Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fortrydelsesret ved defekt vare

Af Supporter Aspirant Dyrus | 08-02-2020 16:45 | 1406 visninger | 14 svar, hop til seneste
I forbindelse med min tidligere tråd: https://www.hardwareonline.dk[...] Jeg konkluderer at bundkortet er defekt og skal derfor sende det retur. Jeg tror egentlig ikke at jeg har lyst til at prøve AMD alligevel og vil egentlig gerne tilbage til Intel. Nu har jeg ikke haft en reklamations eller fortrydelse med hardware ved nethandel før, så jeg ville lige spørge om hvordan jeg skal forholde mig og hvad jeg kan forvente. Kan jeg trække fortrydelsesret kortet, når bundkortet skal sendes tilbage som reklamation? Er der en chance for at de trækker mig i prisen for CPU'en, da den har været åbnet og monteret? Alt i alt en ret træls situation og jeg vil bare gerne 'hjem' til Intel som jeg er vant til.
--
#1
daugaard
Supporter Aspirant
08-02-2020 16:49

Rapporter til Admin
Altså hvis butikken vil forsøge at udberede fejlen først og det står i deres handelsbetingelser, så er du lidt bundet af det.
--
#2
gasolin
Guru
08-02-2020 16:51

Rapporter til Admin
Butikken vil IKKE forsøge at udberede fejlen først hvis han sender det tilbage som en returret
--
Sidst redigeret 08-02-2020 16:51
#3
bob
Gæst
08-02-2020 16:54

Rapporter til Admin
Så længe du stadig er indenfor de 14 dage (eller hvor meget der er hvis der er udvidet returret) kan du bare returnere det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Dyrus
Supporter Aspirant
08-02-2020 16:58

Rapporter til Admin
Glemte at sige at både bundkort og CPU ved Proshop online. Så det er ikke butiksregler.
--
#5
Dragonheart
Guru
08-02-2020 18:11

Rapporter til Admin
"Er der en chance for at de trækker mig i prisen for CPU'en, da den har været åbnet og monteret?" -> Ja - hvis butikken mener der e rhar været en værdiforringelse og de ikke kan sælge varen som ny. Hvis du er igang med en reklamationssag ved jeg ikke om du samtidig kan gøre brug af din returret.
--
#6
Sven Bent
Mega Nørd
08-02-2020 18:24

Rapporter til Admin
Du har ikke retturet for en defekt vare Du har retturet pga det er et fjernsalg Din rekleatkiosnret er hvad der daekker defekte vare og som giver dig en bekostnings fri udbedring af fejlen/manglen. men har har du ikke total raaderet over hvad du oensker som loesning Din returrent han du altid paakrave dig inden for de 14 dage men ved aabnet vare kan det koster dig et rettur gebyr. Retutrent var ALDRIG ment en proeve periode ti lat proev amd og saa skifte over til intel igen. De e simpletnhent mente om det produkt er det som du troede due bestilte. AKA et bord til mennesker og ikke til et dukkehus da det kan vare svaert at see paa billeder alene
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#7
Wut
Ultra Supporter
08-02-2020 18:51

Rapporter til Admin
#0 Kontakt forhandleren telefonisk og hør dem, om det vil være ok med dem at sende boardet ind til reparation, og hvis de finder en fejl, så sende dig noget Intel-hejs i stedet? Ofte kan man godt snakke med dem. Jeg har da selv sendt nogle RAM ind til reparation (DOA), og fik dem til at sende mig nogle andre (dog lidt dyrere) RAMmer, som jeg så kun betalte forskellen i pris for. Som udgangspunkt vil det være et dick move at sende det tilbage med returret. Enten tester butikken varen og finder den defekt, og så har man balladen... eller også opdager de ikke fejlen, og så er der en anden glad køber, der skal slås med at fejlfinde og sende ind til reparation.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#8
Dyrus
Supporter Aspirant
08-02-2020 20:09

Rapporter til Admin
Jeg ringer til Proshop på mandag og hører hvad mine muligheder er. Umiddelbart på alle de problemer folk har haft med ryzen, har jeg mindre og mindre lyst til at bruge det. I værste fald er jeg frisk på at prøve med et nyt bundkort, men hvis der skal være bøvl og småfejl, så gider jeg ikke rodde med det.
--
#9
gasolin
Guru
08-02-2020 20:16

Rapporter til Admin
Hvilken problemer?
--
#10
ilmep
Ny på siden
08-02-2020 20:33

Rapporter til Admin
#8 Dit bundkort vil jeg også have advaret imod. Vælg noget fra MSI. Du forveksler problemer med bundkortet med Ryzen. Asus er ikke ligefrem et top firma.
--
#11
DeeKay
Elite Nørd
08-02-2020 20:41

Rapporter til Admin
Inden du sender dit bundkort ind, på din reklamationsret! Så få taget en god sjat billeder af bundkortet, samt diverse komponenter på det, så du har dit på det rene med at det fysisk ikke fejler noget og proshop så forhåbentlig ikke prøver at spise dig af med at du selv er årsagen til at det er defekt. (Det er de jo glade for at gøre ved intel-boards, herved finder de pludselig bukkede pins i CPU-socket eller andet sjovt, for at køber selv står som skyldig i skaden).
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#12
Wut
Ultra Supporter
08-02-2020 20:45

Rapporter til Admin
#8 Du har købt ASUS STRIX B450F GAMING motherboardet og Kingston 3200 MHz RAM ikke? Ifølge dit motherboards QVL er der ingen Kingston 3200 MHz på https://dlcdnets.asus.com[...] Du kører altså nogle RAM, som motherboardproducenten ikke har testet/godkendt. Der har ikke været "massevis" af problemer med Ryzen. Der har været en del problemer med, at folk har regnet med, at de kan købe hvad som helst overclock-RAM til (specielt 1st gen og 2nd gen) RYzen, og når det så ikke har spillet sammen, så er det jo AMDs skyld det hele (eller ASUS eller naboens fætter eller hvem de nu kan skyde skylden på).
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-02-2020 20:50
#13
gasolin
Guru
08-02-2020 20:52

Rapporter til Admin
#12 HyperX er kingston ram
--
#14
Dyrus
Supporter Aspirant
08-02-2020 21:39

Rapporter til Admin
Ja rammene er QVL godkendt. Har tjekket serienummeret og det matcher. Ja, undskylder lige. Problemer med bundkort og ikke ryzen som sådan. Må nok erkende at jeg skulle undersøge motherboards lidt mere inden jeg købte. Jeg gik bare ud fra at Asus stadig havde solide bundkort, da jeg har kørt med dem i stort set hele min Intel tid.
--

Opret svar til indlægget: Fortrydelsesret ved defekt vare

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning