Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Programmering og webdesign \ Programmering
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

C++ programmering

Af Gæst Martin | 21-12-2010 13:46 | 2107 visninger | 16 svar, hop til seneste
Hej. Jeg har kigget meget på C++ de sidste 2 år nu. Jeg ville gerne være spil programmør, men software programmør ville også være fint. Lige nu sidder jeg lidt fast i programmeringen, fordi jeg har en bog, som jeg har læst og lært alt fra. Hvad er det næste jeg skal lære? Jeg har lært: - Variabler - Loops - Arrays - Classes - Funktioner - pointers Hvad jeg gerne ville lære: Lave spil i 3d. Jeg har kigget på Unity3d, men spilfirmaer skriver spil helt fra bunden af? de laver det jo ikke i en editor.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Chucara
Super Supporter
21-12-2010 13:53

Rapporter til Admin
#0: Hvis jeg var dig, ville jeg have startet med XNA og C#, men C++ er uden tvivl det mest brugte. Hvis du ellers kan C++, ville jeg anbefale dig at lære noget OpenGL eller DirectX. Start med noget 2D og lav et simpelt spil. Det bliver meget hurtigt uoverskueligt hvis man favner for bredt.
--
#2
TejZ
Giga Supporter
21-12-2010 13:58

Rapporter til Admin
Vil tro, at Unity 3D giver en meget god fornemmelse for hvad det er. Se det som et high level udviklingsprog. I de videoer jeg har set, så kan der også tilføjes kode i Unity 3D, men ja - game engine'en er lavet af andre, hvor professionelle studier, laver deres egen.
--
Indtast cool signatur her.
#3
Martin
Gæst
21-12-2010 16:21

Rapporter til Admin
Så fx. World of Warcraft, blev udviklet i noget der ligner Unity, som bare er udviklet af Blizzard? Har fået læst mig til at det hedder game engine. Er det ikke MEGET svært at lave sådan noget?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Repete
Guru
21-12-2010 16:25

Rapporter til Admin
#3 Jo, regn med 10 mand et par år.
--
Win7 x64 både ude og hjemme
#5
Martin
Gæst
21-12-2010 16:29

Rapporter til Admin
OKay, tak for svar allesammen! Jeg troede at alt i spillet var lavet i ren tekst kode. Og jeg kunne ikke forstå hvordan man ville kunne gøre det med sådan nogle store spil.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Repete
Guru
21-12-2010 16:39

Rapporter til Admin
#5 Jeg ved ikke, hvad du mener med tekst kode? Kode er tekst, og C++ er et eksempel. Teksten oversættes (af compileren) til en anden tekst, maskinkode, som da den skal læses af cpu'en, ikke behøver at være læsbar af mennesker. Vi kalder det nu for maskinkode, og formatet er binært.
--
Win7 x64 både ude og hjemme
#7
martin
Gæst
21-12-2010 18:20

Rapporter til Admin
#6 ja, jeg skrev noget vrøvl. Det jeg mente var "kun kode", og ikke Unity editor, selvom den så compilerer det til den samme kode.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Gr-FreeKill
Supporter
23-12-2010 12:38

Rapporter til Admin
Helt klart lær at kode C# og så derefter XNA.
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#9
Djin
Supporter
23-12-2010 13:18

Rapporter til Admin
#0 Hvis du er fra storkøbenhavn, så overvej at søg ind på IT-Universitets "Games" kandidatlinie.. Der lærer vi præcis det du snakker om. Vi har arbejdet med unity sidste semester, men Processing er også et sted at starte med små 2d spil (hvis du kan java).
--
Intel i7 920 D0 stepping || Gigabyte EX58-UD5 || 3x2gb OCZ Platinum || Sapphire 4870 1gb || Samsung 2233RZ || OCZ Agility EX 60GB
#10
theOXdude
Ny på siden
30-12-2010 03:06

Rapporter til Admin
Hvis du går ned til starten af ALLE programmer. F.eks. Et program i C++ blev jo lavet i c++. Men så blev c++ lavet af binary (tror jeg) Osv osv osv osv :) (hvis i kan følge mig) altså 0 og 1 Er lidt handispasser til at forklare
--
Husk! - Jeg er her for at hjælpe :)
#11
Anon@mus
Gæst
30-12-2010 11:02

Rapporter til Admin
Hej Martin Disse sider kan måske hjælpe dig. http://ungespiludviklere.dk[...] http://www.unity3dstudent.com[...] Du lyder til at være godt igang, du har lært nogle ting, men du bør nok også gøre op med dig selv hvad det er du vil lave til spil. Vil du arbejde med engines, scripts etc. ? Hvis du vil være engine programør altså lave spil motorer (som unty3d) skal du satse på at blve rigtig god til matematik, få dig som minimum en bachlor. Hvis du er mere til at scripte til spil motorer kan du "nøjes" med en datamatiker uddannelse. Hvis du virkelig brænder for spil produktion, så få dig en bachlor hos ITU eller ligende. Det vil gøre det nemmere at få et job.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Hardstyle14
Gigabruger
11-02-2011 06:38

Rapporter til Admin
Hmm jeg vil sige software programmør. Nu jeg ikke lige selv den helt store programør, har kun lært af mig selv, igennem 5 år. Men syntes der er flere penge i at være software programmør fordi der har du større chancer for at lave dit eget og være ene mand om pengene. Som jeg tror er federe. Selv har jeg lavet det her program hvor GUI'et er i VB.net da det var lettest og simplest at opdatere osv. også selve teknikken i det er kodet i C++. Her tjener jeg allerede 300kr om dagen, og har intet website bare en post på et random forum. Og det sku dejlige penge i en alder af 16år ^^ Derfor tror jeg bare man har større chance for at hitte med Software programmering.
--
#13
Kryzech
Juniorbruger
11-02-2011 07:31

Rapporter til Admin
C# er ikke ligefrem vejen frem som spiludvilker, hvor imod C++ ER! :P
--
#14
M.Beier
Junior Nørd
11-02-2011 07:38

Rapporter til Admin
#10 Der er flere lag, men C, C++ er typisk grundlagt ud fra http://en.wikipedia.org[...] For at programmere noget til dette skal du ned og definere bit, korrekt.
--
Events; AOCM(x2),AMD-OC-DK,TweaKING,P55 Challenge,AOCM, Cebit(x4),GOOC. Powered by; Gigabyte & Corsair GRÆDER når jeg læser "Gamer bærbar"
#15
nesalc
Bruger Aspirant
11-02-2011 08:51

Rapporter til Admin
Sproget er den mindste del af det at programmere. Erfaring, erfaring, erfaring med programmering af alt muligt er det som skal til. Alle kan lave et loop og nogle if sætninger. Men at have bygge tingene op, så det kan overskues når der er tusindvis af kodelinier er noget helt andet. Clean Code bogen kan langt de fleste lære en masse af: http://www.amazon.com[...] /Claus
--
#16
Pendor
Ultrabruger
11-02-2011 10:18

Rapporter til Admin
#12 Skal man leve af software på lang sigt kræver det meget andet end evner i programmering. Alle kan lære programmering, det svære er at få den gode ide og være i stand til at markedsføre den. Selv er jeg glad for at være lønslave der laver C++, har ingen ambitioner om eget firma der sluger alt ens tid.
--

Opret svar til indlægget: C++ programmering

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning