Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
RMA ... PSU - Corsair, do you send it to shop?Af Giga Nørd e-gamer | 14-02-2012 23:54 | 4000 visninger | 43 svar, hop til seneste
Hi, i`ve started RMA with the PSU and they want me to send the PSU to Netherlands. How do you do it? - do you also send it there or to the shop where you bought it? --
P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz
Vil de have dig til at sende den ned til producenten? Satme nej, det er vel dem der skal sørge for det og ikke dig. Du skal vel bare sende den til dem så de kan få ordnet en ny. -- [url=http://www.gameservers.com[...] Du skal sende den ind der hvor du har købt den, mere kan de ikke forlange. -- ASROCK Extreme6|I7 920 @ 4.2GHz|Corsair 12GB @ 2000Mhz|SLI EVGA GTX 570 SC|Corsair Force GT 120GB|Corsair AX1200|Corsair Obsidian 800D|Custom Vand They gave me this address:
Attn: RMA Department
Corsair B.V.
Veluwezoom 50, 1327 AH
Almere, The Netherlands
And i`m confused if everyone sends their bad product there or to the shop, in my case that would be proshop.
I think i`ll receive new PSU. -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz Det er vel en måde at slippe for bøvlet bare afsted til producenten ;) NOT! -- Hmm.. Proshop and RMA some bells is ringing :/ -- Du skal bare kontakte dem og sige at du sender den til dem og ikke til producenten. Det er dem du har garantien ved og ikke selve producenten, så det er selvfølgelig dem som skal sørge for det. -- [url=http://www.gameservers.com[...] Du skriver til proshop, så sender de dig en pakkelabel (så du ikke skal betale eller lægge ud for forsendelsen), og så sender du den ind til dem. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tror ikke det har noget med proshop at gøre. Ved Corsair produkter, er der vedlagt en lille seddel, hvorpå der står at defekte produkter skal sendes til dem, og ikke indlevers ved butikken. ( Var der med min H100 og 650D, som jeg pakkede ud i går )
EDIT: en som denne: http://t1.gstatic.com[...]
Dog mener jeg at man ifølge dansk lovgivning, som forhandler, hæfter sig ved 2 år's reklamationsret, og at det er deres ansvar at returnere indleverede produkter til producenten. Så tror ikke de kan nægte at modtage varen.. -- Da jeg havde en garantisag på den serie af SSD'er, der blev tilbagekaldt blev pakken afhentet på min adresse og en ny SSD leveret efter få dage.
Undersøg lige hvad fragtprisen til holland er kontra hvad det koster at sende den over til Proshop.
Og opvej om de ekstra omkostninger måske opvejer risikoen for en lang og bøvlet proces med proshop :) -- Yup, det er ikke dit problem hvad der står på den seddel.. du må sende den til proshop, så må de tage den derfra..
hvis du har set kontant fornyeligt med "mac-værk" snakker de også om noget retturret som apple fucker op .. snak med proshop :) -- Hvis den er under 2 år og der er kvittering på den skal han jo ikke betale noget som helst. Sælger står for forsendelsesomkostningerne. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det er vel op til dig selv.
Butikken hvor du har købt Psu'en har krav på at stå for det hele vedr. en garanti/reklamations sag.
Men nogle gange er det blot nemmere og hurtigere at sende det direkte til producenten (Og nogle gange også billigere, da det ikke er alle butikker der er alt for gode til at dække transporten)
Eksempel:
Købte en Macbook Air, og en praktisk taget gratis printer fra Apple store. Printer og bærbar blev sendt fra langt langt borte. Da jeg efter 3 uger modtog min pakke, kunne jeg konstatere at printeren var død. Herefter kunne jeg så have valgt at tage kontakt til apple, sende den retur til the US/Aflevere den i en humac butik, og vente på der kom en ny hjem.
Valgte i stedet at kontakte Hp direkte, de kunne hurtigt via telefonen konstatere der var noget galt, og sendte derfor UPS afsted for at afhente printeren, dagen efter bankede det på døren for afhentningen og 9-11 dage senere bankede det på døren igen, så var der returnering fra tyskland, modellen jeg havde modtaget fra Apple var udgået, så i stedet modtog jeg en premium udgave, ca 500-600 kr dyre i normal handel.
