Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
cph-metronet problemerAf Bruger nikolajp | 18-02-2006 11:01 | 2477 visninger | 33 svar, hop til seneste
Til information for potentielle metro-net kunder..
Jeg har tidligere haft problemer med min cph-metronet forbindelse i December (skrev en tråd om det). Det er ikke pga. de opgradringe de havde i Januar, men tidligee. Supporten og jeg blev enige om, at det måtte være mine kabler der skabte forstyrrelse - de målte nemlig på upload til mit modem og kunne godt se at det svingede og de havde ikke lavet noget med deres hardware sagde de.
Derfor arrangerede de, at der kom en TDC mand ud. De sagde, at jeg jo betalte for bærelinien, så det var gratis når der var problemer. De sagde intet om, at det koster penge hvis TDC manden IKKE finder noget. Så ganske rigtigt kommer han ud og finder intet galt. Jeg målte min forbindelse før og efter han kom, og den var stadig ringe (omkring 4mbit, men var helt nede på ½Mbit tidligere).
Nu får jeg så en regning, hvor jeg opkræves 570 kr. for et TDC tekniker besøg!
Det er sgu lidt ringe service, da jeg intet har hørt om, at jeg skulle betale, samt at jeg jo sammen med supporten lokaliserede fejlen til mine kabler og supporten bestilte TDC manden til mig. Og der VAR problemer med min linie (kan jo kun være metronet), som gjorde jeg fik ham ud i det hele taget.
Nu har jeg ringet til supporten igen og de vil ringe tilbage på Mandag efter de har fundet den supporter jeg snakkede med. Håber seriøst de eftergiver de penge. Ville bare lige skrive, hvis andre bliver lokket til at få en TDC mand på besøg på baggrund af metronet's dårlige forbindelse - man ender med selv at få regninge.
Vender lige tilbage på Manadag..
--
Ringe service når de ikke informerer omkring teknikerbesøg. Jeg kan da krydse fingre herfra på dine vegne :P -- FCK-nyheder http://www.catw.dk[...] - Vi søger skribenter!
Èn #32 ... Tak for info, det skal jeg huske når jeg ringer til deres support på mandag, jeg har nemlig også en ustabil forbindelse.
-- Har haft CPH-METRONET siden 13 Februar 2006.
Har ca. 1km til Tlf. centralen.
Har en 8mbit/1mbit der er ustabil.
/surt opstød start
I stedet for at brokke dig og straks beklage dig over "ringe service" og rend mig i røven, så vent dog til mandag og se hva det ender med?
Det er fandmer typisk dansk at lige så snart det ikke går efter vores hoveder, så skal man straks råbe op...
Hvis CPH-Metronet har sagt, at det ikke vil koste dig noget, så må de æde regningen, længere er den jo ikke. Hvis ikke vil gå med til dette, så er du i din gode ret til at poste et indlæg som dette og brokke dig over deres service....
/surt opstød slut
/tfm -- Med Venlig Hilsen
Kenneth Auchenberg AKA thefatman.dk
- Nu med blog http://www.thefatman.dk[...]
#3 det er vel ligeså meget til info omkring deres linie har problemer. Jeg ved da efter #0 indlæg at hvis jeg skal have en tekniker ud skal jeg huske at sige til cph at jeg ikke vil betale hvis han ikke finder nogle fejl på linien. Synes da det er rart med information. Jeg får forhåbentlig sart min linie.
#0 Hvor bor du henne af i kbh(vejen)? -- www.gratishost.dk[...] www.jetsmarkfanatics.dk[...] - brian(A)gratishost.dk (A)=@
Microsoft's største trick:
At udvikle noget indviklet. Har lige testet min CPH-forbindelse med det program, som de henviser til på deres side.
Er der nogen, som kan forklare mig, hvad TCP og UDP betyder? -- http://www.beredskab.dk[...] # 3
Hvor det typisk dansk at finde et lille uskyldigt indlæg og så spamme det til med sin indestængte vrede. Slap dog af. Jeg har skrevet i flere tråde, at deres support var god.
Måske er det forvirrende at jeg skrev "dårlig service", når jeg nu mener, at selve handlingen med at opkræve mig for de penge er kritisabel. Så - nu er det også skåret ud i pap for dig.
Jeg har været en tålmodig kunde og givet dem "the benefit of the doubt" mange gange. Det er jo trods alt et nyt firma osv. så start-vanskeligheder er vel til at forudse.
Deres telefon service igennem Januar og December var også meget flink og behjæpelig, hvilket gjorde at jeg lige gav dem lidt ekstra tid for at se om de ikke fixede det. Selvom linien har været ustabil i hastighed, er jeg ikke den der brokker mig normalt.. men at jeg skal opkræves 570 kr. på baggrund af, at de selv konkluderede at mine ledninger var dårlige, samt selv arrangerede TDC teknikeren kom og ikke informerede mig om, at det kostede penge hvis han ikke fandt noget, det synes jeg er ret ringe.
Så dette er bare en advarsel til alle der skal have TDC teknikere på besøg ..
Jeg har haft en virkelig god oplevelse med deres support tidligere, så jeg håber da, at de trækker kravet om betaling for TDC teknikeren tilbage og behandler det som en fejl.
-- # 4 Jeg bor tæt på en central. Østerbro. -- #2 hvor i Kbh bor du? Og er der noget system i hvordan linien kører?
Jeg gætter på at forbindelsen går ned i hastighed om eftermiddagen for at rode rundt dernede indtil midnat?
Min aktuelle dl er 366KB/s - det er alt andet end iorden på en 8Mbit linie.
-- ... All you base are belong to us ... Ja, så blev det mandag og de ringede ikke tilbage.
Øv.
-- Jeg ringede idag til deres support, da jeg ikke havde modtaget noget opkald.
Snakkede med en Adam (en anden supporter end sidste gang) og han informerede mig om, at jeg ikke skulle betale og sendte mig en ny regning.
Lækkert.
Min kollega har desuden løbende målt hastigheden på cph-metronet og konstateret, at den kører fint mellem kl. 24.00 til cirka 16.00-17.00 stykker. Derefter svinger hastigheden meget (i peak hours) og nogle dage helt ned til under 100kb/s. Jeg har oplevet det samme som ham.
Han informerede mig dog om, at de sidste 2-3 dage har det kørt med samme høje hastighed hele dagen, så måske er det et overstået kapitel?
Lad os håbe det..
-- Jeg smider min log op senere, den er ordnet i en fin graf - og som I kan se kører forbindelsen ikke helt som man kunne håbe..
/TB -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Her er en lille graf for Marts måned..
http://2200kbhn.dk[...]
Som I kan se svinger hastigheden så meget at det til tider er aldeles uacceptabelt.. Dette har stået på siden "opgraderingen" d. 22/01-06 -- ... All you base are belong to us ... update: Max er lige omkring de 1MB/s og minimum er under 200KB/s... -- ... All you base are belong to us ... Så er jeg på banen igen, nu ryger hele grafen snart på nettet, jeg er VIRKELIG træt af det nu!
lige pt. sidder jeg med 168KB/s.. Altså lidt over 1Mbit.
Det er fannerme for ringe at metronet ikke magter at løse en så simpel opgave som at levere en fast hastighed. Det lugter meget af at Metronet ikke har den fornødne kapacitet til at levere til alle deres kunder! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja, du har nok ret.
Deres success har kvalt deres kvalitet. Det er helt tydeligt, at det er i peak-hours at problemet sker og har derfor INTET med vores forbindelses kvalitet at gøre, men udelukkende er manglende teknik/kapacitet på deres side.
På deres drift side står der nu:
OPGRADERING AF NETVÆRKET
16-03-2006 - 22-03-2006
I forbindelse med en forestående opgradering af netværket, der vil finde sted den 20. og 21. marts kan der i øjeblikket opleves små drift-afbrud eller periodevis nedsat hastighed.
Dvs. at vi nok oplever hastigheds-problemer op til d. 22, men måske bliver det bedre derefter? Kan være deres backbones bliver seriøst udvidet, da de jo også reklamerer med, at nå endnu længere ud til flere kunder i den nærmeste fremtid. Det vil ihvertfald være uansvarligt at koble flere på den kapacitet vi ser nu.. lad os håbe det løses.
Idag har jeg desuden ikke kunne komme ind på enkelte sider på nettet, mens andre bekendte ingen problemer havde. Der er vist noget i gære den næste uge. Håber ikke det bliver al for alvorligt.
-- #0 Du kan vel regne ud at hvis de ikke finder en fejl så får du en regning, sådan er det alle steder se selv på et værksted. Måske skulle de have informeret dig om det, men helt ærligt, hvis fejlen ligger i dit udstyr så er det jo dit problem.
Synes bare ikke du brokker dig over det rigtige hvis du endelig vil brokke dig. -- "I Am Invincible" "men helt ærligt, hvis fejlen ligger i dit udstyr så er det jo dit problem. "
Så læs dog tråden inden du poster.
Det var jo ikke mit udstyr, men deres fandt vi ud af!
De sagde direkte i telefonen, at det ikke ville koste noget.
De arrangerede at TDC teknikeren kom ud.
TDC teknikeren sagde, at det måtte være deres udstyr den var gal med.
Og så bliver jeg opkrævet tekniker-regning!
Hvis du synes det er fair behandling må du kunne li' at blive taget ved i røven.
"Synes bare ikke du brokker dig over det rigtige hvis du endelig vil brokke dig. "
Jeg synes ellers det er helt præcist. De trak den jo heldigvis tilbage, så det er fint nok.. nu er det eneste bare den ustabile hastighed, som er vist glimrende ved den graf der er postet. Lad os håbe de yder bedre efter deres opgradering.
-- Tusind tak for din redegørelse for forløbet.
Det er noget andre kommende kunder, kunder eller folk der overvejer at blive kunder kan drage nytte af. Især fordi du ærligt beskriver hele forløbet.
Til dem der kritiserede #0. Jeg ser ingen urigtig information, så tag dog jeres jantelov og smut hjem med den. #0 er ikke kommet med nogen konklusioner på vores vegne, han har blot beskrevet et forløb. Noget jeg ville ønske flere gjorde, men jeg kan godt se hvorfor folk bliver afholdt fra det når I er så hurtigt til at "bitche" dem ud.
Håber at se mere af den her slags, og færre brokkehoveder.
-- #18 tak.. internet-fora er desværre ofte befængt med typer der skal stive deres ego af på de mest underlige måder (hol.dk er nu ikke så slemt. Dailyrush er meget værre). Så når man skriver indlæg har jeg lært vigtigheden af, at være helt præcis ellers tages en enkelt sætning ud af en sammenhæng og man ender med at blive kaldt forkert og andet pis. -- En opdatering her fra mig. Linien har været fin det sidste stykke tid, men i forgårs gik det så galt igen, min hastighed er faldet løbende og jeg oplever nu IGEN at hastigheden svinger kraftigt. DET ER BARE IKKE IORDEN! Jeg har nu siden slutningen af Januar haft disse problemer - og det er helt sikkert at jeg ikke vil betale 345 om måneden for dette - det er ikke iorden! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Supporten svarer ikke - jeg har nu ventet i 2 dage på at få et svar fra dem.. -- ... All you base are belong to us ... Jeg har nu prøvet at få bestilt metronet til min lejlighed i københavn et stykke tid, men under bestillingsproceduren hvor man skal indtaste ens adresse, kan den ikke finde min. Jeg er 100% sikker på den er korrekt stavet.
Jeg har prøvet at skrive til deres support, men der er intet svar. Er der nogen der har et telefon nr. til salgsafdelingen el. support??
mvh Alexander -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Prøver lige én gang til da tråden nu er vækket til live.
Nogen der ved om man kan betale pr måned? (modsat pr kvartal som hos teleselskaberne)
Der står intet om dette på deres side! -- http://www.cataclysmic.frac.dk[...]
# 23
Du kan finde nummeret på deres hjemmeside... søg efter grundigt og du finder det...
# 24
du kan sagtens betale pr. mdr. du skal bare ringe og aftale med dem -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Cool
Jeg har netop opsagt mit abonnement hos tele2 (2mbit) pr 15-6 og samtidigt bestilt 8mbit hos metronet. Jeg tager chancen og så må vi se hvordan det kører her på frederiksberg. -- http://www.cataclysmic.frac.dk[...]
Jeg har haft metronet på Frederiksberg i et par uger nu og kom fra en 4Mbit/256Kbit webspeed. Bestilte en 24/1Mbit forbindelse på nettet og fik først et brev fra dem samme dag som forbindelsen var opkoblet (og så fik jeg ellers travlt med at hente modem hos ComputerCity). :-P
Testede løs på forbindelsen men kunne kun hente 7 Mbit ud af den. Ringede support og han kunne bekræfte at jeg var sat til 8Mbit så det var godt at jeg ringede. "klik klik klik" og jeg var sat til 24Mbit. Testede det med supporteren i røret og fik 13Mbit, hvilket også er hvad jeg max. har kunnet opnå siden. Hastigheden er ok, men havde da håbet på at komme lidt tættere på 24. Jeg ved godt at der er en del overhead osv. men kan det virkelig være rigtigt at man konstant måler 7.0 Mbit på en 8 Mbit forbindelse?? Både UDP og TCP? Jeg mistænker dem bare for at sætte hastigheden til 7Mbit og ikke 8, når nu min linie godt kunne bære mere end 7Mbit hvilket jo kunne ses da der blev åbnet for "24Mbit" eller hvad de nu har tilladt. Undrer mig bare lidt da jeg nu konstant måler 13.0 Mbit på min 24 Mbit linie. Havde resultatet været 12.7 eller noget andet end lige så præcise værdier som 7.0 og 13.0 så havde jeg nok ikke været så mistænksom.
Og så er der stabiliteten som er en ting de lover sammen med deres høje hastighed. Jeg kan nikke genkendende til droppet i hastighed og mange gange helt udfald af linien i tidsrummet omkring 16-19-tiden. Den er sjældent nede mere end 1 minut men det er stadig møgirriterende.
Her i går røg forbindelsen helt fra ca 11-tiden og mindst 2 timer frem. Har ikke testet siden og skriver dette fra en et hotspot.
Jeg håber de får løst deres stabilitetsproblemer og vil gerne høre om andres gode og dårlige erfaringer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. @Spunk
Hvilket program har du brugt til at lave målingerne i indlæg #12 med? Er det et program der automatisk kan logge hastighedsmålinger?
/S -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #27
Hmm lyder som om de stadg er temmelig ustabile.
Men jeg har det lidt sådan at til den pris er jeg sgu glad hvis hastigheden bare altid vil lægge over 2mbit. Hvis den tit kommer til at lægge under 2mbit så bliver jeg sgu gal! -- http://www.cataclysmic.frac.dk[...]
Ja, så er jeg hjemme igen og det virker stadig ikke. Rebootede modemmet og var online i 2-3min. Har ikke kunnet komme på siden og sidder nu som nr.1 i telefonkøen til deres support.
Heldigvis er mit webspeed endnu ikke taget ned så jeg kan stadig komme på nettet og bruge min IPtelefon til deres support.
Og jo jeg kunne også godt leve med lidt svingende hastighed, men slet ikke at kunne komme på holder ikke. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De har faktisk ikke nogen forklaring. Har talt med dem ved middagstid og igen om eftermiddagen. Der er nu bestilt en TDC-tekniker. Jeg venter i spænding på hvad han kommer frem til. Skulle komme i morgen eller overmorgen.
Så det er muligvis ikke noget som Metronet har nogen direkte kontrol med. Jeg synes det er underligt at der virkede fint frem til nu og så pludselig bliver ustabil.
Jeg vender tilbage med update senere. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. TDC-tekniker har nu været her og ikke fundet nogen fejl. Tværtimod var der et rigtigt godt signal på første stik i lejligheden. Så jeg fik mig lige en snak mere med Metronet og vi aftalte at jeg skulle bytte modem. En tur til ComputerCity og nu kører det! Så fejlen lå altså i modemmet der efter 1½ uge pludselig begyndte at lave problemer. Fik endnu en snak med metronet og spurgte om jeg skulle betale for tekniker når det nu ikke var mig der havde bestilt ham. Det mente supporteren heller ikke da de jo skulle have prøvet at bytte modem før de bestilte en tekniker.
Nu ser jeg frem til at teste stabiliteten fremover, specielt om eftermiddag rush hour er et problem. Jeg må dog sige at Metronets supportere altid har været meget hjælpsomme og forsøgt at finde en løsning. De kan jo ikke gøre for at modemmet pludseligt stod af og jeg har følt mig godt behandlet og taget seriøst. Dertil kommer at jeg altid er kommet ret hurtigt igennem til deres support. Ikke noget med at hænge i timesvis i telefonkø. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 433 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|