Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvem fra slagelse oplever langsomt trådløs net

Af Ultrabruger xzioN | 08-01-2012 17:10 | 2541 visninger | 52 svar, hop til seneste
Hejsa allesammen. Laver denne debat for at finde ud af om problemet i slagelse er mere omfangede end stofa vil medgive. stofa siger de ikke har fået klager om det langsomme trådløse net som har været elendigt de sidste par uger for mit vedkommende og min nabo. hvis vi får skrevet alle klagerne ned her, kan vi henvise stofa til dette link. De vil nemlig ikke afhjælpe problemet da forbindelsen til deres modem er fint.
--
#1
utyske
Gæst
08-01-2012 17:26

Rapporter til Admin
Jeg går ud fra, at din forbindelse til internettet går via kabel-tv-nettet, til dit modem og der så er noget udstyr på, der gør at du har mulighed for en trådløs forbindelse. Hvis det er tilfældet, er det trådløse udstyr noget du selv har købt eller er det noget Stofa har leveret?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 17:52

Rapporter til Admin
some #1 spørger har du selv købt eller har stofa leveret den trådløse router?
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#4
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 18:13

Rapporter til Admin
jeg har selv købt. men den fejler intet, for den virkede før og sjovt nok blev naboens forbindelse som de har igennem stofa også langsom på samme tid.
--
#5
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 18:13

Rapporter til Admin
og ja det er igennem kabeltv jeg får internet fra.
--
#6
utyske
Gæst
08-01-2012 18:45

Rapporter til Admin
Jamen, så er det udenfor Stofas ansvarsområde, hvis det er dit eget udstyr. Smid en computer til modemmet via kabel, kontrollér om forbindelsen er som den skal være via diverse former for speedtests - er de i orden, leverer Stofa hvad de skal og problemet ligger i dit udstyr. Det kan aldrig blive udbyderens problem, hvis ens eget udstyr ikke spiller.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 18:45

Rapporter til Admin
Hvis det fungere med stofa's udstyr er det heller ikke deres forbindelse? det kunne være noget andet der forstyrre jeres trådløse forbindelser. Man kan ikke købe ekstern udstyr og så forvente at udbyder bare bøjer, bukker og kommer og laver det gratis... Det svare lidt til at du køber en ny bimmer montere en mujaffa udstødning fordi den bare lyder sej når den siger "Boom bang wrooom wrooom" men pludselig begynder bilen at gå i stå når den står i tomgang. du køre ud og klager til forhandleren, hvad gør han så?
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#8
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 18:54

Rapporter til Admin
jo jeg kan godt forvente at deres trådløse net er tilfredstillende når jeg ved routeren virker og jeg ved det er deres modem som sutter.
--
#9
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 18:57

Rapporter til Admin
Det er jo ikke deres trådløse net.!! Det er dit eget. De har ikke engang leveret udstyret til det. Hvis du ikke engang gider tjekke om internettet køre som det skal med kabel så fortjener du ikke engang at få hjælp.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#10
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 18:59

Rapporter til Admin
lazymann så forklar denne her og kan du det så bøjer jeg mig. Når jeg sætter kablet direkte til modemmet, intet andet er tilsluttet modemmet men deres switch og min router er tændt men ikke koblet til modemmet, så er forbindelsen stadig ringe. slukker jeg for deres switch og min router så bliver den god. forklar dette.
--
#11
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 19:08

Rapporter til Admin
Forstår ikke helt er der trådløs i deres switch? eller hvordan tjekke du trådløst uden din router sat til? eller betyder det at den tråde forbindelse er dårlig med deres switch uden din rotuer er sat til men stadig køre og i så fald ikke kan få dig på nettet? Hvordan er forbindelsen med deres "switch" ude din router? Stofa skal stadig ikke supportere din trådløse router der ikke er købt hos dem! det er der ingen internet udbyder der gør.
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#12
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 19:19

Rapporter til Admin
Det jeg skriver. en switch er aldrig trådløs. Når jeg køre via kabel fra deres modem og over pcen er forbindelsen stadig skod såfremt at switchen er tændt og min router er tændt, men køre jeg igen igennem kablet med slukker de 2 andre enheder så er forbindelsen god. Men stofa er ligeglade for de supportere kun hvis alle mine andre enheder slukket, så de må ikke være tændte.
--
#13
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 19:22

