ASUS har swap service så det går langt hurtigere at tage den gennem ASUS selv. Det er utroligt let. ASUS er fantastiske til RMA. Du får en refurbished skærm, FØR du skal af med den du har. = ingen tid uden skærm!
1: Opret RMA her:
https://eu-rma.asus.com[...]
2: Udfyld skemaet og giv en GRUNDIG fejlbeskrivelse.
3: Vent på ASUS sender dig en ny skærm (med UPS), hvis de godkender din RMA.
4: Tag den nye skærm i brug og sørg for den virker.
5: Pak den defekte skærm i den nye skærms emballage.
6: På emballagen burde der sidde en UPS fragtlabel som du skal påføre emballagen.
7: Kontakt UPS for afhentning.
8: UPS henter og du er færdig.
SÅ LET ER ASUS RMA
--
Nu uden signatur :O #1 - tak for nyttig info!
Så det er noget de muligvis dækker?
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
Det burde det være. Altså, det er ikke en pixelfejl, men rettere et problem med backlight, måske fordi panelet er skruet for hårdt fast. Så det tror jeg er noget de dækker.
Men de sender dig en ny uanset, så hvis de ikke finder fejl på din skærm, så får du den ikke igen og de vil ikke kræve den tilsendte tilbage. Det kræver for meget arbejde anyway.
Altsammen uden du skal have en krone op af lommen til udlæg for fragt og andet. Det er mega fedt!! Med mindre du aldrig sender dem den defekte skærm. Så kommer du til at betale for den tilsendte skærm, plus fragt. Jeg mener man har en måned til at sende den retur. Altså til at få den sendt. Ikke ment på den måde at de skal modtage den senest efter en måned.
--
Nu uden signatur :O
Kunne ikke få lov til at udfylde en formular på RMA.asus.com, så tænkte jeg ringer da lige til dem.
Han henviste mig så til siden igen. For at kunne læse om deres garanti halløj i forbindelse med RMA og LCD skærme -_-
Fortalte ham også pænt - det er ikke pixel fejl, så kan ikke tælle hvor mange det drejer sig om. Men et skud vil være noget på størrelse med en femmer' ish.
.... Jamen så må jeg jo gøre det..
Forresten i #1 - Det link til pickup kræver man har et RMA nummer.. Har forsøgt at oprette en online med der formular. Men når jeg trykker send, så sker der nada..
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW
Har du udfyldt det ordentligt? Er du sikker på der ikke er noget der mangler at blive udfyldt? Sikker på det ikke bare er din browser der fucker op? Jeg har brugt asus RMA siden hundredevis af gange før uden problemer. Jeg har arbejdet i RMA... Har aldrig haft problemer med deres ellers fine service.
Du skal ikke skrive sags nummer. Bare skriv ikke-angivet hvis du ikke kan komme videre uden at skrive et sagsnummer.
--
Nu uden signatur :O
"Sags nr. (Som du fik af kundeservice alternativt kundekode)." Og det er oblikatorisk
Udfylder jeg denne under teknisk support, så kommer den ikke længere end udfyldte felter når der trykkes "Send"
https://vip.asus.com[...]
Og har heller ikke modtaget en bekræftelse på de har modtaget den, hvis den så skulle være sendt.
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX980 - TJ08B-EW #6 Jeg havde faktisk damme problem i går.. :-( fik det ikke til at virke..
--
#6 - Nu ved jeg ikke hvad det er du linker til der. Men har du prøvet at udfylde det med "ikke-angivet" i sagsnummer?
Du får ikke som sådan en bekræftelse med det samme, du får en side frem hvor der står, at din RMA anmodning er modtaget... Så på et tidspunkt, typisk efter en dags tid, eller før, får du så en mail hvori der er en fragtlabel.
Check evt. under spam..
--
Nu uden signatur :O
Jeg har også en Asus SWIFT skærm. Var uheldig at få en med meget dårlig backlight og med pixel fejl 2 steder. Jeg ringede til dem 5 dage efter jeg fik skærmen og Rma nummer fik jeg men har nu ventet over 1 måned på at få en ny da de siger at de ingen har på lager. De kan da ikke tillade sig at sende en refurbished skærm når min egen kun var 5 dage gammel eller tager jeg fejl
--
Maximus formula VI||i7 4770K||GTX680 Sli||8Gb 1866||Corsair Ax850||Xonar essence stx||Sennheiser HD650||Corsair 900D||Corsair sp2500
Er det kun mht skærme at ASUS har sådan en RMA service?
Står lidt i en situation med en bærbar der har nogle små defekter(skærmen er simpelhen skæv og HDMI stikket er løst), men jeg kan simpelhen ikke undvære bærbaren fra uni i så lang tid..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 - Må de ikke? Hvem siger det? Du har ikke reklamationsret hos ASUS. Du har producentgaranti. De skal sådan bare afhjælpe problemet. At du ikke bruger dine 14 dages fortrydelsesret hos din forhandler, for at få byttet skærmen, er ikke deres fejl :)
At der ikke er flere på lager hos dem, er bare ærgerligt. Igen, 14 dages fortrydelsesret, da produktet jo ikke lever op til dine forventninger.
#10 - Nej, der er flere der gør det. Af hvad jeg kan huske så har disse producenter samme procedure:
AOC, BenQ og Eizo.
Acer skal sendes til deres værksted, Samsung/LG skal sendes til Servicebroker, (aka. ServiceCenterGruppen), Philips skal køres gennem deres XPOS system... Og alle de andre ved jeg ikke hvordan gør.
--
Nu uden signatur :O
#11
Tænkte nu mere om det kun var ASUS' skærme, da jeg har en ASUS bærbar.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.