Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

skrue op og ned for grafikkort?

Af Ny på siden Weepee | 03-10-2008 16:04 | 2250 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hejsa! har spurgt om det før, men den tråd blev ikke svaret på og døde :S. Så nu spørger jeg igen: Kan man skrue op og ned for ydelsen på et grafikkort? Jeg har lige fået warhammer online. Minimumskravet for grafikkortet er 128 mb og mit er på 256 men den siger stadigvæk at det er for lille! Så var det at jeg tænkte på om man mon kunne skrue op og ned for grafikkortet, og at mit så var skruet en del ned? Tak på forhånd :) peace \/
--
#1
Repete
Mega Supporter
03-10-2008 16:07

Rapporter til Admin
Forsåvidt kortet understøtter turbocache kan du godt skrue op og ned for ram, men det forklarer jo ikke, at du har dobbelt op i forhold til minimumskravet og stadig for lidt) Hvad er kravene til WOL ellers? Og kan dit system klare dem?
--
Til Vista, men kører skam XP på job
#2
JAG
Giga Nørd
03-10-2008 16:10

Rapporter til Admin
Antal af RAM på grafik-kortet har INTET at sige mht. til ydelsen. GPU'en på grafik-kortet er det vigtigste, da det er selve "motoren"...antal af ram kommer i anden række. Det nytter ikke ikke noget at have mange ram på grafik-kortet, hvis det f.eks er langsomme ram, og gpu'en er for svag... Gør os en tjeneste og skriv hvad dit grafik-kort hedder ;) Mvh
--
x2 4200+|2gb pc3200|+2TB hd|m-audio revolution|edirol midi|roland pc180a|7900gt|corsair 450w|bose 2.1|lg 22wide
#3
Weepee
Ny på siden
03-10-2008 17:15

Rapporter til Admin
Intel® GMA X3100 sådan :).... Håber virkeligt at jeg kan få det skidt til at virke... ellers har jeg smidt 400 kr ud af vinduet :/
--
#4
NitroBlast
Nørd
03-10-2008 17:34

Rapporter til Admin
#2 Antallet af RAM på grafikkortet er et udtryk for, hvor mange frames der kan bygges op, inden de vises på skærmen. Jo flere frames der kan bygges jo bedre. #3 Intel's onboard-grafik er lige til at lukke op og sk*de i. Det duer bare slet ikke til at spille med :-\
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#5
SUPERBOY
Nørd Aspirant
03-10-2008 17:37

Rapporter til Admin
Et Intel GMA3100 er desværre ikke det bedste grafikkort. Normalt kan man godt overclocke ens grafikkort ca. 10%, men tror ikke det er nok til at du kan spille, og det lyder lidt somom du spiller på en bærbar og der er det bare generalt en dårlig idé at overclocke fordi den ikke kan komme af med varmen...
--
Google is your friend Tag altid BACKUP!!
#6
Spanner
HOL Moderator
03-10-2008 18:40

Rapporter til Admin
#4 Din første udtalelse er godt nok en gang vrøvl. #0 Du kan jo se her hvilke grafikkort, der understøttes: http://www.warhammeronline.com[...] Dit kort er ikke på listen
--
Moderator - do as I say, don't do as I do
#7
Weepee
Ny på siden
03-10-2008 19:21

Rapporter til Admin
pis...
--
#8
Weepee
Ny på siden
03-10-2008 19:24

Rapporter til Admin
kan det så lade sig gøre at købe et nyt grafikkort og stoppe det i? hva koster det....? btw så er det en bærbar, den kører wow helt fint men det er jo også ved at værre pænt gammelt :S
--
#9
Djdoggy
Maxi Supporter
03-10-2008 19:32

Rapporter til Admin
#8 Nej desværre, så må du ud og skaffe dig en ny bærbar... grafikkort er ikke noget man bare lige sådan skifter på en bærbar. Ram og harddisk er lidt nemmere.
--
Alle Steder Portfolio: http://swd.jalbum.net[...] Mail: [email protected] Site: http://wille.bodytattoo.dk[...]
#10
Bolsje
Gæst
03-10-2008 19:53

Rapporter til Admin
#4 Hedder den dims du mener du snakker om ikke frame buffer?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
NitroBlast
Nørd
03-10-2008 20:09

Rapporter til Admin
#6 Ikke noget sludder! Gfx-RAM bruges til at opbygge frames samt lagre de textures, vertexer og andet relevant guf, der skal bruges til dette. Spil opbygger som regel flere frames i gfx-ram, for bedre at kunne præsentere en illusion af flydende grafik. Og jo flere frames der kan bygges op, jo mere flydende vil spillet forløbe.
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#12
Lupine
Elitebruger
03-10-2008 20:19

Rapporter til Admin
#11 En framebuffer ligger i rammende men så stopper den sammenligning vist også. De enkelte frames kan stadig ikke leveres hurtigere end selve GPU'en kan beregne dem, så kan du have nok så meget VRAM.
--
Q9450 @ 3.4GHz 4x2GB Muskin XP-2 DDR2-1066 GA-X48-DQ6 Club3D 4870X2
#13
NitroBlast
Nørd
03-10-2008 20:38

Rapporter til Admin
#12 Nogle frames kan konstrueres hurtigere end andre - og i stedet for at vente efter "let" frame, så kan man ligeså godt gå igang med at danne den næste, og stille den i kø. Alt andet ville være spild af ressourcer, og det er som regel sådan man programmerer med OpenGL & DirectX. En frame fylder let 40MB (1280x1024x32), så det er begrænset hvor mange man kan stille i kø på grafikkortet, hvis der også skal være plads til textures osv. Det forklarer også, hvorfor mere ram på gfx langt hen ad vejen betyder, at spil kan afvikles flydende ved højere opløsninger.
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#14
NitroBlast
Nørd
03-10-2008 20:41

Rapporter til Admin
*13 "Vente efter konstruktionen af en let frame", skulle der stå :-|
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#15
JAG
Giga Nørd
04-10-2008 13:33

Rapporter til Admin
#13 Prøv nu lige at tænke over hvad du skriver... Hvad nytter et GMA x3100 med f.eks 4gb ram ?
--
x2 4200+|2gb pc3200|+2TB hd|m-audio revolution|edirol midi|roland pc180a|7900gt|corsair 450w|bose 2.1|lg 22wide
#16
NitroBlast
Nørd
04-10-2008 13:42

Rapporter til Admin
#15 Ikke noget, når GPU'en ikke kan udnytte det. Du har ikke rigtigt forstået hvad jeg mener :-| Der skal selvfølgelig en hurtig GPU til - ingen tvivl om dét, og jeg har aldrig påstået andet. Men hvis man tager den samme GPU og kombinerer den med henholdsvis 256MB og 512MB grafik-ram, så vil kortet med de 512MB kunne give et mere flydende resultat end kortet med 256MB - specielt ved høje opløsninger.
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#17
HenrikM
Monsterbruger
04-10-2008 13:55

Rapporter til Admin
#13: En 1280x1024 32bit 0xmsaa frame fylder 5mb, og så ca det samme(/lidt mindre) til depth bufferen. Og når vi snakker realtime anvendelser (spil) så giver det altså ikke meget mening at beregne langt fremad, da det jo enten vil give et kæmpe delay eller kræve at du kan forudsige fremtiden. Man kører normalt 2 eller 3 buffere og aldrig mere end det. I øvrigt er det sjældent så stor forskel i rendertid fra frame til frame - det vil være over lidt større perioder. Gevinsten ved mere ram ligger udelukkende i de situationer hvor der ikke er plads til alle textures, vertex buffers, render targets osv i video rammen og de derfor skal swappes ind og ud (eller agp mappes) i løbet af en frame. Er der plads til alle textures osv får man nul, zero, nada ud mere ram.
--
#18
NitroBlast
Nørd
04-10-2008 15:13

Rapporter til Admin
#17 Rigtigt at det kun fylder 5MB. Jeg havde lige regnet bits og ikke bytes - my bad! Det er rigtigt, at man ikke kan beregne fremtiden - men et spil ved hvad der sker i "spillet fremtid", lige indtil spilleren giver et input.
--
http://xlinx.dk[...] E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT
#19
Bolsje
Gæst
04-10-2008 15:27

Rapporter til Admin
Spillet aner intet om fremtiden, det ved om nutiden og du får så dataene smidt op på skærmen med en mikro forsinkelse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: skrue op og ned for grafikkort?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning