Vi sidder og spiller civ3 PTW, og efter ca. 27 timers spil, og verden for vores fødder "timer" spillet ud.
Vi spiller "Simultaneuos moves" (stavefejl!!), og når vi er færdige med vores tur, går der som regel lidt tid (læs: sekunder) før man igen kan flytte rundt på "workers" og "military units". Men efter denne tur (alle er i krig med alle, og alle har mange tropper!!) går der laaang tid før min (host/server) comp. genoptager spillet, og andre på netværket når ikke at komme med før min (host/server, igen), har "talt" et (1) minut og smidt dem af.
Er det fordi vores netværk er for langsomt?
Eller er det bare fordi det er dårlig programmering af spillet?
Vores erfaring er at alle (ikke FPS-spil) hakker hvis man beytter de største baner og så mange tropper (eller det der ligner). Er det netværket eller vores comp's der er for sløve?
Data:
Netværk: 2 (3) pc'er med 10/100 netkort koblet til 10/100 switch på router.
comp's:
1. P4 2400 (533), 512 ram, 120 GB 7200 HD.
2. Athlon 1800+ (1533), 512 ram, 80 GB 7200 HD.
Begge med winXP, GF4 128 ram osv. osv.
Nogen der har svar, eller samme oplevelser??
--
In the 21st century, technology plays no favorites -- it is the slave of anyone who chooses to master it. - Bruce Simpson, 2003