Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Udelukket fra mobilepay

Af Gæst Mikkel | 28-05-2017 17:50 | 5616 visninger | 44 svar, hop til seneste
Hej hol Jeg er blevet udelukket fra mobilepay. Har prøvet at oprette mig igen, men får beskeden om at jeg ikke kan oprette mig på det valgte nummer. Kan man anskaffe sig et nyt telefon nr, eller er der en anden måde man kan omgå det på?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Don Kristensen
Semi Nørd
28-05-2017 17:51

Rapporter til Admin
Du har ikke overvejet at ringe ind til dem og høre hvad der foregår?
--
#2
Charly
Nørd Aspirant
28-05-2017 17:52

Rapporter til Admin
Hvordan blev du udelukket?
--
#3
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
28-05-2017 17:54

Rapporter til Admin
Kan være det er blevet lukket oga svindel
--
!AMD HAS RYZEN
#4
Mikkel
Gæst
28-05-2017 17:55

Rapporter til Admin
#1 Har snakket med en fra Danske Bank, det endte med at vi kom op i en diskussion. Hun var rimelig ubehagelig, at snakke med. #2 Der er nogle, der ikke har været tilfredse med nogle online-handler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Martin_R
Giga Supporter
28-05-2017 18:17

Rapporter til Admin
Den har jeg også været igennem. Kunne ikke logge på mobilepay igennem længere tid. Talte med Danske bank som havde svært ved at se hvorfor, men efter at havde været gennem 3 personer kom personen med nogle underlige spørgsmål som "Hvem overfører du normalt penge til?" "Hvordan bruger du vores app?" hvorefter personen jeg talte med nærmest beskyldte mig for at have snydt dem, i en noget ubehagelig tone. Det viste sig at jeg ca. et år forinden havde modtaget betaling for noget hvor betaleren betalte med et stjålet kort (drejede sig om 500kr). Efter en noget ophedet diskussion blev jeg genoprettet.
--
#6
Mikkel
Gæst
28-05-2017 18:21

Rapporter til Admin
Det kunne godt være, at man skulle prøve, at kontakte dem igen. Blev også nærmest beskyldt for snyderi, så ved ikke, om det er værd, at prøve igen. Men det er virkelig træls, når der ingen alternativer er til mobilepay.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Meegosh
Ultrabruger
28-05-2017 18:28

Rapporter til Admin
De vurderer formentligt at du bruger MP til at handle som virksomhed. Det må du ikke som privatbruger. MP er knyttet til dit NemID, så nyt nummer hjælper sikkert ikke.
--
Xeon E3 1231 v3 - MSI Z87-G45 - 16 gb GeIL DDR3 - MSI GTX 1070 Quicksilver Samsung EVO 850 500 gb - 6 TB HDD - CiT G Force Case - Samsung 30" 1440P
#8
pizzadude
Monster Supporter
28-05-2017 18:44

Rapporter til Admin
#6 Du kan da bare bruge en ganske almindelig bankoverførsel, eller PayPal..
--
#9
drdenner
Mega Supporter
28-05-2017 18:52

Rapporter til Admin
#8 Og hvordan løser det #0's problem?
--
#10
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
28-05-2017 18:59

Rapporter til Admin
#9 det kan ikke løses, så pizzaministeren kom med nogle forslag til fremtidige overførsler
--
!AMD HAS RYZEN
#11
pizzadude
Monster Supporter
28-05-2017 19:08

Rapporter til Admin
#9 Det var som svar til den sætning som lyder '' Men det er virkelig træls, når der ingen alternativer er til mobilepay. '', hvortil jeg påpeger at der er masser af alternativer.. #10 Ja nemlig ja
--
#12
Mikkel
Gæst
28-05-2017 19:21

Rapporter til Admin
#8 Bruger også bankoverførsler, men mobilbetalinger er bare lettere. Har oplevet, at stå i flere situationer, hvor folk siger "Kan lige sende dem på mobilepay til dig". Det virker også lidt skummelt, når man siger, at ens mobilepay ikke virker, som om man har lavet nogle ulovligheder.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
fuerzzz1
Bruger
28-05-2017 19:57

Rapporter til Admin
#12 I stedet for at sige at din MP ikke virker, kan du jo bare sige at du slet ikke har/bruger det. Fx fordi din tlf ikke er "smart" Jeg har ikke, har aldrig haft, og savner ikke mobilepay, og jeg har nu ikke oplevet at folk blev mistænkelige af den grund. Min alm netbank virker fint - også på mobilen. Nu laver jeg så heller ikke 50 handler om dagen. Der VAR jo også alternativet "Swipp" men det er vist kørt helt i sænk igen.
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
#14
Mob
Gæst
28-05-2017 20:01

Rapporter til Admin
#13 Nej men det smarte ved mobilepay er at pengene er overført med det samme + kvittering. Hvis du bruger netbank er der ikke mange der gider handle før pengene står på kontoen og det kan tage en dag eller to i nogle tilfælde. Mobilepay er overført instantly også i weekend og på helligdage, uden mulighed for tilbagetrækning. Ved bankoverførsel kan personen der overfører faktisk trække pengene retur indenfor 7 dage, hvis overførslen skete i banken. Jeg handler personligt ikke med personer der bruger bankoverførsel. Det er mobilepay eller kontant.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
fuerzzz1
Bruger
28-05-2017 20:05

Rapporter til Admin
#14 Du har da ret i at der kan gå 1 bankdag (men faktisk er det ofte lige så instant, hvori forskellen er ved jeg dog ikke. Du har til gengæld IKKE ret i at du kan trække en bankoverførsel retur, du tænker nok på dankort hvis du køber noget i en internetbutik. Sikke et rod det ville give rent administativt hvis det var muligt. Kan da godt se det smarte ved mobilepay hvis man er meget på farten og sån, men jeg plejer nu alligevel at lave mine bankforretning hjemme fra, og jeg overfører til private måske 1 gang hver 2. måned så kan jeg godt leve med hvis der skulle gå 1 dag. Jeg har nu aldrig oplevet en privatperson som ikke ville handle fordi betalingen skete med bankoverførsel. Kald mig bare gammeldags *gg*
--
Du kan sige hvad du vil om alt, og vide hvad intet betyder!
--
Sidst redigeret 28-05-2017 20:08
#16
hashishh
Maxibruger
28-05-2017 20:34

Rapporter til Admin
Sidst jeg andmeldte en for snyd til mobilepay, fik jeg afvide at hun ville lave en slags markering ved det mobilnummer, så hvis andre ringede ind og også anklagede personen for snyd ville de lukke hans mobilepay og han ville skulle kontakte deres misbrugsafdeling. Måske det er samme afdeling du skal en tur forbi. Held og lykke.
--
#17
Finn
Gæst
28-05-2017 20:42

Rapporter til Admin
#15 Man kan trække en bankoverførsel tilbage inden 7 dage hvis den er foretaget i banken. Jeg arbejder i en stor dansk bank, men undersøg gerne selv hvis du stadig ikke tror mig. Bankoverførsel tager 1 hverdag medmindre det er samme bank. Overfører du fredag efter 15, ser modtager ikke pengene før mandag kl 9. Mange handler brugt i weekend. Derfor er mobilepay populært. Man får direkte besked om at pengene er overført og de kan ses på modtagers konto fra samme sekund som beskæftigelsen sker. Velkommen til fremtiden. Pengene kan ikke trækkes retur medmindre bank/politi er inde over. Kald mig bare ung og naiv, men jeg synes det er smartere end at sidde og famle på netbank eller endda fysisk tage ned i banken.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
JakobL
Semibruger
28-05-2017 22:10

Rapporter til Admin
#17 Straksclearing i danske banker blev indført sidst i 2014, og udover en håndfuld mindre banker, så er alle bankerne med i det samarbejde. Hos nogle banker er det en ekstra service du betaler et lille beløb for, mens andre banker har valgt at benytte det som standard. Så det er i bedste en fald en sandhed med modifikationer, når du skriver "Bankoverførsel tager 1 hverdag medmindre det er samme bank." Langt størstedelen af de danske bankkunder har som minimum muligheden for at benytte sig af straksoverførsler, og der er endda nogen som ikke engang har mulighed for at fravælge det :) Kilde: http://www.nationalbanken.dk[...]
--
#19
Mikkel
Gæst
31-07-2017 15:55

Rapporter til Admin
De vil ikke åbne min mobilepay. Er der nogle der ved om der kommer nogle andre alternativer? Det kan da ikke passe, at de bare kan kører monopol forretning i det skønne DK
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Lunatyk
Ny på siden
31-07-2017 16:43

Rapporter til Admin
#19 - Hæve i kontanter? Du må have lavet et eller andet tvivlsomt, har svært ved at forstille mig danske bank, håndtere opgaven således. Hvad er grunden til de ikke vil åbne den igen?
--
"Magter jeg himmelen ej at røre, jeg helvede vækker"
#21
Meegosh
Monsterbruger
31-07-2017 16:51

Rapporter til Admin
Du har givetvis overtrådt betingelserne for brug. Muligvis drevet virksomhedslignende handler som privatbruger? Den var jeg tæt på at ryge i, og skiftede derfor til Mobilepay Business. Det er gratis, men hvis du allerede er blacklistet derinde bliver det svært.
--
Xeon E3 1231 v3 - MSI Z97s Krait Edition - 16 gb DDR3 - MSI GTX 1070 Quicksilver Samsung EVO 850 500 gb - 6 TB HDD - CiT G Force Case - Acer XB271HU
#22
Slæden
Monsterbruger
31-07-2017 17:49

Rapporter til Admin
#18 +1 opdagede det fornyeligt, da jeg var langt hjemmefra og købe en sofa, og mobilepay lige bestemte sig for at gå ned ;-/
--
#23
hjort
Gæst
31-07-2017 18:25

Rapporter til Admin
well, får besked hver gang jeg åbner Mobilepay om at appen til Windows 10 snart ophører og appen ikke længere vil virke (Lumia 950) Min løsning er at bruge kontanter fremover (party like it's 2015!) løsningen for dem der er blevet udelukket, og er pinligt berørte over det, kunne være at sige til køber at de har en Lumia 950 og kun modtager kontanter...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Lollern
Ny på siden
31-07-2017 18:30

Rapporter til Admin
Du har snydt for mange. det er grunden.
--
#25
scummy
Monsterbruger
31-07-2017 18:52

Rapporter til Admin
Jeg er så den gammeldags type. Kun FTF og bankoverførsel. Mange svindler via Mobilepay og Paypal. Og til #17 Hvis du arbejder i en bank. Så burde du vide at, der er noget der hedder "straksoverførsel" Koster 1,- Det giver også lidt ekstra tillid at få en persons RegNr. og KontoNr Overførsler mellem samme bank. (Feks: Nordea til Nordea) Ses inden 1 time PS: Gæster vis jer.............
--
Scummy
#26
sphinxdk
Gigabruger
31-07-2017 19:09

Rapporter til Admin
#0 + #4: Hvor mange klager over dine online-handler er der tale om? Lyder jo til at andre er lykkedes med at få genåbnet midlertidige spærringer??
--
#27
hashishh
Gigabruger
31-07-2017 19:47

Rapporter til Admin
Jeg har på et tidspunkt anmeldt en for svindel, da kontaktede jeg også mobilepay. Hun fortalte så de ville notere på nummeret jeg havde ringet, så hvis andre også ringede ind ville han blive blokeret og skal kontakte misbrugsafdelingen for og blive åbnet igen. :)
--
#28
Woll
Monster Supporter
31-07-2017 20:07

Rapporter til Admin
#0 det er nok en læring som hedder konsekvens du oplever....
--
#29
Dragonheart
Monster Nørd
31-07-2017 21:52

Rapporter til Admin
#25 På PayPal kan du få dine penge tilbage ved svindel. Det kan du ikke ved en bankoverførsel. PayPal og NemID validering er det sikreste.
--
#30
Splint
Nørd Aspirant
31-07-2017 22:46

Rapporter til Admin
Lad være med at snyde folk, så ender du ikke i den slags problemer.
--
#31
Monze
Superbruger
31-07-2017 23:10

Rapporter til Admin
#17 hvilken bank arbejder du i hvor det er normal praksis? Jeg arbejder selv i sektoren og det er bestemt ikke normalt det du beskriver. Ret rystende hvis du mener det kan lade sig gøre for jeg har aldrig oplevet det i de år jeg har arbejdet i sektoren.
--
#32
Mikkel
Gæst
01-08-2017 01:01

Rapporter til Admin
#30 Har skam ikke snydt nogle. Har en høj indkomst og en masse penge i banken ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
elfmatw
Supporter Aspirant
01-08-2017 08:15

Rapporter til Admin
#32 Men du var alligevel dum nok til at overtræde MobilePays reglement.
--
#34
Mazies
Junior Supporter
01-08-2017 08:37

Rapporter til Admin
#32 Du har jo tydeligvis gjort et eller andet, de udelukker ikke bare folk for sjov...
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
#35
Lars
Giga Nørd
01-08-2017 13:52

Rapporter til Admin
Jeg blev osse dårligt behandlet af en kunderådgiver fordi min MobilePay konto var lukket. Og det var blåt fordi jeg fik nyt nummer, og App'en ikke kunne finde ud af at det ikke længere skulle bruge det gamle nummer. Rigtig irriterende. Derfor valgte jeg osse Swipp i stedet for MP i sin tid. Så forsvandt Swipp... Problemet blev dog løst efter en lang snak om at jeg ikke automatisk er en bedrager fordi jeg skifter telefonnummer. Men bankens service har altid været en anelse paranoid, når jeg husker tilbage over deres behandling af normale kunder. Det var faktisk den egentlige grund til, at jeg forlod banken for over 10 år siden. Det er virkeligt et godt eksempel på hvad der sker med kunderne, når der er defacto-monopol til stede. Jeg bruger dog stadig MP indtil et lige så simpelt alternativ dukker op.
--
Sidst redigeret 01-08-2017 13:57
#36
Monze
Superbruger
03-08-2017 06:29

Rapporter til Admin
Hvad blev der af OP?
--
#37
Splint
Nørd Aspirant
03-08-2017 07:00

Rapporter til Admin
#32: Det er oftest dem, der har høj indkomst og penge i banken, der er de værste svindlere. Normalt vælger de dog at svindle på en mere lukrativ måde, end du har gjort, og de bliver, i modsætning til dig, sjældent afsløret.
--
#38
Mikkel
Gæst
03-11-2017 18:21

Rapporter til Admin
#37 Du lyder som en paranoid socialist. Har ikke snydt nogen, skam dig!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
upz
Maxibruger
03-11-2017 23:35

Rapporter til Admin
Hvis der er røg er der ofte også ild
--
#40
PeterHD
Juniorbruger
03-11-2017 23:36

Rapporter til Admin
Specielt når OP lyder som en gal mand fra ekstrabladets nationen.
--
ASUS PG278QR 27" - GTX1080 8GB - i7-7700K - 16GB RAM 3200Mhz - 240GB SSD + 500GB SSD
#41
Ali
Nørd
03-11-2017 23:45

Rapporter til Admin
Hvis MobilePay/DB er begyndt at lukke diverse huller for potentielle svindlere, synes jeg det er et skridt i den rigtige retning. Hvis samtlige banker også kunne oprette et fælles register over personer der har en række klager over svindel bag sig og dermed forhindrer at de kan modtage indbetalinger fra godtroende handlende, så ville det også være et vigtigt og knusende slag imod svindlerne. Tilbage er så udenlandske banker og betalingsservices, som svindlerne kunne benytte, men i og med at de færreste vil overføre til udenlandske konto, så er svindlernes muligheder drastisk reduceret.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#42
Ali
Nørd
03-11-2017 23:51

Rapporter til Admin
Så ingen gode råd herfra til, en gæstebruger der sagtens kunne være en desperat svindler der nu ser sine svindelnumre begrænset og dermed føler sig stækket og håber på at der kunne være en vej ud. Ironisk, hvis det skulle være tilfældet at en svindler, af folk der i fremtiden kunne blive eller endda i fortiden allerede er blevet fuppet, skulle rådgives af selvsamme folk, for at kunne fortsætte sit virke. Når gæstebrugere opretter tråde om sikkerhed eller handler om at komme forbi password-mekanismer, så bør vi herinde være lidt varsomme med at dele ud af løsninger, der kan hjælpe kriminelle med at lære nye krative metoder, der kan misbruges.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
--
Sidst redigeret 03-11-2017 23:52
#43
kikophil
Mega Supporter
04-11-2017 17:37

Rapporter til Admin
#0 - Ja der er en stor konkurrent på vej med lignende "service" - husker ikke lige hvem, men det kommer der snart noget op om via nyhederne (igen).. Om dit/andres evt. svindel/andet via MobilePay så bliver overført/solgt til den nye markedsdeltager/konkurrent skal jeg ikke kunne sige, men der er jo en viden/værdi/betaling der via salg, er værd at tage med for MobilePay såååh :) Uanset hvad - bør alle aktuelle pengeomsættere på nettet jo gå i fællesfront mod netsvindel - uanset det så skulle være aktuelt for dit vedkommende eller ej :)
--
Sidst redigeret 04-11-2017 17:39
#44
ReneSDK
Guru
04-11-2017 18:37

Rapporter til Admin
Visa kommer med en lignende app/service som MobilePay som også vil kunne bruges i butikker i udlandet.
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.

Opret svar til indlægget: Udelukket fra mobilepay

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning