Fordi du kommer over 144fps i csgo og valorant, mens du højst sandsynligt ligger under 144 fps i COD og battlefield.
V-Sync burde gøre at din hz og fps køre med samme hastighed hvilket gør at du derfor undgår tearing.
https://www.digitaltrends.com[...]
--
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
- Albert Einstein
#1 som jeg skriver nej jeg kommer ikke over 141 fps i nogle af dem
--
Det er højest sandsynligt fordi din computer ligger stabilt med 141fps out i cs og valorant da den nok godt kan spytte +200Fps ud i de spil. Hvor imod de andre spil cykler den i et større område lade os sig 60fps til 141fps at efter load.. og det er her Gsync kommer til sin ret da den så juster skærmens Hz til at passe med dit GFX output og at det derfor følges mere smooth i de spil med Gsync on..
--
Fordi jeg kan
Nej har ingen problemer med at holde de 141 fps i nogle af spillene.
60 fps... oh god det ville være helt uspilleligt
--
Sidst redigeret 22-09-2020 09:15
I de spil som valorant limiter v-sync din fps ( grunden til du ligger på 141 fps ).
Mens i de andre spil falder din fps højst sandsygentlig under og derfor er v-sync betydende og hjælper med hvordan spillet ser.
Ville hjælpe hvis vi ved hvilke specs så vi har en ide om hvor kraftig din computer er.
--
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
- Albert Einstein
Fps stabilt på 141.
Specs har vel ingen betydning i denne sammenhæng.
Hverken cpu eller gpu belastes til max grundet framerate limit til 141.
--
men hvis ingen andre har bemærket det samme så glem det.
--
Det kan være en forskel i, hvordan den frame cap er lavet i de forskellige spil. Der er flere måder at implementere det på.
Hvis du har Gsync, så vil jeg klart anbefale dig at køre 141 FPS med Gsync. Hvis ikke Gsync fungerer, så smæk VSYNC på, og lad VSYNC cappe for dig frem for at sætte en specific cap. Hvis du kører capped til 141 FPS på en 144 Hz skærm med VSYNC, så risikerer du at frame times står og hopper mellem hvad der svarer til hhv 144 og 72 Hz. Det giver stuttering.
--
#8 joo men oplever jo netop at når jeg slår Vsync til så forsvinder stuttering, så det er jo lidt modsat af hvad du skriver.
Tænker bare hvis jeg har fast 140 fps så burde "alle" spil vel føles ens? uden Vsync
--
Sidst redigeret 22-09-2020 10:20
#9 Jeg skal ikke kunne sige, hvad der går galt. Men det er i hvert fald ikke optimalt at køre med frame cap under skærmens Hz kombineret med VSYNC. Det modarbejder hinanden.
En frame cap kan implementeres på flere forskellige måder. Det vil være for langt at forklare det her i tråde, men det kan googles, hvordan man kan gøre. Det kan give forskellige sideeffekter, specielt når VSYNC er blandet ind i det.
--
Sidst redigeret 22-09-2020 10:32
#10
ok det er så bare det har gjort og flere test viser at den bedste setting er Gsync+Vsync og så maxe frame til under skærmens frekvens.
Men det undrede mig bare at hvis vi snakker uden sync og så med framcap på 140 fps (fast stabil 140 fps) at det ikke føles lige flydende i eks. COD og CSGO
--
Sidst redigeret 22-09-2020 10:57
#11 Hvis du har Gsync enabled, så betyder Vsync ikke det samme, som almindelig Vsync.
Vsync=on med Gsync=on betyder bare, at du får Gsync til at cappe frameraten til skærmens max refresh, eller en anden max refresh, du selv har sat. Det er ikke det samme som almindelig vsync (fra før Gsync blev opfundet). Når FPSen når under skærmens refresh rate, så tager Gsync over.
Det er helt sikkert fordi de har været ringe til at lave en frame cap, at det ikke føles flydende i de spil, du har problemet i.
Hvorfor vil du overhovedet slukke for Gsync? Jeg synes, det er genialt til alt :)
--
Sidst redigeret 22-09-2020 11:05
#12
jeg ved godt hvordan Gsync og vsync fungerer.
eneste grund til man skulle bruge cap er at så ramme man aldrig skærmens max hvilket kunne give lidt inputlag.. der er masser af analyser etc. på det på youtube. men lad nu det ligge.
Det eneste jeg så faktisk tænker der kan være galt i eks. Modern warfare er at Gsync ikke fungerer ordenligt uden vsync.
Så det er først når jeg slår vsync til at stuttering forsvinder.
Så det kan jo være at modern warefare ikke registrere gsyncen uden vsync er enable.
Og jo gsync er da genialt, men det var blot fordi jeg som sagt i csgo og valorant har prøvet at slå det fra og det kører lige så smooth uden sync.
Kan huske i "gamle dage" var der noget triple buffering som betød rigtig meget for hvor smooth spillende kørte, måske det har noget med det at gøre i csgo og valorant? Bare et skud i tågen
--
Sidst redigeret 22-09-2020 11:34
Jeg er enig med mbm i den her.
Jeg læste rigtig meget om det og testede rigtig meget af.
Mit fokus var helt specielt på DOTA 2.
Den optimale setting er her:
Nvidia: GSYNC til. VSYNC til.
Spil: VSYNC fra. Cap frames til "3 under max".
Jeg kører det på en 165hz 1ms skærm med en I9'er og et 1080TI.
Der er tydelig forskel på denne setting og alle andre kombinationer.
Og ja, når GSYNC er til fungerer VSYNC ikke som "det plejer". Jeg forstod det som at det skal være til for at det er "koblet ordentligt til".
En ny ting som man kan som jeg ikke har prøvet er at man kan sætte limit på frames i NVIDIA kontrolpanelet - jeg ved ikke om det er bedre, jeg har i samtlige artikler på nettet læst at man skal gøre det i spillet hvis muligt.
--
Ved intet om gsync og vsync, men jeg synes personligt at csgo kører af helvedes til hvis den rammer under 170 fps. Er der stabilt. 250+ fps kører det super smooth. Modsat COD Warzone hvor jeg fint kan have 70-90 fps hvilket virker smooth.
--
#15 har du en 60 hz eller 360 hz skærm?
--
checkede lige HOL ud inden jeg skulle tage mig en lur og blev altsaa noed til at rette naar en person kommer med saa meget forkert information ti len der speorger ind til hvordan tingene virker
#1
nej
Vsync aendre ikke paa din HZ. ej heller skruer den dine 36FPS op til 60hz fordi du koere 60hz
intet er det du sagde her er korrekt
#5
Igen forkert
vsync hjaelperpaa taring (hvordab et ser ud) hvad wnte din fps er over eller under
tvaertimod til hvad du siger saa er lav FPS unde vsync et vaerst tilfaelde pga du under doubble buffering mister endny flere FPS ( det er derfor man lavede gsync og freesync)
Please lad var at forklare ting naar intet af hvad du skriver er korrekt.
Du medfoere blot mere misinformation til folk
#0-
spil vil have forskellige visuel effect far vsync/tearing alt efter hvordan spille grafiks ser ud og hvor meget du bevaeger dig (isaer i horizontale linie)
Dit FPS til hz forhold vil ogsaa have en effekt paa hvor mange tearings linier du har
nu skriver du ikek helt hvad du oplever. det vilel hjalpe lidt paa at ramme helt ind til prolematikken
#9
Det du opfatter som stutter kan muligvis vaere Tearing. det er tit og ofte folk forveklseser de to ting.
Du vil altid have tearing uden en sync form. men tearing vil opleves forskellige alt efter spil og bevaegelser.
#13
hvis du kore med gsync og udne vsync saa betyder det at din FPS ellerkan gaa over din hz eller mere korrekt din REnder cyle tid er korter paa en frame en for en refresh cycles.
det kan medfore tearings igen at gsync kun hjaelper ved at sloeve skaermen ned
igen det lyder som om det stutter du siger er tearing
Kort fortal. : hvis du med stutter mener tearing saa foklare det lidt hvorfor du oplever noget forskelligt dat tearing som visuel oplevese kan vaere mget forskellige paa tvaers a spil selv om de teknisk er den samme tearing
proev at lease omtearing og se om det er tearing eller stutter du oplever
https://en.wikipedia.org[...]
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #8
ENIG
#12
Enig med konklussion men ikke helt at vsync ikke er det samem som foer.
vsync goer praecsit det samme det er blot at free/g-sync og V-sync angriber problemmet fra forskellige vinkler
#10
ingen af disse test har tager fast sync med i billed ( af dem som jeg har laest
set fra et framebuffer perspektiv vil fastsync vaere bedre end gsync nar dun kan opretholder en FPS over din HZ, mht til input lag og stuttering
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury