Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Tidlige lejer har ikke opsagt internet :-(

Af Semi Supporter Medizine Man | 01-04-2015 20:16 | 2675 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hejsa. Har lige overtaget en lejlighed og derfor også bestilt internet til denne. Desværre blev bestillingen afvist, da der var et aktivt abbonnement på adressen. Nogle tips til denne situation? Har ikke umiddelbart kontaktinfo til tidligere lejer.
--
#1
Kasperkk
Giga Nørd
01-04-2015 20:20

Rapporter til Admin
Brug det og nyd det er gratis
--
HO, HO, FUCKING HO!
#2
Gill Bates
Maxi Nørd
01-04-2015 20:25

Rapporter til Admin
Ja, brug det Udbyderen må da vide hvem det drejer sig om?
--
#3
jaguarian
Elitebruger
01-04-2015 20:34

Rapporter til Admin
#1 #2 kunne være det er for langsomt for op
--
Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god.
#4
palle
Gæst
01-04-2015 20:35

Rapporter til Admin
Eller at internettet følger den tidligere lejer... Det er sikkert Yousee. De har ofte ged i deres system :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Medizine Man
Semi Supporter
01-04-2015 20:40

Rapporter til Admin
Har ikke testet hastigheden, da jeg ikke lige ligger inde med et modem, desværre. Nogen der har et ekstra et omkring Valby? Udbyderen jeg har bestilt hos har bare skrevet, at de kan se et aktivt abbonnement.. Har spurgt om de kan oplyse hos hvilken udbyder, så jeg kan grave lidt mere i det.
--
#6
michaelp
Giga Supporter
01-04-2015 21:09

Rapporter til Admin
Er det kobber eller fiber du søger? Hvad ser du på væggen i boligen? Er der RJ45 eller RJ11 stik? Er der 2 RJ11 stik? Mulighederne er mange når du ikke starter ud med lidt mere fakta. Men du skal jo kende lidt om de forskellige udbydere for at få modem op at køre.
--
#7
kikophil
Elitebruger
02-04-2015 02:14

Rapporter til Admin
Øv - jeg vil også ha` gratis internet - hurtigt selvf. :)
--
#8
Yilar
Super Supporter
02-04-2015 10:22

Rapporter til Admin
Hvis der ikke er kabel eller fiber, så ring til TDC. Det er jo deres kobber, de burde vide hvilken udbyder som bruger det.
--
#9
Team_CSC_Ulrik
Nørd
02-04-2015 10:33

Rapporter til Admin
Lad være med at brug det. Du ender bare med at skulle betale ved kasse 1. Har en veninde der oplevede det samme, og naiv som hun var troede hun det var med i huslejen, fordi det var det der hvor hun boede tidligere, og det var samme boligforening. Hun fik pludselig en regning på over 5000 kr. som hun skulle betale, fordi den tidligere ejer ikke havde opsagt det, og da HUN havde taget det i brug, var det hende som kom til at hænge på det. Om reglerne er de samme hos den udbyder du vil være hos, det skal jeg ikke kunne sige. Men nu er du advaret :) Hvis du informerer udbyderen om, at den tidligere ejer ikke længere bor på adressen, og du ingen kendskab har til vedkommende. Så er det udbyderens ansvar at finde frem til personen, og få orden i tingen. Godt nok er det den tidligere lejers ansvar, men eftersom vedkommende intet har gjort ved det allerede nu, må man gå ud fra at vedkommende inden er ligeglad, har glemt det, eller ikke er bekendt med, at hans abonnement forsat køre pga. en eller anden fejl.
--
#10
andmm
Maxi Supporter
02-04-2015 11:43

Rapporter til Admin
Har oplevet det samme, brugte det og fik ikke en regning. De kan ikke opkræve en regning for noget man ikke har bestilt.
--
#11
Dementor
Ny på siden
02-04-2015 11:45

Rapporter til Admin
Hvis det er kobber i form af xDSL kan du bare bruge løs, indtil det ikke virker mere. Hvis du mangler et modem kan du få et gratis af mig, jeg bor dog i Sundby. Det er to muligheder hvis det er kobber, enten så skal det nuværende opsiges så du kan få oprettet dit eget, ellers skal det overtages. For at overtage det skal du bruge typisk et kundenummer, og kende udbyderen. Der er dog også sidste mulighed, det er at henvende dig til en udbyder som så registrerer dig som nyindflytter. Det tager typisk to ugers tid på den måde, da TDC skal sende det der kaldes et flyttebrev. Bliver der ikke reageret på brevet bliver dit internet oprettet. Du kan evt. skrive til min mail med din adresse, så kan jeg slå den op og se forholdene.
--
#12
Mcbutt
Junior Nørd
02-04-2015 11:47

Rapporter til Admin
Jeg har tidligere haft flyttet ind i en lejlighed hvor der stadig var åben for den store pakke ved Yousee, det nød jeg godt af i flere mdr.. regningen den lokale antenneforening sendte mig (adressen) blev arkiveret i skraldespanden- jeg havde aldrig bestilt eller underskrevet noget som helst, så pengene de prøvede at opkræve mig fra tidligere lejer fik de aldrig.
--
MSI Mpower Z97 | i5 4690k | Asus 280x | Kingston Beast 16GB 2400Mhz | Corsair HX750 | Crucial MX100 512GB | FD Define R5 | FD Kelvin S36 | WD 1.5TB
#13
DownClock
Elite Nørd
02-04-2015 13:57

Rapporter til Admin
#9 Er sgu ikke helt sikker på at det er efter loven, at stifte hende til regningen.
--
#14
Medizine Man
Semi Supporter
02-04-2015 14:12

Rapporter til Admin
Jeg har nu fået fat i den tidligere lejer. Udbyderen er Full-rate, og hun er sikker på at have opsagt det, så sidste leveringsdag var d. 31/03/15. Kan det være at Full-rate er lidt sløve til at slukke for det og derved blokerer for mig? Og at det måske så er frit/lukket fra næste hverdag? Eller skal jeg have fat i dem? #6 - Alm. kobber. Der er et RJ11 stik. Der er også kabel fra YouSee, men det koster jo det hvide ud af øjnene at få internet derfra.... #11 - Er ved at flytte fra 2300, så er stadig ofte nær Sundby, så et gratis modem lyder ikke dumt, når nu Full-rate blokerer for nyt internet :-)
--
#15
inckie
Maxi Nørd
02-04-2015 14:16

Rapporter til Admin
#14 Da jeg arbejdede med xDSL op vi oplevede at tidligere ejer/lejers bredbånd ikke var taget ned, så kunne vi godt få TDC til at tage det gamle ned, så vi kunne komme til. Det krævede bare vi explicit skrev det i orderen til TDC branchesalg
--
#16
Medizine Man
Semi Supporter
02-04-2015 14:38

Rapporter til Admin
Jeg har nu fået svar fra selskabet, som jeg havde bestilt internet hos, at de overtager linjen, men at det giver lidt forsinkelse, at Full-rate ikke har afgivet linjen. Tak for de gode inputs!
--
#17
kikophil
Elitebruger
02-04-2015 14:53

Rapporter til Admin
#16 - godt at der så kommer styr på det :) Uanset hvad, ville du vel højest ha` fået en regning for, hvad du reelt selv ville ha brugt - samt alligevel skulle bruge ved en anden udbyder (plus/minus divergerende priser udbyderne imellem). Nu går du så heller ikke, og spekulerer på evt. senere ubehageligheder som kæmperegninger/trusler/sagsanlæg - og hvad man ellers kan spekulere sig skør i hehe.. Fortsat god påske :)
--
#18
Ahmad
Nørd
02-04-2015 15:43

Rapporter til Admin
Da jeg arbejdede hos TDC kunne vi smide alle af linje. Det krævede dog at vi var lidt "frække". Og så tog det ca 2 uger at levere, i stedet for de typiske 3-4 hverdage.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#19
Gæsten
Gæst
02-04-2015 16:59

Rapporter til Admin
Du burde sagtens kunne bestille DSL selvom der allerede bliver leveret på adressen, det er ikke noget problem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Tidlige lejer har ikke opsagt internet :-(

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning