Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Advarsel mod prcdata.dkAf Giga Supporter PeterIvan | 16-09-2009 12:11 | 3766 visninger | 39 svar, hop til seneste
Til alle jer haters, der flamer lige om lidt - læs HELE mit indlæg, inden I kommenterer, hvis ikke håber jeg I bliver
ramt af en vindmølletransport!!
Jeg bestilte i august et lækkert samsung plasma-tv hos prcdata.dk.
Desværre går det tv i stykker 3 dage efter ankomst - jeg firmwareopdaterer, men problemet vender tilbage efter
yderligere 2 dage.
Jeg fik mit tv en torsdag, og tirsdag måtte jeg give fortabt og ringe til Samsung.dk, som fortalte, at det var en DOA-
sag (altså Dead On Arrival), udfra min beskrivelse af problemet og at det var indenfor de første 14 dage.
Fredag fik jeg kontakt med PRCData, de lovede at ringe tilbage samme dag, men det gjorde de ikke.
Mandag ringede jeg så igen, men fyren som skulle tage sig af det var syg, og han havde ikke lagt nogen skriftlig plan for hvad der skulle ske - det var nemlig PRCData der skulle sørge for afhentning hos mig, og angiveligt kunne de IKKE i samme ombæring udbringe mig et nyt tv (hvilket jeg havde foreslået) PÅ TRODS AF at jeg havde et sagsnummer hos Samsung og dermed en forhåndsgodkendelse på ombytning fra dem!
PRC-data fortalte, at de havde 3 ombytninger på det fjernsyn og derfor skulle finde ud af, hvad der var galt - jeg anførte, at det havde jeg forståelse overfor, men at jeg ikke mente at det som en forsinkelse skulle gå ud over mig som forbruger, - jeg havde trods alt lige smidt 15.000 kr for indtil videre ingenting.
Ved ny kontakt til Samsung kendte de ikke til flere fejl på det tv, og fragtmanden, som endelig kom og hentede det (12 dage efter det kom ind ad døren hos mig!), lagde sin underskrift på den fragtbestilling han havde modtaget - på den var der en mail sendt fra PRCData til GLS, hvor det var tydeligt, at PRCdata ville have hentet alle 3 tv samtidig og åbenbart derved spare penge... Den grund de gav mig til forsinkelse passede altså ikke.
Næsten daglig telefonisk kontakt til PRCData, hvor jeg altid har talt pænt til dem (for det nytter ikke at råbe eller være ubehøvlet, det ser man tit herinde), og nu sidder jeg og håber bare på, at mit tv måske kommer i morgen. Det fik ejg telefonisk lovning på i mandags, men har stadig ikke modtaget nogen skriftlig bekræftelse herpå!
De har en enkelt tlf-supporter, som hedder Søren og som fysisk sidder et andet sted end de andre - HAM skal man altså
IKKE ha' fat i, for han "har ikke adgang til de systemer, de andre har, og kan derfor ikke se min sag" eller han "vil
lige prøve at kontakte en anden - hæng lige på - de svarer ikke - nå, så kan jeg ikke gøre noget for dig" hvor man
så må prøve senere og håbe, at man ikke får fat i ham igen, for så kan man starte forfra i telefonkøen. Jeg sagde til
ham en dag (ordret citat): "Det lyder på dig, som om du ikke har særligt meget lyst til at hjælpe mig, og det forstår jeg ikke, for jeg har betalt 15.000 kr for ingenting og ringet til en supportlinje?!" - der fik jeg så den med, at han åbenbart ikke har adgang til "de andres" systemer!!!
Jeg har forståelse for, at ting tager (rimelig) tid, men alt i alt føler jeg, at det er en ufattelig ringe, uprofessionel og rodet support, hvor mit indtryk er, at det alene skyldes min næsten daglige kontakt til dem, at der er skred i sagen.
Så derfor:
Står du og skal købe noget på nettet, hvor PRC-data.dk og en anden butik har varen til samme pris, så vælg venligst
den anden butik end PRCdata.dk og send mig tanke - jeg håber på at kunne mærke din medfølelse, og på at jeg til den tid har et dejligt lækkert tv, som virker - det har jeg jo betalt for! ;o)
/P
PS: Jeg er læge og arbejder bla. i skadestuen, jeg er vant til at afhjælpe folks problemer, og jeg forstår ikke, at man kan gå på arbejde og sætte så lidt ære i det, som de her mennesker tydeligves gør - det skuffer mig dybt, og den arbejdsindstilling og indstilling til livet ligger bare så langt væk fra mig, både nu, dengang jeg arbejdede på plejehjem og dengang jeg arbejdede på fabrik... Hvor kan man dog blive skuffet over folk...
PPS: HVIS du føler trang til at kommentere mit indlæg, så hold venligst en god tone (ligesom jeg gør i dette indlæg). --
Shuttle XPC SP35P2-PRO - E8200 - 4 GB RAM - GF 9600 GT (silent)
Motto: Everything is pocket size if your ass is big enough! --
det lyder da godt nok imponerende ? det er ikke parallelimporteret ? -- Ja jeg ville da også have annuleret handlen, og sagt jeg ville have mine penge tilbage. -- Understreg det umulige, og lev livet. Netbutikker er gode til at købe småting i. Men jeg ville aldrig købe et TV (af den størrelse) fra en netbutik.
Selvom man har 14 dages returret, så er det godt nok bøvlet, hvis der sker noget med TV'et i den normale 2 år garanti/reklamationsperiode. -- Det lyder som en rigtig trist oplevelse du har haft med PRC-Data.
Jeg har ellers kun haft gode oplevelser med PRC-Data igennem en del år efterhånden.
Men anyways så kan vi alle have en uheldig dag og måske, det som her er sket !
Mit indtryk af PRC-Data har ALTID været i top :-) Hurtig levering og super RMA service... Dog ikke lige i det her tilfælde :-( -- #1
det plejer det at være derfra.
#0
hvilken dato modtog du tvet.
jeg forstår ganske udemærket de henter 3 på en gang istedet for a køre 3 gange
det er dyrt og de tjæner ikke meget på sådanne ting.
ville du have haft sagen til at gå hurtigere kunne du jo bare have retuneret det på dine 14 dages returret.
men det lyder ikke som om de lige frem har skyndt sig.
helt som læger på skade stuen hvor man kan komme til at sidde længe før man kommer til, og det er mennesker man har med at gøre og ikke en død ting ;) -- *Asus P5K/EPU*Intel E8500*Asus 4890 1GB*
*A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D* UPDATE:
Vha deres chat i dag fik jeg så endelig bekræftet, at mit tv kommer i morgen, og det er sgu dejligt!!
Ja, det har så lært mig et og andet... problemet ved fuld returret de første 14 dage er, at JEG skal betale tilbagetransporten (hvilket vel egentligt også er rimeligt), og det er meget for sådan et tv. Og jeg ville jo gerne ha' det tv... ;o)
Har tjekket serienummer med Samsung, ved ikke med parallel-import, men det er i hvert fald et tv beregnet til det danske marked (dansk serial).
Jeg forstår også godt, at de vil hente 3 tv på en tur - men er det DOA får de vel også det refunderet fra Samsung?
Nå, skidt med det...
Jeg kan sige, at jeg fik tv'et torsdag d. 27. august, fejlmeldt til samsung d. 1. september og først til prcdata d. 4. september (min egen fejl, jeg tager de 3 dage 100% på mine skuldre, var ikke hjemme de dage), det blev afhentet d. 9. september, og jeg får det så i morgen d. 17. august. Jeg kan til min død ikke begribe, hvorfor de ikke bare sendte et nyt ud med den fragtmand, som skulle hente det første fejlbehæftede tv... mener at een af supporterne sagde, at "så kunne de jo ikke være sikker på at få det andet igen" - det ser jeg som en dårlig undskyldning, der overhovedet ikke holder...
Så alt i alt:
Brugte jeg min 14 dages returret kunne jeg have fået mine penge tilbage - minus måske 800 kr til fragt...
Men når jeg nu valgte STADIG at være kunde hos dem, så har de skyndt sig så langsomt som de overhovedet kunne, og det er satme for ringe...!
Til DEVIL_DK: Jeg sammenligner ikke et fjernsyn med et menneske - selvom vi sjældent står i liv/død situationer i skadestuen (heldigvis), så er der jo andre trælse ting, sår, flænger, brud osv. som også har stor betydninger for dem, som oplever det.
Målsætningen på det sygehus, jeg arbejder på, er at arbejdet udføres med "ordentlighed" - altså omhu (og ære).
Jeg kan læse på din profil, at du arbejder med computere til dagligt - jeg går ud fra, at du også ønsker at levere et ordentligt "produkt" - om det så end er softwaremæssigt eller hardwaremæssigt, dit arbejde består i, og det var egentlig bare det princip jeg hentydede til - at man sætter en hvis ære i at gøre et godt stykke arbejde (call me old fashioned! ;o)).
/P
PS: tak for jeres medfølelse - sammen med udsigten til endelig at få tv i stuen igen hjælper det altsammen! :o) Ha' en god dag! -- Shuttle XPC SP35P2-PRO - E8200 - 4 GB RAM - GF 9600 GT (silent)
Motto: Everything is pocket size if your ass is big enough! PRC-Data plejer nu ellers at være meget professionelle, deres service-ansvarlige ved i hvert fald mere om hardware end ved andre butikker.
Du har trods alt fået dit TV, det lyder bare som om, at de gik meget op i at spare fragtpengene, hvilket kostede lidt ekstra tid.
Jeg vil nu stadig handle hos PRC-Data. -- 0# har ik læst dit indlæg men har købt min netbook der og min søsters bærbar = ingen problemer -- Acer Aspire 6935G - C2D - 4GB DDR3 - 9600GT 512MB DDR3- 16" HD - 320GB 7200RPM - dvd brænder - Win 7
Netbook: Asus EEE 1005ha
Mobil: Nokia 5800 Træls historie - tidligere handlede jeg ofte hos PRC, da der var gode priser og super service. I de senere par år, synes jeg, at de har haft svært ved at sælge deres produkter til en konkurrencedygtig pris
Om man juridisk er forpligtet til at betale transportomkostningerne selv, hvis man benytter sin 14 dages returret, det ved jeg ej (måske een herinde kunne oplyse det?), men selv har jeg oplevet flere butikker, som sender en fragtlabel ud, hvis du vil returnerer dine produkter - har benyttet denne service bl.a. hos Dustin Home.
Mvh.
Ezi -- Fair Trade
Jeg handler som regel altid hos Dustinhome. Har handlet hos dem en 3-4 gange, hvor jeg har købt relativt stort. Er tilfreds med deres service, de virker til at have styr på det, når jeg har haft brug for deres kundeservice og deres priser svinger sjældent meget i forhold til de bedste priser på pricerunner/edbpriser.
Der er sikkert andre butikker, som også lever op til den standard, men jeg har bare ikke haft brug for at rykke videre til dem endnu. Hvis det tilgengæld sker, at jeg bliver meget utilfreds, så vil jeg pga denne historie ikke vælge PRC-Data. Så meget kan jeg love dig, for jeg synes du som forbruger har opført dig præcis som man kan forvente og jeg hader butikker, som lader deres kunder i stikken, når de ikke selv leverer det lovede. Gider ikke betale overpris a'la Merlin-priser, men 50-300 kr. på et TV, er ikke særlig stor forskel, hvis servicen er meget bedre. -- Kmanowitch!
Gæstebruger, opret dit eget Krigsmuseum og få din egen signatur. flot #9:
du gider ikke engang læse et indlæg, før du svarer i en tråd.... flot flot...
/P -- Shuttle XPC SP35P2-PRO - E8200 - 4 GB RAM - GF 9600 GT (silent)
Motto: Everything is pocket size if your ass is big enough! Som jeg forstår det, så har det taget PRC-Data 13 dage at ombytte dit TV. Havde du købt TV'et i Bilka, så havde det taget mindst dobbelt så længe...
Jeg forstår ikke, hvorfor du vil advare os mod PRC-Data?? Er det bare fordi, at de ikke sendte dig et nyt TV omgående, da du henvendte dig? :-\ -- http://xlinx.dk[...]
E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT Hvis du nu havde købt i en butik med import fra Samsungs nordiske importør i stedet for at spare lidt ved at købe på nettet så ville du have få et nyt tv dagen efter. -- #7+10.
Jeg undersøgte reglerne tidligere i år om fortrydelsesret. Jeg oprettede desuden en tråd her på HOL for at sikre mig, at jeg forstod reglerne korrekt.
Konklusion: Det er faktisk forhandleren der skal betale betale for fragtomkostningerne ved fortrydelsesret, selvom det i mine øjne er ret absurd.
Jeg kan forstå det i de tilfælde hvor produktet decideret slet ikke lever op til forventningerne, men ofte ender folk ud i at benytte deres fortrydelsesret blot fordi de ikke gad sætte sig ind i om det nu er kompatibelt, eller fordi de blot ville prøve det pågældende produkt. -- Workstation: Asus P5K-E | C2D E6750 | 4096 MB | 8800GT | 500 GB T166 | Audigy2 | 17" TFT
IBM X41: 12.1"| 1.5 GHz | 1024 MB | 40 GB | 1.3 kg #13
Havde en kammerat der købte sin bærbar i Bilka.
Han kom hjem og der var en pixelfejl midt på skærmen, og han tog tilbage og fik den byttet.
Da han fik nummer 2 måtte han tilbage fordi der igen var pixelfejl og da han ankom blev han mødt med: "Vi har desværre ikke flere af den model, så du må vælge en ny af disse 2 (2 som kostede ca. 1500-2K mere) og der var ingen fejl eller noget.
Så det med Bilka det forstår jeg altså ikke -- Intel C2Q 2.66Ghz Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe@Wifi |
4x1GB Corsair XMS 1333Mhz DDR3 | ATI HD4870 1GB DDR5 | 700W CoolerMaster Real Power M700 Går ud fra det er det her tv PS50B855 fra Samsung :)
Har det selv og der er en medfødt fejl på som Samsung prøver at rette jeg retunere dog mit tv på Fredag og får mine penge tilbage da jeg ikke gider ha et tv som ikke lever op til prisen......dog er billedet det bedste jeg har set på plasma. -- #14 det er LANGT fra sikkert at en fysisk butik ville håndtere sådanne en sag som du beskriver det.
#10 når varen er defekt indenfor 14 dage (eller defekt i det hele dage) skal internet butikken dække fragt omkostninger til kunden. Med små ting kan det være at kunden skal lægge ud for portoen, men dette skal skal så refunderes til kunden efterfølgende. -- okay det var vel ikke en DK model så.
De DK modeller PRC sælger dem er der Samsung premium garanti på og direkte ombytning fra samsung, havde en 46" B550 som der skulle en premium sag på, pga. en pixel fejl, fungerede perfekt.
13 dage er i min bog heller ikke slemt, du havde jo til hver en tid din retur ret, som du kunne effektuere.
altid træls når man ender i sådan en situation, især fordi man har smidt 15k for noget man gerne vil se i aktion den samme dag. men hvis det ikke ER en DK model, så forstår jeg udemærket at firmaet vil sikre sig inden der bare hovedløst bytter, for eller står de med et produkt til 15k som kunden reelt kunne have smadret selvom det kun er få dage gammelt.
har da hørt om sager hvor folk har tabt tv ved monteringen, og har sneget dem ind af bagdøren til en hurtig retur ret, og så først firmaerne har opdaget det senere, fordi de ikke tog sig tid til at gennemgå fejl.
Jeg kan da nævne Fona og Expert, som er 2 væsentligt dyrer RIGTIGE butikker jeg har købt Samsung hos, som er kolde i røven når det kommer til garanti sager.
Der kunne jeg godt glemme alt om support. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. # 18
Nu taler vi om en Samsung skærm fra deres nordiske importør der er Samsungs regler at der skal være en teknikker ha kontaktet dig inden for 24 timer. -- #17:
Hvilken medfødt fejl taler du om? Hvis det er brummen, så skulle det nu være rettet.
Mit problem var store hvide lodrette streger ned over skærmen, som hvis der havde været kraftig interferens.
"spare lidt" - for mig er der forskel på at betale 15.000 og 18.000, som tv'et står til i fysiske butikker! ;o)
#15:
Det lyder godt nok absurd, hvis forhandleren skal betale for den returret.... men jeg stoler da på dig, når du siger du har undersøgt det.
#alle:
Ja, måske er det pivet at brokke sig over den ventetid. Som jeg har sagt MANGE GANGE nu, så var deres attitude røvhamrende dårlig, og de fremstod uprofessionelle i deres håndtering af sagen i mine øjne - i hvert fald kommunikationsmæssigt overfor mig!! Prøv at tænke jer, hvis I kom på sygehuset med noget I havde fejlet før, og så jeg ikke kunne hjælpe, fordi det krævede at samme læge og sygeplejerske som ved sidste indlæggelse skulle være der?! Dokumentation, kære venner!!
og JA DET VAR EN DK MODEL - som jeg også har skrevet tidligere her i tråden, så hold nu op med alle de spekulationer, og LÆS FØR I POSTER ! ! ! !
og nej, jeg har behandlet tv'et med stor respekt - jeg er ikke typen der hærger mine ting, ej heller taber dem!! Jeg opretholder trods alle jeres indlæg min undren: Hvorfor ikke sende et nyt tv ud til mig med den fragtbil, som henter det gamle? Samsung HAVDE jo sagt god for det, og ja, det mener jeg, at jeg havde fortjent!
Men jeg har fuld forståelse for, at ikke alle synes at PRCdata har håndteret sagen dårligt, sådan er det altid med disse posts.
Nu er tråden oprettet, og den dag en eller anden googler PRCdata vil vedkommende måske læse denne tråd og tænke sig om en ekstra gang, og så er mit mål nået!
/P -- Shuttle XPC SP35P2-PRO - E8200 - 4 GB RAM - GF 9600 GT (silent)
Motto: Everything is pocket size if your ass is big enough! Det må jeg sige...
Utroligt..
Har de E-handel mærket (eller hvad det nu hedder)?
Lige et lille tip; Jeg søger altid efter brugererfaringer første gang jeg køber fra en ny webshop. Synes at man lige må ligge lidt i "ben arbejdet" så man ikke kommer ud i samme situation som dig. Føler med dig, og håber du frem over år en god udsigt ;) -- En ny computer er som et lille spædbarn.
Dkyde #15 - mente også at det var forhandleren, der stod for regningen, når der skulle returneres inden for de 14 dage, men god oplysning at få bekræftet, at det rent juridisk hænger sådan sammen.
Generelt oplever jeg, at langt de fleste butikker er villige til at sende eller maile en fragtlabel til eget print, hvis noget skal tilbage til dem. Ikke altid at butikkerne selv kommer med forslaget, men en venlig forespørgsel bliver sjældent afslået.
Mvh.
Ezi -- Fair Trade
#0 At dømme udfra dit retorikbrug i denne tråd, må jeg ærligt indrømme, at jeg tror, at problemet ligger ved dig, og ikke PRC-Data. Nu siger du selv, at du snakkede pænt til supporteren, men hvis du snakkede lige så pænt til ham, som du gør i denne tråd (store bogstaver, fed tekst, LÆS FØR I POSTER!!! osv.), så er der intet at sige til, at han ikke gad spilde for meget krudt på dig.
Men alle skal have lov til at have en dårlig dag... Eller to ;-) -- http://xlinx.dk[...]
E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT Peter, har du fået dit nye tv kørt ind?
Vil også bare tilføje, at jeg heller ikke sætter mine "elektroniske ben" i PRC-Data's webshop mere.
En banal lille RMA-sag endte i en hed telefondebat med direktøren.
Normalt er jeg også en YDERST omgængelig og forstående kunde, men i dette tilfælde tændte jeg lidt af på den måde man blev "kørt rundt" i telefonomstilling til den ene og den anden/tredje, som ikke kunne give kompetent svar. Når man så undervejs følte sig patroniseret - ja så mister man sørme tålmodigheden! ;-)
Denne episode fandt sted for 5-6 år siden, så jeg kan ikke sige om de har oppet sig i mellemtiden - og at det blot er Peter og jeg, som har haft et par dårlige dage, mens cirkusset stod på (NitroBlast!).
Hav en god dag :-) -- Ser man dét! #24 hørt!
Personligt er jeg meget tilfreds med prcdata og deres rma afdeling. Har haft en del med dem at gøre og der har været fuld service hver gang.
Synes din måde at svine dem til er latterlig. Det kan godt være du er læge, men synes ikke din skrive-måde er i en særlig god tone. Der er måder at skrive tingene på selvom man er sur.
Håber ikke din patienter oplever dig sådan.
at man kan være uheldig med en ting man har købt kan jo ske for os alle. En dårlig oplevelse fra dem retfærdiggøre ikke den måde du opreklamerer det hele på.
snak om dårlig service, så køb da et tv fra getmore. Så skal du se løjer og spas. -- LianLiX500|i7Core 920@4Ghz|Sapphire 4870X2|SamsungF1 750GB raid 0|Thermaltake 1000W|OCZ 6GB 1600mhz triple|Auzentech Prelude 7.1|ASUS P6T Deluxe #22 E-mærket betyder ikke en skid for selve virksomheden, E-mærket sikrer dig bare, at deres hjemmeside er ok, og at du ikke får spam ved køb derinde fra. -- #20 det tror jeg ikke vi gør - for så havde samsung vel selv klaret det.
#0 altså kan ikke forstå tuderiet her. Alt er klaret indenfor den tid som det skal. Der blev end ikke stillet spørgsmål ved at det kunne byttes. Tror virkelig du skal holde dig langt fra at købe elektronik hvis du mener dette er dårligt og langsommeligt.
Det her virker som et ok forløb - klart indefor det normalle.
Og alt det gejl med at I opfører jer anderledes på skadestuen er da den største gang naivitet jeg har hørt. Mine oplevelser med skadestuer er da et par tusind gange værre end dette. -- Hejsa
#25 skal det forstås sådan at #24 faktisk arbejder hos PRC data?
Hvis de ansattes moral er sådan at de udgiver sig for udenforstående/tilfredse kunder for at forsvare deres firma så har firmaet et alvorligt problem med deres troværdighed!!
#0 der er ingen tidsfrist for hvornår ting skal afhentes ved RMA hvis butikken selv arrangerer afhentning/forsendelse, desværre.
Dog kan du kræve købet ophævet, men det er du jo heller ikke interesseret i pga. de penge du har sparet.
Det er lidt svært at forholde sig til at du er utilfreds med butikken, men frivilligt opretholder handelen pga. prisen, dvs. du har selv accepteret manglende service i bytte for lavere pris?
At firmaet har givet dig urigtige oplysninger til grund for sen afhentning burde nok have fået dig til at overveje om du skulle beholde det fjernsyn.
Personligt har jeg dog ikke oplevet problemer med varer fra PRC udover senere levering end lovet, men det er vist generelt et problem for hele branchen.
med venlig hilsen -- Q9450 : Asus Maximus Formula : Dominator 8500 2*2 GB : Asus 4870 512MB. : G5 MUS : G15 Keyboard : Patriot SSD 64GB: Toughpower 1500W Hej.
Tak for din advarsel.
Selvom du har haft én dårlig oplevelse, så skifter jeg nok alligevel ikke leverandør. Både privat, og til firmaet, handler jeg meget ved PRC Data, og jeg har ikke én eneste gang haft problemer med dem eller deres service.
Jeg arbejder selv med kunder og har derfor også forståelse for hvordan misforståelser nogle gange kan opstå, og at en sag (fra kundens synspunkt) kan synes 'tabt på gulvet', men jeg vil næsten ligge hovedet på blokken for følgende påstand:
Det har aldrig været hensigtens fra PRC Datas medarbejdere at give dig en dårlig oplevelse. Tværtimod.
Men jeg kan forstå på et af dine seneste posts at din sag er på vej til at gå i orden, hvilket jo kun er skønt, da du så igen vil kunne glæde dig over dit nye hardware :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er enig med alle dem, der mener at det her er tuderi.
Hvis #0 mener det her er dårlig service, vil han få et chok hvis han en dag handlede hos Getmore eller PC-Huset. Han trænger til at vågne op og lugte til den virkelige verden, det her er fin service for internetkøb. Nu er TV jo heller ikke ligefrem det nemmeste at levere og få hentet igen.
Min lyst til at købe hos PRC-Data er næsten blevet mere forøget end formindsket pga. denne tråd. De vil fortsat være min favorit webshop sammen med komplett.dk -- Man må undre sig over hvorfor tv'et ikke bare blev registreret hos Samsung og man gjorde brug af deres prestige-service
" Hvis du så har brug for vores hjælp, ringer du bare til os. Vi er allerede hos dig næste hverdag. Senest, må vi hellere tilføje."
Gælder for tv købt gennem Samsung Nordic (= "dansk model") fra 40" og op. -- http://chipsguiden.dk[...]
Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2 prc data er normalt et godt firma!! -- Bundkort: ASrock A780G
CPU: AMD Phenom II X4 3.0Ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 4870 512 GDDR5
RAM: A-Data 2x2GB+2*1 800 MHz #29 Nej, jeg arbejder ikke ved PRC-Data. -- http://xlinx.dk[...]
E6600, 4GB PC2-6400, GA_965P_DS4_R1, 9800GT Jeg gider ikke læse hele dit indlæg, men jeg må også på det kraftigste advare mod PRCdata!
Det er simpelthen et sats at handle med dem, hvis der bliver problemer med varen eller den skal byttes!
Oplevede en tovtrækning af olympiske dimensioner da jeg skulle have mine penge igen!
De er fuldstændig ligeglad med kunden. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. NitroBlast:
Jeg respekterer dit synspunkt og din opfattelse af mig - den er så bare ikke rigtig i dette tilfælde.
Da jeg skrev indlægget var jeg helt sikkert oppe at køre, og det var sgu også lidt terapi for mig, men ud over de passager med stor og med fed skrift, så kan du vel godt læse, at jeg er velformuleret og velovervejet.
At bede folk læse hele mit indlæg, inden man poster, det viste sig jo at være nødvendigt - ud af 35 svar er der 2, der ikke har gidet læse hele mit indlæg... jaja.. For slet ikke at tale om alle de spekulationer om det nu VAR en DK model - hvilket man tydeligt i mine indlæg kan finde dokumentation for! Så den sure bemærkning fra mig var vel egentlig ok? ;o)
Så du skal blot vide, at du tager fejl - jeg har på intet tidspunkt diskuteret eller skændtes eller talt dårligt til nogle af de folk hos prc, jeg talte med - pånær den oplevelse med ham Søren, som jeg beskrev i #0, og jeg synes det var en saglig måde at påpege hans tydelige manglende imødekommenhed på!
#Alle:
Rent diskussionsteknisk er argumenter som "Så skulle du bare ha prøvet at handle hos Getmore, DER ville du opleve dårlig kundeservice!" vel egentlig ganske forkerte og uinteressante. Det svarer vel til at stikke en fyr ned med kniv og bagefter forsvare sig med, at han var bare heldig at det ikke var en pistol man havde.... Altså, bare fordi der findes ENDNU ringere muligheder andre steder behøver det altså ikke at betyde, den pågældende mulighed er en god een. Som svar til ham der havde dårlige oplevelser fra skadestuer, så ville mit tilsvarende svar være: " så skulle du da bare prøve en skadestue i Chile, dér skulle du se løjer, mester!" Så nej, dét argument holder vist ikke!
MEN:
Torsdag d. 10/9 blev mit tv afhentet, og dagen efter fik jeg følgende mail:
"Opdatering om din returvare-sag nummer XXXXX hos PRC-DATA
Vi har nu modtaget din returvare
Vores tekniker har følgende bemærkning:11/09-09 Ombyttes d.d. //EV
Med venlig hilsenPRC-DATA A/S - Returvareafdelingen"
Den minimale information i den mail kunne jeg altså ikke bruge til meget (men det er jeg sikker på, at mange af jer kloge hoveder herinde så åbenbart ville kunne?), så jeg måtte IGEN på den i mandags og ringede til dem.
Jeg fik at vide, at det nye tv ville blive afsendt onsdag, så jeg ville have det torsdag. I onsdags havde jeg stadig ikke modtaget nogen SKRIFTLIG bekræftelse på dette, og jeg ville ikke bøvle med at bytte vagter for at blive hjemme torsdag, hvis tv'et alligevel ikke kom, så jeg ringede til PRCdata i torsdags, fik fat i Søren, som ikke kunne fortælle mig noget om min sag... så prøvede jeg deres chat og snakkede med en flink fyr ved navn Michael, som bekræftede det, og onsdag eftermiddag fik jeg så en mail om, at min pakke var på vej. Sådan en mail kunne en kundevenlig butik godt have sendt ud lidt tidligere, så man viste, hvad der var planen - det er helt sikkert et minus, at jeg selv har skullet være så opsøgende, som jeg har været, for at få de nødvendige informationer!!
Igen synes jeg, at det er et forløb der ikke er præget af stor kundevenlighed, og butikken får derfor ikke en god bedømmelse af mig på edbpriser eller trustpilot.
Jeg har fået mit tv nu, har fået det op at hænge og det ser sgu godt ud - og nu håber jeg så, at dette ikke har samme fejl som det sidste, og skulle det ske, ville jeg - belært af jeres indlæg - gå lidt mere til Samsung.dk og prøve at få dem til at klare sagerne, de slap måske lidt let udenom det i denne omgang...
Så: Indtil videre er enden i hvert fald god, I får lige et billede af tv'et:
http://up-it.dk[...]
Ha' en rigtig god weekend derude, og til de haters, der stadig måtte være:
Beware, jeg skal på vagt i 17 timer til i morgen tidlig, så hold jer fra den lokale skadestue - det kunne jo være grove mig, der stod der! ;o)
/P -- Shuttle XPC SP35P2-PRO - E8200 - 4 GB RAM - GF 9600 GT (silent)
Motto: Everything is pocket size if your ass is big enough! Ift #0 og det beskrevne forløb: Jeg er sgu også bedre vant. Så imponerende var PRC's behandling af sagen dælme ikke imo. Jeg har slået mig til tåls med at handle hos Komplett, da de på forunderligste vis har haft held med at overraske mig positivt, hver gang jeg har haft fat i dem. Deres service er vitterlig i top, and than some.
Mht seneste opdatering: At der først sendes besked til kunden når varen skal afsted, er helt almindeligt i branchen. Jeg er ganske enig i, at det er temmelig irriterende. Især når der er tale om store ting, som man ikke sådan lige selv kan bakse hjem fra posthuset. Tid til at planlægge en fridag, ville være dejligt. På det punkt er PRC dog magen til alle andre i branchen, så vidt jeg er orienteret.
Jeg er ikke på hatersiden her. Jeg ville selv have forventet en bedre behandling end PRC leverede inden afhentningen af fjernsynet. Derom skal ingen tvivl herske. Men jeg må nok give dem der mener at du burde handle andre steder end nettet ret. Jeg forstår dit ønske om proff behandling. Læger kører nogle fuldstændig godnat vagter, og arbejder til tider under ikke så lidt af et pres. Derfor skal omverdenen bare virke, kunne jeg forestille mig. Kræfterne skal bruges, hvor de for alvor betyder noget.
Derfor synes jeg at merprisen for at handle hos en god lokal forhandler, kan være givet godt ud i dit tilfælde. Selve købsoplevelsen slår også en online med mange meter.
Nå men.. Tillykke med det nye fjernsyn. Jeg håber at det lever op til forventningerne, og at du i modsat fald, kan benytte dig af Samsungs egen rma håndtering. Det må klart være vejen at gå. -- Jeg vil ikke kommenterer direkte på din pågældende sag da der typisk er 2 sider af sådanne en sag. Før man har hørt PRC Data's version kan man ikke rigtigt konkludere særligt meget.
Det er ikke for nedgøre din forklaring, men jeg har tit, i mit fag (ikke IT branchen), oplevet at utilfredse kunder, glemmer eller undlader detaljer i denne type "svinere" som er til fordel for forhandleren. Så derfor er det som sagt ikke ret meget man kan bruge din advarsel til, før man har hørt PRC Data's version.
Jeg har selv købt mit TV hos PRC data, og der var igen problemer overhovedet.
Jeg ved at pga. størrelsen på de fleste TV er kan man ikke sende dem med Postdanmark.
Derfor fik jeg tilsendt mit TV fra PRC med GLS.
GLS kører åbentbart kun ud til privat kunder et par gange om ugen. Jeg fik afvide af PRC at de kun får afhentet engang om ugen (onsdag), det står hvis faktisk når man bestiller, men jeg havde hvis overset det.
Men tror du ikke det kan have være en grundede til at leveringen har taget så lang tid? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #38 Jeg vil omvendt sige at isoleret set er det rart at kende til, hvorledes de forskellige forhandlere håndterer RMA sager, også selvom det drejer sig om enkelte sager. Man må bare selv have en hvis portion fornuft til bagefter at vurdere om det hele er skrevet i harme eller det virker troværdigt - i dette tilfælde troværdigt, synes jeg.
I denne sag har det nok også noget med forventning at gøre. Når man står som kunde og har smidt 15.000 kr. for en vare, som er leveret i stykker, står man jo med fornemmelsen af egentlig altrig at have fået varen, men bare betalt...!?
Dette bør i min verden ALDRIG ende med at være kundens eget problem. Det er der bare rigtig, rigtig mange butikker, der har svært ved at forstå - for det har jo ingen umiddelbar værdiskabende effekt for butikken. De får deres penge fra dankort/kreditkort, når varen er fysisk afsendt, bagefter bliver kunden ligegyldig i forhold til pengene. Så er det kun butikkens forpligtelser mod lovgivningen, som holder dem til ilden. Og jo mere butikken negligérer, med hensyn til information til kunden, levering af svar og varer inden for rimelig tid osv. - ja jo mere kan man nok også forvente, butikken ser kunden som et problem og forsøger at komme af med det på en tarvelig måde og ikke efter de forventninger, eksempelvis forbrugerrådet har.
I øvrigt: Kommentarer om at man aldrig har haft problemer med en forhandler er grænsende til spam af tråd, hvis ikke det også inkluderer oplevelse af en RMA sag hos dem.
De fleste butikker er rimeligt dygtige til at give en god oplevelse, når man køber deres varer, men de sorte får skal altså findes, når varen skal returneres. -- Kmanowitch!
Gæstebruger, opret dit eget Krigsmuseum og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|