -- MSI K9N SLI Platinum, AMD64 X2 5200+, Geforce 7800GTX, 4Gb Corsair XMS2 PC6400/800Mhz, 1x150Gb Raptor,1x160Gb, Antec P180, Vista X64 #24 hørt hørt.
[skulderklap til #0] og go vind!
/Party -- #24 + 25
Hvis nu #0 havde brugt andre vendinger end "UNDGÅ AT KØBE NOGLE PRODUKTER HOS SHG.DK!!!!" kunne det være at responsen havde været en smule mindre ensidig.
Seriøsitet avler seriøsitet. -- PHP/MySQL & .NET/MSSQL programmør
http://nettjek.dk[...] - straf netbutikkerne for falske leveringstider, dårlig service og lang reklamationstid #26, hvis den sætning er det eneste folk læser, så er det dem der har et problem med seriøsiteten
Når man læser indlægget femgår det helt tydeligt at han har et stort problem med butikken og derfor råder folk til at lade være med at handle der, ganske naturligt. -- MSI K9N SLI Platinum, AMD64 X2 5200+, Geforce 7800GTX, 4Gb Corsair XMS2 PC6400/800Mhz, 1x150Gb Raptor,1x160Gb, Antec P180, Vista X64 #27
Jeg siger ikke at det er det eneste folk læser - men at han kunne have afholdt sig fra den måde at bringe sit budskab på.
Havde han undladt at kommandere folk med store bogstaver, og blot havde beskrevet sit uheldige forløb, kunne folk selv tage stilling. Nu pådutter han dem noget som de tydeligvis ikke er enige i, og det får man høvl for. -- PHP/MySQL & .NET/MSSQL programmør
http://nettjek.dk[...] - straf netbutikkerne for falske leveringstider, dårlig service og lang reklamationstid Generelt også min support til SHG - dog med det samme forbehold som #20 udtrykker: jeg vil ALDRIG købe demo varer der!! Jeg købte i sin tid et GFX kort hvor ALT var strippet- både kabler, spil etc... de kabler ville hurtigt have kostet mig mere end rabatten de gav. -- well de har vel alle små ting i krogene..
havde et mindre problem med Midtdata.
havde en PSU til RMA. sendte den i go tid op til jul , og efter 2 dage i porten modtogen de den, ringede og spurgte om de kunne ombytte den så jeg havde den mellem jul og nytår.. INGEN PROBLEM siger de.. de har den dog ikke på lager men jeg kan få en anden hvis jeg vil det og det siger jeg da ja til.
tiden går og ingen ting modtager jeg, ender så med at ringe til dem straks efter jul og får af vide at jamen de har da ikke åbnede pakken endnu. det hele ender i jeg køre 110km op til dem og henter den selv fordi de ikke magtede opgaven at sende den til mig som lovet..
men jeg handler der gerne igen, for jeg kan godt se de havde travlt over julen.. måske de ikke skulle have sagt det kan vi da sagtens men måske nej det kommer til at knibe. du kan evt afhente eller sådan.. men skidt. -- Abit P35 Pro @ 1512
E6600 @ 3400Mhz
Corsair XMS2 @ 906Mhz
Applecare supporter ( sthlm ) #24 - den eneste grund til at #0 bliver svinet, er fordi han selv lægger op til den tone. Han skrev jo ikke en lang følelsesladet, velargumenteret forklaring på hvor galt det er gået - han gik bare all-in og svinede SHG uden nogen form for beviser eller dokumentation.
Gu er det da surt når man bliver "glemt" i et firma, men de lever sq af deres kunder, og jeg tror næppe de vælger at bolle folk for sjov. De er også mennesker, der laver fejl og har en dårlig dag.
Når #0 lyder som en vred teenager der er vant til at få alt hvad han peger på, og bare spiller "DE ER IDIOTER!!" kortet, så får han da igen af samme skuffe.
Jeg har været ude for 4 RMA sager hos SHG og de tre af dem forløb uden problemer overhovedet, og den sidste, tjah, der havde jeg ikke *ret* til en ombytning, så det fik jeg ikke. Det er da ærgerligt, men det er jo sådan reglerne er, det kan jeg jo kun respektere. Ikke noget galt i at følge reglerne. Tilgengæld har jeg kun fået venlig og professionel betjening der - og når #0 ikke oplever at få nogle fyldige og fornuftige svar, må der jo være en grund til det. Vi har ikke set de mails han *selv* har skrevet til SHG. Hvorfor?
Hvis nu grunden til at hans hardware er sendt til producenten skyldes at det er 3. gang der er fejl på maskinen, er det vist ganske almindelig proces. Hvis #0 havde indgået en fornuftig dialog med SHG, var resultatet af hans anstrengelser måske blevet bedre - men her virker det ikke som om der er gjort andet end at brokke. -- E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B. Der vil altid være nogen der kommer i en uheldig situation. Selv de bedste kan begå fejl. Mange af jer mener sikkert at Midtdata er en rigtig fin internetbutik. Men for godt 2-3 år siden tog det 1 års langt tovtrækkere med at få pengene tilbage for en defekt computer. Det er bare for lang tid ;) -- P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024 Grunden til den "brokkende" tone, skyldes at jeg skrev historien da kort efter jeg havde konstateret fejlen, og jeg derfor nok stadig var følelsesmæssigt påvirket af situationen. Så skrev jeg historien på flere fora, i forhåbning om at lette mit humør...
#31
her er mail korrespondence en månde efter jeg sidst havde hørt fra dem. jeg vedhæftede de mails jeg fik i starten, så personen klunne sætte sig ind i sagens forløb.
Hej shg.dk
Det er ved at være noget tid siden jeg har hørt fra jer. Hvad er status med min computer?
Venlig Hilsen
Kasper Kannegård Karlsen
Svar:
Hej
Den er ikke færdi endnu.
Med venlig hilsen / Best Regards
xxxxx
tak for oplysningen om at garatien bliver folænget... nu tror jeg lidt mere på at jeg kan få lavet computeren igen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. --
Her er verdens mindste violin: c|
Kæft en gang tudekoner der er herinde... Hvis #0 har haft problemer som beskrevet så er SHG nogle idioter. -- #33 Garantien bliver forlænget på den udskiftede del, ikke på hele maskinen, om det 3/6 måneder kan jeg ærligt talt ikke huske. Du skriver ikke hvilke fejl der har været på den før. Normen(ikke at forveksle med reglen)hedder sig, at opstår den samme fejl, på samme del, 3 gange kan forhandler kreditere produktet. Sådan er det hos bl.a. Acer og Fujitsu,
kan godt ske man skal gøre dem opmærksom på det, da de jo i sagens natur ikke har lyst til at dele nye laptops ud til højre og venstre hvis de kan slippe for det, og at det afaik er lidt af en gråzone ifht. Forbrugerklagenævnet. -- Ang. salgstråde jeg har lavet:
Kører også på hwt.dk:) #33
Tvivler på det du skriver der er ægte, specielt når der er stavefejl i svaret fra SHG.dk -- Asus Striker Extreme - E6600 @ 2,4 - 2GB PC6400 - 2xBFG 8800GTX SLI - X-Fi Fatality Pro - Coolermaster RealPower Pro 850W - Antec Nine Hundred #36 Nu er det jo ikke sikkert det er en copy/paste fra mailen, men ikke desto mindre kan jeg ikke se hvorfor du betvivler ægtheden af #0's mail? Alle kan misse et anslag på tastaturet, eller? Det er jo ikke ligesom Chippen i sin tid hvor man selv måtte gætte sig til betydningen;)
-- -- Ang. salgstråde jeg har lavet:
Kører også på hwt.dk:) #36 jeg er helt sikekr på de har jurister hos shg, til at sidde og tjekke alle mails igennem for stavefjel... eller hmm, så er det bare almindeligt fortravlede supportere der laver stavefejl.
har også kun haft gode erfaringer med shg. -- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, thermeltake tsunami, 19" tft. laptop: dell latitude d820
born to be a geek... #0
Har du spurgt om årsagen til lange ventetid ?
Sælgeren har måske efter en kort test fundet varen uvirksom, men kan af mange årsager ikke rette fejlen.
Derfor bliver varer i de fleste tilfælde sendt videre til leverandøren til videre behandling.
Så ja, sælgeren har jo ikke fået varen retur og af den årsag svarer: Den er ikke færdig !
#3
http://hol.dk[...]
#36
Hænger du dig i stavefejl ?
*GGG* -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Når i nu alligevel laver en V4 af hol, kunne man jo oprette et klage-forum, hvor komplet mailudveksling samt evt. båndede optagelser kræves...
Håber nogen forstår ironien !
Tro dog på at manden er blevet tørret, om ikke andet så dukker der nok en eller anden SHG supporter op på et tidspunkt der har en anden mening.
Har da oss haft en 2-3-4 mdrs problemer med en rma sag ved SHG engang, men alle hw-pushere har på et eller andet tidspunkt - nogle flere end andre. -- /Erik_A HOL.dk - stedet hvor forhandelerne altid hænges ud.
Hverken oprettelsen af denne tråd på HOL, Tweakup, edbpriser osv osv giver dem mindre kunder, eller fremmer din sag, så jeg fatter simpelthen ikke du orker eller andre gider spilde tiden på at skrive indlæg efter indlæg. -- http://laptopworld.myminicity.com[...] #41 Øhh, det kommer jo HELT an på, hvor MANGE negative tråde der laves om en forhandler.
Når der laves en tråd mod SHG, kommer der straks mange og forsvarer dem (mig selv inklusive), men lur mig om ikke den gode Uffe er/var pænt træt af HOL.DK.
Uden disse fora, havde Chippen levet i bedste velgående og det er gudskelov IKKE tilfælde.
Tror desuden heller ikke Getmore er begejstrede for tiden. -- MOHAA:Breakthrough... Det spilles på: 85.80.192.23
Verdens første BT-server
Det tog [7] år og [1] eftermiddag at generere denne side Vil tilslutte mig de fleste andre. Har købt for omkring 10-15 k derinde og haft 2 RMA sager, og kan ikke sige andet end, at jeg kun har oplevet en god service. Selfølelig sørgeligt tilfælde du har der. -- Har handlet for over 20k hos SHG, og har altid været tilfreds... RMA sagerne er også gode. Jeg fik pengene retur efter 2 af mine raptor diske var gået i stykker, selvom jeg havde haft dem i cirka 2 måneder. Tror ikke mange andre firmaer kunne finde på det! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. det med tilfresse og util fresse kunder er et vidt begreb. alle mennesker har forskellige personlig hedder og der med regerer folk også forskelligt i forskellige situationer. jeg skal lige slå fast at jeg har endnu ikke købt noget ved SHG.dk i nu, men jeg har dov haft ringet til deres service og snakket med dem (efter jeg hade ventet 15 MIN i kø, trals men sådan er det jo mange stder i dag) og der opblevede jeg en frisk og veloplagt expedient, jeg sage lige ud at jeg ikke skulle have lavet en ordre men bare ville høre om de kunne bygge en PC op med mine ønsker og krav og det var ikke noget problem, vi snakkede lidt frem og tilbage om forskellige ting og lavede også et tilbud på en pc med de krav jeg hade (jeg har kun opblevet en lige så god service et andet sted og det var ved Zitech.dk. jeg droppede dem dov igen men det skyldes overhoved ikke noget negativ hos dem, men kun fordi jeg senere hend fandt ud af at de simpelhend var for dyre i forhold til andre PC forhandlerer). og det er efter min mening god service i forhold til hvad jeg har opblevet andre steder, andre steder har jeg har opblevet at jeg ringer til dem, siger at det ikke er en ordre men bare et tilbud jeg vil have, så får jeg bare at vide at jeg skal sende en mail med de øsnker jeg har også vil de vende tilbage, men hvad skettet der intet. men sådan var det ikke hos SHG.dk, nej der gav exspedienten sig god tid til at hjælpe og svare på mine spørgsmål, ja jeg tror faktisk jeg snakkede med exspedienten i en halv time inden at samtallen var slut. så første hånds intrykket med SHG.dk var i midt tilfælde meget positiv. ja jeg overvejer faktisk kraftig at købe min næste pc hos dem. men uanset hvad så kan et firma aldser ganske enkelt ikke gøre alle samtlige kunder 100 % glade. det er der igen firmaer der kan. selvfølgelig kan der ske fejl og ja det er helveds iriterende når det sker, men det er aldser kun mennesker der sidder i firmaerne og mennesker er ikke fejl fri. jeg har selv opblevet tralse episoder dov ikke lige med pc. men med min bil på værkstedet. der var en fejl på regningen som gjorde at regningen lød på 15000 kr i stedet for 5000 kr og det var et være gede markede at få løst problemmet og det tog sin tid. men i sidste ende skyldes det ganske enkelt en taste fejl aldser en menneskelig fejl. og det samme kan også ske hos SHG.dk. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg vil til enhver tid mene at det er rigtig rigtig rigtig surt når sådan noget sker.
Når det så er sagt, så SKER det altså desværre. Det ER kun mennesker der sidder i den anden ende.
Derfor, vil du videre med dette, så tag sagen med forbrugerklagenævnet. Det er i mine øjne din eneste mulighed for oprejsning.
Og lige til sidst:
#45
Et lille tip. Del venligst din tekst op, det du der har skrevet, er i den grad så anstrengende at læse at jeg personligt valgte ikke at gøre det.
*Wall of text crits you for 10.000* -- Søgemaskine optimering, holistisk design o.m.a. http://www.videstu.com[...] Kig forbi. #46 sorry about that. det gik hvist lige hurtig nok. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hey!
Jeg skal snart ha' nyt logitech mus og keyboard og overvejede at købe det hos SHG.. hvis det er defekt ville jeg også gerne have mulighed for at få skiftet det ud uden at skulle kører fra københavn til århus... så alt i alt
Kan det anbefales at købe mus og tastatur online på SHG?
Hilsen forhåbentlig ny SHG kunde -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 430 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|