Desværre gik den også i stykker inden for et par uger, ringede endnu engang til hp, og inden for 14 dage modtog jeg endnu engang en sprit ny premium udgave. -- Thanks for the answers, i think i`ll send it to Netherlands, which spedition company do you recommend? - or maybe post.dk?
# 15
Yeah, i know, i was a little bit confused :D -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz #14
So it's more than two years old? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. You can return it at the store of which you have purchased according to danish law... YOU contacted the vendor directly through the website, you did NOT enter data of where you've purchased the item... So, what do you expect?
What they did, and you forgot to mention, they SENT you a UPS shipping label through mail, all you have to do is print it out, put it on a parcel, and call UPS to arrange when they can come and collect the parcel..
This is NOT something they are required by law, but a SERVICE that they offer FREE of charge..
#9
Det er en ekstra service, ikke noget de har krav på, udminbart er der en halv sandhed fra e-gamer, eller også prøver proshop at omgå dansk lovgivning. Oplevede lignende med 3G mobil selskabet. -- http://tinyurl.com[...] # 16
14 months old.
# 17
I`ve mentioned when i was RMA`ing Corsair where i bought it, they could say something that i can send it to that shop.
Unfortunately not - no UPS label, just a label with the address and below:
"Shipping Carrier:
The consumer is responsible for return freight costs to Corsair. We recommend shipping your product with a carrier who provides tracking and insurance options. Corsair is not liable for lost or stolen packages."
P.S. It`s not a big problem to send it to NL. -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz Der er mange faktore som spiller ind.. Har han åbnet strømforsyningen?
Er den inden for garantien fra forhandleren? Nogen producenter tilbyder jo forlænget warranty på deres produkter, og i de tilfælde står køberen selv med ansvaret for at sende den ind samt de omkostninger der er forbundet med fragt.
Når nu der skrives på engelsk, bor han så i dk eller i et andet land? i så fald er de ikke forpligtet til at dække fragt omkostningerne til deres værksted, og i sådan nogle tilfælde, så er det nok lige så billigt at sende den direkte og så spare en uges tid i transport. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18
Just contact proshop. They will take care of everything, and pay for everything. They are required to do so by danish law. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18
That seems highly unlikely, try to respond with an email, in case you dont want to do RMA directly through the store. -- http://tinyurl.com[...] #18
Jeg har lige sendt en PSU afsted til Corsair, den samme adresse i Holland med Post Danmark, og det kostede mig 285kr. Corsair dækker dog forsendelsen af det erstattede produkt. -- Kasse: i7-860 | GA-P55A-UD6 | 4GB 1600 CL7 | GTX285
Lappy: 3820TG | i5-480 | 4GB CL9 | HD6550 | 160GB Intel SSD What would #0 even need a corsair psu for?!? I mean if it's not an alfred 'nordwind' psu ;P -- 2720qm, 6990m 2gb, 17", SSD
http://www.youtube.com[...] # 23
Actually - thanks for your message! Got an idea thanks to you - i`ll try sell it for 400dkk with the "damage info" as i don`t need it, already bought a replacement unit.
Someone else can do this RMA s**t ... and get a new product for low cost. -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz The first line form the link in #15:
Corsair provides a non-transferable warranty to the purchaser of Corsair hardware product purchased from an authorized Corsair reseller. -- # 25
Looks sh***y :-/
But what does "authorized Corsair reseller" mean? -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz Means a reseller that is approved by corsair, to sell their product.In this case it would be Proshop.. -- # 27
So ... all people who buy "brugt" Corsair product from a private person ... have no warranty on it (in their name)? -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz As I read it, that's exactly what is says -- # 29
They should write it a little bit ... more simple ;) But it looks like it`s true, i`ve also checked Antec and Sapphire, and they have similar rules.
Antec:
"II. Who Is Protected
This warranty is enforceable only by the original consumer purchaser. Proof of purchase is required for warranty service."
I wonder how many people who buy "brugt" products knows about it. -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz #30
Slim to none I think.. People often ask if there is any warranty left, or the seller informs about it.. -- # 31
Yeah, that`s what fooled me. It`s my first RMA, i`ve never read about warranty before ;)
I`ve sold graphic card lately and the guy also wanted receipt, i`ve e-mailed it to him ... but it looks like ... it was useless.
However ... i can always RMA that card, in my name, for him. -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz #32 Yeah, RAM'ing in your name should work^. -- # 33
I have to find a person who will be buying goods in his name ... for me :D
Just kidding ... i`ll send the PSU to NL, thanks for the answers, good night ... ... damn ... why do i have to wake up @ 5:58 :( -- P183 V3 @ 400rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K, NH-D14 @ 400rpm, C300 128GB, 4GB 1600/7, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SS-1000XP 1kW, 2 x BenQ 120Hz #34 Haha.. :)
Sound like a good idea, you should be able to get a fine price for an unopened AX-850 :)
Good night -- I bought two Force GT SSDs back last fall and one of them died on me almost instantly. I created a ticket on their site and asked if I could return both of them for replacement as I figured it to be only a question of time before the other one would set out. They agreed and eventually returned two brand new ones which have worked flawlessly ever since.
This may not directly apply to your particular situation, but it says something about the level of customer service you can expect when dealing with Corsair directly. I doubt Proshop would have swapped both my drives.
/Bille -- (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.-> w00t #0
You must ask for a return label -- I still don't understand why you don't do the RMA through proshop if it's only 14 months old and you've got the reciept.. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #38 Her er vi over formodningsreglen (de første 6 måneder), så bevisbyrden ligger, principielt, hos kunden.
Proshop sender den derfor videre til Corsair, så det e-gamer gør, er at forkorte hans ventetid, ved at springe et led over.
------------
About receipts and warranty of used goods.
According to danish law, the 'returret', aka. the warranty secured by law is extendable based on the receipt. This means, that a customer returning used goods doesn't have to be the original customer, he just needs a proof of purchase.
Secondly, the receipt proves to the customer that he's not buying stolen goods. In Denmark, the punishment for buying stolen goods is equal to the punishment of stealing the same item.
"Mange af dem, der begår hæleri, undskylder sig med, at de ikke vidste, de havde købt eller modtaget stjålne varer. Men den går ikke! Så snart der er tale om hælervarer, er man skyl- dig i hæleri. Derfor skal man selv sikre sig, at varen ikke er stjålet. Man bærer selv ansvaret for, at man ikke køber stjålne varer."
- Det Kriminalpræventive Råd
http://www.dkr.dk[...] -- #39
Og spilde en masse penge..
Det med bevisbyrden er noget mærkeligt noget. I praksis betyder det jo ikke at man skal "bevise" noget (dette ville jo i mange tilfælde være umuligt, især med elektronik), og hvis der ikke er tegn på at varen er mishandlet skal de jo reparere den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #40 "og hvis der ikke er tegn på at varen er mishandlet skal de jo reparere den."
Nej. Det gør de fleste butikker som en service, men de skal ikke. Det vil netop være umuligt at bevise, hvilket vil skabe dårlig omtale. Det er derfor butikkerne ofte er eftergivende.
Men ja, #0 burde sende det til proshop og spare de 285,- i porto. -- Når jeg har lavet rma hos corsair, så har jeg bedt om en returlabel, men det har altid endt med at de har sendt en mand fra tyskland herop, for at modtage varen, jeg sku bare sørge for emballage..
Måske har jeg bare været heldig?
men forsøg at spørge efter en returlabel, da det er PÆNT dyrt at sende det til holland, så kan det være de spørger efter din adresse, og så sender de en mand til fyn for at afhente varen, ligesom mine 3 tilfælde. -- Jeg købte en brugt tx950 for nogle år siden, fik den forholdsvis billigt grundet at der varproblemer mellem asus bundkort, og en transister i psuen (ja det stod der på nettet)
den virkede så ikke for mig da jeg også havde et asus bundkort, så jeg havde en psu, uden kvit fra forhandler (getmore.dk), skrev til corsair som gav mig samme addresse som e-gamer. sendte den med gls for ca. 200 kr, og så fik jeg en sprit ny tilbage iløbet af 5-7 dage, så alt i alt fik jeg en ny psu på 950w for 6-700 kr. så jo, man kan bare sende den til corsair, dog skal man lige havde skrevet med en gut på corsairs forum. håber det hjælper lidt :) -- Asus P6T - I7 920 - 6 GB Corsair Dominator 1600HZ - GTX580 Lightning - 60GB OCZ Vertex 2 / 500GB WD Black - Corsair AX850W - Corsair 600T White
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 253 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|