Efter at være blevet bekendt med ovennævnte sag fra en tilfreds kunde - synes jeg næsten det er på sin plads at referere, hvad der er sket i sagen - se vedlagte kopi af mail korrespondance med ovennævnte kunde.
Jeg kan kun beklage at varen ikke er sendt til kunden inden for det oplyste leveringstid - som sagt havde vi problemer med at få chassiser hjem fra østen. Ligeledes er det et problem at kunden ikke er blevet informeret.
Den anden ting jeg vil beklage er hævningen af pengene - jeg er udmærket klar over at det er lovstridigt at hæve pengene før varen er sendt - hvilket også er oplyst til kunden. Hævningen skyldes en teknisk fejl ved leverandøren af betalinger.
Hvis man kigger på EDB-priser - kan man se det ikke er kendetegnet for vores firma, at kunderne har den oplevelse:
http://www.edbpriser.dk[...]
Beklager endnu engang fejlen.
Jan Pedersen
Adm. Direktør
1TEGRATION A/S
Mail korrespondance:
Sendt: to 22-09-2005 09:45
Hej Asbjørn
Kan fortælle dig at maskinen bliver sendt herfra i dag og at vi har givet dig et yderligere plaster på såret - vi har opgraderet maskinen til en 1,5Ghz Centrino Dothan prossesor.
Beklager endnu engang vente tiden.
God dag.
Med venlig hilsen
Jan Pedersen
Adm. Direktør
1TEGRATION A/S
Tlf.: 98 62 59 60
Dir.: 99 98 80 90
Fax: 99 98 80 99
E-mail:
[email protected]
WEB:
http://www.1tegration.dk[...]
Sendt: to 15-09-2005 10:57
Hej Asbjørn
Vores infrastruktur er grundet det nye system lidt belemret, men skiftet er lavet for at give flere og bedre muligheder for kunderne - det er naturligvis ikke noget du skal lastes for, men blot information, så du ved hvorfor fejlen er sket. Så er det nogen gange lidt nemmere at forstå....
Dine gode råd - er også på vej til at blive opfyldt, men sådan er det altid med implementering af et nyt system - det giver problemer... desværre...
Jeg siger tak for din tolmodighed og håber din købe oplevelse ikke er helt ødelagt, da dette som tidligere nævnt ikke er kendetegnet for vore firma.
Kan du nu have en fortsat god dag.
Med venlig hilsen
Jan Pedersen
Adm. Direktør
1TEGRATION A/S
Tlf.: 98 62 59 60
Dir.: 99 98 80 90
Fax: 99 98 80 99
Mobil: 40 56 44 10
E-mail:
[email protected]
WEB:
http://www.1tegration.dk[...]
Sendt: 15. september 2005 10:41
Til: Jan Pedersen
Emne: Re: computerkøb
Hej 1tegration,
Jeg vil stadig gerne købe computeren, men jeg ville blot have en respons fra jer da jeg ingen information havde fået.
Jeg begyndte at blive bekymret, på grund af alle de fuskehandlere man hører om, og da jeg efter en uge hverken havde set computer, penge eller besked, begyndte jeg selvfølgelig at blive bekymret for, om jeg var blevet narret. For der stod jo i brevet, i sendte til mig, at skulle der ske noget som helst, der forhindrede computeren i at nå frem inden for de nævnte 3 dage, så ville jeg straks få besked.
Men jeg vælger at stole på jeres ord, da det ser ud til at være en fejl. Det kan i selvfølgelig ikke belemres for, men for fremtiden ville jeg anbefale jer at i fortalte kunden enten at pengene var blevet hævet på forhånd ved et uheld, eller at det ikke var muligt at sende varen inden for den nævnte tid.
Venlig hilsen
Asbjørn.
PS. Det bliver ikke nødvendigt at hive pengene frem og tilbage, så jeg overlader dem i jeres varetægt i mellemtiden.
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jan Pedersen [mailto:
[email protected]]
Sendt: 15. september 2005 10:08
Til: Asbjørn
Emne: SV: Computerkøb
Hej Asbjørn
Jeg beklager meget din oplevelse vedrørende bestillingen af en Note 8000.
Jeg vil meget gerne overføre pengene til dig i dag, da som du korrekt nævner ikke er tilladt at hæve penegene før den dag varen afsendes. Bestemmelsen er jo netop til for at kunden kan føle sig tryg og at kunden først betaler, når de "får" varen.
Desværre er der sket en fejl i forbindelse med hævningerne via DIBS, således at alle kunde med Dankort ordre er blevet hævet - det beklager jeg.
Mht. leveringen kan jeg kun beklage dette - det skyldes at vi mangler en stor del chasier, som ikke er landet i Danmark endnu.
Hvis du ønsker at ophæve købet er du i din gode ret til det!
Vil du lige vende tilbage mht. om jeg skal overføre pengene til dig i dag og om du ønsker at hæve købet?
Jeg vil blot lige nævne at det altså ikke er vores normale trademark - at kunderne opfatter os således - og naturligvis heller ikke vores ønske. Se bedømmelse på EDB-priser
http://www.edbpriser.dk[...]
Som et lille plaster på såret, hvis du stadig ønsker den - vil jeg smide en optisk mus med uden beregning.
God dag.
Med venlig hilsen
Jan Pedersen
Adm. Direktør
1TEGRATION A/S
Tlf.: 98 62 59 60
Dir.: 99 98 80 90
Fax: 99 98 80 99
Mobil: 40 56 44 10
E-mail:
[email protected]
WEB:
http://www.1tegration.dk[...]
Sendt: 14. september 2005 18:15
Til: Info 1tegration
Emne: Computerkøb
Goddag 1tegration.
Jeg er efterhånden ved at blive lidt utilfreds med jeres service.
Jeg hav den 6. september bestilt en 1tegration note 8000* og ventede den derfor hjemme den 9. eller den 10. september, det var ikke tilfældet og da jeg den 13. september stadig ikke havde modtaget den, ringede jeg for at finde ud af hvad der var galt.
Jeg fik kontakt med en af jeres medarbejdere der oplyste mig om at den specifikke pc ikke var hjemme, og at den først ville være mig i hænde den 19. september, hvilket er ca. 4-5 gange så lang tid som Jeres leveringstid beskrevet på hjemmesiden (2-3 dage for pc-systemer).
Ikke nok med at jeg har skullet affinde mig med det, så har i oven i købet trukket penge fra min konto, FØR varen overhovedet er sendt, og det er ifølge købeloven ikke tilladt.
Jeg har efterhånden ikke haft andet end bekymringer med at købe en computer fra jer, og jeg føler mig ikke spor tryg om hvorvidt jeg overhovedet får det jeg allerede har betalt for.
Jeg sender denne e-mail i et desperat håb på at få en eller anden reaktion om at jeg ikke er blevet franarret 8.260,00 kr. Og er dette ikke muligt, vil jeg meget gerne have pengene tilbage.
Venligst men bestemt
Asbjørn
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.