Altså hvis butikken vil forsøge at udberede fejlen først og det står i deres handelsbetingelser, så er du lidt bundet af det.
--
Butikken vil IKKE forsøge at udberede fejlen først hvis han sender det tilbage som en returret
--
Sidst redigeret 08-02-2020 16:51
Så længe du stadig er indenfor de 14 dage (eller hvor meget der er hvis der er udvidet returret) kan du bare returnere det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Glemte at sige at både bundkort og CPU ved Proshop online. Så det er ikke butiksregler.
--
"Er der en chance for at de trækker mig i prisen for CPU'en, da den har været åbnet og monteret?"
-> Ja - hvis butikken mener der e rhar været en værdiforringelse og de ikke kan sælge varen som ny.
Hvis du er igang med en reklamationssag ved jeg ikke om du samtidig kan gøre brug af din returret.
--
Du har ikke retturet for en defekt vare
Du har retturet pga det er et fjernsalg
Din rekleatkiosnret er hvad der daekker defekte vare og som giver dig en bekostnings fri udbedring af fejlen/manglen. men har har du ikke total raaderet over hvad du oensker som loesning
Din returrent han du altid paakrave dig inden for de 14 dage men ved aabnet vare kan det koster dig et rettur gebyr.
Retutrent var ALDRIG ment en proeve periode ti lat proev amd og saa skifte over til intel igen.
De e simpletnhent mente om det produkt er det som du troede due bestilte.
AKA et bord til mennesker og ikke til et dukkehus da det kan vare svaert at see paa billeder alene
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #0 Kontakt forhandleren telefonisk og hør dem, om det vil være ok med dem at sende boardet ind til reparation, og hvis de finder en fejl, så sende dig noget Intel-hejs i stedet? Ofte kan man godt snakke med dem.
Jeg har da selv sendt nogle RAM ind til reparation (DOA), og fik dem til at sende mig nogle andre (dog lidt dyrere) RAMmer, som jeg så kun betalte forskellen i pris for.
Som udgangspunkt vil det være et dick move at sende det tilbage med returret. Enten tester butikken varen og finder den defekt, og så har man balladen... eller også opdager de ikke fejlen, og så er der en anden glad køber, der skal slås med at fejlfinde og sende ind til reparation.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...] Jeg ringer til Proshop på mandag og hører hvad mine muligheder er.
Umiddelbart på alle de problemer folk har haft med ryzen, har jeg mindre og mindre lyst til at bruge det.
I værste fald er jeg frisk på at prøve med et nyt bundkort, men hvis der skal være bøvl og småfejl, så gider jeg ikke rodde med det.
--
#8
Dit bundkort vil jeg også have advaret imod. Vælg noget fra MSI. Du forveksler problemer med bundkortet med Ryzen. Asus er ikke ligefrem et top firma.
--
Inden du sender dit bundkort ind, på din reklamationsret!
Så få taget en god sjat billeder af bundkortet, samt diverse komponenter på det, så du har dit på det rene med at det fysisk ikke fejler noget og proshop så forhåbentlig ikke prøver at spise dig af med at du selv er årsagen til at det er defekt.
(Det er de jo glade for at gøre ved intel-boards, herved finder de pludselig bukkede pins i CPU-socket eller andet sjovt, for at køber selv står som skyldig i skaden).
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
#8 Du har købt ASUS STRIX B450F GAMING motherboardet og Kingston 3200 MHz RAM ikke?
Ifølge dit motherboards QVL er der ingen Kingston 3200 MHz på
https://dlcdnets.asus.com[...]
Du kører altså nogle RAM, som motherboardproducenten ikke har testet/godkendt.
Der har ikke været "massevis" af problemer med Ryzen. Der har været en del problemer med, at folk har regnet med, at de kan købe hvad som helst overclock-RAM til (specielt 1st gen og 2nd gen) RYzen, og når det så ikke har spillet sammen, så er det jo AMDs skyld det hele (eller ASUS eller naboens fætter eller hvem de nu kan skyde skylden på).
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-02-2020 20:50
#12
HyperX er kingston ram
--
Ja rammene er QVL godkendt. Har tjekket serienummeret og det matcher.
Ja, undskylder lige. Problemer med bundkort og ikke ryzen som sådan.
Må nok erkende at jeg skulle undersøge motherboards lidt mere inden jeg købte. Jeg gik bare ud fra at Asus stadig havde solide bundkort, da jeg har kørt med dem i stort set hele min Intel tid.
--