Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dyne Tuny 4 vs. iRiver iFP-180T

Af Supporter buggi | 02-08-2004 14:03 | 1655 visninger | 16 svar, hop til seneste
Har bestilt en iRiver iFP-180T hos mymusic.dk, men idag fik jeg så en Dyne Tuny 4 istedet, var lidt meget irriteret over det, men kan være den bedere, har ledt efter nogle test af den, men syntes ikke at kunne finde nogen, så hvis nogen har erfaringer med de et af de to mp3 afspillere, eller begge, så sig hvad i mener om dem, for kan jo lige så godt beholde den hvis den er lige så god :)
--
Another stupid answer Crew @ http://upit.dk[...] Keep it simple
#1
eXpansioN
Gæst
02-08-2004 14:16

Rapporter til Admin
Send den tilbage omgående! Jeg bestilte en JazPiper hos mymusic - 2 dage efter fik jeg en mail om at jeg skulle ringe til dem angående min ordre. Jeg ringer derind, og får at vide at den er i restordre, men den 'flinke' sælger ville da gerne lave et tilbud på 799,- på den Dyne 4 (istedet for de oprindelige 1500,-). Jeg var jo ellevild efter et så godt tilbud, og den kom med posten 2 dage efter. Men ak ve og skuffelse. Med billige batterier holder den maks. 5 min. Med Duracell holder den lidt over 3-4 timer. Musikken er flad og tør, selv med mine egne Sennheiser MX300. EQ'en virker ikke en meter, den feature med at læse .txt filer er nytteløs. Afspilleren virker billig og plastic-agtig (okay, den vejer næsten intet, men det er ikke altid en positiv ting). Radioen er såmænd meget god, men hvem giver 800,- for en bærbar radio? :-( Jeg fik solgt min igen efter ferien, og kan nu godt forstå at mymusic er så vilde efter at slippe af med disse afspillere. De er ikke en tøddel værd. Det er selvfølgelig (som med alting) en smagssag, men iRiver har jo et rygte for at være kvalitet. Og i mine øjne er Dyne noget bras! Kig ikke på dens pris, det er humbug (gad vide om man kan mistænke dem for at sætte en så høj pris, for at spise kunder af med 'fejlsendte' afspillere og 'gode' tilbud?). Mymusic fik i hvert fald en pil ned i min bog. >( - eX
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Peter
Gæst
03-08-2004 01:23

Rapporter til Admin
Mymusic er så meget til grin - jeg har været udsat for præcis det samme som #1!! jeg havde bestilt en iRiver H140, men får så en mail fra Mymusic om, at jeg straks skal ringe til dem ang. min ordre, hvilket jeg så gør. Her siger den flinke sælger at radioen i playeren er skod, at batterilevetiden er til grin og at de derfor har fået mange retur. Til gengæld tilbyder han mig en Asono Soundhub til en "favorabel" pris, hvor radio og levetid skulle være helt i top! Jeg beder om betænkningstid og læser så flere steder på nettet, at Asono'ens radio stort set er ubrugelig (kan ikke modtage P3 klart selvom om personen står på strøget) og at firmwaren derudover er særdeles buggy. Jeg ringer for at sige, at jeg ikke er interesseret i deres ellers fine tilbud, hvorefter jeg bliver bedt om at vente - der går 10min og så bliver der lagt på. Jeg prøver at ringe igen, men mærkelig nok er der ingen medarbejdere til rådighed selvom om jeg ringer flere gange efterfølgende. Jeg sender en mail til dem om, at jeg ikke vil tage imod deres tilbud. og at jeg betragter ordren som annulleret - MyMusic lader stadig ikke høre fra sig selvom, jeg skriver mit tlf. nr i mailen. Jeg er enormt skuffet over MyMusic - og nu endnu mere efter at have læst #1's indlæg. Jeg synes klart, at du skal sende playeren tilbage og købe dit udstyr et andet sted - jeg tør slet ikke tænke på, hvordan MyMusic ville behandle en evt. RMA-sag... //peter
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
ZlAyEr
Monsterbruger
03-08-2004 01:40

Rapporter til Admin
Da jeg skulle købe min Jens Of Sweden mp 110, var det også mymusic der fik ordren først, på hvemmesiden stod den som værende "på lager", men dagen efter bestillingen får jeg en mail hvori der står at den omtalte mp3-afspiller er udsolgt, fair nok tænkte jeg og ventede to uger. I den forløbne tid tjekkede jeg status på hjemmesiden, men den blev ikke ændret, det hele endte med at jeg skrev en ordenlig sviner til mymusic, og købte den et andet sted. Benyt altså IKKE det firma til at købee ting af - Jesper
--
Måske man skulle tage til Grenaa og uddanne sig til fiskefoder? Kun en ½ times teori, og man skal kun på arb. 1 gang :D
#4
Lalle
Gæst
03-08-2004 01:59

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en gang to MPIO FL100 afspillere der, fik dem også. Det ene fungerede perfekt, den anden skrattede for hårdt og havde en dymo lignende label hvor der står Katrine H på!!!????..Brugt elle :-P Sendte den tilbage og fik lavet en aftale at jeg skulle have en NEW IA med 256 MB CF kort. Fik så det efter utrolig megen vente tid. Afspilleren kunne godt læse 64 MB kort, men ikke dette 256 MB, testede kort i en kortlæser hvor det funkede.....og opdaterede firmware...funkede stadig ikke....hmm hmm Sendte igen tilbage og de behandlede sagen ca. 6 uger senere og sagde at der jo bare var tale om en firmware opdatering så kunne den læse det store kort (Bad dem så forklare hvordan jeg skulle installere en opdatering som udkommer når afspilleren ligger hos dem i 6 uger). Kunne de ikke rigtigt også fik jeg omsider penge tilbage og købte en iAudio 4 andet steds.: http://eng.iaudio.com[...] Den er jeg utrolig glad for, fungerede også perfekt med det samme. Skriver dette indlæg fordi jeg nu kan se, at jeg åbenbart ikke var den eneste med problemer med mymusic. Mit råd til dem er: Få ansat nogle flere folk, for der var helt sikkert ikke nok til at håndtere alle de ting de havde kørende. Jow også lad da lige være med at sælge noget brugt, især når Katrine H har haft det først. =)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Shadowskimmer
Elitebruger
03-08-2004 08:01

Rapporter til Admin
send den tilbage. Iriver tørrer gulv med den der dyna
--
#6
Notional
Junior Nørd
03-08-2004 08:13

Rapporter til Admin
#4 Katrine H? HAHA Hmm er det en chippen wannabe vi har med at gøre her?
--
P4C 2,6gHz - Zalman 7000; Abit IC7-G - Zalman NB47J; 512mb 3200(Dual DDR); RadeOn 9800Pro; Samsung 172x TFT; Logitech diNovo.
#7
krifosjen
Supporter
03-08-2004 09:43

Rapporter til Admin
yep, fingrene fra MyMusic. Se copy / paste af min korrespondance med dem: Varen er på det tidspunkt jeg annullerer ikke hjemme på deres lager. jeg vil derfor gerne annullere denne handel. med venlig hilsen som svar fik jeg følgende: copy/paste: Det er sku lidt sent mester. Næste gang bedes du beslutte dig INDEN du afgiver en ordre !!!!! Jeg ringede op da jeg forstod på ovenstående at handelen ikke var annulleret. Jeg måtte meddel at jeg var bekendt med købeloven vedr. internethandel, før han ville annullere handlen.
--
jeg sætter lige flueben i " Ja tak, send mig en email når der bliver svaret på tråden." Så jeg får en mail når I har reflekteret på tråden.
#8
lulle
Gæst
04-08-2004 10:29

Rapporter til Admin
# 6 Fattede jeg intet af????? Kan du forklare?, Det er da ikke min fejl at de sender mig et produkt en anden kunde har haft tideligere (som så har sat sit navnelabel på), og da slet ikke at de er så dumme og smide den i en kasse og ud på lageret, uden at fjerne en label der fylder 50% af overfladen på den ene side!!!. Blind eller? chippen wannabe hvad betyder det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Shadowskimmer
Elitebruger
04-08-2004 10:38

Rapporter til Admin
#8 Slap af...Det er ikke dig han disser. Det er selvfølgelig den forhandler, du omtaler, der er en chippen wannabe. Og så må jeg lige også påpege det selvmodsigende i at være en chippen wannabe. Tag det dog roligt...
--
#10
MaxPower
Giga Supporter
04-08-2004 11:21

Rapporter til Admin
#0 Skal det forstås således at de sendte dig EN ANDEN afspiller uden at spørge??? Jeg har sjovt nok også blandede erfaringer med mymusic. Jeg var på udkig efter en afspiller med mindst 512mb og en go radio. Skrev en mail til dem med et par spørgsmål og fik svar tilbage at jeg skulle ringe. Det gør jeg så og fik en længere snak af to omgange, hvor sælgeren overbeviste mig om at en Muro var genial, god radio og bla bla. Den var da også virkelig flot og virkede solid. Batterilevetiden var bare til at lukke op og skide i (7,5 timer på indbygget batteri - ikke særlig høj volumen) og radioen var ubrugelig. Sendte den retur og skrev jeg ville have pengene igen hvis der ikke var noget galt med den. Det fattede de ikke lige i første omgang, hvilket jeg så måtte præcisere overfor en fra deres RMA afdeling, der snakkede MEGET gebrokkent dansk. Derefter måtte jeg så vente 3-4 uger på at få pengene refunderet, for det var åbenbart behandlingstiden (ifølge loven har de en måned før man kan få renter mener jeg). Min konklusion: Mymusic vil lukke hvad som helst ud for at sælge. Da jeg havde fået pengene retur købte jeg en iRiver 599 I EN ANDEN BUTIK, og har ikke fortrudt det 1 sekund. Supergod radio og 25 timers batterilevetid, bare lige for at nævne de vitale punkter Muro ikke kunne leve op til.
--
You have to let it all go, Neo... Fear, doubt... and disbelief. Free your mind - Morpheus
#11
lulle
Gæst
06-08-2004 10:35

Rapporter til Admin
#8, Skjønner...Er ikke helt inde i alle der udtryk. Findes der nogen der har godt at sige om MyMusic?, Er da lidt imporeneret over så mange og så meget bøvl folk har med dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Waqas
Gæst
21-09-2004 14:59

Rapporter til Admin
Jeg har også købt en dyne tuny 4, eller rettere: købte en jens of sweden (blær nævn), og fik at vide at den ikke var på lager og at jeg kunnme få en dyne i stedet... Alle dem som har hørt min dyne synes at den lyder godt, og batteritiden fejler hellere ikke noget. Manualen siger 10 timer, men den kan sagtens strække til 15-20 timer, hvis man kun bruger den ca. 1-3 timer om dagen. Radio delen er også ok, jeg har ingen problemer med at modtage voice, 100fm, p3, sky radio og lign. Men det kan måske skyldes at jeg bor et sted med mange master. Det eneste minus ved den er at den optager til et specielt format som ikke kan læses af andre afspillere, kan dog laves om med medfølgende utility. Men dette er ikke helt optimalt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
MyMusicNoMusic
Gæst
22-09-2004 19:57

Rapporter til Admin
Oplevede præcist det samme med MyMusic idet jeg forsøgte at erhverve en iRiver. Fik tilbudt en Dyne Tuny II (ca. ½ år siden) med besked om at iRivers radio generelt var skod......... Det næste er nok mest til det oprindelige indlæg med forespørgsel efter viden om Dyne. Jeg må indrømme at jeg er MEGET tilfreds med min Dyne II (512MB). Og Ja!!!! jeg har også efterfølgende prøvet en iRiver. Jeg synes at både afspilningen af musik filer og radio fungerer fint. Har absolut ikke noget klage punkt omkring batterilevetid. Den holder hvad der er lovet. Eneste minus var at Dyne'en på det tidspunkt ikke var driverfri. Dette skulle en efterfølgende firmware opdatering rode bod på. Denne blev dog lidt forsinket. Virkede ikke helt fra starten, men kom til at virke. Dog er der en del indlæg rundt omkring vedr. mange problemer med opdateringen af firmware på Dyne'en. Fik den der ud over med både SennHeiser MX300 og Vivando sportshøretelefoner inkluderet. Må dog indrømmer at det lyder som det rene "urent trav" hos MyMusic at de praktiserer handel på den måde.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
HeadShiner
Gæst
25-09-2004 17:33

Rapporter til Admin
Hvor er det vildt. Jeg har oplevet samme historie fra Mymusic. Bestilte 2 stk iRiver og blev prompte ringet op at de var i restordre og iRiver forøvrigt var noget lort. Jeg skulle da have 2stk Muro is stedet for, og ville få dem til samme pris, inkl. 2 ekstra batterier. Jeg sidder nu med 2 stk Muro der har dem mest fesne lyd jeg nogensinde har hørt i en bærbar afspiller af nogen art. De ryger prompte tilbage til mymusic hvorefter jeg kan finde et nyt sted at købe iRiver efter planen. Jer der er utilfredse med varer i modtager fra mymusic husk på der er altid 14 dages returret på varer købt over internettet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Gosser
Gæst
29-09-2004 13:18

Rapporter til Admin
Kan kun sige: F**K MYMUSIC.DK SÅ LANGT OP I R***N!!!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Waqas
Gæst
07-10-2004 03:20

Rapporter til Admin
Mig igen... Så døde min dyne afspiller, lige pludselig holdt den op med at afspille og skærmen frøs. Jeg pillede batteriet ud og nu vil den slet ikke starte. Jeg har allerede udfyldt et rma skema på mymusic.dk, men tror i at jeg kan få den byttet til en anden afspiller? har tænkt mig at prøve med en Iriver eller måske skulle man endnu engang prøve at finde den jens (of sweden).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Dyne Tuny 4 vs. iRiver iFP-180T

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning