Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mobilr reparation fair?

Af Ultra Nørd Benjiii | 02-10-2017 12:24 | 3923 visninger | 97 svar, hop til seneste
Hejsa hol jeg har sendt min s7 egde ind fordi lade porten for anden gang er gået i stykker.. jeg har dog ødelagt min skærm og nu siger firmaet at jeg skal betale 2600 for at få den lavet? Jeg skal kun have skiftet lade porten på mobilen ? Hvordan kan det være ok ? Skærmen har jo ikke noget med at gøre med. At ladeporten virker eller ej
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#1
kiomis
Monster Supporter
02-10-2017 12:57

Rapporter til Admin
Jeg er både enig og uenig med dig. Problemet er mere at de kan strikke det sålædes sammen, at tabet/ødelagt skærm sandsynliggør at andre ting også er gået i stykker. DU kan bede dem om at lave reparation kun på ladeporten, og bede dem lade skærmen være som den er.. De vil dog sandsynligvis lade sig betale af kun ladeport+timer også.
--
S340 - X99X Fatal1ty - 5820k @ 4.4GHz - 16GB RAM - Intel 600p 256GB - GTX1080
#2
Azakiel
Skribent
02-10-2017 12:59

Rapporter til Admin
Er det for og bagskærm der er i stykker?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#3
Benjiii
Ultra Nørd
02-10-2017 13:03

Rapporter til Admin
#1 porten har haft det samme problem før og der var skærmen ikke i stykker peoblemet er åbenbart at man skal skifte skærmen for at kunne skifte ladeport? Men hvordan kan det være min skyld? #2 kun foran
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#4
Suppehue
Supporter Aspirant
02-10-2017 13:06

Rapporter til Admin
#3 Og så får du den tilbage med en stadig ødelagt skærm. Og så siger du at den ikke var så ødelagt da du sendte den ind, og nu kræver du en ny skærm gratis. Derfor skal du betale så mange penge.
--
#5
Benjiii
Ultra Nørd
02-10-2017 13:07

Rapporter til Admin
#4 mobilen har før haft samme fejl hvor den blev lavet. nu er skærmen gået i stykker og så er det samme sket igen med lade porten
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#6
Suppehue
Supporter Aspirant
02-10-2017 13:09

Rapporter til Admin
#5 Og da var skærmen ikke gået i stykker. Derfor kunne man bruge samme skærm.
--
#7
Azakiel
Skribent
02-10-2017 13:12

Rapporter til Admin
Problemet bunder i at front skærmen skal pilles ud hvis porten skal laves, hvis de piller en ødelagt skærm ud vil de være nød til at levere en mere ødelagt telefon tilbage da den ikke kan remonteres. Derfor afvises den.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#8
FlyingHippo
Elitebruger
02-10-2017 13:13

Rapporter til Admin
Lige en lille smule off topic: Melder telefonen om fugt i oplader porten? Det gør min søsters S7 nemlig og hun har ALDRIG haft den i nærheden af vand, men hun tør ikke sende den ind til forhandleren, fordi de har sagt at hvis "vandsensoren" indeni er udløst, så dækker garantien ikke.
--
#9
Benjiii
Ultra Nørd
02-10-2017 13:19

Rapporter til Admin
#8 det er hvad den gør ja. Og gjorde den også sidst #6 udtal dig ikke om noget du ikke ved noget #7 hvorfor skal det være min skyld?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#10
Azakiel
Skribent
02-10-2017 13:24

Rapporter til Admin
#9 Det er ikke producenten der har smadret skærmen, derfor hæfter du selv for de skader der er påført den, inklusive komplikationer der opstår i forbindelse med de påførte skader.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
Sunbao
Ultra Supporter
02-10-2017 13:36

Rapporter til Admin
#9 det skal være din skyld fordi det er dig der har påført din telefon skader, som gør den ikke kan laves uden at de skader også udbedres.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#12
Suppehue
Supporter Aspirant
02-10-2017 13:36

Rapporter til Admin
#9 ??!! Du skriver selv i nr 3 at første gang du fik den lavet, der var skærmen ikke i stykker. Ergo kan man fjerne skærmen, lave stikket (eller hvad der nu skal laves) og så sætte skærmen tilbage igen. Nu er skærmen så smadret, så kan de ikke fjerne den og sætte den tilbage uden den muligvis går mere i stykker. Derfor vil de ikke lave det medmindre du først betaler for en ny skærm.
--
#13
Sunbao
Ultra Supporter
02-10-2017 13:44

Rapporter til Admin
men altså køb en bordlader og lad trådløst så kan du skide ladeporten et stykke.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#14
Benjiii
Ultra Nørd
02-10-2017 13:47

Rapporter til Admin
#10 ladeporten er ikke gået i stykker pga skærmen. Derfor mener jeg ikke det er fair #11 hvorfor skal jeg ha lavet min skærm fordi min ladeport er gået i stykker? Det har jo ikke noget med det st gøre #12 fordi de siger man skal skifte skærmen? Det har de åbenbart også gjort sidst #13 skal betale 400 for at få den tilbage (og så har de snydt mig for 70 udover det)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#15
Azakiel
Skribent
02-10-2017 13:51

Rapporter til Admin
#14 Nej, men de kan ikke tilgå ladeporten uden at smadre resten af skærmen.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#16
Peter.
Ny på siden
02-10-2017 13:54

Rapporter til Admin
#14 Hvis de skal løfte skærmen op for at reparere det andet, er det nu altså mindre risikabelt for dem, der skal reparere det, hvis den ikke er i stykker. (specielt hvis den skal løftes op med sugekop eller lign. ved en "normal" rep.) Kommer de til at ødelægge skærmen mere end den var før, under reparationen står de med med dig som sur kunde der vil have sat en ny skærm i gratis. Forstår dem udmærket i den her situation.
--
#17
Sunbao
Ultra Supporter
02-10-2017 14:02

Rapporter til Admin
#14 fordi de er nødt til at fjerne skærmen for at kunne lave ladeporten, og de kan ikke fjerne skærmen fordi den er smadret så enkelt er det.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#18
LgT
Super Supporter
02-10-2017 14:17

Rapporter til Admin
Det lyder som om du ikke har snakket ret konkret med dem, før du sendte telefonen afsted? (de burde have varslet det hvis du har fortalt om væsentlige skader på telefonen.). Når det er sagt: hvis du kan få telefonen tilbage er trådløs ladning ganske ok, og laderen kan måske også bruges til næste telefon. Reperation af mobil telefoner (specielt skærm) er urimeligt dyrt i forhold til afskrivning og udskiftning: så alternativt bør rådet være at tage de 2500 kr og købe en mindre skrøbelig telefon end en samsung 'edge'. Jeg forstår din frustration -men det er ikke som så den enkelte reperatør der stikker af fra normen desværre.
--
#19
Mazies
Junior Supporter
02-10-2017 14:24

Rapporter til Admin
Ved ikke hvordan reglerne er, men synes ikke der er noget at sige til de ikke vil stå med regningen for din nye skærm? Hvis stikket ikke kan fixes, fordi de ikke kan pille skærmen af, så kan du jo ikke forlange at de forærer dig en ny skærm for at lave stikket... Det er jo ikke deres skyld at du har valgt at bruge din telefon som hockey-puck.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#20
Benjiii
Ultra Nørd
03-10-2017 01:29

Rapporter til Admin
Problemet er jo de skal skifte skærmen lige meget om skærmen var hel eller ej - skriver de selv men det er fint nok.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#21
Benjiii
Ultra Nørd
03-10-2017 01:41

Rapporter til Admin
Fik lavet den sidst og der skiftede de skærmen og det var helt samme problem men der var min skærm ikke i stykker (tjekkede lige papiret og der står de har smidt ny skærm i) Så kan ikke helt se grunden til de ikke skulle gøre det nu ?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#22
Sunbao
Ultra Supporter
03-10-2017 03:02

Rapporter til Admin
#21 fordi de her ikke blot sætter en skærm af ca samme stand i, her er skærmen smadret
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#23
kiomis
Monster Supporter
03-10-2017 07:35

Rapporter til Admin
#21 Lad os antage du har en bil. Det ene hjul hyler lidt, og du aftaler med mekanikeren han skal fixe det. Første gang fixer han det problem, du får et helt nyt fælg på, juhuuu.. Nu klager du over det samme problem. Men imellemtiden kører du bilen ind i et træ, og får den til at ligne en pandekage.. Nu forventer du stadig at mekanikeren fixer dit hjul? -nej vel?
--
S340 - X99X Fatal1ty - 5820k @ 4.4GHz - 16GB RAM - Intel 600p 256GB - GTX1080
#24
Mazies
Junior Supporter
03-10-2017 08:32

Rapporter til Admin
#21 Så fordi de yder dig en service første gang, som sikkert bare har været en skærm af samme stand og ikke en ny, er de forpligtet til det igen selvom servicen er en anden denne gang? Det er ikke deres skyld du har smadret din skærm, og hvis det gør at de ikke kan reparere den, derfor har de givet dig muligheden at skifte skærmen og fixe stikket. For at køre videre på sammenligningen ved en bil: Du svejser din kølerhjelm fast. Du beder mekanikeren om pris på at skifte olie, og får den. Du kører til mekanikeren som nu informerer at han ikke kan skifte olie, da kølerhjelmen er svejset fast. Er det også mekanikerens ansvar at fixe din kølerhjelm?
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#25
Karanka
Megabruger
03-10-2017 09:34

Rapporter til Admin
0# det er vel fair nok at du selv skal betale for skærmen, i og med du selv har ødelagt den? Det er således, at garanti reparationer, kun skal dække de fejl og mangler som kan ledes tilbage til produktionstidspunktet. En fysisk skade, er ikke dækket, og i visse tilfælde, er det bare nødvendigt at skifte skærmen før de kan komme ind i telefonen uden at ødelægge dem mere. Fks. på SAmsung galaxy S8, skal skærmen nærmest vrides af, hvilket kan være ret svært uden at skade den yderligere. Det er dit problem, og din fejl, i og med du har ødelagt produktet. Du kan jo hellere ikke køre din bil ind i en mur, sende den til forhandleren fordi dit blinklys ikke virker, og sige, jamen det virkede jo hellere ikke før jeg ramte muren. Korte af det lange er, enten få den repareret mod betaling, eller ring til din forsikring.. Værkstedet agere 100% korrekt, så længe de kan dokumentere at før reparationen kan finde sted, skal de ind via den side som er smadret, og de på baggrund af deres erfaringer, ikke kan gøre andet. Er du ikke tilfreds med det, er der kun en vej, det er forbrugerrådet. Men kan sige dig med sikkerhed du vil tabe der, har på min tidligere arbejdsplads, haft 3-4 sager den vej pga. sådanne skader, kunderne tabte alle sagerne. //Kasper.
--
#26
myR_
Elitebruger
03-10-2017 12:56

Rapporter til Admin
Køb en iPhone. Problem solved :)
--
#27
Azakiel
Skribent
03-10-2017 12:57

Rapporter til Admin
#26 As if.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#28
Mazies
Junior Supporter
03-10-2017 13:39

Rapporter til Admin
#26 Hehe, vil nu mene at 9/10 telefoner jeg ser med ødelagt skærm er iPhones.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#29
Chaosbird
Giga Supporter
03-10-2017 14:54

Rapporter til Admin
Pas bedre på dine ting og brok dig mindre...
--
MSI GE62 15,6" - GTX960M 2GB - i7-5700HQ - 8GB RAM - 128GB SSD + 1TB HDD
#30
Benjiii
Ultra Nørd
03-10-2017 20:00

Rapporter til Admin
Kan godt se der ingen der forstår det helt herinde da. de smider en helt ny skærm på min mobil første gang den er inde med HELT SAMME FEJL. HELT NY SKÆRM. anden gang sender jeg den ind med samme fejl og nu er det så et problem at skærmen er gået i stykker når det er samme fejl og de alligevel åbenbart skal gøre det ? er det virkeligt så svært at forstå du får skidtet pære i din forlygte hos mekanikeren du skal have skiftet den igen men nu er der en bule i døren så nu skal du også have ny dør før du må få skidtet pærer
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#31
M.Mikkel
Super Nørd
03-10-2017 20:21

Rapporter til Admin
#30 Tror sku mere der er dig der bare vil ha alting gratis.'' Du kan jo starte med at passe bedre på dine ting. Har haft rigtig mange Mobiler har aldrig haft defekt på nogen. Jeg passer nemlig på mine ting
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#32
Suppehue
Supporter Aspirant
03-10-2017 20:26

Rapporter til Admin
Kan godt se hvad du mener. De burde fandeme gi dig en ny samsung s14 eged + 5000 kr. De er da bare nogle svin hos der rep firma!!!!!! Er det det du vil ha vi skriver?
--
#33
gasolin
Guru
03-10-2017 20:44

Rapporter til Admin
Prøv at undersøg om de kan lave det billigere https://www.mytrendyphone.dk[...]
--
#34
visitkort500
Semi Supporter
03-10-2017 20:58

Rapporter til Admin
Hej Benjamin Nederen situation.. Huskede du at spørge ind til prisen for arbejdet INDEN du sendte mobilen afsted? Jeg ved godt at det ikke står helt klart til om du gjorde det eller ej i #0, men vil bare være sikker. En estimeret pris*
--
Everyone becomes a story, be a good story.
--
Sidst redigeret 03-10-2017 21:01
#35
kabsdk
Maxi Nørd
03-10-2017 21:03

Rapporter til Admin
Jeg tror, at vi alle sammen udmærket forstår hvad du skriver. Vi er bare allesammen uenige. Det er DIN fejl, uanset om du har fået skiftet skærmen før eller ej. Den skærm de før har pillet af, kan de nok bruge igen, når de engang skal skifte en anden ladeport på en anden telefon. Lige pt. nægter de at skifte skærmen, da de ikke kan garantere, at skærmen kan sættes tilbage i samme ødelagte stand (Hvor den dog stadig fungerer). Da de ikke kan bruge den ødelagte skærm, vil de selvfølgelig ikke sætte en ny i for dig, når du selv har været en klods og smadret den. Det er da 100% logisk. "du får skidtet pære i din forlygte hos mekanikeren. du skal have skiftet den igen men nu er der en bule i døren så nu skal du også have ny dør før du må få skidtet pærer" Det er nok mere noget ala: Motoren er gået i stykker. De skifter motorhjelmen i samme omgang, da de lige så godt kan gøre det, nu de er i gang. De kan her nemt komme til motoren, da de bare kan tage motorhjelmen af og sætte den på igen. Motoren går nu igen i stykker, men din motorhjelm har du smadret godt og grundigt, og derfor kan de ikke skifte motoren uden, at sætte en ny motorhjelm på. Da du selv har smadret den er det fair nok at du selv betaler for det. I modsætning til din mærkelige sammenligning, hænger udskiftning af skærm og udskiftning af ladeport tydeligvis sammen. Man skal igennem det ene for at udskifte det andet, og du forstår åbenbart ikke helt hvorfor de ikke vil give dig en gratis skærm for at udskifte ladeporten. "er det virkeligt så svært at forstå". For visse personer, åbenbart
--
I5 2500K@4,5 Ghz, ASUS 670 DCII, Corsair CX750, Corsair Vengeance 1600 Mhz, Corsair 750D, ASUS P8Z77 V-LE Plus, Samsung 830 128 GB, Swifttech H220
--
Sidst redigeret 03-10-2017 21:07 af KristianSlot
#36
Kaasje
Guru
03-10-2017 21:17

Rapporter til Admin
#0 Det er jo egentlig blevet nævnt før, men de skiftede kun din skærm før, da den gamle kunne bruges et andet sted, ergo mistede de ikke noget på det. Nu kan de se at hvis de fjerner skærmen, så knækker glasset helt, eller kan glasset ikke påsættes igen, ergo. står de til at miste penge på en ny skærm. Derfor kræver de at du skal have en ny skærm på. Forestil dig at du får en flænge i glasset på dit ur/i dit vindue i hjemmet. Hvis du tager glasset ud, får du det aldrig i igen. Det er jo ødelagt.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#37
Benjiii
Ultra Nørd
04-10-2017 14:33

Rapporter til Admin
Passer fint på min ting men men når man bliver kørt ned på cykel er det sgu lidt svært at beskytte sin mobil Der var lidt lommeridser på min gamle skærm så den bruger de selv ikke. giver heller ikke mening st de sko skifte skærmen hvis man kan bruge den gamle det er vel logisk nok
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#38
Azakiel
Skribent
04-10-2017 14:35

Rapporter til Admin
#37 Fordi de sagtens selv kunne være kommet til at ødelægge da de demonterede den. Men den udgift dækker Samsung selv til service værkstedet, Samsung dækker ikke skærme som er ødelagt af kunderne selv.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#39
gasolin
Guru
04-10-2017 14:52

Rapporter til Admin
#37 Så må du købe en mobil med forsikring de første 6 måneder f.eks hos telia (og håbe der ikke sker noget efter de 6 måneder) eller få en elektronik forsikring, med en selvrisiko på f.eks 1000kr havde du måske sparet en masse hvis forsikringen gik ind og dækkede
--
#40
Kaasje
Guru
04-10-2017 15:32

Rapporter til Admin
#37 De kan stadig godt bruge den, eller skifte selve glaspartiet. Selvfølgelig kan det ske at man ødelægger skærmen på sin telefon, men man kan bare ikke forvente at det så ikke er ens eget ansvar at resten også virker. Eller at servicecentrene kan udføre det autoriseret arbejde på en ikke ødelagt telefon, som de er trænet til.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#41
Mazies
Junior Supporter
04-10-2017 15:37

Rapporter til Admin
#37 Bliv nu voksen... Du har smadret din skærm, de kan ikke skifte laderstik pga. den er smadret, derfor vil de have betaling for skift af skærm hvis du skal have skiftet stik. Case closed. Om de så sidste gang alligevel skiftede den samt kvitterede med en pose M&M's og et blæs i pomfritten, så har du sjovt nok heller ikke krav på det denne gang. Som #38 skriver, kan det jo ske at skærmen gik i stykker under reparationen sidst.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#42
BGP
Elitebruger
04-10-2017 15:37

Rapporter til Admin
det kan jo også være, at skærmen gik i stykker sidste gang de skulle lave rep. på din telefon, og det er derfor den er skiftet. Normalt monterer de samme skærm igen, hvis den ikke fejler noget.
--
#43
Lystbæk
Bruger
04-10-2017 17:50

Rapporter til Admin
#0 Du er et klassisk eksempel på en rigtig lorte kunde. "Hej, jeg har lige kørt min mobil over med en traktor og nu vil jeg gerne have en ny, helt gratis" Der er 15+ andre mennesker der ALLE fortæller dig du tager fejl, og de fortæller dig endda hvorfor, ved ikke om du ikke kan læse eller om du bare er ekstrem tungnem? Satme glad for jeg aldrig skal have med kunder at gøre... Grow up.
--
#44
Benjiii
Ultra Nørd
04-10-2017 18:39

Rapporter til Admin
#38 hvis det er det der er sket er det også Fair synes bare ikke det er hvis det noget de gør alligevel #39 ja det må jeg jo gøre. Har aldrig ødelagt en skærm på en mobil udover den og det var ikke min skyld. #40 hvis det er muligt kan jeg godt forstå det ellers ikke #41 det ikke noget med at blive voksen men du er har problemer med at forstå min mening og det kan sikkert også være meget svært. Skriver ikke så godt men en nar er du stadig #42 det var ikke det de fortalte mig men hvis det er muligt og det er hvad der er sket er det i bund og grund fint nok. Synes stadig det er øv. Hvis i kom en med en bærbar hvor track pad ikke virkerde og de så også skiftede skærmen som havde en skade og ville have 3000 tror jeg heller ikke man ville være så nu glad #43 du er et klassisk eksempel på en der ikke har sat sig ind i hvad jeg mener inden man skriver. har måske ikke forklaret det så skide godt men med mindre de genbruger de skærme der virker de tager af (selvom det ikke ville give mening) så kan er det umuligt fair at jeg skal betale for at få lavet det samme som jeg fik lavet sidst. så må i synes hvad i vil men i ved jo ikke hvad de gør og sådan er det bare jjeg snakker med Samsung og stedet jeg har købt det.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#45
RaGe_22
Semi Nørd
04-10-2017 20:11

Rapporter til Admin
Lyt dog til hvad de andre så logisk forklarer dig og kom så videre, du virker nærmest lidt tøsefornærmet.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
#46
Lystbæk
Bruger
04-10-2017 20:23

Rapporter til Admin
#44 Jeg læste dit indlæg, samt alle svar i tråden, før jeg lavede mit indlæg. Så jo, jeg har skam sat mig ind i sagen. Jeg gider bare ikke gentage det som ALLE andre har gentaget gang på gang, for du gider jo tydeligvis ikke lytte til andre end dig selv. Så hvorfor har du overhovedet startet tråden? Jeg håber næsten du er blevet tabt som lille eller noget, for det er sku det eneste der kan undskylde din opførsel.
--
#48
nakedSundays
Monsterbruger
05-10-2017 00:53

Rapporter til Admin
Jeg tror at Benjii er fuerzzz storebror
--
loveandmusic
#49
Sven Bent
Giga Supporter
05-10-2017 01:30

Rapporter til Admin
Pas mere paa dine ting. saa skal du ikke betale for reperation af dem.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#51
ReneSDK
Guru
05-10-2017 08:37

Rapporter til Admin
Det kan også handle om at første gang har de skiftet stikket på formodning af at telefonen har været behandlet pænt og at stikket derfor godt kan være blevet defekt under almindelig brug. Denne gang er skærmen smadret og samtidig er stikket igen defekt. Her kan det så formodes at telefonen ikke har været behandlet pænt (ulykke på cykel eller ej), og så kan det være fuldstændig ligegyldigt om stikket har været skiftet før, da det så ses som forkert brug af telefonen af ejeren.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#52
Benjiii
Ultra Nørd
05-10-2017 10:20

Rapporter til Admin
Fuck det også jeg giver bare op. Selvom det er unfair men det er fint. Passer godt på alle mine ting men jeg kan jo ikke gøre for at andre vælter mig folk kan jo ikke se det fra min side alligevel
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#53
Benjiii
Ultra Nørd
05-10-2017 10:40

Rapporter til Admin
Jeg er en af dem der har handlet mest herinde og aldrig haft en dårlig oplevelse. hvordan sletter man en bruger ?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#54
Azakiel
Skribent
05-10-2017 10:44

Rapporter til Admin
#53 Kan du ikke. Brugernavnet. Dit brugernavn er personligt og en del af din personlige identitet på HardwareOnline.dk. Det er derfor besluttet at du ikke kan slette dit brugernavn da andre brugere så kunne overtage din online identitet. Du bør derfor nøje overveje om det brugernavn du vil oprette dig med har nogen har nogen reel tilknytning til din rigtige identitet. Vil du mod forventning forlade sitet igen kan du ændre alle dine oplysninger til forkerte oplysninger blot du skriver at du ikke bruger profilen mere under beskrivelse.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#55
Benjiii
Ultra Nørd
05-10-2017 10:47

Rapporter til Admin
#54 ok tak for hjælpen
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#56
Mazies
Junior Supporter
05-10-2017 10:50

Rapporter til Admin
#52 Folk kan sagtens se det fra din side, men det ændrer bare ikke ved at der ikke er noget galt i det de gør. De er ikke forpligtet til at skifte en skærm du har ødelagt. Om de skiftede den første gang alligevel, hvad end det var fordi den gik i stykker, det var nemmere eller whatever. Så har du ikke dermed krav på at de gør det denne gang, når den er smadret. Edit: Grunden til at folk nok er lidt hårde ved dig, er at du beder om forklaring på hvordan det kan være ok. Du har fået flere forklaringer og begrundelser, men du bliver ved med at være fornærmet over de ikke bare giver dig en ny skærm, og afviser det folk siger.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 05-10-2017 10:53
#57
Benjiii
Ultra Nørd
05-10-2017 11:15

Rapporter til Admin
#52 for mig giver det bare ikke mening at det skal koste 2600 for at få lavet min ladeport som de har gjort gratis før med helt samme fejl. kan godt se logikken i de fleste ting folk siger. Syns bare det er underligt at skærmens tilstand skal betyde om de gør det gratis eller man skal betale - med mindre der er en grund. Udover det bare fordi den er i stykker. Hvis det var fordi de genbruger den gamle eller refurber dem eller hvad det hedder kan jeg forstå det ellers ikke
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#58
Mazies
Junior Supporter
05-10-2017 11:28

Rapporter til Admin
#57 Du betaler ikke for at få lavet stikket. De informerer dig at de ikke kan lave stikket med en ødelagt skærm, og tilbyder derfor at de kan skifte skærmen for dig, og det er det du skal betale for. De er en virksomhed som skal tjene penge. Hvis din skærm er i fin stand, kan de ikke kræve at du skal betale for en ny. Hvis den er smadret, kan de sagtens sige de ikke vil skifte den medmindre du betaler. Det er iskold business, længere er den ikke. Men det gør det ikke forkert, eller i mine øjne noget nær dårlig kundeservice.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#59
Bill Gates
Gæst
08-10-2017 13:50

Rapporter til Admin
Det er fordi de ikke kan skille telefonen af, uden at skærmen skal skiftes.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#60
GingerDahl
Bruger Aspirant
08-10-2017 13:57

Rapporter til Admin
Det her er den sjoveste tråd, som jeg længe har læst. +1 til trådstarter for at være så snæversynet, at han ikke forstår, at de ikke kan afmontere en ødelagt skærm og ikke kunne forstå, at skærmen skal ud for at kunne laves.. +5 til jer andre med pædagogisk overskud. Go' søndag GingerDahl
--
#61
ToFFo
Guru
08-10-2017 15:03

Rapporter til Admin
#37 - Kan forstå telefonen er gået i stykker fordi du er blevet påkørt. Har du talt med dit forsikringsselskab, for at høre om der er noget der dækker i den situation? Det kunne jo være de ville dække reparation af skærmen og så reparatør giver ladestikket som før (mod betaling af evt. selvrisiko). Du kommer stadig af med penge, men det kunne jo være du skulle af med mindre på den måde, og så gør det knapt så ondt på økonomien :)
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 08-10-2017 15:03
#62
Benjiii
Ultra Nørd
08-10-2017 17:32

Rapporter til Admin
#61 har snakket med dem og kan desværre ikke få noget hjælp :(
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#63
Jintao
Super Nørd
08-10-2017 18:22

Rapporter til Admin
Var du ikke færdig med at bruge siden? ;o) Sikke en beslutsomhed og viljestyrke.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#64
ToFFo
Guru
08-10-2017 18:31

Rapporter til Admin
#62 - Damn, nå men det var vel et forsøg værd med forsikringen. Det er en dyr lærestreg. Forsikring er en god ting at have, men koster selvfølgelig også lidt :P
--
Nu uden signatur :O
#65
Slettetbruger21
Guru
08-10-2017 18:33

Rapporter til Admin
Læste sidste gang i tråden d. 2/10 og her kunne OP ikke forstå at man ikke kunne lave hans ladestik uden at tage de defekte skærm ud og dermed helt ødelægge den i forvejen defekte skærm. I dag d. 8/10 kigger jeg igen i tråden - og sørme om OP endnu ikke har forstået budskabet. :D
--
Slettet jfr GDPR
#66
M.Mikkel
Super Nørd
08-10-2017 18:48

Rapporter til Admin
Ja der er jo nogen der intet fatter
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#67
Benjiii
Ultra Nørd
08-10-2017 20:09

Rapporter til Admin
Ja det er da jer to mongoler der ikke kan ? Har skrevet flere gange skrevet at jeg bare må leve med det. #63 jo men da jeg har 2 ting til salg venter jeg lige
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#68
Benjiii
Ultra Nørd
08-10-2017 20:13

Rapporter til Admin
#64 har altid haft/har forsikring men det er en længere historie med min Søster stod for inbosforsikring og jaaaa det gjorde hun så ikke alligevel..
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#69
Defterdar
Monsterbruger
08-10-2017 20:25

Rapporter til Admin
Hit and run? Hvis du er blevet kørt ned, så skal synderens forsikring vel bare punge ud?
--
#70
Shtennek
Giga Nørd
08-10-2017 20:34

Rapporter til Admin
#37 I sådan en sag der, skal du jo have fat i forsikringsselskabet? For det er jo selvfølgelig blevet meldt til både politi og forsikring at du er blevet kørt ned. I sådan et tilfælde, skulle din smadrede skærm jo også have været betalt, af vedkommende der kørte dig ned's forsikring. Jeg står selv som sælger af telefoner, og man får ikke skiftet nogen som helst ting med en smadret skærm. Sådan har det alle dage været. Grunden til det er, som nævnt mange gange, at man skal have skærmen af, for at komme ind til indmaden. Nu bruger du argumentet, at skærmen blev skiftet sidste gang. Det *kunne* jo også være en indikator på, hvor besværligt det er at få skærmen af, og derfor er skærmen sidste gang flækket da servicecenteret forsøgte at demonterer den. Det sker faktisk også. Og når dét sker, så er det selvfølgelig for værkstedets regning. Når det sker for dig, så er det for din egen regning.
--
MacBook Pro Retina 13" - iPhone SE - Apple Tv 4
#71
Benjiii
Ultra Nørd
08-10-2017 22:10

Rapporter til Admin
#69 så ikke min mobil var ødelagt inden vi kørte videre. Der skete ikke det vilde nemlig. Slog mig lidt osv men fik ikke lige tjekket min lomme #70 det lyder også fornuftigt nok så længe det bare giver mening. det var ikke en bil men en anden cykel der kørte ind i mig :) faldet bare og ikke noget sindssygt men så ikke min mobil var fucked før efter vi var kørt videre :)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#72
Defterdar
Monsterbruger
09-10-2017 10:49

Rapporter til Admin
Så er der vist ikke noget at gøre. Du har vist fået svaret på dit spørgsmål, og jeg kan kun give folk ret. Som #70 så fint skriver, så kan tidligere skærm jo sagtens være knækket idet at de tog den ud af telefonen, ergo de erstatter den selvfølgelig på husets regning. Det kan de jo ikke stå til regnskab for, når skærmen allerede er ødelagt. :(
--
#73
EQuiNoX
Nørd
09-10-2017 12:46

Rapporter til Admin
0# Hvis de ikke kan lave ladeporten uden at afmontere skærmen, så har de ret til at afvise at lave den før skærmen er skiftet. De kan nemlig ikke vide om skærmen kan genmonteres efter endt rep når den er i stykker. De kan derfor ikke tage ansvaret for reperationen. Her er en sag fra forbrugerstyrelsen der bekræfter deres ret til deres krav: https://www.kfst.dk[...]
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#74
Benjiii
Ultra Nørd
01-11-2017 11:08

Rapporter til Admin
Det endte med at callme valgte at betale for halveden. Så jeg er tilfreds
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#75
EQuiNoX
Nørd
01-11-2017 12:46

Rapporter til Admin
#74 Glad for jeg ikke er call me kunde, så jeg nu skal betale for halvdelen af din mobil rep, fordi du selv havde ødelagt din tlf og pev / truede dig til at få call me til at betale.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#76
andr0kl3s
Elitebruger
01-11-2017 12:49

Rapporter til Admin
Godt nok imponerede at et voksen menneske kan tude over noget han selv har ødelagt.. og så endda få afslag i reparationen, er glad for jeg ikke var den Kundeservice medarbejder som skulle høre på dig...
--
#77
madz860
Megabruger
01-11-2017 13:39

Rapporter til Admin
#74 troede du var færdig med at bruge siden. Eller har du stadig noget til salg? :D
--
#78
kreutzer
Monsterbruger
01-11-2017 13:52

Rapporter til Admin
#74 Det var da dejligt :-) Nu mangler du bare at genvinde folks respekt her på siden.
--
Signatur (valgfri)
#79
Benjiii
Ultra Nørd
01-11-2017 14:35

Rapporter til Admin
#75 de har valgt at gøre det fordi det er en fabriksfejl min mobil har. ikke fordi jeg har truet dem eller noget. de nævnte selv de ville undersøge det for de havde oplevet mange med samme problem (som også er et kendt problem hos min mobil) og derfor ville de gerne betale. #76 Ja det måske også min skyld skærmen er gået i stykker men der var stadig fejl på mobilen fra start og det har de godt vidst. #77 Er jeg også ville bare lige opdatere det sidste på sagen nu. men ja har også noget til salg men det dropper jeg bare. utrolig opførsel fra nogen på denne side. #78 Jeps det er det også. Men som de 3 andre før skriver så kan det sgu også bare være lige meget. det var det også lidt før men stadig. er også færdig herinde.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#80
VintageMind
Semibruger
01-11-2017 14:57

Rapporter til Admin
#79 Folk på den her side kan i hvert fald være ufattelige mærkelige.. Fint de ville betale for din selvforskyldt skade oveni. Det er god service fra deres side af. Håber ikke der kommer flere fejl fremover
--
#81
EQuiNoX
Nørd
01-11-2017 16:01

Rapporter til Admin
#79 De har jo på intet tidspunkt ikke ville fixe den fejl der var på din tlf til at starte med. De har blot ikke villet hæfte for den fejl du selv har forsaget, der gjorde at de ikke kunne udbedre den oprindelige fejl og samle den igen. forestil dig det var en bil du skulle have til reperation og der var en fejl med håndtaget til at åbne vinduet med. Du smadrer så din bil ind i et eller andet, så døren bliver ødelagt. Men der var jo en fejl på håndtaget til at åbne vinduet med, så nu vil du have at forhandleren også fixer din dør, for ellers kan han ikke lave det håndtag.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 01-11-2017 16:07
#82
upz
Maxibruger
01-11-2017 16:11

Rapporter til Admin
+1 for underholdende tråd :)
--
#83
EQuiNoX
Nørd
08-11-2017 19:16

Rapporter til Admin
Kan se jeg fik postet et forkert link til afgørelse i #73 https://www.forbrug.dk[...]
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#84
ToFFo
Guru
08-11-2017 19:45

Rapporter til Admin
#83 - Åhh hvor er det skøn læsning. Endelig en afgørelse så de kunder kan holde kæft :D
--
Nu uden signatur :O
#85
EQuiNoX
Nørd
08-11-2017 20:03

Rapporter til Admin
#84 Ja det er lækkert
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#86
Zokeh
Megabruger
08-11-2017 20:38

Rapporter til Admin
Du skriver i #37 at din telefonskærm gik i stykker som et resultat af, at du blev kørt ned. Det skulle have været en forsikringssag allerede dér. Du burde have fået deres forsikringsoplysninger.
--
#87
Benjiii
Ultra Nørd
10-11-2017 15:47

Rapporter til Admin
#86 fandt først ud af det efter. der skete ikke det vilde :) men nu er det fixet og der ikke så meget mere der. så må folk sige jeg er en dum nar eller noget og så må det bare være sådan
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#88
Duckman
Mega Nørd
10-11-2017 16:19

Rapporter til Admin
Lang tråd - Men KLOKKEKLAR sag. Selvfølgelig kan de afvise at reparere ladeporten, når skærmen er skadet. Som så mange andre skriver, så kan skærmen ikke afmonteres, uden at gå helt i stykker, når den allerede er revnet, og derfor kan ladeporten ikke repareres. Det ER dit eget problem, og sådan skal det også retteligt være. Det samme gør sig gældende ved skader på biler. Hvis min bil bliver påkørt, og reparationen kræver at der først laves rustarbejde, før skaden kan udbedres, så skal jeg SELV betale for at få lavet rustarbejdet. Det vil forsikringen selvfølgelig ikke dække, fordi det ikke har noget med skaden at gøre.
--
Whatever
#89
Benjiii
Ultra Nørd
10-11-2017 17:16

Rapporter til Admin
#88 læs tråden
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#90
ReneSDK
Guru
10-11-2017 18:24

Rapporter til Admin
#89 lige meget hvor meget man læser tråden, så har #88 ret, hvilket også er understreget i linket i #83 :D
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#91
Benjiii
Ultra Nørd
10-11-2017 18:30

Rapporter til Admin
#90 ved godt det første med at de ikke behøver at lave den. har jeg forstået. Men det med da jeg blev "kørt" ned. læs tråden Kan bare ikke forstå hvorfor folk skal blive ved? har fået lavet den så der ikke så meget mere i den her tråd udover folk skal alle skal kommentere det samme
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
--
Sidst redigeret 10-11-2017 18:32
#92
EQuiNoX
Nørd
10-11-2017 20:22

Rapporter til Admin
#91 Jeg troede du var færdig herinde ;) Hvis du ikke vil høre folks meninger, så må du jo lade være med at spørge på et åbent forum. Du kan ikke bare lukke debatten, blot fordi du ikke er tilfreds med svarene. Vær glad for at du fik din vilje og overse tråden fremadrettet.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#93
Øl
Ny på siden
10-11-2017 20:26

Rapporter til Admin
i orden
--
Sidst redigeret 10-11-2017 20:26
#94
Benjiii
Ultra Nørd
10-11-2017 20:27

Rapporter til Admin
#92 Har hørt det nok og nu stopper du fandme.Jeg mener mere med: Den er blevet lavet. Jeg har set det link og forstået. Folk bliver ved med at skrive og dem der gør læser jo ikke lortet alligevel. Så hvad er det du så gerne til debattere om nu så? kom med det eller smut
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#95
Duckman
Mega Nørd
10-11-2017 23:32

Rapporter til Admin
#91: Hvem siger jeg ikke har læst tråden? Jeg har læst det hele. Jeg er med på du blev kørt ned - Det er surt, og sikkert ikke din skyld, men det har intet med garanti/reklamationsret på din telefon at gøre. Du spørger selv efter folks mening - Det er ligesom hele formålet med den tråd du har lavet. Så kan man ikke tillade sig at blive sur, når folk så svarer. Også selv om der er nogen der har skrevet noget lignende tidligere. Jeg skrev mit indlæg i håb om at du kunne forstå at du IKKE er blevet urimeligt behandlet, ved at komme med eksemplet med bilforsikringen. Det var for at komme med et nyt argument, en ny vinkel. Altså, ungdommen i dag er sq lidt nærtagende....
--
Whatever
#96
Benjiii
Ultra Nørd
11-11-2017 01:52

Rapporter til Admin
#95. Når du kan så tydeligt læse at der er over 10 der har skrevet det samme hvad får der så til at tænke "hey jeg skriver da helt det samme selvom personen har forstået det" Det jo ikke for at være en når men hvad skal der holdes gang i tråden for når der ikke er nogen grund til det
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#97
JD-79
Super Supporter
11-11-2017 03:47

Rapporter til Admin
#96: Måske bliver folk ved med at kommentere på det fordi det efterhånden er lige dele pinligt/hylende morsomt, at du uagtet alle de ellers så pædagogiske forsøg på at skære tingene ud i pap for dig fortsat insisterer på at ha’ ret...
--
MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Radeon R9 295x2 |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
#98
EQuiNoX
Nørd
11-11-2017 04:08

Rapporter til Admin
#94 Nu skal du ikke blive tøsesur .. du spurgte, vi svarede og nu debaterer vi videre. Vær voksen og accepter du ikke kan stoppe en debat, blot fordi du ikke kan li svaret. lige nu er det mest af alt morsomt fordi du blliver tøsesur over det :D Vil du have mig til at stoppe kan du CC mig på en mail till Calme, hvor du undksylder og at have været en lille bitch og plaget dem til at betale halvdelen, fordi de var trætte af at høre på dig, og ville have sagen lukket.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 11-11-2017 04:12
#99
Benjiii
Ultra Nørd
11-11-2017 07:15

Rapporter til Admin
#96 har skrevet flere gange at jeg har forstået hvad folk skriver så kan ikke forstå hvad grunden er til at blive ved. #98 I er jo helt væk. det er fint i starten i mange synes jeg var dum og underlig eller noget men nu må du fandme stoppe. Hvordan kan du selv spille så hellig når du sidder og kører en helt ned når jeg har fucking fortalt at jeg har fattet hvad i skrev? hvor meget skal du blive ved? er du seriøst 12 år. Har ikke skrevet meget til callme. skrev at jeg havde problemer med min mobil og synes det var surt når det var en fejl mange havde og det er en kendt fejl på mobilen at jeg så skal betale 2600 fordi skærmen var gået i stykker og der svarer de at det kan de godt se at det kunne de godt se da min tidligere rep var også fordi det var en fabriksfejl så de ville betale halvdelen. altså hvad fuck er dit problem? Hvad fanden er det for noget altså.
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)

Opret svar til indlægget: Mobilr reparation fair?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning