Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Webspeed kunder se her . . . .

Af Maxibruger runo18 | 19-09-2004 12:00 | 1333 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej jeg vil gerne lave en undersøgelse til min egen og andres interesse, jeg vil gerne vide hvor tilfredse kunder ved Webspeed egentlig er for deres produkter og prisen. Jeg kan selv starte, jeg har 256/128 og er tilfreds med deres stabilitet, og er tilfreds med den hastighed man få, da jeg oplever man få en lille smule mere end man betaler for. Deres priser syntes jeg er rimelige, med hensyn til deres små forbindelser, men nedenstående priser syntes jeg er sindssyge, når de indeholder sådan en latterlig upload hastighed. 1.024/128 kbit/s 439 kr. 1.024/256 kbit/s 549 kr. 2.048/128 kbit/s 539 kr. 2.048/512 kbit/s 749 kr. 4.096/256 kbit/s 639 kr. Så er det jeres andres tur, kom og fortæl jeres oplevelser, positive og negative, og jeres meninger m.m
--
#1
Mig
Gæst
19-09-2004 03:41

Rapporter til Admin
#10 >> Det passer ikke! Ved TDC Webspeed, både kundeservice og support, er der næsten aldrig ventetid. Kun lige i "prime time" og det er på de værste tidspunkter måske 5min. Og det er virkelig max! Måske en gang i mellem, når en af centrene (center hvor telefonsupporterne sidder) går "ned", så kan man opleve katastrofale ventetider - men det høre til sjældenhederne. Ved os har vi en smiley ordning, rød/gul/grøn. Hvis en kunde har ventet mere end 8/10sek, begynder den at blive rød. Og rød er uacceptabelt. Hver gang jeg stiller en kunde om til support (fordi kunder ringer ind til kundeservice og skal have hjælp til f.eks. outlook) så går jeg altid lige igennem. Jeg har et par gange oplevet at have sidder 1/2min. i kø. Og nej, vi kommer ikke først i kø når vi stiller om - vores viderestilling bliver behandlet som et normalt kald. Nogle folk siger at TDC har elendig kundeservice fordi man konstant bliver stillet videre - men hvorfor? Det nytter ikke at ringe ind til Webspeed, hvis du skal have hjælp til din fastnet telefon, modem, adsl, erhverv osv. TDC er KÆMPE stor, og der er rigtig mange afdelinger. Min telefon-liste, som kun har de mest vigtige telefonnumre fylder en A4 side med str. 8 i skrift. Og det er kun "hovedafdelingerne". #11 >> Jeg må indrømme at jeg aldrig har ringet ind til tele2. Men jeg har haft venner + hørt en masse klager fra kunder der har. Jeg må dog indrømme, selvom det ikke er tele2, at jeg får et par uger siden ringede ind til Telia Stofa, fordi der var problemer med Internettet hjemme ved mine forældre, og da kom jeg også direkte igennem. Og uden lyv, der er første gang i de 4/5 år vi har haft stofanet, at det er sket! Med hensyn til supporternes viden, så ja, der er sorte får i alle selskaber. Hvad jeg dog mente i min forrige post var en sammenfatning af mine oplevelser, mine venners, og ikke mindst kundernes opfattelse af dem. Hvad I også skal huske er, at der er en meget meget meget stor forskel på brugere herinde på Hol.dk og Hr. og Fru Danmark forventer af et selskab. Jeg må dog indrømme, at størstedelen af de klager jeg har hørt af Telia Stofa og Tele2 kommer fra den lidt ældre del af befolkningen. Man oplever først virkelig hvordan et selskabs kundeservice, når der er teknisk fejl, flere gange i træk. At man ringer ind et par gange hvert halve år giver ikke noget klar billede af deres kundeservice . (Og ja, jeg har somme tider ringet ind til Telia Stofa 3-4 gange i ugen) Hvad I andre gør er op til Jer. Men personligt, så vil jeg undgå Telia og Tele2. Det er ikke uden grund at man har hørt så meget kritik af de to selskaber. Lige nu har jeg Cybercity - fordi jeg ikke vil have en fastnet telefon. De er billige, og indtil videre kører det kanont - også deres kundeservice. Så det er ikke fordi jeg mener at TDC er den eneste der er i stand til at levere ordenlig kundeservice. Til sidst vil jeg sige at det er fint at man har Tele2 og Telia Stofa. Det er bare perfekt. Så længe det virker så virker det. Hvad jeg har sagt er min personlige opfattelse har tingene, og meningen med mine posts er ikke at sælge Jer TDC Webspeed. #12 >> Det har jeg ikke umiddelbart kendskab til, men det skal sikkert nok passe. Jeg sidder jo også kun i kundeservice, og ikke support. Kundeservice = salg, support siger vist sig selv :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
#10
Ultrabruger
19-09-2004 12:21

Rapporter til Admin
Kører selv med 256/128 og er rimeligt tilfreds hvis der er kun en der er koble til. Men vi er fire i huset som nogle gange koble samtiden kan det godt være irriteret. Så 512/128 til 239 kr ville være perfekt. :-)
--
ABIT BH7 P4 [email protected] GHZ ASUS GF3 TI200 ASUS P4PE-X [email protected] GHZ GF4 TI4200 Soltek DRV5 XP 2000+ Asus GF3 TI200 ABIT KV8Pro A64 3200+ ASUS GF4 TI4200
#3
Keller-
Ultrabruger
19-09-2004 12:26

Rapporter til Admin
Jeg har 4.096/256 kbit/s 639 kr. Jeg savner noget mere upload. Men det får jeg fra min delte 10mbit linje :) Alt i alt god tilfreds. Keller.
--
Anja er Hot? Fang mig på msn; [email protected] Magic:http://www.kelz0r.dk[...]
#4
Xizor
Gæst
19-09-2004 12:28

Rapporter til Admin
Har 2.048/128 og er udmærket tilfreds. Savner mere upload, men upload = $ såh...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
BaZTard
Elite Supporter
19-09-2004 12:34

Rapporter til Admin
Har 1024/128 dog kun til 299,- og er godt tilfreds med stabiliteten og prisen.
--
Hellere 10 strøg på pølsen, end 10 pølser på strøget.
#6
Kanonen
Semi Supporter
19-09-2004 12:35

Rapporter til Admin
Jeg har 2.048/128 kbit/s til 539 kr. , og er godt utilfreds over at jeg betaler 100kr mere end CyberCity kunder...
--
..::http://www.Kanonerne.dk[...] - NYT DESIGN OG NY FILM! Kom nuuu og check den ud!
#7
runo18
Maxibruger
19-09-2004 12:48

Rapporter til Admin
Hej #4 hvordan kan du få 1024/128 til 299 kr pr måned ?
--
#8
Shit Happens
Gæst
19-09-2004 12:48

Rapporter til Admin
110 Kr. mere end en cybercity kunde :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
BaZTard
Elite Supporter
19-09-2004 12:58

Rapporter til Admin
#6>> Får det igennem min antenneforening.
--
Hellere 10 strøg på pølsen, end 10 pølser på strøget.
#10
Mig
Gæst
19-09-2004 13:01

Rapporter til Admin
Nu arbejer jeg i Webspeed kundeservice. Med hensyn til upload så er der nogle ting man skal huske. F.eks. TDC KabelTV der står for Webspeed skal betale meget mere for upload end for download. Det er den trafik man selv "skaber" der koster. F.eks. når jeg download noget fra hol, så er det hol's server der sender filen til mig. Det er dem der skaber traffikken. Det gælder for samtlige Internet forbindelser. Derfor kan det her også se sjovt ud: 2.048/512 kbit/s 749 kr. 4.096/256 kbit/s 639 kr. Her er det tydeligt at se, at det der koster er uploaden. Noget andet er, at størstedelen af brugerne har ikke brug for meget mere end 128 eller 256 i upload. Og til sidst priserne. Tja, man kan argumentere for, om det TDC opkræver er for meget. Der ligger lidt over konkurrenterne, men til gengæld for meget meget meget bedre kundeservice, ind f.eks. ved telia eller tele2. Ved TDC Webspeed siger vi, at Telia og Tele2 (specifikt de to) kan komme og tage alle de TDC kunder de vil med deres lave priser. Vi venter bare til kunderne har fået nok af dem og deres kundeservice, og så skal de nok komme tilbage. :-) Med hensyn til din forespørgsel om hvor tilfredse Webspeed kunder er, så kan jeg sige at jeg oplever kun en gang imellem dybt utilfredse kunder. Og i de tilfælde skyldes det at noget af udstyret (anlæggene/central/kablerne) er gamle og slidte. Jeg har selv haft Telia Stofa som benytter sig af 100% samme udstyr, og jeg har også haft store problemer med Internettet, da udstyret, der hvor jeg boede, var gammelt og slidt. Men det var ikke det mest irriterende. Det var deres elendige kundeservice. 20/30min ventetid i kø, og alt man fik at vide var "ta' strømmen fra modemet og sæt det i igen". Til sidste, angående dit "....da jeg oplever man få en lille smule mere end man betaler for. " Ja, det vil de fleste opleve. Normalt siger man at 10/20% af ens hastighed kan man ikke bruge. F.eks. har jeg en 2048/128. Teoretisk set ville jeg så kunne downloade med 256kb/s. Men jeg downloader med omkring 220kb/s som max. Dvs. jeg bruger "kun" 85,9% af min teoretiske hastighed. Det man så gør fra udbyderens side, det er at "skrue" lidt op for hastigheden, så man er sikker på at kunderne max mister 10/20% af den teoretiske hastighed. Den sidste faktor er, hvor langt man er fra centralen, og kvaliteten af kablerne og anlæggene (anlæg er de grønne kasser der står ude ved gaden) Blev lidt langt - undskyld :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
BaZTard
Elite Supporter
19-09-2004 13:07

Rapporter til Admin
#9>> Synes jeg kan genkende den samme ventetid hos jer ?? Jeg har endnu ikke oplevet at gå lige, eller næsten igennem til jer, når jeg så endelig får fat i en supporter, så kan han jo knap nok svare på de simpelste spørgsmål... Siger slet ikke andres kundeservice er bedre, men jeres er da heller ikke noget at råbe hurra for.
--
Hellere 10 strøg på pølsen, end 10 pølser på strøget.
#12
MAD MAX
Elitebruger
19-09-2004 13:53

Rapporter til Admin
#9>> Jeg har haft Tale2 i over et år nu og har en 1024/256 linie. Mne jeg downloader altid med ca 150kbit (svare næsten til en 1,5mbit) og det er jo mere end jeg betaler for. Og det du siger med et de har dårlige supportere, kan jeg ikke give dig ret i. Det er rigtigt at i starten var visse problemer med tele2, men det var fordi de kom med et ualmindeligt godt, læs billigt, tilbud på alle deres linier og da de fik utrolig mange kunder på meget kort tid kunne centralerene ikke være med. Men det blev hurtigt lavet, ihvertfald her hvor jeg bor i midtjylland. Og jeg har aldrig haft de store problemer med dem. Og dårlige supportere er der da i alle firmaere der har med den slags at gøre, nogen har ikke en snus forstand på eller indblik i hvad det egenligt er de sidder og laver og de er også total lige glade. Men jeg har nu kun snakket med de gode supportere. Hvis jeg en sjælden gang ikke kan komme på, ringer jeg over og får dem til at nulstille mit modem, og så virker det igen, det er nemlig ikke altid det er nok at tage strømmen fra modemet, men det skal man gøre for at de kan nulstille det derfra.
--
I dette land er der ikke den store forskel på sommer og vinter. Men regnen er da varmere om sommeren.
#13
MAD MAX
Elitebruger
19-09-2004 13:57

Rapporter til Admin
#9 Lige en ting til din udregning på hvor meget du kan downloade med. Normalt regner man med at man skal dividere sin linie hastighed med 8. Men ved bredbånd udsender de 2 stopbit mere. Det vil sige du skal dividere din linei hastighed med 10. Så du får altaså lidt mere end du betaler for.
--
I dette land er der ikke den store forskel på sommer og vinter. Men regnen er da varmere om sommeren.

Opret svar til indlægget: Webspeed kunder se her . . . .

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning