Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Returret og frist for penge retur?

Af Semi Nørd Renetarderet | 18-09-2020 12:33 | 1771 visninger | 27 svar, hop til seneste
Nogen af jer har måske set nogle uheldige oplevelser hos komplett. Jeg havde derfor besluttet at returnere mit sidste køb hos komplett inden for returretten da jeg simpelthen ikke ville have noget med dem at gøre længere. Varen bliver sendt retur inden for de 30 dage og jeg får en besked fra deres RMA afdeling 4/9 klokken 0830 at varen nu er modtaget. Jeg kontakter dem så i dag på chatten for at høre hvornår jeg får mine penge retur da vi idag har den 14. hverdag. Forbrug.dk og tænk nævner netop at virksomheden har 14 hverdage efter varen er modtaget til at pengene skal være sendt retur. Min oprindelig "returkode" hos komplett var "none describes my reason so well" hvor jeg havde skrevet kommentaren "jeg ønsker ikke længere at handle hos komplett" KS medarbejderen spørger så ind til min retur årsag. Jeg oplyser blot at den er returneret inden for de 30 dage og at jeg ønsker pengene retur. Hun ændre så min returkode til "Jeg bestilte en forkert vare" istedet. Da jeg spørger ind til om jeg så få pengene retur idag er svaret så. "kan godt være der går et par dage eksta af denne grund desværre." Jeg sakser følgende ind til hende "Når du bruger din fortrydelsesret, skal du have dine penge (inklusive eventuelle leveringsomkostninger) retur. Du skal have pengene senest 14 dage efter, du gav butikken besked om, at du fortrød købet, eller når butikken har modtaget dokumentation for, at varen er afsendt, eller den har modtaget varen. Butikken må ikke fratrække et beløb for fx at sende varen til dig." fra https://www.forbrug.dk[...] og spørger om det kan passe, bare fordi en kategori har stået forkert i hendes optik? Svaret er så;: "hvis den ikke er sendt retur korrekt, så gælder det desværre ikke nej. men nu er den registreret korrekt, så det er bare at vente." Så hold jeg fra komplett.
--
#1
Wut
Elite Supporter
18-09-2020 12:37

Rapporter til Admin
Nu ved jeg ikke, om du gider bruge tid på det, men du kunne jo spørge komplett.dk om de vil henvise til den bestemmelse, at "korrekt returnering" indbefatter en årsagserklæring til, hvorfor man returnerer varen? Så vidt jeg kan læse mig til, så er det ikke en betingelse, at man skal give nogen form for forklaring på, hvorfor man vil returnere varen. Man skal bare oplyse, at man ønsker at fortryde købet. #Edit: I øvrigt har du allerede givet en årsag til, at du ønsker at benytte returretten. At komplett mener, at den årsag ikke er fyldestgørende ændrer vel ikke på din returret.
--
Sidst redigeret 18-09-2020 12:39
#2
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 13:02

Rapporter til Admin
Det vil jeg også mene.. Jeg skal absolut ikke handle med de amatører igen :)
--
#3
the688
Guru
18-09-2020 13:12

Rapporter til Admin
Kan du ikke lige linke til din gamle tråd om dramaet ? Kan godt huske den - men kan ikke huske hvad "konklusionen" blev (men jeg kan nok godt gætte sådan cirka hvor imponeret du er over forløbet :)
--
"ORK SATME!"
#4
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 13:16

Rapporter til Admin
https://www.hardwareonline.dk[...] Jeg fik pengene retur inden center for klageløsning kunne gøre noget :) Orker næsten ikke at klage igen da jeg formoder at præcis det samme sker.
--
#5
SimonFRB
Gigabruger
18-09-2020 13:16

Rapporter til Admin
Hvis din "returkode" hos komplett var "none describes my reason so well", så forstår jeg godt, at de ikke helt ved, hvad de skal gøre med varen.
--
#6
GreenGuy
Maxibruger
18-09-2020 13:19

Rapporter til Admin
Jeg holder mig sgu også fra dem. Har gang i en rma på mit headset hos dem. De ville slet ikke røre det før jeg linkede passende side fra forbrug.dk, skrev jeg direkte til producenten blev rma sagen accepteret samme dag..
--
#7
Azakiel
Skribent
18-09-2020 13:19

Rapporter til Admin
#5 Ikke ukorrekt, men i sidste ende ikke noget der skal gå ud over returneringen i sig selv. #0 Der er nogle ret klare rammer for returnering, men synes ofte jeg har hørt at Komplett forsøger sig med Norsk eller Svensk købelov at undsige en almindelig dansk returnering inden for normal tid.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#8
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 13:28

Rapporter til Admin
5# Jeg har jo netop skrevet at jeg ikke længere ønsker at handle med komplett som min kundekommentar :) At jeg har bestilt en forkert vare er jo ikke korrekt? JEg har bare valgt at købe præcis samme vare et andet sted end hos dem.
--
#9
gasolin
Guru
18-09-2020 13:39

Rapporter til Admin
Jeg har jo netop skrevet at jeg ikke længere ønsker at handle med komplett som min kundekommentar :) Kan da ikke være en grund til du vil returnere en vare og heller ikke noget butikken kan acceptere, du kunne jo bare have skrevet du fortrød dit køb eller noget og så ellers ikke handle der mere
--
Sidst redigeret 18-09-2020 13:40
#10
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 13:51

Rapporter til Admin
#9 Men.. Hvorfor ikke? Jo jeg kunne sagtens skrive at jeg blot fortrød, men årsagen er jo præcis som jeg skriver. Faktum er jo at der ligger et returønske i deres system og de har haft varen i 14 dage. Hvis de havde været i tvivl om hvordan sagen skulle behandles kunne de jo sagtens have kontaktet mig? Sagen har jo bare sejlet i alt denne tid, og de har brugt "den forkerte årsag" som undskyldning for at trække lidt mere tid ud..
--
#11
ToFFo
Guru
18-09-2020 13:53

Rapporter til Admin
Haha hold kæft det er en slatten holdning hos Komplett. Din årsag til retur er fuldstændig ligegyldig. Det eneste de bruger det til, er statistik. Det er meget relevant for dem at kunne trække en statistik på hvorfor folk returnerer. Så kan se se hvor der skal rettes noget. Det kan være dårlig information på hjemmesiden, som gør at folk får købt noget forkert. Det kan være billedet der viser en anden vare, eller en anden farve end man tror det er. Det kan også være dårlig information fra kundeservice (wrong presale). Alt muligt. Det du er ude for her, er 100% en dårlig undskyldning for at de er pisse meget bagud. Du kender det godt. Det handler om at få dig af linjen hurtigst muligt. Så bare find på en plausibel undskyldning, så de kan feje dig ind under tæppet :P
--
- Indsæt signatur -
#12
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 13:56

Rapporter til Admin
#11 Jeg kender det nemlig.. og jeg er fandme træt af det. Uheldige oplevelser kan man have med mange webshops.. Men de sidste par interaktioner med komplett har bare været et stort clusterfuck. Man kan ihvertfald godt mærke at den danske kundeservice enten er ligeglade - magtesløse eller begge dele.. Eneste grund til det frustrere mig SÅ meget denne gang er at det er for et par tusinde jeg har ude og svømme :)
--
#13
Sven Bent
Ultra Nørd
18-09-2020 14:06

Rapporter til Admin
Du skriver inden for 30 dage. Dansk retturet er kun for 14 dage. Kan du fortaellig lidt mere info her. for eller lyder det ikks som om du har brugt din danske retturret, men derimod en extra service hvor komplete kan lave alle de regler de har lyst til
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#14
Renetarderet
Semi Nørd
18-09-2020 14:11

Rapporter til Admin
Sakset fra kompletts hjemmeside. Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Komplett har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 30 dage regnet fra den dato du modtager varen eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Dette er dog på betingelse af, at varen returneres i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug etc.) samt i originalemballage. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom, inden for ovennævnte frist, via e-mailadressen: [email protected], telefonisk på 70701919 eller ved at benytte vores hjemmeside. Vi henstiller til, at du opretter en fortrydelsessag på vores hjemmeside ved at logge ind på Min Side på www.komplett.dk.[...] Her skal du benytte funktionen ”Benyt 30 dages fortrydelsesret”. Når du har oprettet en retursag, vil du senere modtage en e-mail med instruktioner om, hvorledes du sender pakken tilbage til Komplett. Du kan også vælge at bruge den standardfortrydelsesformular, som findes i bunden af dette dokument, hvilket dog ikke er et krav. EDIT: De skriver faktisk også "Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst."
--
Sidst redigeret 18-09-2020 14:13
#15
~DoN~
Mega Supporter
18-09-2020 15:00

Rapporter til Admin
De har været noget sløve, men fra dag 15-30 er altså en ekstra service som de giver dig. Det samme er den fragtseddel som du garanteret også har brugt til at sende din vare retur med.
--
#16
Sven Bent
Ultra Nørd
18-09-2020 15:01

Rapporter til Admin
#14 Jeg bemaerker at du ikke svaerede paa spoegmaalet Uden at hvide hvad der foregik er det svaetr at analyse hvem der har ret eller ej
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#17
ZulfoDK
Supporter
18-09-2020 15:24

Rapporter til Admin
#16 Læs nu for pokker hvad han skriver frta Komplett's hjemmeside - det ER alt hvad der står om deres regler for den udvidede returret! "Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Komplett har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 30 dage regnet fra den dato du modtager varen eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Dette er dog på betingelse af, at varen returneres i originalstand (dvs. uden fysiske skader, tydelige tegn på brug etc.) samt i originalemballage." "Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til os herom, inden for ovennævnte frist, via e-mailadressen" Så hvis #0 har returneret i original emballage, uden skader på varen, og inden for 30 dage som de giver ham, så er den ikke længere...
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#18
Dragonheart
Guru
18-09-2020 15:46

Rapporter til Admin
#14 Kompletts formulering er heller ikke helt god/nem. Men reelt så gælder der fortrydelsesret på 14 dage ved lov. De ekstra 14 dage er Kompletts egen aftaleindgåelse med dig - og altså en returret og ikke fortrydelksesret (i lovens forstand). Så det med at pengene skal være tilbage hos dig senest 14 dage efter (lov om fortrydelsesretten) er altså ikke gældende i dit tilfælde. Medmindre du tydeligt har gjort brug af fortrydelsesretten inden for 14 dage
--
#19
ZulfoDK
Supporter
18-09-2020 15:48

Rapporter til Admin
#18 Ikke helt - de har lavet en aftale med køber, der beskriver at hvis han fortryder sit køb, så skal han have sit beløb tilbage seneste 14 dage efter returnering. Det er muligt at den del ikke er lov-bestemt (det er de første 14 dage), men de har stadig lavet en aftale med kunden.
--
----------------- Lars B. / ZulfoDK
#20
Bill gates
Gæst
18-09-2020 23:20

Rapporter til Admin
#13 Tror ikke du har helt styr på den danske købelov. @0 Har 14 dage til at kontakte komplett, hvorefter han har 14 dage til at sende varen tilbage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Sven Bent
Ultra Nørd
19-09-2020 01:50

Rapporter til Admin
#17 + #19 Der er ingen grund til at laese omkring alle mulige situationer nar situationer vi behoever laese om ikke er Definere Der er forskel paa hvad du har i ret per lov og hvad du har a extra service. og regler per loven gaeler ikke for extra service. hvorfor jeg speorge ind til om han har brugt sin lovmaessgie 14 dages ret. eller har gjort brug af den udvidet extra service paa op til 30 dage eftersom det vil vaere en lovmaessigt forskel feks er der intet i det du fremcitere der fortaeller om tilbage betalingsfristen. #20 14+14 = 28 OP skriver "Varen bliver sendt retur inden for de 30 dage" dvs der er stadigvaek mulighed for at 1: varen blev send for sent til den lovmaessige ret og vi skal kigge paa den lovet extra service i stedet 2: indsigelsen blev gjort for sent til den lovmaessige ret og vi skal kigge paa den lovet extra service i stedet OP har endnu ikke afklaret om hvilken service han har brugt det ER en forskel krot sagt som angivet i mit foerste speogsalla. har jeg bed op im at klargoere hvilkent ret han har brugt saa man praecist kan vide hvor man skal laese op og forbeholde hans retigheder. Jeg ved ikke hvorfor der er saa stor modstand at at faa klarlagt hvad der er sket foer der drages konklussioner. men det er da ret sigende om folks analyse metoder
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 19-09-2020 01:55
#22
Renetarderet
Semi Nørd
19-09-2020 07:54

Rapporter til Admin
Jeg prøver lige ige. Komplett skriver jo selv Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Komplett har vi udvidet denne ret Altså PRÆCIS SAMME RET gælder i 30 dage som du er sikret lovmæssig i 14 dage. Jeg forstår ikke hvad det er du prøver og skelne på? At det er en ekstra service ændre jo ikke på hvad de skriver i deres egne betingelser. Til info blev rma godkendt efter 15 dage fra varen var modtaget så efter de normale 14 dage.
--
Sidst redigeret 19-09-2020 07:56
#23
Jintao
Super Nørd
19-09-2020 08:23

Rapporter til Admin
Jeg kan umuligt være den eneste der synes, at du er for sløset med dine beskeder, Sven Bent. Vi skriver 2020 i kalenderen, så undskyldningerne for disse ekstremt sløsede indlæg må da snart kunne tælles på én hånd. Jeg er stoppet med, at læse dine indlæg grundet din tilsyneladende ligegyldighed overfor modtager(ne), hvilket er ærgerligt for jeg husker da, at du flere gange har givet nogle besyv der var værd at læse. Komplett er i forvejen på min sorte liste, så denne tråd er en bekræftelse af den beslutning. Tak.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#24
Qax
Nørd
19-09-2020 09:50

Rapporter til Admin
#18 Ifølge gældende lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret, men når du handler hos Komplett har vi udvidet denne ret til, at du kan fortryde købet inden for 30 dage De kan ikke kalde det for en returret, når det er en fortrydelsesret, som de har udvidet. Hvis det er en returret, så er det ikke en fortrydelsesret, som de har forlænget. De fanger sig selv med den beskrivelse. #23 Jeg giver dig rimelig meget ret her. Det er efterhånden rigtigt mange år siden, at man har kunnet klikke på et ikon i bunden af skærmen og skifte til DK tastatur. Og det kan man så stadig den dag idag.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#25
Die_Happy
Supporter Aspirant
19-09-2020 10:34

Rapporter til Admin
#7 Selvfølgelig vil det kræve ekstra tid, når de ikke ved om produktet returneres fordi det skal ombyttes eller fordi det skal krediteres. #23 +1 jeg springer også over.
--
Sidst redigeret 19-09-2020 10:34
#26
Dragonheart
Guru
19-09-2020 16:53

Rapporter til Admin
#22 Forskellen ligger nok i at det ene er Købeloven - det andet i Aftaleloven
--
#27
Renetarderet
Semi Nørd
19-09-2020 17:35

Rapporter til Admin
#25 Nu kan jeg ikke huske returkoderne i hovedet. Men jeg er ret sikker på at ingen af dem er "ombyt til andet" eller "pengene retur"
--

Opret svar til indlægget: Returret og frist for penge retur?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning