Da Windows 10 er en software, og ikke noget som computeren er født med, er de mig bekendt ikke forpligtet til at dække det under reklamationsretten da du selv har været inde aktivt og skulle have det lagt på disken.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
At om-installere et operativsystem man selv har installeret, er ikke dækket af reklamationsretten.
Det svarer lidt til at købe en bil, montere en gyselig T-Hansen-spoiler på, og så bede værkstedet om at fjerne ens spoiler igen, fordi den er grim.
Men - ring da og spørg Labtech.
Installation af Windows er ikke ligefrem svært - og måske sundt for dig at prøve selv. Så lærer du lidt i mens.
--
"ORK SATME!"
Tak fordi I gider at svare :)
Problemet er bare at jeg får forskellige fejlmeldinger som, ved en hurtig google-søgning godt kunne tyde på nogle hardware-problemer.. Der er tale om følgende problemer: "clock_watchdog_timeout", "0xc0000001" og så sker det også at windows-installationen (win7, win8 og win10) fryser og kræver genstart førhen der sker noget yderligere, som resulterer i førnævnte problemer.
Jeg har skam installeret windows før og endda med succes (tro det eller ej ;-) ), men det er første gang jeg er stødt på disse problemer, så jeg bliver pludselig i tvivl.
Hvis der er en venlig sjæl bosat i Aalborg, så giver jeg pizza for at løse mine problemer :D
--
Jeg er bare ny her :D
Har aldrig set den fejl selv men kan se mange skrive noget med ssd og ram omkring det.
Men tænker på at det kunne være secure boot der laver ged i noget?
--
Mvh. Mr. WoLF
Måske en opdatering af BIOS/UEFI.
Er det en Asus?
Hvis det er så prøv udenturbo feature (hvis den er enabled). Det kan prøves uden at opdatere BIOS/UEFI.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
De computere vi har haft inde, som har fået fejl efter update har Asus/
Lenovo ihvertfalld afvist, og regner med at andre producenter vil gøre det samme.
--
Hvis du ikke kan komme igennem Win7/8/10-installation pga. (mulig) hardware fejl, må det da være dækket af reklamationsretten.
--
Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus GTX780 DirectCU II OC
Det er ikke dækket af reklamationsretten. Det er lidt det samme som hvis man sætter en anden RAM blok i, så kan man ikke senere reklamere over, at en RAM port pludselig er brændt af. Eller reklamere over computeren, fordi den RAM blok du sætter i, ikke virker deri.
--
Nu uden signatur :O
Jeg har snakket med Labtech og de siger at det muligvis er det medie som jeg bruger til at installere fra. I morgen prøver jeg den windows-disk som fulgte med i købet og så krydser jeg fingre.
Tak for tilbagemeldingerne alle sammen :)
--
Jeg er bare ny her :D
0# Kort svar. Ja.
Reklamationsretten dækker fejl og mangler på software, det er dog dig som bruger der skal påvise at fejlen var der da du modtog produktet, og ikke noget som er opstået undervejs. Så det er svært, og kan sjældent svare sig.
De fleste forhandlere vil dog altid være behjælpelige med en geninstallation eller lign. med en PC købt fra dem.
//Kasper
--