Rapporter til Admin
Stofa skal stadig ikke supportere en Router DU har købt. Men hvis din forbindelse er "skod" når de to enhader er tændt hvordan er den så nå kun den ene af dem er tændt? f.eks. swtichen som jo er kablet. hvis forbindelse stadig er god med den tændt så vil jeg stadig siger der er noget der forstyrre dit trådløse signal!
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#14
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 19:28

Rapporter til Admin
forstå nu det er fuldstændig ligemeget om min router er tændt når de ikke er forbundet, og kablet køre direkte fra modemmet og over i pcen. stofa kan ikke kræve jeg ikke har andre elektroniske apparatter. det svare til at de siger deres internet skal kun virke hvis dit tv er slukket. for god sake man det kan man sgu ikke kræve.
--
#15
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 19:29

Rapporter til Admin
vi snakker om et strømkabel i routeren, ingen netværkskabler eller noget.
--
#16
utyske
Gæst
08-01-2012 19:49

Rapporter til Admin
Du bliver nødt til at kontrollere om forbindelsen fungerer fint på Stofas udstyr og kun deres udstyr. Bringer du andre faktorer ind i spillet, kan du ikke give dem skylden, så enkelt er det. Ingen udbyder i Danmark yder support på udstyr, de ikke kender, der er for mange ukendte faktorer - tag det fra en tidligere internetsupporter. Og som Lazymann skriver, så er det jo ikke deres trådløse forbindelse, hvis det trådløse er noget DU har købt. Deres forbindelse går fra kabelnettet til dit modem - hvis den forbindelse virker efter hensigten, er det dit udstyr eller noget andet i huset, der skaber problemerne.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
nhl1991
Gigabruger
08-01-2012 19:53

Rapporter til Admin
Koldt vand i blodet drenge, i taler totalt forbi hinanden. @LaZyMann - Stofa udbyder faktisk et produkt de kalder "Trådløst bredbånd". Så langt så godt. Dertil høre et trådløst modem, men som er af så ringe en kvalitet, at ingen ville kunne bruge det til noget som helst. Men ja, som du siger, så har Stofa udelukkende krav om at levere et signal, og såfremt at signalet fungere trådet, så er deres opgave faktisk bestået. Ærgerligt nok.. Det er alt sammen én ting! Det jeg så gjorde, var at tilslutte min egen trådløse router, for at udvide netværket og gøre det mere stabilt. It worked, woohooo! - dette virkede dog kun i 2-3 uger, så røg hastigheden stille og roligt ned. Og nu ligger den altså og svinger mellem 1-6 mbits. Tidligere (med min egen router tilsluttet) kunne jeg godt få målt tæt på 10 mbits. Typisk mellem 7-10, for det meste omkring de 8-9 stykker. Jeg tænker der måske i øjeblikket er opstået en fejl, eller at Stofas net måske overpræsterer på en eller anden måde. I hvert fald fungere det ikke hensigtsmæssigt for mig..
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#18
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 19:56

Rapporter til Admin
okay så de kan godt kræve du ikke bruger dit tv, din pc, din ovn, din projektor. du må heller ikke bruge en bluray afspiller, kan du klare det så lover vi dig din forbindelse er god. for fanden da i er da godt nok dumme at høre på. deres produkt virker ikke, hvis andre produkter i dit hjem forringer deres modem, det skal den sgu tåle. hvis vi laver bileksemplet. vi laver en bil til dig men køre du en vej kan vi ikke garantere den køre ordentlig, kun hvis det er banekørsel.
--
#19
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 19:59

Rapporter til Admin
men hey bestilte deres trådløse modemløsning som var gratis. så kan de lære det stofa, for giver den mig ikke 30mbit i hele hjemmet, så skal de fixe det, haha :D
--
#20
nhl1991
Gigabruger
08-01-2012 20:09

Rapporter til Admin
# 19 jeg vil nok lade være med at have for store forhåbninger. Stofa er så vidt jeg ved ikke forpligtede til at tilbyde en stabil trådløs forbindelse der kan række hele hjemmet. Men er blevet oplyst om, at en af mine venner der har fullrate, bare fik tilsendt en ny ondsvagt svedig router for at det hele skulle fungere. De har altså nok en del bedre service end stofa. Jeg skifter så snart jeg kan gøre det gratis. Derudover, Stofa er de eneste der tager penge for opsigelse af abonnementet. DET ER USSELT!
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#21
InFerNo
Elite Nørd
08-01-2012 20:09

Rapporter til Admin
hvis jeg fårstår dig ret. så har du 2 trådløse routere stående ved siden af hinanden ? grunden til at de andre siger du skal SLUKKE for din egen router er jo fordi den kan interferere med den anden router hvis din egen ikke er sat ordentlig op. hvis de begge kører på samme kanal og de står op og ned af hinanden så er det klart der er problemer med dit trådløse. så prøv at slukke din egen router og tjek med deres router, hvis dette virker, så er alt jo iorden og du skal bare sætte din egen router op til at bruge en anden kanal. hvis jeg ikke har forstået dig korrekt så prøv enten at forklar dig bedre eller tegn en forbindelses stegning og smid den på nettet
--
don't fix it if it aint broken HOL bruger siden 2004
#22
xzioN
Ultrabruger
08-01-2012 20:15

Rapporter til Admin
har kun en trådløs router. det andet er et normalt modem, som køre via kabel, så har jeg switch som jeg køre op til min zaptorboks og min ene pc, så kører mine bærbare på det trådløse netværk. dvs ingen interferens.
--
#23
Pallemand01
Giga Supporter
08-01-2012 20:16

Rapporter til Admin
Nej. Tværtimod. Jeg ligger ca. 1.5 Mbit over det jeg har betalt for. (info opdateret lige inden post)
--
(PKClan)Part.1 - 580 GTX, 2500K - LG W2363D - NAD M3 - B&W 804S - Arcam rDAC
#24
xzioN
Monsterbruger
08-01-2012 20:17

Rapporter til Admin
det har som sagt virket fint med små fejl hist og der de sidste 2år hvor jeg har kørt med en billigere router de de førsdte halv andet år og det sidste halve år på netgearen.
--
#25
xzioN
Monsterbruger
08-01-2012 20:17

Rapporter til Admin
pallemand og det er trådløs.
--
#26
nhl1991
Gigabruger
08-01-2012 20:29

Rapporter til Admin
#21 - modemmet jeg har fået fra Stofa kører trådløs, og ja den står lige op af min egen trådløse router. MEN! Jeg har deaktiveret modemmets trådløse netværk. Den sender altså udelukkende signal igennem tråd. Derfor er der umiddelbart ingen trådløse enheder der kan interfrere med min router. Bortset fra de trådløse enheder i de andre nærliggende lejligheder.. Derudover kan vi ligeså godt udelukke diskussionen om kanaler, signaler og så videre, det har jeg alt sammen ret godt styr på.
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#27
xzioN
Monsterbruger
08-01-2012 20:36

Rapporter til Admin
haha de fusker stofa. den trådet forbindelse er også skod. prøvede at tage testen fra stofas side som de kræver, den giver 27mbit, igennem speedtest giver den 14mbit.
--
#28
mach3
Maxi Supporter
08-01-2012 20:49

Rapporter til Admin
kan godt være dine naboer kører samme kanal som du. har du prøvet at skifte til kanal en anden kanal langt væk? eksempelvis fra 0 til 11 eller omvendt
--
#29
LaZyMann
Semi Supporter
08-01-2012 20:50

Rapporter til Admin
#17 Det er jeg klar over, men manden skriver jo selv han har købt den. I kan på ingen måde kræve at stofa suppotere hardware de selv levere
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#30
nhl1991
Ultrabruger
08-01-2012 20:53

Rapporter til Admin
Jeg tror måske jeg har knækket koden og fundet løsningen. Er dog ikke sikker endnu, men min hastighed er i hvert fald steget igen. Stor set alle routere har en DHCP-server funktion, som har til funktion at give de forskellige tilsluttede enheder en fast IP. Denne funktion har jeg helt lukket ned for nu, og derefter har det kørt upåklageligt. Det hænger faktisk også ret godt sammen med, at Stofa tager 15 kr. om måneden ekstra for fast ip (statisk), hvilket jeg ikke har købt. JEG KRYDSER FINGRE FOR AT DET VAR DET!
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#31
xzioN
Monsterbruger
08-01-2012 20:55

Rapporter til Admin
altså det program jeg har siger hvad kanal mine naboer er på. jeg er den eneste på kanal 1 og har signal på 85%
--
#32
ezistef
Giga Supporter
08-01-2012 21:47

Rapporter til Admin
Som en sidebemærkning kan jeg tilslutte mig, at Stofa også her i Hjallerup har problemer med at levere trådløst net - gennem kabel ingen problem men min bærbare og smartphone kan kun gå på nettet trådløst lejlighedsvis uden et bestemt mønster. Signalet er udelukkende gennem Stofa-gear.... Hvor vi bor har vi ikke rigtig andet alternativ end Stofa, så det er skod.........
--
Fair Trade
#33
xzioN
Monsterbruger
08-01-2012 21:58

Rapporter til Admin
#32 hvad siger stofa så til deres egen trådløse router ikke levere den vare de lover.
--
#34
ezistef
Giga Supporter
08-01-2012 22:09

Rapporter til Admin
Efter at have kontaktet dem nogle gange så fik jeg fat i en dygtig tekniker, som modsat de tidligere ansatte hos Stofa, som jeg talte med, kunne se på hans skærm, at jeg havde et problem med signalet - ikke bare på nettet men også på tv (hvilket vi dog aldrig har bemærket :-D) - jeg har så efterfølgende fået "tildelt" et gratis teknikerbesøg, når det passer ind i husstandens planer - dette check er endnu ikke udført, men jeg kan lige skrive i tråden, når det har fundet sted.
--
Fair Trade
#35
nikm
Bruger
08-01-2012 22:26

Rapporter til Admin
#33: xzioN ingen udbydere garanterer noget som helst når du kører trådløst. Der er tusind ting der kan gøre at din trådløse forbindelse bliver langsom og ustabil. Nu ved jeg ikke om man kan det med Stofa, men jeg har hørt fra bekendte at man kan skifte den kanal(frekvensen så vidt jeg ved) på visse trådløse routere. Hvis mange i fx en boligblok bruger samme frekvens går det ud over hastigheden. Om du så kan det på din router ved jeg ikke, men det kan være det står i manualen.
--
#36
nhl1991
Ultrabruger
09-01-2012 21:42

Rapporter til Admin
Mit virker perfekt nu. Og ja, som mange siger, ingen internetudbyder er forpligtede til at leverede trådløst internet. Det er noget man selv må rode med.
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#37
xzioN
Monsterbruger
09-01-2012 21:59

Rapporter til Admin
nej men sælger man en løsning hvor trådløs indgår, forpligter man altså stadig til at det fungere tilfredstillende, dvs ikke fuld speed men lidt under.
--
#38
nhl1991
Ultrabruger
09-01-2012 22:08

Rapporter til Admin
Nej det gør de faktisk ikke. Det er der ingen love om. Så længe de giver dig et signal der kan måles igennem tråd har de faktisk gjort deres. Det er ærgerligt at det er sådan, men sådan ligger landet altså. Desværre.
--
ASUS Crosshair IV Formula - AMD Phenom II X6 1090T - ATI HD Radeon 4850 - 8GB Corsair DDR3 1600mhz - Corsair TX750W I et CoolerMaster HAF 922 =)
#39
xzioN
Monsterbruger
09-01-2012 22:29

Rapporter til Admin
så når tdc skriver lyn hurtig trådløs internet, så forpligter den tekst ikke. for det vil jeg da mene den gør.
--
#40
nikm
Bruger
10-01-2012 00:24

Rapporter til Admin
#39: Det er da fint, og jeg mener at jorden er flad. Faktum siger desværre os begge imod. Det giver god mening at de ikke kan garantere trådløs hastighed som sagt. For lige at gøre dig endnu mere glad kan jeg tilføje at udbydere på telefonnettet, fx TDC som du selv nævner, kun garanterer 50% af eksempelvis 10 Mbit - det er også derfor de altid skriver "op til". Udbydere der leverer 3G og 4G løsninger garanterer modsat intet. ;)
--
#41
xzioN
Monsterbruger
12-01-2012 12:17

Rapporter til Admin
lille update til jer skeptikere som ikke fattede så meget. har lige fået ombyttet mit modem til deres trådløse/kablet modem og ej da min forbindelse er god. så en anden gang når i udtaler jer om ting i ikke ved noget om så hold kæft tak. Husk jeg hele tiden stod fast på at det var deres modem som var problemet og det var det jo så også.
--
#42
nikm
Bruger
12-01-2012 13:09

Rapporter til Admin
#41: God attitude, sådan. Forstår dog ikke helt hvad du skriver, du har fået det ombyttet og din forbindelse er stadig dårlig skriver du hvilket ikke stemmer overens med resten. Derudover passer alt det folk har skrevet omkring det trådløse, vi kan ikke rigtig diagnosticere dit udstyr.
--
#43
xzioN
Monsterbruger
12-01-2012 14:27

Rapporter til Admin
kan du ikke læse nikm. jeg skriver min forbindelse er rigtig god nu efter jeg har fået ombyttet modemmet, ergo var det deres udstyr der fejlede. mit trådløse net fungere igen tilfredsstillende.
--
#44
nikm
Superbruger
12-01-2012 21:08

Rapporter til Admin
#43 Jeg kan sagtens læse, det er vist dig der har problemer med skrive delen. Jeg kan da godt citere "har lige fået ombyttet mit modem til deres trådløse/kablet modem og ej da min forbindelse er god". Jeg antager at du mente "ej da er min forbindelse god", da det er tættest på hvad du skrev.
--
#45
xzioN
Monsterbruger
13-01-2012 21:41

Rapporter til Admin
og ej da min forbindelse er god betyder på dansk at forbindelse er god, ellers havde jeg skrevet ej da min forbindelse er ikke god.
--
#46
xzioN
Monsterbruger
13-01-2012 21:44

Rapporter til Admin
men dejligt at min defekte router som i alle mente, peaker med fuld speed nu efter de ombyttede modemmet, for deres udstyr fejlede bestemt ikke noget.. Men dejlig rådgivning må jeg da sige i har givet mig. I jeres verdenen skal man finde sig i at stofa levere udstyr som er defekt bare fordi det fungere kablet.
--
#47
smokealot
Ultrabruger
13-01-2012 23:36

Rapporter til Admin
xzioN, i vores verden skal en ISP ikke supportere på 3. parts udstyr. Det svare lidt til at bede BMW om at hjælpe med din thansen bilradio, lol.
--
#48
xzioN
Monsterbruger
14-01-2012 16:47

Rapporter til Admin
gal i er stædige. den skal virke med min router så fremt min router ikke er defekt. rigtig de ikke skal supportere på min router men hvis det er deres modem som er defekt, og derfor gør min router ikke virker skal de ombytte den som de også gjorde.
--
#49
Deuxmen
Gigabruger
14-01-2012 16:54

Rapporter til Admin
#48 Gaaab....hvis du opfører dig på samme måde i tlf kan jeg sku godt forstå du har haft svært ved at nå igenem til den stakkels stofa medarbejder.
--
#50
smokealot
Monsterbruger
14-01-2012 18:56

Rapporter til Admin
"gal i er stædige" gal du er ignorant
--
#51
xzioN
Monsterbruger
14-01-2012 19:17

Rapporter til Admin
hvorfor er jeg ignorant. jeg havde jo ret, det var deres modem som var defekt, siden alt fungere godt efter jeg fik ombyttede deres modem, så det var ligesom ikke mit udstyr som fejlede noget.
--
#52
nikm
Superbruger
15-01-2012 21:29

Rapporter til Admin
Der er ingen der siger du tog fejl, det giver sig selv. Du har ikke desto mindre fået korrekt vejledning herinde, men det kan du ikke se og voila - ignorant. Vi kan jo ikke teste dit udstyr.
--
#53
Fiskemanden
Gæst
15-01-2012 21:35

Rapporter til Admin
Jeg er fra Slagelse, og mit trådløse netværk køre med fuld smadre hele tiden... Hey... Gad vide om det er fordi jeg har Yousee :-P Underlig tråd! F.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hvem fra slagelse oplever langsomt trådløs net

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning