Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fysisk Butik vs. e-Handel - Din mening?

Af Supporter Aspirant MalloDK | 06-11-2018 11:02 | 3072 visninger | 49 svar, hop til seneste
Halli-halløjsa! Jeg fik lige en tanke.. Hvad er DIN holdning til fysiske hardware butikker, vs. at handle online? På indeværende tidspunkt befinder jeg mig i en position hvor jeg til dagligt arbejder i en lokal IT-Forretning, hvor vi, i lang de fleste tilfælde, kan tilbyde samme priser som El-Giganten/Bilka, og endda i nogle tilfælde lavere. Derudover, i og med vi er lokale, og fysisk tilstedeværende, hvis der er fejl eller mangler på produktet, kan du blot aflevere det hos os, og så er problemet vores, modsat hvis du handler online, så er det op til dig selv at håndtere evt. RMA. Hvis priserne er fair, og servicen er i top, og personalet er vel-informeret om markedet, alt ligefra gaming, industriel/enterprise, LMR-Radio, overvågning osv. I de få tilfælde hvor prisen i den fysiske butik er højere, 50-100kr, eller hvad det nu må være, er det så ikke dét værd, som en slags "forsikring" mod evt. bøvl du måtte have, hvis du selv skal kæmpe med leverandøren? Skal siges, jeg er pt. i gang med en fagprøve der omfatter salg af netop Gaming produkter, hvor målet er længe nået. Men jeg er blot nysgerrig, med den entusiasme de fleste IT-Nørder har, er det så ikke meget hyggeligere at handle lokalt?
--
Carpe Diem.
#1
Benjiii
Monster Nørd
06-11-2018 11:10

Rapporter til Admin
Jeg handler næsten altid på nettet men det er mest fordi der ikke er nogen butikken i nærheden der har se ting jeg skal bruge ellers ville jeg købe der. lå der en lille it butik med gode priser og god service tæt på mig ville købe mit hardware der :)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#2
h3mp
Junior Nørd
06-11-2018 11:18

Rapporter til Admin
Jeg ville da også foretrække at handle i en butik, men faktum er bare at udvalget er mindre og prisen er højere. Men langt hen ad vejen handler det også om tilgængelighed. Hvis i lukker klokken 17 eller deromkring, så har man kun mulighed for at komme forbi i weekenden, såfremt der er åbent. Min opfattelse er også, at hvis du virkelig ved noget om hardware/enterprise grej, så står man heller ikke i en lokal PC butik og arbejder/reparere mormors PC.
--
#3
Chaosbird
Ultra Supporter
06-11-2018 11:20

Rapporter til Admin
Synes det er mere overskueligt online samtidig med man kan sidde i ro og mag og læse om produktet og sammenligne. Kigge på alle forskellige modeller der findes osv.
--
#4
ErikB
Monsterbruger
06-11-2018 11:23

Rapporter til Admin
Helt klart online. 1. Det er nemmere at sammenligne priser 2. Bedre rettigheder 3. For det meste lavere priser 4. Større udvalg.
--
http://www.mordetpaademokratiet.dk[...]
#5
Akasut
Giga Nørd
06-11-2018 11:23

Rapporter til Admin
Problemet er dog at disse fysiske butikker er nærmest utopia hvor prisdifference kun er 50-100kr, foruden at kunne tælles på en hånd i Danmark. Jeg ved folk kører hen til fysiske butikker fordi det netop er nemmere og de kan få varen med det samme, men kæmpe områder af Danmark, hele regioner, står uden viable IT-butikker som har realistiske priser som forudsætning. Hvorfor man kun kan købe online som eneste alternativ. Hvor fedt er det at køre 50-150km til ProShop, bare for at lave en RMA sag dagen efter? Det er kun viable hvis man bor <20-30km fra given butik. Det er yderst sjældent jeg ser en fysisk butik have Danmarks laveste pris på et hardware produkt, men det hænder i ny og næ, typisk Elgiganten. Ellers skal der lægge tilbud/kampagne bag. Argumentet med bøvl vedr. evt RMA sag, har du både online og fysisk henvendelse, især Elgiganten har vist sig at være temmelig inkompetente. Så der er ingen 'forsikring' ved at vælge det ene over det andet. Spasser-medarbejdere findes alle steder. Så online it is for me. Så er man garanteret lavest pris og et par dage levering. Ville jeg købe i lokal butik hvis prisen var næsten det samme (+5% måske) og jeg nemt, hurtig, uden stor regning kunne svinge forbi på cykel/bil. Ja. Sådan ligger landet dog ikke. Et andet problem som jeg synes er temmelig stor, er begrænset udvalg i fysiske butikker. Hardware er en jungle, også af god grund. Hvad hvis man ikke ønsker ASUS bundkort eller Corsair RAM? Tough luck? Online shopping via pricerunner giver dig de bedste, mest bredde muligheder for at få det bedste produkt til prisen.
--
#6
nuxx
Guru
06-11-2018 11:26

Rapporter til Admin
Jeg er stor tilhænger af at have en fysisk butik at hente varerne i... var storbruger af Webhallen inde ved Gammeltorv... finde varen på nettet, hente+betale den dér var genialt og købte tit et eller andet ekstra når jeg alligevel var der. Desværre lå de vist rimeligt idiotisk ifht "foot-traffic". Jeg betaler gerne 20-30,- mere for en vare hvis jeg kan hente den lokalt, men kan jeg spare 100,- på at modtage varen en dag eller to senere har jeg altså sjældent "så" travlt... Desværre er der vist ikke rigtigt nogle konkurrencedygtige computerbutikker med tilstrækkeligt udvalg som har råd til at ligge i KBH længere... eller har jeg misset nogen? Føniks priser er i hvert fald sjældent attraktive og de har ikke imponeret mig mht. service / returnering af varer på det seneste.
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
--
Sidst redigeret 06-11-2018 11:27
#7
Carnac
Monsterbruger
06-11-2018 12:02

Rapporter til Admin
Det er mig en gåde at de fysiske butikker i det hele taget kan køre rundt, med den dumping på priser, e-handel har medført. Leje af lokaler, el vand og varme plus aflønning af personale der skal vejlede, rådgive, sætte demo-opstillinger op, samt rengøringspersonlae osv. Der skal FANDME langes mange varer over disken for at hente den difference der er til en lagerhal hvor varerne bare skal ekspederes videre fra grossisten til kunden. Og samtidig skal de stå model til alle de kunder der bare kommer ind for at glo på produktet, for derefter at gå hjem og købe det billigere et andet sted på nettet, når de har afprøvet det i butikken.
--
Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF Laptop: Spectre X360, I7-7700
--
Sidst redigeret 06-11-2018 12:03
#8
Wut
Supporter
06-11-2018 12:30

Rapporter til Admin
Priseksempel: Billigste på pricerunner: https://www.bj-trading.dk[...] 2227,- inkl levering Eller den lokale computer-biks: https://www.datagaarden.dk[...] 3149,- og så er det på fjernlager til levering om 1-3 dage. Hvad er lige fidusen ved at købe lokalt?
--
Sidst redigeret 06-11-2018 12:34
#9
Wut
Supporter
06-11-2018 12:37

Rapporter til Admin
#8 Tilføjelse: Hvis der er problemer med grafikkortet, så kan jeg køre ned i biksen igen. Det er fint nok, men sandsynligvis (da det er på fjernlager), så vil det tage dem 1-3 dage at skaffe et nyt produkt, hvis det skulle være defekt. Ved Proshop da jeg havde defekte RAM fik jeg dem til med det samme at sende mig et sæt nye RAMstænger (jeg betalte for dem), og da de konstaterede at de gamle var defekte, så fik jeg pengene retur for dem. Så det kostede mig kun 1 dags downtime.
--
#10
MalloDK
Supporter Aspirant
06-11-2018 13:23

Rapporter til Admin
#8 Hvorfor den er SÅ dyr hos Datagaarden kan jeg ikke sige dig. Jeg kan lave den til 2499,- Det er naturligvis stadig et par hundrede mere end BJ, men det er netop dét hele tråden handler om. Hvis du valgte at købe den hos mig støtter du osse lokalt, samtidig med at du får rigtig god service og vejledning retur. Nu er jeg selvfølgelig kun en lille lokal butik i Jylland, så det giver i dit tilfælde sandsynligvis ikke mening. Som de andre pointerer så udmærket, så tjener jeg, groft sagt, ikke en skid, når det kommer til PC Hardware, men der er dog trods alt stadig en procent eller to til dækning, modsat større kæder der sagtens kan sælge til indkøbspris. Istedet tjener jeg pengene på andre vare-kategorier- eller serviceydelser.
--
Carpe Diem.
#11
Mazies
Semi Supporter
06-11-2018 13:41

Rapporter til Admin
#10 Der er MEGET stor forskel på om en vare er 50-100 kr dyrere eller 2-300 kr dyrere. Jeg ville gerne handle i en lokal butik, men min oplevelse af deres RMA håndtering er at de ganske enkelt ikke har styr på reglerne, og det er nemmere at løse med de store webshops. Derudover er det min opfattelse at prisforskellen er noget højere end du gav udtryk for i #0, som du også kan se i din kommentar i #10.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 06-11-2018 13:41
#12
ToFFo
Guru
06-11-2018 13:42

Rapporter til Admin
Foretrækker altid at handle i fysiske butikker. Både for hyggens skyld, for at kunne se produkterne i aktion, og for at kunne komme derned såfremt jeg oplever problemer. Men det handler også meget om hvad jeg køber. Jeg køber aldrig hardware i fysiske butikker. Det køber jeg altid på nettet. Men skal jeg bruge eksempelvis hvidevarer, eller måske et TV, tager jeg ud og kigger på det først.
--
- Indsæt signatur -
#13
RM88
Ny på siden
06-11-2018 13:51

Rapporter til Admin
Altså, jeg kan svare meget kort på det. Jeg foretrækker fysiske butikker! MEN, jeg handler oftest online og det er der en grund til og det er, som #4 skriver i hans oplæg. Men hvis en fysisk butik har det jeg skal bruge, til nogenlunde samme pris som på nettet, så kører jeg derhen og henter varen. Jeg syntes personligt at det er op til 100-150kr værd, at jeg kan køre over og hente det jeg skal bruge og få det med det samme, for jeg hader ærlig talt at bestille og vente på at det kommer med posten xD Med mht. det jeg giver #4 ret i og som mange skriver, at det er lettere at sidde og kigge på alle produkterne online og søge og sammenlinge i ro og mag. Det har da sin sandhed, men jeg bruger altid en del tid på at sætte mig ind i og undersøge præcis hvad det er jeg vil have, først derefter undersøger jeg hvor jeg kan få det, og kører så i fysisk butik når jeg ved hvad jeg er ude efter, så det ser jeg ikke som et negativ for de fysiske butikker :)
--
Sidst redigeret 06-11-2018 13:55
#14
kikophil
Giga Supporter
06-11-2018 14:08

Rapporter til Admin
Tanken om lokalstøtte, personlig betjening med en sludder om løst og fast samt visuelt at ku` se div. HW er da en helt fin tanke. Imidlertid er der jo en eksponentiel bagside, da man ifald i et område alle render ned til den bett`hyggebiks, må se i øjnene, at man skal stå i kø i længere tid. At et lager vil optage langt mere plads, at personalet må udvides, at forretningen med andre ord må vokse til langt større propertioner, hvilket vil fordyre varerne, og tanken om hygge i det små bliver lidt mere fjern, hvis man som i elgiganten skal rende op og ned af gangene for, at finde en ekspedient, der lige skal være færdig med de næste 2-3 kunder (min erfaring) hvorfor jeg køber over nettet - som regel uden problemer jeg ikke også ku`få hos en mindre fysisk forretning. Og så er der jo altid spørgsmålet om beliggenhed, da nærkontakt med flest lokale giver langt de største huslejer.. Og flytter man forretningen længere ud/væk, gider folk jo ikke køre dertil, og ordet lokal bliver ret tomt..
--
#15
MalloDK
Supporter Aspirant
06-11-2018 14:24

Rapporter til Admin
Indtil videre, tusind tak for alle de positive indvendinger og holdninger! Det er super fedt at se! Vi sidder pt. og snakker om evt. tiltag vi kan gøre, udover bare at sænke prisen, for at lokke folk til. Jeg har selv været af den overbevisning, at selvfølgelig køber jeg bare hvor det er billigst, om det er net eller fysisk, men efter jeg har fået job i en lokal forretning, har jeg indset hvor meget det betyder, hvis bare én kunde køber deres ting hos mig, fremfor på nettet. I dag ser jeg sådan på det, at hvis jeg går ned i en forretning og spørger om råd og vejledning, så handler jeg osse dér, såfremt vejledningen selvfølgelig er god. Ekspedienten bruger tid og resourcer på mig, som kunne have været lagt andetsteds. Et godt eksempel er ElGiganten, som åbenbart taksere deres kunder pr. påbegyndt kvartér for råd og vejledning. Af ovennævnte årsag ser jeg prisforskellen online vs. fysisk som en investering i indsigt i det produkt jeg køber. Det er i mine øjne på samme tid fuldstændig vanvittigt, og stadig forståeligt. Det er desværre ikke en sjældenhed at en "kunde" kommer i forretningen og får alle mulige smarte tips og råd, for så at sige "Jeg tænker lige over det" - underforstået "Jeg skal lige på Pricerunner og bestille" Umiddelbart ser det ud til jeg har fået mit eget lille hjørne i butikken som jeg kan få lov til at gøre til "PC Master Race" ligeså tosset jeg vil. Bare for at skille sig lidt ud. Om det indebærer profit eller tab, det vil tiden jo vise :)
--
Carpe Diem.
#16
kikophil
Giga Supporter
06-11-2018 14:40

Rapporter til Admin
#15 - Mht. hyggen i den mindre butik, så sørg for, at ha` kaffe på kanden, og evt. en gang sanwitcher om lørdagen. Læg en bett` annonce ind i den lokale sprøjte (behøver jo ikke at være på forsiden) bare en gang hver 2-3 md, indtil i er blevet spottet, besøgt - og forhåbentligt accepteret (via den gode kaffe hehe) Har prøvet det samme som dig vedr. folk der kommer ind, og vil alt at vide om varerne, hvorefter de går hjem og googler det. Især noget øv, når det er østeuropæere der ikke kan tale hverken dansk tysk eller engelsk. Så fik de nogle brochurer i hånden og en fremrakt hånd der viste dem udgangsdøren. Det kunne jo ikke løbe rundt, hvis flere andre købere ikke gad stå og vente, og i protest gik derfra :) Dèt er så èn af de ting man kommer ud for i en fysisk butik frem for netparten..
--
#17
FreZno
Monsterbruger
06-11-2018 14:40

Rapporter til Admin
Bor og arbejder omkring Herning, og der er ikke umiddelbart en IT-biks i nærheden. Der er dog både Power og Elgiganten, og jeg har da været på besøg i begge. Men at kunne sidde i ro og mag derhjemme, sammenligne specs og priser og så bare hente i pakkeboks når man alligevel er nede og købe ind - det er sgu dejligt. Samtidig slipper jeg for at skulle finde parkering, samt at vente på Moster Olga der optager ekspedienterne med ligegyldige spørgsmål. Min tålmodighed er for kort til den slags. Jeg oplever også ofte at jeg går efter en specifik ting. Så har jeg sat mig ind i alt om specs, krav etc (hvis vi snakker hardware), og ved alligevel mere end den stakkels ekspedient. Måske er jeg for ekstrem i min information gathering, for det samme oplever jeg når jeg køber bil :) Her til jul har jeg på forhånd givet op på fysiske butikker. Man kan sige meget om lyskrydsene og opbygningen af samme i Herning, men at vente 45 min på at komme ud fra Bilkas parkeringsplads - det er mit liv for kort til! Alle juleindkøb bliver foretaget online, og sådan har det været i en årrække.
--
#18
nuxx
Guru
06-11-2018 14:42

Rapporter til Admin
#15 Hmm... dunno... I ligger jo et sted der lyder som en WoW Zone... lidt svært at forholde sig til for én der bor 5 min fra Rådhuspladsen i KBH. :S
--
Play: i7-6700, Z270i, GTX1070 X, 16GB@2666, DanCase A4, 500GB SSD, SF600, 34" U3415W Work: 15.4" MacBook Pro Retina 2017
#19
Gant
Elitebruger
06-11-2018 15:00

Rapporter til Admin
Enig med #4, online: 1. Det er nemmere at sammenligne priser 2. Bedre rettigheder 3. For det meste lavere priser 4. Større udvalg. Men jeg ville da gerne have en stor computer hardware butik i Esbjerg, som har ALT på hylderne. Ikke bare én slags 1080, eller "consumer" pc'er til overpris (ik forhold til specs). Lidt hen af hvad El Giganten har lavet med "Gaming" afdelinger få steder i landet. :)
--
MSI Global Z87-GD65 Gaming | i7 4770k @4GHz | ASUS ROG Strix GTX 1080 | Samsung 840 Pro 240GB | 2 WD 1TB | Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR3-1600
--
Sidst redigeret 06-11-2018 15:00
#20
R4p70r
Monster Supporter
06-11-2018 16:37

Rapporter til Admin
Jeg fortrækker en fysisk butik at hente varen i, men jeg ville aldrig gå ind for at spørge om hvilket grafikkort jeg skulle købe. Research derhjemme, se udvalget online, hent selv er det jeg fortrækker. Og bor heldigvis 10min kørsel fra Proshop ved Århus. Da jeg tidligere havde 40min kørsel var det ikke så ofte jeg hentede selv, men det skete.
--
It seems like I'm always getting stuck Between the handshake and the fuck
#21
MaxXX
Monster Supporter
06-11-2018 17:12

Rapporter til Admin
Køber faktisk det meste online. Tøj, pc-gear, headset, smartphone, mindre møbler fra ikea(har købt et vasketøjsstativ og kontorstol sendt i pakke). Det eneste jeg efterhånden ikke køber online er frugt og dagligvarer, primært fordi det er en del dyrere og fordi jeg arbejder i Netto :)
--
Plz no lag
#22
Fuller 8900
Mega Supporter
06-11-2018 17:42

Rapporter til Admin
Fortrækker at købe i butikker, om det er tøj. Hvidevarer eller pc udstyr. Men lige præcis pc udstyr er svært at finde en butik til. Bor i Randers, så kan kære til bj trading som ligger måske 30-40 km væk eller proshop / compumail eller lign i Århus som er Ca samme antal km. Da jeg byggede sidst kørte jeg til bj trading efter det meste. Fortrækker at hente fremfor at få det sent. Så fik man også en speciale øl med :D dog drikker jeg ikke øl :P Havde vi en ordentlig butik i Randers med fair priser så ville jeg bruge den :) har ikke noget imod at betale lidt ekstra for at få det hurtigere :)
--
#23
afm|
Semi Supporter
06-11-2018 18:31

Rapporter til Admin
Derudover, i og med vi er lokale, og fysisk tilstedeværende, hvis der er fejl eller mangler på produktet, kan du blot aflevere det hos os, og så er problemet vores, modsat hvis du handler online, så er det op til dig selv at håndtere evt. RMA. Håber for guds skyld ikke, at du bilder dine kunder overstående ind. Du skal i den grad have læst op på købeloven. En webshop er forpligtet til at håndtere en reklamation på samme vilkår osm en fysisk butik. En webshop er samtidig forpligtet til at dække kundens udgifter til fragt. Jeg har selv arbejdet i fysisk butik, og arbejder nu hos en webshop. Privat handler jeg mest selv online, da det oftest er nemmere, større udvalg og billigere.
--
I5 4690K - MPower Z97 - Asus GTX970 Strix - 16 GB G.Skill 2600 MHz - M.2 950 Evo 250 gb - 850 Evo 500 GB - WD Red 4TB - Evga 850W G2 - FD Define R5
#24
Fuller 8900
Mega Supporter
06-11-2018 18:55

Rapporter til Admin
Sikker på de skal dække fragt udgifter? Tror jeg bestemt ikke! Måske hvis de skal sende en ny del, men man skal selv betale for fragten hen til stedet man har købt ved, er jeg 99% sikker på :) Syntes dog selv det er nemmere at klare en evt rma ved en man kan snakke med end, via en formular online :)
--
#25
afm|
Semi Supporter
06-11-2018 21:19

Rapporter til Admin
#24 Ja det er jeg helt sikker på. Oftest sender firmaet en pakkelabel, så man kan sende det ind til reparation/ombytning.
--
I5 4690K - MPower Z97 - Asus GTX970 Strix - 16 GB G.Skill 2600 MHz - M.2 950 Evo 250 gb - 850 Evo 500 GB - WD Red 4TB - Evga 850W G2 - FD Define R5
#26
MalloDK
Supporter Aspirant
06-11-2018 21:43

Rapporter til Admin
#23 Jeg er skam helt med på købeloven, ellers tak :) Omvendt tror jeg DU skal læse op. Handel online og fysisk handel er to MEGET forskellige ting, rent juridisk, og især ifht. reklamation. De kan ikke sammenlignes i dén forstand. Dog tror jeg du misforstår budskabet i min besked - Hvis du køber noget online, og det går i udu en måned efter modtagelse, så er der selvfølgelig tale om reklamation, men denne står du helt og aldeles selv for. Du skal selv pakke varen (FORSVARLIGT) samt kontakte forhandler, du skal selv lægge papkasse til, få sendt ind, og så kan du ellers gå og vente indtil du hører nærmere. Dét at vi er forhandler/erhvervskunde hos leverandørene gør, at vi "kommer foran i køen" på værkstedet. Tit og ofte hedder rumlen at du kommer ind med produktet, vi sender det til reklamation samme dag, og har enten et nyt eller kreditering dagen efter. Zero hassle. Det kan godt være det er mig der er ekstremt doven, men hvis jeg kan betale 100-200kr eller hvad det nu må være i prisforskel på et grafikkort, for at have en butik jeg blot kan aflevere mit hardware hos og sige "Fix det" - så er det da helt sikkert dét jeg gør.
--
Carpe Diem.
#27
MisterNiceHands
Semi Nørd
06-11-2018 21:58

Rapporter til Admin
Handler det på nettet, men afhenter det i butikken :-) Hvis proshop har det på lager, så bestiller jeg til afhentning, og nupper det med hjem - Gider ikke det skal mishandles af PestNord.
--
Signatur (Valgfri)
#28
Jim Night
Guru
06-11-2018 22:12

Rapporter til Admin
#26 Det du beskriver er præcist det samme. I begge tilfælde skal køber sørge for at varen bliver fragtet forsvarligt til forhandleren - både hvis det er den lokale HW pusher og hvis det er en online biks. Derefter sørger forhandleren for den videre reparation/ombytning eller hvad der nu skal gøres. Der er præcis den samme reklamationsret i begge typer butikker.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#29
Hitrate
Junior Supporter
06-11-2018 22:42

Rapporter til Admin
Jeg vil sige god for butikker som Føniks og ligndende. Blev imødekommet af en ekspedient der rent faktisk vidste lidt, gid udenfor disken og hen og spurgte om jeg havde nogle spørgsmål eller lignende. I modsætning kan jeg sige jeg forleden smed en sweater på disken og skred fra H&M da trunten bag disken havde mere travlt med at vende ryggen til + et gammelt utålmodigt par "sprang" over mig i køen og stod og vrissede over at der kun var én ekspedient - hallo klaphatte, det var i AMAGER CENTERET's HERREAFDELING på 1. sal, hvad havde I selv regnet med. Så jeg har det sådan lidt bob-bob - boycutter skod butikker med skod betjening/priser/service men støtter til gengæld butikker med god betjening, folk der ved hvad de taler om og går op i det, og i det mindste viser en kunde den minimum respekt man burde forvente når man står i kø til at købe deres produkter. Der er ingen tvivl om vi i Danmark STINKER til service.
--
#30
Memo85
Superbruger
06-11-2018 22:45

Rapporter til Admin
Tror altid det har været online for mig. Måske lige en enkel gang med noget netkable/switch til LAN som går i stykker. Men ellers er det online, fordi jeg kan godt vente de 2-3 dage levering tager. Og køber ikke mit hardware med tanken. Hvis det nu går i stykker, så kan jeg nemmere aflevere det i en butik.. igen, hvis du sender det ind via post. så går der normalt også kun 1 lille uges tid. Og du kan da få god service/info via webshops.. mange har chat, ellers kan man altid skrive en mail og spørge til råds.
--
#31
lallebob
Elitebruger
06-11-2018 23:07

Rapporter til Admin
#6 +1000 Webhallen var nuts. Købte det meste af mine småordrer der. Ingen fragtomkostninger, nemmeste afhentning i verden (langt nemmere end DAO/GLS/Postnord) og ansatte, der for det meste vidste, hvad de solgte. Så ærgerligt, at de ikke kunne blive længere i lejemålet (sådan forstod jeg problemet, anyways).
--
#32
Haaps
Semibruger
07-11-2018 11:26

Rapporter til Admin
#17 Der er faktisk en IT-biks, den ligger på vestergade på hjørnet mod gågaden. #0 Det her sted nok ikke det rigtige at spørge, da folk allerede har en ret basal viden omkring hardware og derved oftest ikke har brug for den grundige vejledning og oplæring i hardware. En IT-forretning kan i min optik kun eksistere, hvis de kan servicere den almene dansker, priserne vil aldrig blive det samme og det er forståeligt nok da der er andre omkostninger forbundet med at have en butik med faglært personale, kontra power/elgiganten som sælger alt muligt henover mange kategorier og ofte med folk uden egentligt uddannelse eller ekspertise (grov generalisering).
--
MSI Z170A TOMAHAWK, i5 6600k, Gainward GTX 1080 GLH, 16gb corsair 3000mhz, 27" Acer Predator XG270hu
#33
MalloDK
Supporter Aspirant
08-11-2018 20:11

Rapporter til Admin
Spændende opslag fra Berlingske der berører netop dette emne; https://www.berlingske.dk[...] Den generelle koncensus ser ud til at være, at man kan spare ved at handle online, samt udvalget er større online. I tilfældet med min arbejdsplads, er begge dele sjældent holdbare. Som artiklen siger, har vi naturligvis ikke ALLE varer på lager, det er selvsagt umuligt, men vi har dag-til-dag levering, og kan i mange tilfælde matche netpriser. Udover det, risikerer du at få en fed social oplevelse, samt god samvittighed over at have støttet lokal-samfundet i dit køb. Win Win som jeg ser det. Man kan jo reflektere til andre felter, hvis der nu f.eks sidder en mekaniker herinde, bliver vedkommende nok heller ikke glad for at jeg kører til tyskland og får lavet min bil grundet prisen. Sidder der en Data-tekniker, bliver de nok ikke glade hvis deres job out-sources til udfra-kommende arbejdskraft, grundet billigere løn. I mine øjne bør vi efterhånden, i det velfærds-samfund vi lever i, fokusere mere på kvalitet, fremfor pris. I sidste ende mangler vi jo ikke noget, og fordi der går os et par kroner fra eller til, overlever vi nok. Men det er selvfølgelig blot mit syn på det :)
--
Carpe Diem.
#34
Jim Night
Guru
08-11-2018 21:07

Rapporter til Admin
#33 Du taler vist for din egen overlevelse. Hvis jeg kan få den samme vare billigere og nemmere ved at bestille på nettet, gør jeg det. Ja, du har ret i at det er godt at støtte lokale butikker, men så skal de også levere en service, som jeg vurderer er merprisen værd. Jeg kan meget bedre lide at sidde hjemme (eller hvor jeg lige har tid) og sammenligne varer og priser på nettet og muligvis bestille det, end at stå i en butik, hvor der formentlig ikke er det samme udvalg, og slet ikke ro til at vurdere det ordentligt.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#35
Akasut
Giga Nørd
08-11-2018 22:30

Rapporter til Admin
Det der lokal-samfund argument er temmelig tyndt efterhånden, et medlidenheds argument for at tegne et billede om solidaritet. Det giver næsten opkast i munden. En virksomhed er en virksomhed, de skal tjene penge, så er jeg da fløjtende ligeglad med om de er lokal eller ej. Argumentet bliver slynget ud af ærmet når der ikke er nok andre holdbare grunde til at foretrække fysisk butik.
--
#36
utyske
Elitebruger
08-11-2018 22:48

Rapporter til Admin
For mit vedkommende, kommer det meget an på hvilke varer det drejer sig om. For det meste foretrækker jeg at handle online, ikke mindst pga. udvalget. Jeg ved godt at der er visse butikker som kan skaffe en vare hjem forholdsvis hurtigt, men så skal jeg gå i den pågældende butik, finde ud af at de ikke har varen på lager, have dem til at bestille den hjem og så tilbage for at hente den. Det er måske dovenskab, men ligeså meget at det er få butikker, som jeg faktisk nyder at bevæge mig rundt i, men det er nemmere lige at bestille skidtet hjem, når man sidder ved computeren eller med mobilen i toget. Der er dog visse butikker som jeg savner, bl.a. de fysiske DVD/Blu-ray-sælgere. Det var butikker, hvor jeg godt kunne bruge et par timer, på at rende rundt og kigge på udvalget. Her taler vi selvfølgelig ikke udvalget som en standard Fona havde før i tiden (bortset fra Fona 2000 på Strøget), men butikker som DVD City, de store udgaver af Axel Music og til dels Laserdisken, selvom deres personale i København var lidt nogle klaphatte. I dag er der Accord som har et stort brugtudvalg og et par mindre butikker, som ikke ligger i centrum af København, som jeg besøger fra tid til anden, men ligesom alt andet, er den slags selvfølgelig rykket online, selvfølgelig også i takt med, at der ikke længere sælges så meget af den slags længere. I disse tider, hvor miljøet ikke har det supergodt, bør man selvfølgelig overveje hvordan man handler, men jeg kan ikke lige gennemskue om det er bedst at en vare transporteres til en lokal butik eller om den transporteres med PostNord hjem til mig. Fordi lokale butikker køber jo uhyre sjældent lokalt.
--
Sidst redigeret 08-11-2018 22:49
#37
MalloDK
Supporter Aspirant
08-11-2018 22:58

Rapporter til Admin
#34 Taler skam ikke for overlevelse. Men jeg tænker bare - hvis prisen er den samme og en fysisk butik kan skaffe den vare, som du har fundet på nettet, og kan levere den inden for samme tidsramme - hvad er så argumentet for ikke at købe i butikken? Prisen er jo i orden, leveringstiden er enten den samme eller hurtigere, du får tilmed kompetent service af velinformeret personale. Kan forstå det med fred & ro til at træffe en beslutning i eget tempo. Sådan har jeg det skam osse selv :) #35 Interessant at det lige er mit argument der bliver vrissen over, når modargumenterne "pris & udvalg" tydeligvis bliver benyttet flere gange. Det må da siges at være tyndslidte, når de ovenikøbet er, for langt det meste, uden hold. Nu siger du, at du er fløjtende ligeglad med om butikken er fysisk eller ej. Men når nu de fysiske butikker må dreje nøglen fordi folk handler online, og der så ikke længere er konkurrence - hvad tror du så der sker med priserne?
--
Carpe Diem.
#38
~DoN~
Maxi Supporter
08-11-2018 23:31

Rapporter til Admin
Hvad angår hardware, så er det faktisk kun mus og tastatur som jeg foretrækker at købe i en fysisk butik, da jeg vil have det i hænderne først. Specielt musen skal passe til ens hånd og greb. Alle andre komponenter vil jeg kunne få bedre vejleding online end jeg i 99% af tilfældene vil kunne få i fysisk butik. Der er fordelene ved online handel: Bedre priser Større udvalg Nemmere at handle. Jeg kan handle når det passer mig og hente når det passer mig. Der er andre brancher hvor jeg klart hellere vil købe i en fysisk butik, men lige nøjagtigt computer hardware er der kun mus og tastatur som jeg gider købe i en fysisk butik.
--
#39
Akasut
Giga Nørd
08-11-2018 23:31

Rapporter til Admin
#37 Hvis nøglen drejes er der ingen der vil savne butikken, konkurrence er der skam nok af online. Pris og udvalg har jo som argumenter hold i sig, de billigste priser er online, og du har det største udvalg online idet du browser en lang række butikker. Som stor-forbrugere af pricerunner kan dagligt se prisændringer for bare enkelte kroner blandt de gængse butikker online, fordi de stræber efter at være billigst, og have omdømme som værende billigst. Pros / cons listen vejer utrolig kraftigt mod online>fysisk når man indtager alle argumenter. Det skal virkelig være dealbreaker stuff for at vælge fysisk butik over online.
--
#40
Jim Night
Guru
09-11-2018 10:04

Rapporter til Admin
#37 På nettet kan jeg se om varen er på lager uden at jeg skal ringe rundt. Jeg kan få den med posten eller hente på posthuset, dao, GLS el lign. når det passer mig. Hvis jeg skal tage hen i butikken og bestille den, skal jeg vende tilbage, når den er på lager. Det er dobbelt arbejde for mig. Jeg har aldrig mødt en kompetent sælger i de fysiske butikker jeg har været i. Og dog. De er altid gode til at sælge, men de kan sjældent svare på alle mine spørgsmål på en fyldestgørende måde. Og de svarer altid som sælger. Hvis jeg fx bliver anbefalet at tage en anden vare, som måske er billigere, ved jeg aldrig om det betyder at sælgeren tjener mere på den end den vare jeg oprindeligt kiggede på.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
--
Sidst redigeret 09-11-2018 10:07
#41
TommyB
Junior Nørd
09-11-2018 12:15

Rapporter til Admin
Det bliver sværere og mere besværligt at få parkeringspladser ved elektornik butikkerne, og samtidigt med nyheder om overfald i butikscentrer, så bliver det svært for mig at se hvorfor jeg skal handle der. Jeg savner at gå i en butik for kigge lidt rundt på hylderne, men savner sjovt nok ikke en teenager der ikke kan forskel på displayport og hdmi.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA.
#42
Phyxius
Elitebruger
09-11-2018 16:31

Rapporter til Admin
Jeg vil altid foretrække online handel, og det er af flere årsager: - Det er billigere. - Bedre rettigheder. - Jeg erfarer det modsatte af det du siger, nemlig at retursager osv er hurtigere ved onlinehandel end ved butikskøb. - Jeg HADER sælgere. Så det du kalder god service og vejledning er kun et irritationsmoment for mig når jeg køber noget i en fysisk butik. Man kan finde ALT på nettet i dag, så skal jeg købe noget så kan jeg nemt undersøge det selv og sammenligne fra diverse sites, hvorimod står jeg i en butik er det meningen fra den ene sælger jeg vil skulle basere mit valg på. Derudover er det bare irriterende at have en sælger der ånder en i nakken når man kigger på noget. Derudover så betyder det helt ærligt heller ikke noget for mig at købe lokalt.
--
NZXT H440 Blue, Asus z97-a, i5-4690k 4.2GHz, h100i, 16gb DDR3, MSI GTX970, Seasonic X-760.
#43
Evil Mushroom
Monsterbruger
10-11-2018 16:54

Rapporter til Admin
Er det noget jeg skal handle hvor jeg ikke behøver "hands on" (f.eks en CD, en Blu-Ray, RAM, SSD osv) så handler jeg online. Man kan se de varer er ens uanset om jeg køber den i butik eller online. Ting som jeg har bedst med at have haft "i hænderne" inden køb, f.eks. prøvet bukser, trøjer, hørt og prøvet Hifi udstyr o.s.v., ja der handler jeg i butik. En cykel kunne jeg f.eks. heller ikke finde på at købe online, den skal jeg ud og prøve først.... Samme grund til at jeg ikke bruger online-supermarkeder. Jeg vil gerne selv vælge min frugt & grønt, mælk (dato), ferskvarer (dato) og frostvarer (så jeg ved hvordan og hvorlænge de er hjemtransporteret til mig).
--
/Evil Mushroom. I7-7700K @ 4,5 (1,05V), ROG Strix Z270i, 16Gb HyperX DDR4-2666. Noctua NH-U12S. Max temp 50C Cinebench, 60C Handbrake).
#44
NiceRag
Monster Supporter
10-11-2018 18:53

Rapporter til Admin
jeg HADER fragt TID og at jeg skal betale for fragten jeg bestiller en del småting fra kina igennem aliexpress, ofte ting hvor jeg sparer en stor portion penge hvis jeg skulle købe det i DK. Fx. USB kabler, eller andre små plastik dimser.. Men når det kommer til fx. computer hardware, så er online butikkerne BETYDELIGT billigere end fx elgiganten.. selvfølgelig afhænigt af så meget, men som udgangspunkt sparer man en del, online. jeg så en SSD hos proshop til 800 kr. den kostede 1500 kr i elgiganten. Why?! Når det så til gengæld kommer til tøj, og andre ting som jeg skal "røre" ved, eller spise, så foretrækker jeg en fysisk butik. Jeg har aldrig prøvet at handle mad online.. kunne da være man skulle prøve det en dag. måske når jeg flytter ud af århus :)
--
#45
Akasut
Giga Nørd
10-11-2018 19:45

Rapporter til Admin
Fødevare online er integreret del i UK, og er langsomt igang i DK over de seneste år, et koncept der er kommet for at blive. Det vil tage lang tid, fordi danskere er vanedyr og ikke åbne mod nye ideer, og samtidig de butikker der tilbyder dette koncept er inkompetente. Bilka der nok har mest kapital til at lave en ordentlig platform, laver ged i den gang på gang, laver damage control på trustpilot, medarbejdere der ikke er udstyret ordentlig til opgaven. Jeg ser nemlig.dk udvide deres hub-system, Coop udvikler også nye ideer. Det er en kontrakt man kan indgå hvor man betaler for at spare tid, så folk kan prioritere deres hverdag anderledes. I et samfund hvor karriere-forældre hyldes og promoveres, er tid til børnene i højsædet. En mangelvare som fødevare butikkerne tilbyder løsninger til. De har pengene, men ikke tiden. De frie markedskræfter på spild, udbud og efterspørgsel. Vedr. tøj er der nogle butikker der kører med et koncept hvor du bestiller 1-2-3 størrelser og med gratis returfragt (label vedlagt), sender det tilbage du ikke skal bruge. De anerkender nemlig den største problemstilling ved at sælge tøj online - man kan ikke prøve det ligesom i en butik. Så med de to produktgrupper, hvor de fleste af os nok vil mene at her foretrækker vi fysik butik, sker der aktiv udvikling til bringe det online. Det er dog lille %-del, og små langsomme skridt. Ingen tvivl. Det er den kapitalistiske udvikling hvor udgifter skal holdes nede, operation fra centrallagre, alt for at få en bedre konkurrence-dygtig pris for at tjene penge i sidste ende. Indenfor andre brancher benytter virksomheder i større grad transporten af produkter på vejen som del-afløser for lagerbeholdning hvilket også sparer penge. Hvorfor vi også ser stor efterspørgsel på chauffører som erhverv i Danmark, hvilket er hoved-transportmetoden sådan som vores land er udformet. Vi benytter ikke særlig meget luft-vand transport indenfor egne grænser, det er 5-10% højest, resten er lastbil. Det er kommet delvis grundet stigende online handel.
--
#47
Bowiecool
Juniorbruger
10-11-2018 21:31

Rapporter til Admin
# 44 Elgiganten matcher priserne fra f.eks Proshop. Så havde du gået ind i Elgiganten, så havde du fået din SSD til de 800 kr.
--
I5 8600k - Msi Z370 M5 - Asus Strix 980 ti - 16 GB 3200 MHz - Samsung 960 evo - Intel 600p - Phanteks Enthoo Evolv - Kraken X62 - Asus PG279Q
#48
Hitrate
Junior Supporter
10-11-2018 22:39

Rapporter til Admin
Jeg vil også sige online butikker er for det meste ikke demotiverende, men det kan en fysisk butiks og især ekspedient oplevelse sagtens være. Jeg var f.eks. i en forretning, gider ikke engang nævne hvilken slags, men det var primært for nørder og dumme forbrugere - jeg var lige opsat efter megen megen research hjemmefra, på at købe en dims men gik mere derfra med oplevelsen af en form for bedrevidende men dog ikke villig til at informere om sin bedreviden, blot hovere og diktere og så spørge "skal du ha' sådan en så?" før man overhovedet har fået tænkt færdig. Der kan man sidde i ro og mag og checke youtube reviews og få langt bedre info og tålmodighed end man oplever i en typisk dansk butik desværre. Det skal dog dertil siges der er mange unge entusiaster der sikkert er super til service, men også mange gamle svende rundt omkring der har stået bag disken for længe og bliver mobsede over man spørger ind til et bedre produkt end de har, og så skal stå og belære en om hvordan deres dårligere/ældre produkt er bedre end det der rykker på markedet i udlandet. Det er lidt som den dumme dansker prøver at sælge noget dumt til den dumme dansker, og den kloge dansker sælger også til både den dumme og den kloge dansker...mens den kloge dansker ikke bør lade sig fordumme og støtte den dumme dansker der prøver at sælge noget dumt til dig fordi det er det eneste lort han har i butikken. Jeg synes hellere man bør gøre noget mere politisk set så små enkeltmandsvirksomheder og mindre forretninger får lettere ved at drive virksomhed, fremfor den vej det er gået hvor man nu om dage skal betale for at oprette CVR, skal betale og sørge for ALT selv, så der til sidst ikke er en skid penge tilbage og kunderne kommer ikke fordi produktudvalget er ringe og ejeren er sur fordi der ingen penge er i kassen eller kommer i kassen. Så ja summa sumarum, jeg ville sku hellere ha købt den dims hos ham klovnen fremfor elgiganten, men kan ikke få den i elgiganten (kan selvfølgelig bestilles hjem hos dem) og der er også en filial på Amager hvor der måske ikke står en lige så stor klovn. Men i gamle dage fik man sku lov at tage sådan en dims hjem og lege med den eller tid og mulighed for at prøve lortet ligesom et par sko, i butikken. Det burde være det der er hele fidusen ved en fucking butik.
--
#49
MalloDK
Supporter Aspirant
11-11-2018 11:01

Rapporter til Admin
Generelt ser det ud til at være pris og udvalg der er de dominerende faktorer ifht. Om man handler fysisk. Nu er det helt sikkert en Nichebutik jeg befinder mig i, for som sagt, har vi mulighed for at skaffe alt hvad du kan finde på nettet, i nogle tilfælde til samme pris, nogle gange dyrere, andre gange billigere. Når det så er sagt, skal man jo huske, at hvis ikke der findes fysiske varehuse, er det online butikkerne der sætter prisen. Og så kan de ligeså godt tage 1000kr for en 120gb sad, for du har ganske enkelt ikke andet valg. Så i og med man køber sin elektronik på nettet, siger man automatisk ja tak til at priserne eksploderer på et tidspunkt. Det er ganske enkelt uundgåeligt. Medmindre man tænker på de små butikker en gang imellem. Ja, der går dig måske en 50er eller 100kr seddel forbi, men omvendt hjælper du david i kampen mod goliath, og du får stadig den vare du ønsker dig. Noget andet er genereliseringen af "sælgere" herinde - vi er helt enig om at Elmutanten og Salling group ansatte står i butikken med 2 formål, opslag og mersalg. Men de mindre butikker er skam interesseret i din oplevelse skal være god. Så sælger vi hellere et produkt vi tjener mindre på, og håber du kommer igen, og siger tak for handlen, det var bare det helt rigtige! Og det kan vi vurdere udfra vores ekspertise. Nu kan jeg kun tale for mig selv med 15års erfaring på feltet, hvor en teenager i Salling måske ikke er ligeså udrustet til at finde det rigtige produkt. Men hele tråden har været en kæmpe øjenåbner, min fagprøve er hermed afsluttet med stor succes (index 148 for de merkantile ;) Tusind tak for alle input! :)
--
Carpe Diem.
#50
Akasut
Giga Nørd
11-11-2018 15:17

Rapporter til Admin
#49 "Generelt ser det ud til at være pris og udvalg der er de dominerende faktorer ifht. Om man handler fysisk" I #37 siger du "Interessant at det lige er mit argument der bliver vrissen over, når modargumenterne "pris & udvalg" tydeligvis bliver benyttet flere gange. Det må da siges at være tyndslidte, når de ovenikøbet er, for langt det meste, uden hold." Det er da lidt modsigende at din observation af de fleste folks meninger i tråden er korrekt observeret, men samtidig kastet til side fordi der ingen hold er i dem. Så må de fleste folk i tråden være forkert på den? "Nu er det helt sikkert en Nichebutik jeg befinder mig i, for som sagt, har vi mulighed for at skaffe alt hvad du kan finde på nettet," Det gider folk ikke at vente på, tingene skal være på lager, når vi handler online, gerne med levering indenfor de sædvanlige 1-2 dage. Vi skal vente på at en fysisk butik først skal lave bestilling ved leverandør, ryger falder idéen lidt pladask. "Når det så er sagt, skal man jo huske, at hvis ikke der findes fysiske varehuse, er det online butikkerne der sætter prisen" Kommer an på hvilken branche vi taler. Hvis vi taler hardware, er der en lang række online hardware forhandlere, og fysiske butikker der specialiserer sig for hardware er i meget få tal. Typisk har de netop selv online-salg selv. De lokale IT butikker, som nærmest er døde landet over, operer ikke med hardware-salg som prioritet, men kundeløsninger til virksomheder, private. Mange af disse lokale butikker benytter ikke online salg, findes ikke på pricerunner, og har typisk højere prisleje. "Så i og med man køber sin elektronik på nettet, siger man automatisk ja tak til at priserne eksploderer på et tidspunkt. Det er ganske enkelt uundgåeligt." Dit argument er baseret på en forudsætning at elektronik-forhandlere online ikke konkurrerer med hinanden, men kun mod fysiske butikker. Det er vrøvl. Den dommedag du prøver at male på væggen sker kun hvis der ingen konkurrence er overhovedet. Det er langt fra tilfældet sådan som landskabet ligger i dag. At en fysisk butik, der alligevel ikke kan konkurrere på prisen ryger i svinget grundet høje priser, har jo netop ikke haft indflydelse. Hvis de havde, ville de jo ikke have drejet nøglen. Det er på ingen måde forbrugerens ansvar at sørge for at en virksomhed holdes i live, det er kun virksomheden selv der kan stå for den regning. Omstrukturer business model eller strategy, eller forsvind. Nokia, Blockbuster. "Ja, der går dig måske en 50er eller 100kr seddel forbi," Det er jo ikke 50kr eller 100kr vi ser, det er typisk mere. Allerede nu er 49kr fragt en dealbreaker for folk, der bliver konkurreret på en 50kr seddel, og du ser gerne at folk skal ændre mening, og anskue 50'er, 100'er værende 'småpenge' man nemt kan undvære hist og her, i David vs Goliath kampen for at bruge dine egne ord. Det er bare ikke penge mange folk har til at kaste rundt med sig, gid vi havde det, men det har vi ikke. Danmark er et dyrt land at leve i, vi har moms på 25% på de fleste ting, derfor er vi også så prisfokuseret. Hvis du har været på HOL i nogle år, vil du se i nogle tråde omkring nye builds, hvordan diskussioner bliver skabt over hvilket grafikkort er "best value" med 100kr prisdifference kun. Nogle folk vil måske kalde det at "gå i små sko", men intentionerne er god-hjertet idet folk simpelthen bare ønsker den bedste deal for deres penge. Således er der ikke rum til de '50kr eller 100kr seddel forbi'. "Noget andet er genereliseringen af "sælgere" herinde - vi er helt enig om at Elmutanten og Salling group ansatte står i butikken med 2 formål, opslag og mersalg." Fuldstændig enig, og giver dårlige forbrugeroplevelser som man tager med sig overalt. Elmutanten har også før i tiden stået i skudlinjen idet de har gang på gang har smidt demo-modeller, RMA-varer op på hylderne igen 1:1 selvom der har været tale om værdiforringelse. Eller deres Torsdag tilbud hvor folk tager op om morgenen og man pænt for at vide "vi har ikke fået varene endnu", og så kan man bruge tid+penge på at køre hjem igen. Det skader ry SÅ meget, det er ikke for sjov vi har kreative brugere som sjældent gang fyrer et nyt øgenavn afsted til Elgiganten. Deres viden er også mangelfuld og det er netop som du skriver, deres formål at lave mersalg. Men de mindre butikker er skam interesseret i din oplevelse skal være god. Så sælger vi hellere et produkt vi tjener mindre på, og håber du kommer igen, og siger tak for handlen, det var bare det helt rigtige! Enig, det er også min opfattelse og det er en af få ting disse butikker har kørende for sig. God personlig betjening med forhåbentlig bedre erfaring vedr. produkterne de prøver at sælge. Det må de endelig ikke sætte over styr, men svipsere sker engang imellem hvilket rammer deres omdømme så det er ikke fordi ekspertisen altid er der. Problemet i min optik er, at vi hardware entusiaster ved allerede hvad vi vil have og har ikke brug for denne vejledning, den bedste vejledning findes nemlig allerede gratis på internettet med reviews, benchmarks, youtube videoer. Vi uddanner os selv konstant, hvilket eliminerer denne faktor. Jeg er klar over, vi er et lille fåtal vs den store skare af Hr og Fru Danmark som intet ved af computere, hvorfor vi typisk også sender disse folk til danske online forhandlere som sammensætter færdigsamlede PCer. Vi sender dem ikke til Bilka, Wupti, Elgiganten. Hvis de nævner hvor de bor, foreslår HOL brugere eventuel fysisk butikker der ligger der. Men hele tråden har været en kæmpe øjenåbner, min fagprøve er hermed afsluttet med stor succes (index 148 for de merkantile ;) Godt at høre! Tusind tak for alle input! :) Selv tak for diskussionen.
--

Opret svar til indlægget: Fysisk Butik vs. e-Handel - Din mening?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning