Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
BJ Trading konkurs?Af Elitebruger reaper.dk | 11-07-2019 15:24 | 13511 visninger | 111 svar, hop til seneste
Havde bestilt noget i mandags, hvor der ikke rigtigt skete noget andet en den automatiske bekræftelse.
Jeg kan så se her at det godt kunne se ud til at de er gået Konkurs:
https://www.statstidende.dk[...]
På deres hjemmeside står der ikke noget. Jeg fik dog annulleret min ordre via hjemmesiden og bestilt produktet på en anden hjemmeside. https://www.bj-trading.dk[...]
Så hvis der er nogen som undrer sig over hvorfor deres vare ikke kommer der fra, så er det nok derfor.
Lidt ærligt hvis de er gået konkurs, da jeg har ofte brugt dem, især til Unifi produkter, da de oftest var billigst... --
wow, den havde jeg ikke set komme :o -- 8600k @ 5Ghz - RTX 2070S - 16GB Ram - NZXT S340E - Corsair H115i Pro RGB
Gigabyte AD27QD Det kunne godt se ud som om de har drejet nøglen.
Deres seneste regnskal er sgu da også fuldstændig katastrofalt, så forstår godt de er gået konkurs!
Ærligt talt, så har de heller ikke gidet/evnet at følge med tiden. Deres hjemmeside lignet noget fra 1995 og det skaffer ikke ligefrem kunder. Jeg forestiller mig de ikke har god nok service og dermed har tabt mange af deres erhvervskunder til mere "ordentlige" leverandører. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 11-07-2019 15:29 #0 Fuck hvor skod. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. Altid haft en forfærdelig hjemmeside, men ellers handlet meget hos dem gennem årene uden problemer. -- www.kameravalg.dk[...]
Wow.
Har lige fået en pakke derfra i går. -- Man fik gratis øl med når man købte der :P -- 8600k @ 5Ghz - RTX 2070S - 16GB Ram - NZXT S340E - Corsair H115i Pro RGB
Gigabyte AD27QD RIP 0 kr i fragt med DAO. -- Øv, men det er der ikke noget at gøre ved. Tak for tippet #0. -- #5 ok, interessant. Hvornår bestilte du den? -- Synes satme BJ-trading havde et af de bedste kundeservicer, måske ikke hurtigt, men meget rationelle mennesker. Godt nok købt meget igennem dem efterhånden -- Dont delay, be evil today! Pyha, godt jeg ikke har købt noget der de sidste to år. -- Det er sgu trist hvis det passer. Bj-Trading har altid været garant for lave priser og konkurrence. Jeg tror desværre vi kommer til at se højere priser på HW fremadrettet her i DK, da de andre forhandlere ikke mere har BJ-Trading til at presse prisen. -- Lidt skidt mit nye mb er købt der. 3 uger gammelt. -- Intel I7 4720k
Asus strix 980ti, smasung 850 pro 500gb, 16gb 1866mhz gskill ram, asus maximus hero.
en skam! BJ er ældre end de fleste der er på det her forum nu! -- #13 RMA kan du føre igennem fabrikant, hvis det skulle blive nødvendigt. :) -- En legende er faldet. :( -- 6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward2080ti-GS|PG279Q
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung860 QVO 2TB|Corsair AX860i Hvordan fanden kan de gå konkurs?
De bruger ingen penge på reklamer.
De bruger ingen penge på webdesign.
De bruger ingen penge på kundeservice.
Og hvad jeg kan forstå på HOL, så er der rigtigt mange der køber hos dem.
Anyway. Køber først min næste maincomputer når Amazon kommer til DK. Jeg tror/ håber der kommer nogle fede åbningstilbud. -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 --
Sidst redigeret 11-07-2019 15:53 BJ Trading har været en af de butikker, jeg handlede virkelig meget der, dengang jeg startede med at rode med computer. SHG og BJ Trading var de steder jeg brugte dengang! Sublim service, og priser og vejledning! En skam.
Men ja, tiden er rendt fra dem, deres hjemmeside var katastrofal, og krævede en pc for at bestille, og det er bare et vigtigt område i dag, at det virker. -- www.grammo.dk[...] Rip kunne eller ikke forstå hvorfor de ikke havde rysen 3000, nu forstår jeg.
Ja deres hjemmeside var skod. -- Hvorfor klør kvinder sig i øjnene,
når de vågner om morgenen?
Fordi de ingen nosser har :O
Man kan sige, at selvom der umiddelbart på selve forretningen har været et bragende underskud. (Efter hvad jeg lige kan se i regnskabet, skulle det være en tysk kunde der har været hovedårsagen), så har de stadig lidt penge på kistebunden.
Men ja, det er yderst trist, at de lukker.
Man kan sige meget om deres hjemmeside, og fulgt med tiden har den bestemt ikke.
Men jeg har aldrig oplevet det mindste af problemer med dem. RMA har været lækkert og lige til.
Det er sq lidt trist.
Hvem ved, måske der dukker nogen op der vil give det et skud, og drive det videre - gerne sammen med Bodil og Johannes. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" Udover det, så er det "bare" en begæring - der kan gå lang tid inden en egentlig konkurs er en realitet. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" Syntes der var meget bøvl med dem herinde for 10-15 år siden, jeg valgte af den grund aldrig at købe hos dem, men de kan selvf. have oppet sig, synd for dem at de (måske?) lukker.
Kan huske med SHG da de gik konkurs at der var en eller anden ikke ret populær person der overtog SHG, men sked på tidligere kunder ved ikke at overholde reklamationsretten/garantien, men han ville gerne beholde navnet :rolleyes:
Ser nu at det er Proshop der har SHG.dk domænet, mon Proshop også køber bj-trading ? -- Godt nok ærgeligt. På trods af deres hjemmeside, var det et af mine foretrukne steder at handle. Har aldrig haft problemer. -- ASUS Z270 TUF Mk1 | 7700K | GTX 1080TI | 32GB 3000MHz | Fractal Define R5 | Samsung 960 EVO 1TB | PG279Q | 2xU2715H #22
Firmaet er 12 år gammelt, så det er nok nærmere de 10 år. (*edit* Firmaet i sig selv er ældre, men bj-trading edb er 12 år gammelt)
Det må antages, at der så er tale om den første tid, og opstarts vanskeligheder kan alle vist have.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg første gang handlede ved dem, men det har altid været en fornøjelse. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" --
Sidst redigeret 11-07-2019 16:28 Sjovthvordan "Tilgodehavender fra salg og tjenesteydelser" falder fra 4.487 til 1.178 i det afsluttede regnskabsår, det kan også forklare noget af det store fald i resultatet.
Edit: Kan læse i deres regnskab at det er en stor tysk kunde, som de har haft et tab på. -- Sidst redigeret 11-07-2019 16:30 tror det når jeg ser deres egen udmelding. -- jep jep #25
Nu kan vi ikke se hvad det dækker over, men det kunne dække over den tyske kunde, der har svigtet! -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #17 jeg er 100% sikker på at det koster penge at have en hjemmeside kørende, på den ene eller anden måde.
dertil koster det også penge at være på platforme som fx. pricerunner... faktisk koster det fra 1.85 kr per klik, en butik får via pricerunner (det afhænger af kategorien. drivhuse er fx dyere end rengøringsartikler. op til 10 kr per klik.
som altså, webshoppen skal betale til pricerunner.. https://www.pricerunner.dk[...]
det er satme hurtigt mange (RIGTIG MANGE) penge -- Sidst redigeret 11-07-2019 16:35 #28 lyder utroligt hvis det er så dyrt pr klick :o.
Øv de er konkurs så stiger priserne desværre nok, så er det vel kun power/elgiganten som nogle gange presser ting ned i pris, f.eks ryzen 5 3600 -- Trist. Har alligevel handlet en del hos dem. Plus deres ikoniske hjemmeside. -- i7-7700k, RTX 2080, Asus PG278QR 27” 165Hz 25# hvis du nær læser regnskab kan du se de har lidt stor tab på en tysk kunde så tænker det er derfor det er kommet så vidt. -- #28 vis der koster 1,85kr per klik så ville en butik betale 100 mill om året ???
du kan godt se det ikke passer det du skriver -- #28 Det er faktisk en rigtig billig klikpris for super relevant trafik.
Klikprisen på Google Adwords kan være flere hundrede kroner på de allermest populære søgeord - og det er altså trafik som ikke nødvendigvis er lige så relevant som Pricerunner. Typisk ligger det dog lavere, men det kommer helt an på konkurrencen. De annoncer jeg kører ligger på omkring 15 kr. i klikpris. Det er stadig betydeligt højere end Pricerunner.
#32 Pricerunner har selvfølgelig ligesom Google tiltag der gør det fair. De kigger f.eks. på ip-adresse, lagrer cookies og forhindrer spam. Ellers kunne man jo ruinere en forretning, og så ville ingen virksomheder være tilstede på Pricerunners platform. -- Sidst redigeret 11-07-2019 17:30 Altid træls når en god butik går konkurs.
Se den dokumentarfilm om Amazon: https://www.dr.dk[...]
Så kan man snakke om konkurs -- #33 - Skal kunderne også betale hvis Pricerunner viser forkert pris, lagerstatus, leveringstid, fragtpris og så videre? For det sker ret ofte synes jeg. -- - Indsæt signatur - Mig bekendt, så er det butikkerne selv der fodrer pricerunner med data, så har de ikke gjort det, vil der være noget der ikke matcher
-- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" Nooooooo!! :'(. Fuck hvor har jeg handlet meget der. Deres priser var altid awesome og de var tit de billigste med et given produkt. En legende er i sandhed gået bort. :' (. -- Se SETUP under profil!
It's in my Blood... #37 jeg mindes at Pricerunner kun får penge hvis et salg gennemføres?
-- Syndt BJ trading Er gået konkurs men sleb med flawless kundeservice kommer der ikke nye kunder med en hjemmeside som den de har
Pricerunner tager penge per click uanset om det konverterer til et salg.
Jeg giver 2.25 per click men har opsagt aftalen med dem da de gør intet mod click bots.
Google er dyrere men også meget bedre kvalitet fra Google hvorimod pricerunner bruges til at slå stats ovs op med. -- #26: Siger du at du fortsætter med at handle hos dem eller at statstidende ikke er en påligelig kilde?
Er ikke sikker på nogen af delene giver god mening :) -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #40 jeg har intet på skriv men husker det fra en snak for et par år siden. Det var netop for at imødegå de her clickbots. Men jeg kan tage fejl det var blot min hukommelse der mente andet.
-- #42
Hvis en konkursbegærring er gået igennem/endelig, må de slet ikke sælge noget.
Jeg ville ikke være super bange for at handle ved dem.
(bemærk forresten lige hvilket nummer, dit indlæg har :D ) -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #43
Jeg kender ikke, hvad du snakker om, men butikkerne selv har ikke den store interesse i, at have clickbots kørende og klikke på deres egne links.
Det skulle da så lige være for at belaste en konkurrent, ved at de får en milliard clicks.
Det være sagt, så vil jeg have en meget stærk formodning om, at pricerunner har systemer der tager højde for den slags unormal adfærd -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #45 - Bestemt. Det var for at imødegå andre laver bots som så får konkurrenterne til a skulle betale.
-- En skam de måtte dreje nøglen om.
Det var igennem det firma jeg købte min første spand. -- i7 8700K @ 4.7Ghz | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | 16 GB Ram @ 3200 Mhz | 2TB HD + 250GB SSD + 120GB SSD | MSI GeForce GTX 980TI | Vil der så være en masse vare der sælges billigt? -- #48
Det skal du ikke forvente.
Kurator vil forsøge at få så meget som overhovedet muligt for varelageret.
Men lad os nu lige se, hvad der sker. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" Det er fandeme trist læsning!
Det har været mit 1. valg af forhandler hver gang jeg har købt hardware. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #32 fair
men så forklar venligst hvad pricerunner selv skriver, i mit link...
og hvad koster det så? -- Noooo! BJ Trading har i mange år været min go-to forhandler :-(
Syntes der var noget fantastisk over deres hjemmeside, den signalerede jo "Vi ofrer ikke penge på dyre web-bureauer, så kan vi holde prisen på produkterne nede!" -- Æv. Satme ærgerligt.
Man kunne være heldig med nogle gode handler i deres outlet. Udover det var deres hardware også altid til en god pris. :/ Sjældent det var billigt andre steder. -- Ærgerligt. Har handle hos dem i snart 20 år.
Håber at ejerne kommer ud af det med skindet på næsen. -- Mvh Anders Hvor ærgerligt for dem :-(
Jeg handlede for det meste hos dem og compumail.dk.. så må vi håbe compumail overlever. -- 40 plusser på whitelisten og 23 gode handler før whitelisten blev oprettet. compumail.dk er et helt andet firma. En del af Aarhus PC Lager. De står for importen af en lang række produkter til Danmark og har god økonomi. -- A clean house is a sign of a broken computer #56 de har flere butikker -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
Elgiganten og power tror jeg også har en stor del af skylden for at nogen lukker, 30 dages køb og prøv og prismatch, også hvis man har købt en vare og finder den billigere inden der er gået 30 dage.
Elgiganten og power ligger der jo næsten uanset hvor man bor, i en afstand af max 1 time og så det nemt og hurtig at hente en vare der er på lager og man som allrede nævnt, for man den hver gang til laveste markedespris i dk, med mindre man har glemt at gøre opmærksom på prismatch eller power/elgiganten er billigst. -- Så er der vel egentlig kun Midt-data tilbage af de "gode gamle". Er Proshop egentlig ligeså gammel som Midt-Data? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Dejligt at se, BJ-trading snyd mig år tilbage :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #59 Midt-Data gik på røven i 2011 og blev overtaget af ProShop -- #59
Hehe velkommen til 2019 :p -- Trist!
Jeg kunne godt lide deres hurtige levering og service... og deres "Hvis du virkelig vil købe noget af os, så good fucking luck at finde det på vores hjemmeside"-attitude :-D
Good times med BJ! :'-( -- Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-) Han har startet et nyt firma https://lasso.dk[...] så de åbner nok igen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Trist læsning når så gamle firmaer går ned. Men okay, en stålsat indsats for at altid holde den øverste plads på pricerunner, er nok en god del af forklaringen. Med de margener der er i elektronik, så er der blevet brændt mange penge af på den konto. Det er heldigt nok at nogen har haft nok i klemme til at de ikke har haft andre muligheder end at skubbe ham igang igen(kunne det se ud til) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #74 Fedt! Håber det hele kommer i gang igen, så jeg fortsat kan handle hos dem. Jeg har altid været super tilfreds. Også i forhold til RMA. -- Hm, trist dem kommer jeg til at savne.
Har handlet der meget senest for en 6 mdrs tid siden.
Store kunder kan være meget farlige især hvis man yder dem kredit. De er ikke de første der ryger på den konto. Så sund virksomhed ryger pga dårlig(e) kunde(r).
Deres side i sig selv skriver ikke noget om det, så er lidt usikker på hvordan og hvorledes med det. -- Kan godt være han er fået konkurs, men han har jo lavet et nyt firma, så mon ikke siden kommer til at køre frem over :) ? -- Hvad er der egentligt galt med deres hjemmeside? Det er da et forbillede, som mange burde tage ved lære af.
Tag nu bare Pricerunner, trendsales, DR radio, DMI for lige at nævne et par stykker -- #81: Jeg tror du er faldet i "det er godt fordi det er gammeldags"-fælden. Visse moderne hjemmesider er ulideligt træls på desktop, ja, men de fleste af dem kan navigeres logisk og effektivt.
BJ Tradings side, både den gamle og den nye, var decideret træls at finde ting på. Sortering, segmentering osv der virker bør altså være standard på en hardwareside anno 2019. Eneste reelle måde at finde det man skulle bruge på var via google eller pricerunner.
Hver gang jeg fandt noget ved dem via ovenstående portaler så kiggede jeg rundt på siden for at se om der var andet jeg skulle have med, lykkedes mig aldrig at finde noget interresant fordi jeg faktisk aldrig fandt det jeg ledte efter. Jeg gider ikke scrolle 8 sider igennem for at finde en bestemt type grafikkort eller PSU, jeg vil kunne vælge den type jeg leder efter. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] --
Sidst redigeret 14-07-2019 08:52 #83 Tror vi er lidt enig - jeg var nok mindre ude efter at rose BJ Tradings hjemmesidedesign og nok mest ude med snøren efter alle de nye ååh så mobilskærmsvenlige hjemmeside. Så sidder man der med en 27" bæst og bliver lidt frustreret over f.eks. at se 5 kæmpebilleder af varer og skal scrolle og scrolle og scrolle - er det helt umuligt at lave noget hjemmesider som selv kan lugte sig frem til med hvilke enhed man besøger dem? (Spørger jeg lige som fuldstændig grøn på området)
MEn når det så er sagt - så prøv lige at blive konkret med din pointe om BJ Tradin "(det) lykkedes mig aldrig at finde noget interresant fordi jeg faktisk aldrig fandt det jeg ledte efter"
Jeg lavede lige en - tror jeg vil se hvad de har af 1151 CPUer - det gik da let, hurtigt og uden bling bling og endte op i en fin overskuelig og enkel liste https://www.bj-trading.dk[...] -- #60 Snød dig hvordan? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #83 og ellers kunne man bare bruge prisrunner og tage link med billigste pris eller 2 billigste pris
:D -- Skod. Mit bundkort stod af i weekenden og oprettede en rma hos dem. Har intet hørt og kan ikke komme i kontakt med dem. Og fatter ikke at oprette en rma direkte hos Asus, hvordan pokker gør man det? -- #87
Første hit på google på "asus rma"
https://rma.asus-europe.eu[...]
Indtast serienr på dit bundkort.... -- Linux, både privat og professionelt
Det er aldrig umuligt at trække et kabel, so stop whining #88 Så enkelt er det desværre ikke. Har tastet serienummeret ind men uanset hvad vil den ikke godtage det.
Synes deres side er sindssygt forvirrende.
-- #89 - ASUS RMA på komponenter er noget af det mest elendige service nogensinde. Det er nemt nok med skærme, og færdige maskiner som stationære maskiner, laptops osv. men lige når det kommer til komponenter, kan du ligeså godt glemme det.
Du kan starte en mailkorrespondance med dem, og når du engang har sendt 500 mails frem og tilbage med alt mulig ligegyldig fejlsøgning og test, som du ikke kan udføre fordi boardet er dødt, fordi de fatter overhovedet ikke noget, hvis du overhovedet får fat i et menneske, så kan du være heldig at du får lov at sende dit board til dem. Hvis de så konstaterer fejl som du ikke er skyld i, så sender de dig et refurbished kort, hvis det er tilgængeligt. -- - Indsæt signatur - #90 For helvede Chris. Det var ikke lige det jeg havde behov for at høre.
Og som det ser ud er det umuligt at opdrive af ny. Ydermere er det begrænset hvilket bundkort der kan være i mit kabinet... Fandeme op af bakke. -- #91 - Bevares, det kan være de er blevet bedre siden 2013 hvor jeg sidst prøvede det. Og jeg prøvede det ofte, da jeg sad hos Komplett dengang og lavede RMA. Gudskelov for os fik vi til sidst en aftale med ASUS om at vi bare kunne returnere en hel palle defekte produkter af gangen og få kickback i stedet for den langhårede RMA proces. Jeg tvivler på de har gjort noget for at forbedre deres service. Eller mangel på samme.
Du kan også prøve at ringe til dem. Som nok kommer til at foregå på Engelsk... eller Svensk. Når det er komponenter tror jeg ikke de har supportere på det i DK.
Du kan også prøve at ringe til ASUS Danmark på 3832 2943. Tryk #1 for at verificere du er over 16 år :D
De har ikke nogen valgmulighed for løse komponenter. Men det er da et forsøg værd. Expect uselessness. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 15-07-2019 16:03 Jeg er meget enig med Toffo og undskyld at vi kommer lidt udenfor emnet for denne tråd - forstår ikke hvorfor Asus er så populære - det virker da, men der er altid et eller andet irritationsmoment og hvis ikke direkte med produktet så i den grad med supporten
Har selv et ASUS bundkort i øjeblikket og det er det samme - nogen små ting med lyddelen
Desuden har jeg indenfor de sidste tre dage også lige konstateret at de heller ikke gør så meget for at understøtte deres "gl. skrammel"
Her et lydkort - prøv at find drivers https://www.asus.com[...]
Og hvem får sådan rigtig lyst til at købe f.eks. dette bundkort, som stadig til fulde er i handlen
https://www.asus.com[...]
????? - Ja den er god med jer ;) -- #93, hvad mener du med at der ikke er lyddrivere til dit Xonar DX kort? Hvis du følger det link som du selv har postet, kan du jo hente driver til at fra Windows XP til Windows 10 - eller prøver du at lave en eller anden indforstået ASUS joke, som jeg misforstår?
Mvh Jonas -- #94
Ups Du har ret lige med den - vi er tæt på en fejl 40 og det er ikke en indforstået Asus joke - men måske mere min AD-blocker som jokker med mig
Jeg beklager -- Så fik jeg svar. Men et ret underligt et synes jeg. Da de er overtaget af et andet firma kan de ikke garantere udfaldet og er ikke forpligtet til at køre rma? Kan det virkelig passe? Sagde at jeg så hellere vil tage den direkte med Asus for at undgå et gebyr. Det synes de var en god ide. Wtf? -- Fik en e-mail om sommer outlet.
Det var ikke lang tid at de var nede. -- #97 Det er lidt usselt, for det nye firma er eget af samme person som havde det gamle.
Det er en smart måde at komme udenom alle RMA sager osv på.
Havde sgu aldrig troet at BJ Trading ville agere sådan. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #99 Jeg er også ret overrasket.
Har lagt mange penge i den biks. Men det er nu slut. Er i gang med en rma med Asus, men det er godt nok op af bakke.
Så synes det er lidt svinsk at de løber fra sine forpligtelser. -- Det er jo det samme rigtigt mange virksomheder gør, når de kommer ud hvor det er svært at bunde.
Man kan mene om det hvad man vil, men folk der havde noget i klemme, havde ikke haft *mindre* i klemme hvis de ikke havde åbnet en ny butik.
Either way, hvis vi havde nogle markant mere strikse regler om bare at lukke virksomheder ned og starte nye, kunne vi undgå virkeligt mange svindlerbutikker og "spekulanter" der bare overlader deres gæld til statskassen (alle os andre) hver gang de går ned med flaget - men lad os nu være ærlige, det er jo ikke ligefrem fordi BJ har åbnet ny butik hver gang de har haft chancen.
It's how the world works, med alt det her liberalisme og markedsøkonomi. :)
Jeg har kun en gang (for maaange år siden) forsøgt at handle hos BJ - så jeg har ikke nogen "aktier" i sagen, men flere danske HW-bikse har jo været samme tur igennem, så ingen grund til at folk er hverken fornærmede eller føler sig dårligt behandlet.
Når man køber ind, skal man tage en virksomheds "holdbarhed" med i udregningen, hvis man tænker i garanti osv. That's life, og burde være åbenlyst for enhver der er gammel nok til at have et kreditkort :) -- "ORK SATME!" #100 De løber ikke fra noget. De følger loven. Min oplevelse af BJ er at de altid har gjort mere end de er forpligtet til. De har taget en vare retur til mit firma, men ved firmakøb er de ikke forpligtet til at tage varer retur. RMA har der heller aldrig været vrøvl med.
Jeg forstår ikke helt den fjendskhed. Tror du BJ har ønsket at lukke deres virksomhed? Næppe. Men den kæmpe udenlandsordre som de arbejdede på gik i vasken, og når der ikke er likviditet til at overleve det, så er der ingen anden vej end at lade virksomheden gå konkurs.
De har aldrig lavet noget shady, og nu hvor de er blevet røvrendt af en udenlandsk kunde, så tillader du dig at være svinsk overfor dem? Tag dig sammen.
Var det et svindlerfirma som gang på gang erklærede sig konkurs, for at så at starte nøjagtigt samme virksomhed igen, så kan jeg forstå dig. -- Sidst redigeret 26-07-2019 11:59 #102
Hvor i alverden er jeg svinsk overfor dem?
Jeg siger bare jeg ikke handler hos dem igen. Det er jeg da i min gode ret til nu de ikke vil hjælpe mig.
Jeg har ikke opfordret andre til det samme eller talt synderligt negativt om dem. Men står ved min mening.
Det er da i mine øjne noget underligt noget at du køber noget i A og så vil reklamere. Nu hedder de B og vil ikke hjælpe. Og jeg citerer "ikke kan garantere for udfaldet".
Og hvad de tager af usikre valg kan da aldrig blive mit problem. -- Sidst redigeret 26-07-2019 12:21 Hej,
Jeg er selv boende i 8881 Thorsø - ligesom BJ Trading.
Bare lige for at slå en ting fast. Ja - BJ Trading ER gået konkurs, men firmaet kører videre (med nyt CVR nummer - regner jeg med)…
Mht. alle dem som er nervøs for at handle hos dem, så mener jeg, at det er fuldstændigt ubegrundet. Jeg kan ikke forestille mig, at firmaet har nogen som helst incitement for ikke at hjælpe eksisterende kunder med deres RMA.
Jeg vil slutteligt sige, at Johannes (firmaets ejer og stifter) er ærligheden selv.
Håber at dette indlæg vil stoppe enhver "shitstorm" imod firmaet. I brugere på hol.dk ved godt hvor svært det er at opretholde en rimelig DG I denne branche... -- Se system specs i profil --
Sidst redigeret 26-07-2019 12:31 #104 Jfr. #97 så har de åbenbart ikke i sinde at hjælpe "eksisterende kunder" (det kan de af gode grunde ikke være, da det er et nyt firma - de kan ikke have taget kundekartoteket med over, det tror jeg bestemt ikke at de må!) med RMA.
#98 Fra hvilket firma - jeg går ikke ud fra at det nye BJ Trading, eller hvad de kalder det, må genbruge kundeoplysninger fra det gamle - så tror jeg de får problemer med GDPR!!
(Må hellere lige tilføje at jeg intet har mod det gamle eller nye BJ - har "i gamle dage" selv handlet der flere gange, så dette er bare en generel GDPR/Kundedata-behandlings-betragtning). -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK --
Sidst redigeret 26-07-2019 12:37 Har godt nok handlet meget der. Ærgeligt!! -- Det gør sku ikke noget. Har aldrig oplevet så elendig service. Har modtaget flere defekte vare som de har benægtet var fejlbehæftet.
Desuden så har de været billigst på nærmest alle vare de sidste 6 måneder så de har jo godt vidst hvor de var på vej hen. Der skulle ryddes ud af lageret - Det minder lidt om Getmore hvis nogle husker dem. -- Har handlet en del hos dem uden problemer, bortset fra en enkelt gang, hvor jeg selv var skyld i, at ha` læst forkert - muligvis pga. flere næsten helt ens wifikort til bærbar uden forskel i teksten, og hvor billederne så ret ens ud.
Vil selvf. savne dem, da jeg som oftest køber fra de billigste på nettet - men hvis de starter op igen, er det nye navn jo ikke ensbetydende med, at priserne behøver at ændre sig. Desuden er det meste konkurrence godt for vi forbrugere medmindre det er så store firmaer sponsoreret med så mange penge i baghånden, at de indtil de har fjernet markedet for andre økonomisk mindre bemidlede aktører, igen kan styre markedet - samt hæve priserne!
Gad forøvrigt vide, hvor mit sidste indlæg blev af? Nå det skyldes jo nok det sædvanlige!.. -- #107 De sidste 6 måneder?
De har stort set altid været billigst de sidste... evigt.
Har handlet hos dem i rigtig mange år og har aldrig oplevet et eneste problem. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM 107#
Du må satme være en en'er :-/
Har lagt de fleste af mine hardware køb ved BJ hvis det har passet med de andre stumper de sidste MANGE år.
Altid go' og hurtig service samt "ikonisk" hjemmeside :D
De er heldigvis startet op med nyt CVR nummer - tror ikke skaden er så stor heldigvis.
/mvh -- IDGAF! Hvad satan min gamle profil fra konkurs virker på den nye gamle skralde side. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#111 Det er der vel ikke nogen større overraskelse i...? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #112 tjoooe det betyder jo så at firma 1 ha udleveret kundoplysninger til firma 2. Eftersom der har været tale om a bj lukkede, og ikke blev opkøbt, dermed har de ulovligt videregivet oplysninger.. -- https://www.bt.dk[...]
"Sjovt" som man ikke omtaler, hvem der har overtaget.
Men det kan selvfølgelig også være med til at give et "trist" spin på historien, når nu det er samme ejere som tidligere. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #114 Det er jo helt grotesk med den artikel - hvis det virkelig gælder, som det står at læse i denne tråd, at det er samme mand, som kører den videre
» Vi har snakket med omkring 20 af virksomhedens konkurrenter og har haft flere seriøse forhandlinger i gang, og til sidst lykkedes det os altså at få solgt til en fornuftig pris,« siger advokaten,
Ja han er sørme dygtig...
" Selvom B. J. Trading EDB blev begæret konkurs i begyndelsen af juni, har dens hjemmeside ikke være lukket ned, og det er der en logisk forklaring på"
Ja den mest logiske får vi så ikke
" B. J. Trading EDB havde ved konkursen cirka 15 medarbejdere. Alle disse får – ifølge kurator – lov til at beholde deres job."
Igen en ikke-nyhed, når vi kender den viokelig baggrund
"Til kunderne, der har bestilt varer, eller som har gavekort, tilgodebevis eller lignende liggende, siger Morten Bjerregaard Nielsen følgende:
»Det er ikke noget, jeg må lægge vægt på som kurator, da jeg skal varetage de samlede kreditorers interesser, men det er mit indtryk, at køberen har alle intentioner om at honorere de forpligtelser, der er til kunderne, så de ikke lider et tab,"
Violinerne der her spiller i baggrunden bliver en anelse falske for ikke at sige rigtig meget, når man igen ihukommer tingenes op og ned i denne her historie
Jøses
Jeg må sige at min fordom om BT i forhold til det faktum, som man her får reel indsigt i - står 1 til 1
Det er nok ikke for ingenting,at BT ikke giver sine læsere mulighed for at kommentere å¨deres "historier" - synd for så kunne måske de mest fatale ting måske blive rettet til -- Sidst redigeret 31-07-2019 12:39 Overtager den "nye ejer" også evt rma sager eller overgår de til producenten? -- Intel I7 4720k
Asus strix 980ti, smasung 850 pro 500gb, 16gb 1866mhz gskill ram, asus maximus hero.
#116
Din reklamationsret ligger hos det firma som nu er gået konkurs. Producenten er ikke forpligtet til at hjælpe med reklamationsretten, men du har intet at miste ved at kontante producenten og høre om de vil hjælpe. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Så ser det ud til at Bj-Trading er tilbage på https://www.pricerunner.dk[...] -- Ryzen 2700 | 16 GB 3200 MHz RAM | Corsair H115i Pro Rgb | Rx 580 8 GB | 2 x Kingston A400 480 GB | Corsair Rm750x V2 #119 Indtil næste gang -- #118 Har du bevis for dette? -- Jeg har lige søndag aften lagt en ordre på cpu og ssd hos bj trading, og pakken er på vej til mig, med levering i morgen.
Det har altid gået stærkt, der er mere end hvad man kan sige om "host" komplett/elgiganten, de har endnu ikke fået fingeren ud af det sted hvor solen ikke skinner, og sent mine pakker endnu. -- #120 Det er da den hardware shop der har været længst i gamet, mens andre kommer og går. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|