Hej HOL
Jeg er i gang med at indrette kontor, og har I den forbindelse planer om følgende setup:
- Hæve/sænkebord (er købt)
- 2 skærme (tænker umiddelbart ca. 22-24" pr. skærm for at det ikke bliver for voldsomt)
- Holder til begge skærme, der kan sættes på bordet (gerne med klemme).
- Docking station så skærme, tastatur, mus mm som udgangspunkt er sluttet
til en stationær computer, som udgangspunkt, men kan kobles på en
arbejdsbærbar med USB-C.
Jeg har selv søgt her på Forum og rundt omkring på nettet, men har haft svært ved at finde klare løsninger, så
jeg håber nogen af jer herinde kan hjælpe :).
Jeg er specielt i tvivl om følgende:
1. Hvor meget skal man investere i armen? Den må gerne være solid og holde
i længden. Jeg har set på følgende, men er i tvivl om den er solid nok,
og hvad jeg skal bruge de to USB-A stik til. Jeg tager meget gerne imod
alternative forslag eller anbefalinger!
https://www.proshop.dk[...]
2. Skal jeg bruge en separat dock, eller kan jeg nøjes med en skærm med
indbygget dock? Kan de understøtte både bærbar og stationær? Jeg har
overvejet følgende, som jeg synes at kunne læse mig til understøtter
både daisy chaining og indbygget docking med ihvertfald USB-C. Jeg er
dog i tvivl om jeg kan bruge den til både stationær og bærbar? Jeg tager
også her gerne imod forslag og anbefalinger:
https://www.compumail.dk[...]
Det skal primært bruges til arbejde og lidt hyggegaming på lavt niveau, så
går ikke så meget op i refresh rates, meget høje opløsninger mm.
Jeg har ikke defineret et budget som sådan, Jeg havde i løse tal
forestillet mig i omegnen af 1000-2000,- pr. skærm, og måske 500-800 for
en holder, men det er ikke fast defineret. Jeg vil hellere give lidt
ekstra for at få den rigtige løsning, som holder i "mange" år.
Enhver hjælp modtages med kyshånd!
Mvh
EfriX
--