Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA kan ikke finde fejlen - hvad gør jeg?

Af Junior Nørd Mr. Noware | 11-10-2011 16:16 | 1295 visninger | 38 svar, hop til seneste
Hej hol. Står lidt i et dilemma. Jeg har en Roccat Kone som ikke virker - Den stopper simpelhen med at virke efter brug i et par timer og virker først når jeg hiver stikket ud og ind. Dette problem har jeg haft i lang tid, jeg har prøvet DIVERSE løsninger men intet hjalp. Har self testet på både stationær og laptop, genisntalleret drivere og endda formateret min stationær for at se om det hjalp. - Men nej. Besluttede mig så for at sende den ind til Proshop og efter noget tid får jeg at vide at de ikke kan finde fejlen. Kontakter dem og beder dem teste ekstra godt efter, og det gør de så. et par dage efter får jeg samme melding - ingen fejl. Hvad kan jeg gøre her? Det er jo hul i hovedet at skulle betale 80 kr i fragt hver vej, 500 kr i testgebyr for derefter at bestille en ny mus til 500 kr.
--
#1
Virtual-Aidz
Monster Supporter
11-10-2011 16:20

Rapporter til Admin
Havde samme problem. Det var computeren (aka usb driverne) som fuckede. Kunne løse det midlertidigt (et par uger) ved at fjerne alle usb drivere og starte from scratch. Men det blev først rigtig løst (4 måneder og tæller stadig) efter jeg formaterede.. Ved selvfølgelig ikke om det er samme problem ved dig.
--
#2
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 16:33

Rapporter til Admin
1# Jeg har formateret og prøvet 2 forskellige computere...tvivler på det kan være andet end musen...!? Hvad burde jeg gøre? :S
--
#3
jkn4b
Bruger Aspirant
11-10-2011 16:44

Rapporter til Admin
#2 Jeg ville sende den tilbage i hovedet på dem du har købt den af, og bede dem sende en anden tilbage..
--
#4
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 16:46

Rapporter til Admin
Har haft fat i deres support, og de siger bare "Ja det er underligt, det kan vi ikke rigtig gøre noget ved" Har nu skrevet til roccat for at høre om de kender til mit problem osv..Så må vi se hvad de svarer..men i tilfælde af at jeg ikke får noget ud af det - hvad skal jeg så gøre?
--
#5
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 16:46

Rapporter til Admin
3# Det gør de jo ikke når der "ikke er nogen fejl" (iflg dem)
--
#6
Ahmad
Junior Supporter
11-10-2011 17:19

Rapporter til Admin
Jeg ville filme fejlen. så er det sku dokumenteret. plus det er en.periodisk fejl der kommer efter længere brug. de tester nok ikke mere end 30sek
--
#7
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 18:12

Rapporter til Admin
6# iflg dem sagde de at de havde testet den grundigt. Men ja, har selv tænkt det - men altså flere timers lang video... Og så skal jeg jo stadig betale 500 kr + fragt for at få musen tilbage. Den er hos dem pt, og de sender ikke før at de har modtaget pengene.
--
#8
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 20:40

Rapporter til Admin
slet ingen der kan hjælpe her? :S
--
#9
ToFFo
Guru
11-10-2011 21:00

Rapporter til Admin
#8 - Jeg ved godt hvad problemet er. Nu skal du bare høre. Proshop har den RINGESTE RMA afdeling i verden. Har kun haft en enkelt RMA hos dem selv, med et bundkort. Det var kortsluttet. Et ASUS P6T Deluxe V2. Totalt dødt. Så sender jeg det ind. Så er der pludselig bøjede ben i soklen over det hele, og de spørger med det samme om de ikke bare skal smide det i skraldespanden... Theres your problem.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#10
Dennis2k5
Elitebruger
11-10-2011 21:00

Rapporter til Admin
#8 du får ikke din mus tilbage, så køb en ny, :P
--
i7-2600k @ 4.5ghz - Gtx 580 - Vertex 3 120 gb - GA-P67A-UD5 - Corsair AX850W - Corsair 800D - PC1600 cl8 - Custom vandkølet.
#11
Dennis2k5
Elitebruger
11-10-2011 21:01

Rapporter til Admin
#9 skete der intet mere i sagen?
--
i7-2600k @ 4.5ghz - Gtx 580 - Vertex 3 120 gb - GA-P67A-UD5 - Corsair AX850W - Corsair 800D - PC1600 cl8 - Custom vandkølet.
#12
Martin.?.?
Supporter
11-10-2011 21:06

Rapporter til Admin
bios opdat bundkort
--
Martin.v.r Bygger vandkølig for andre,tuner også vider Overclcok er min hobby en del af octeamdenmark holder til ved Viborg
#13
WWT
Gigabruger
11-10-2011 21:29

Rapporter til Admin
Undrer mig ikke når det er proshop. Har prøvet at modtage en varer jeg er 99% sikker på var brugt for der var ingen kølepasta på, men en tåget hinde som om det er tørret af og nogle mindre hakker i bunden. Sidste gang jeg handler hos dem! Så hellere betale lidt mere et andet sted.
--
WWT : http://www.dotwest.net[...]
#14
Ahmad
Junior Supporter
11-10-2011 22:51

Rapporter til Admin
Du kan jo sige at de klart og tydeligt skal gøre dig obs på 500gebyr på undersøgelse af musen. de skal informere det tydeligt før indlevering. og periodiske fejl de ike selv kan finde betyder ikke at de ikke er eksisterende. de kan ikke kræve penge for det inden for perioden hvor rrkl. ret gælder.
--
#15
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 23:02

Rapporter til Admin
Tak for svar. 9# lol...just lol...fortæl slutningen. 10# Og hvordan ved du det? 12# Det sker på 2 forskellige computere...det har intet med bios at gøre, så skulle det godt nok være et latterligt tilfælde. (Har desuden ikke musen pt) 14# gebyret blev der også gjort obs på, MEN jeg regner jo ikke med at de ikke kan finde fejlen. Har haft omkring 10 RMA sager i mit liv efterhånden og har ikke oplevet dette problem en eneste gang...
--
#16
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 23:06

Rapporter til Admin
Er der nogen der ved hvad forbrugerklagenævnet siger i sådan en sag? - Har været inde og læse, men jeg synes ikke at jeg kunne finde noget som helst :/
--
#17
Nicklas0912
Elite Nørd
11-10-2011 23:07

Rapporter til Admin
#0 btw det er 500kr PER time.
--
ASUS Rampage III Extreme Black Edition|i7 980X 4,65Ghz|Custom vand|Dominator-GT 2000Mhz|Crucial M4 64GB|Zotac GTX 580 3 Way SLI|Corsair AX1200|
#18
Nicklas0912
Elite Nørd
11-10-2011 23:10

Rapporter til Admin
lige et edit til #17 Testgebyret er DKK 500 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
--
ASUS Rampage III Extreme Black Edition|i7 980X 4,65Ghz|Custom vand|Dominator-GT 2000Mhz|Crucial M4 64GB|Zotac GTX 580 3 Way SLI|Corsair AX1200|
#19
Mr. Noware
Junior Nørd
11-10-2011 23:16

Rapporter til Admin
Ja det er jeg udemærket klar over. Og endnu en ting: I mailen med regningen står der 10000002 Test, Timeløn, halvtime 250,00 kr. 1 250,00 kr. Dvs. de må have brugt MAX 30 min på at teste den? Dog når jeg snakker med dem, fortæller de at de har brugt mere end 30 minutter - det hænger jo på ingen måde sammen??
--
#20
Mr. Noware
Junior Nørd
12-10-2011 10:10

Rapporter til Admin
anyone?
--
#21
Gruinken2
Ultra Supporter
12-10-2011 10:19

Rapporter til Admin
betal din regning, få den hjem - film fejlen og bed om pengene tilbage derefter, kan ikke se anden vej uden at du ender med at betale.
--
P965BE 4gig ram 570GLH + Asus N82jv + G27 + 50"3D plasma + Z5500+Z2300 + PS3 Jeg mangler ikke noget..
#22
DEVIL_DK
Guru
12-10-2011 10:24

Rapporter til Admin
#19 det hænger fint sammen, man bruger altid mere tid end man bonger kunden for, Har selv arbejdet med rma og hvis man ikke kan genskabe den fejl kunden mener der er gør man sig altid lidt mere umage og bruger lidt mere tid end man giver kunden en regning på. prøv at hør dem om de har kontaktet importøren og hørt om han vil bytte den selv om de ikke kan finde fejlen, det gør de somme tider bare for at slippe af med med bøvel.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#23
Mr. Noware
Junior Nørd
12-10-2011 15:19

Rapporter til Admin
21# Ja, det må bliver det sidste af det aller sidste..Jeg nægter næsten at betale, det er simpelhen for sindsygt det her!! 22# Har lige haft fat i dem igen - de siger at den har været til importøren da den blev testet og de ville have byttet den hvis de kunne.
--
#24
DEVIL_DK
Guru
12-10-2011 15:25

Rapporter til Admin
#23 så må du jo bare tage den retur, de kan jo altså ikke trylle. De skal vel ikke arbejde gratis.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#25
brugernavnet
Elitebruger
12-10-2011 15:28

Rapporter til Admin
sæt webcam op, optag en video fra du starter med at spille til det der sker, også send det til dem, havde samme problem med min.
--
mmh
#26
DEVIL_DK
Guru
12-10-2011 15:30

Rapporter til Admin
næstegang køb en logitech mus havde du ringet til dem havde de bedt dig smide musen af ht og sendt dig en ny.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#27
ToFFo
Guru
12-10-2011 15:31

Rapporter til Admin
Til de interesserede. Jeg fik mit bundkort retur. UDEN den der plastic ting på. Der var bøjede ben. Og var stadig kortsluttet. ASUS ville ikke have noget med det at gøre pga de bøjede ben, og foreslog, som retards, at sende det til sælger for reparation. Og jeg fik ikke dækket fragten til Proshop.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#28
DEVIL_DK
Guru
12-10-2011 15:40

Rapporter til Admin
#27 Du får/har ikke krav på at få dækket fragten hvis der ikke findes fejl på producet. Da de åbenbart mener fejlen er selvforskyldt er det det samme som der ikke er fundet fejl.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#29
Mr. Noware
Junior Nørd
12-10-2011 18:08

Rapporter til Admin
24# Det er sku ikke mit job at betale deres løn. 25# Som sagt flere gange, det må sku blive enden - nægter at betale. - Men problemet er at det ikke beviser at musen er defekt - Det kan jo "sagtens være et driverproblem eller whatever" som de jo påstår.. 26# Ja, det lyder jo straks som god support! - Må lige høre hvad Roccat siger. 27# roflmao. 28# Så skulle ToFFo nok have kontaktet PostDK eller pakket den bedre ind(hvis han ikke havde gjort det)
--
#30
ToFFo
Guru
12-10-2011 18:13

Rapporter til Admin
#27 - Det ved jeg godt. Men jeg hader Proshop. Hader dem med følelse. Ikke alene dårlig RMA men også elendig service ad helvedes til. #28 - Den var pakket ind i original emballage, med antistatisk pose og alt pap og skum der tilhører. Så pakkede jeg det i en papkasse, samme som den var ankommet i, og der var stadig de der små poser med luft. Aka. Jeg sendte den retur stort set som jeg modtog den.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#31
Mr. Noware
Junior Nørd
12-10-2011 18:15

Rapporter til Admin
30# Ja deres support er elendigt, de er overhovedet ikke engageret.
--
#32
WWT
Gigabruger
12-10-2011 21:05

Rapporter til Admin
#30 Har faktisk selv været udsat for det samme. Sendte mit bundkort ind og pludselig var der bøjede pins og kortet var helt nyt så virkede bare ikke fra start af. Det ville jeg selv mene jeg ville ha lagt mærke til, men det var meldingen jeg fik og jeg havde jo selvfølgelig heller ikke taget nogen billeder før jeg sendte det så svært at bevise.
--
WWT : http://www.dotwest.net[...]
#33
ToFFo
Guru
12-10-2011 21:14

Rapporter til Admin
#31 - Tell me about it! Hvis man bestiller noget der er på lager. Forventer man levering dagen efter. Eller i hvert fald 2 dage efter. Men dagen efter får man så en mail fra dem. I den mail står der bare, at man liiige skal ringe til dem, angående ordrenummer X. Så ringer man ind omkring Ordrenummer X når man lige får tid. Og svaret er simpelt. "Duuuh, varen var alligevel ikke på lager. My bad! Menøh.. Vil du ha noget andet?" "Kunne i ikke bare have skrevet det med det samme, da i skulle til at pakke? I har vel for fanden ikke pillet noget usynligt ned fra hylden har i? Hvorfor skal JEG ringe til JER fordi I har et problem med at opdatere jeres lager? Det sker vel ikke hver dag." "Ummm, vi har nisser."
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#34
Mr. Noware
Junior Nørd
12-10-2011 21:54

Rapporter til Admin
33# Der er ikke meget at fortælle, de er bare mere eller mindre ligeglade. Når jeg fortæller mit problem svarer de bare "ok"...En ad gangene, faktisk den aller første gang jeg kontaktede dem, lukkede de bare i hovedet på mig efter at jeg havde fortalt mit problem. WTF?
--
#35
Mr. Noware
Junior Nørd
13-10-2011 11:43

Rapporter til Admin
flere forslag?
--
#36
Mr. Noware
Junior Nørd
23-11-2011 17:56

Rapporter til Admin
hmf, det endte med at de måtte beholde min mus, og jeg må gå ud og købe en mus der rent faktisk virker. LORTE PROSHOP, ALDRIG mere om jeg skal handle sådant et elendigt sted.
--
#37
Shtennek
Nørd
23-11-2011 18:33

Rapporter til Admin
Jeg handler heller ikke med proshop mere. Har også modtaget en brugt være derfra i form af en cpu med brudt forsegling og kølepasta all over...
--
i5 2500k / ASRock P67 Extreme4 GEN3 / nVidia GTX280SLI / ThermalTake Toughpower 1Kw / G.Skill 4Gb 1600Mhz / NZXT Phantom / Custom vandkøling
#38
Mr. Noware
Semi Nørd
23-11-2011 23:19

Rapporter til Admin
37# De er nogle svinske sataner. De skal ikke slippe godt fra det, jeg kan love for jeg nok skal få spredt min oplevelse med den elendige forretning!
--

Opret svar til indlægget: RMA kan ikke finde fejlen - hvad gør jeg?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning