Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Samsung skærm fra SHG.dkAf Junior Supporter NaGaZu | 05-08-2008 15:51 | 1768 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej Allesammen
Vil lige dele en nylig erfaring jeg har haft med SHG.dk (nylig, værende idag)
Mig og min lillebror har begge bestilt en Samsung SyncMaster2032BW fra SHG, de er bestilt på to forskellige ordrenumre og dermed to forskellige betalinger.
Vi modtog dem samtidigt og tænkte ikke umiddelbart mere over noget.. Jeg pakkede min egen op og den var tiptop og tydeligvis ny, service som vi kender det fra SHG.
Så kommer min lillebror imidlertid hjem og finder at hans papkasse tydeligvis har været sendt et minimum af 3gange udover den til ham. Vi tænker "ok", og pakker lortet op. Her finde vi så at posen som beskytter skærmen er flået itu, endnu engang tænker vi, det kan have været til rep og være blevet byttet til en fuldstændig ny skærm. Vi får herefter skærmen pakket ud og finder at foden er fyldt med ridser, et kabel mangler, der er maling på et andet kabel og ved nærmere inspektion af kassen viser det sig at den faktisk er ved at skille ad.
Vi tænker nu, at det blot er et spørgsmål om at ringe til shg og få sagen ordnet. Vi er kunder deroppe gennem lang tid og har aldrig haft problemer med noget. Da vi så -langt om længe- får fat i deres supporter. Så viser det sig at vedkommende er meget genstridig og ikke viser velvilje til noget somhelst, derudover så aner han ovenikøbet ikke hvilken type sag der er tale om. Til at starte med mumler han om fortrydelses køb -hvilket det uden tvivl ikke er- herefter slår han over i RMA snak, hvor jeg må sige at filmen fuldstændig knækker for mig. Der skal ikke sendes en, hvad der skulle forestille at være ny skærm, til rep, bare fordi de ikke forstår at sende den korrekte og iøvrigt betalte vare.
Vi er nu blevet spist af med at få sendt en pakkelabel til returfragt, og konsekvensen må blive at hvis vi ikke står med en -NY- skærm torsdag, så trækkes pengene på dankort retur og shg kan vinke farvel til en kunde som gennem tiden har lagt, rigtig mange penge deroppe.
Jeg synes nu jeg har gjort mit ved at dele denne oplevelse med jer, og håber i vil lære ligeså meget af den, som vi har.
Hvis der er nogen som er interesserede i billeder uploader jeg gerne nogle stykker og linker dem her, så i kan se standen. --
Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-)
Upload gerne billeder!
Og vil sige, at det undrer mig ikke. Jeg vil i hvert fald ikke lægge nogen som helst bestillinger hos SHG længere. -- [email protected] | P5Q DLX | 4GB XMS2 CL4 | HD4870 | TX750W | VRaptor 300GB+F1 750GB | TT Soprano DX | Z2300/Z5500 | Samsung 245B+ 24" | Vista 64Bit Jeg synes du beskriver SHG's service indenfor det seneste år meget rammende i et ord: modvillighed!
Jeg har lagt et sted omkring 25k hos dem de seneste 3 år, og de første 2 år var servicen upåklagelig, mens det sidste års tid er den blevet afløst af lange RMA tider, lange svartider på support, og modvillighed! Ingen tvivl om at det nok har været en konsekvens af deres forestående konkurs (gamle shg), og at de derfor har været begrænset på ressourcer.
Med hensyn til din sag, så er det nok en RMA, for fortryder i købet kan de nok finde på at nedvurdere værdien af skærmen netop pga. de ridser, manglende kabler osv. selvom det ikke er jer der har lavet dem. -- #3 det er da heldigvis meget let.
Har netop snakket med banken som siger, at vælger vi pengene tilbage, så skal de returnere det fulde beløb, ellers går de gerne ind i sagen. -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-) Hejsa
I kan faktisk ophæve købet uden tab da sælger (shg) vha.
din foto dokumentation må siges at have handlet i ond tro
(bevidst handlet).
Snak med dem igen og sig at fragtmanden med den nye skærm
til din bror da lige kan få den anden retur så er i kvit.
mvh. -- "I was unable to test full stability before the system failed" Ikke noget nyt med SHG, helt tilbage i 2002 modtog jeg et refurb lian-li kabinet, fyldt med ridser og skruemærker :/ -- #5
Vi prøvede netop at sige til dem, at de netop bare kunne sende den anden sammen med en fragtlabel og så sendte vi den så snart vi modtog den ordentlige skærm (har jeg gjort med flere andre firmaer, f.eks med min mus, da de sendte mig en forkert) -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-) #6 når det er refurbish er det en anden situation og kan ikke sammenlignes. -- P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024 #8, jeg købte det som NYT, men modtog et refurb, så jo det kan sammenlignes. -- SHG har solgt brugte vare til nypris i lang tid.
Jeg købte et kabinet af dem få måneder før deres konkurs.
Kabinettet var smadret overalt og der stod den gamle modtagers adresse på kassen.
http://peecee.dk[...]
Fik dog pengene tilbage ret hurtigt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9, kunne ikke læses ud fra dit indlæg. Men nok offtopic ;) -- P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024 #11, huh?, det var da ikke off topic, #0 deler en oplevelse om at han købte noget nyt men modtog noget brugt, det samme jeg var udsat for ;) -- :0 fuck hvor var jeg gået amok hvis jeg havde fået den skærm ind af døren. Jeg har siden de gik konkurs nægtet at lægge flere penge der. -- Stationær: q6600, 4gb ddr2, 320gb hdd,xfx9800gx2, 750watt, antec P182,16024 3dmark06
Bærbar: c2d t7300, 2gb ddr2, 160gb hdd,gefoerce 8600gt 512mb #13
Tro mig, det kortsluttede også fuldstændig for mig.. nåede dog at få ro på mens jeg ventede i kø i telefonen :P
Og du kan bande på jeg har handlet der for sidste gang. -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-) Det er noget slemt svineri, og jeg håber for dig at du får den byttet uden problemer, og indenfor rimelig tid.
Vi vil som kunder gerne have de 14 dages returret, og derfor må vi desværre også acceptere, at en vare kan være solgt tidligere.
Men det er butikkens ansvar at varen er 110% i orden, hvis de vælger at sælge den igen som ny, og det kan mange butikker desværre ikke magte. -- Ingen bud under HBO, og ingen OT tak!
Hvis PP betyder Plus Porto, betyder +PP så Plus Plus Porto...? Ja, finde ud af at sende en pakkelabel det kunne de så åbenbart heller ikke magte... Utroligt hvad der er sket med det firma. -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-) hmm... når jeg kigger på det første billede du har uploadet, så får jeg fornemmelse at du har fået en reperation skærm, da der står "gsa9 samsung swap 2 way fr". tror det er nogen der har fået en ny skærm tilsendt, siden sendt "din" skærm tilbage som RMA.
noget andet der understøtter min teori er på det sidste billed er en gammel pakkeseddel revet...
så med 98% garanti tror jeg du har fået en RMA skærm
absolut ikke acceptabelt.
men skal ikke påstå der er sket en fejl... selv om jeg tvivler på det -- ASUS P5KC; WD Caviar 500GB; inno3D 8800GT; Zalman GFX køler E8400@3393MHz; Corsair VX550W; 2*2Gb Crossair XMS2 PC6400 Jeg vil lige opdatere her allesammen engang.
Igår 6/8-08 afsendte jeg skærm (for egen regning), indeholdende et brev hvor jeg har forklaret hvor dybt skuffet jeg er over deres service.
Dags dato 7/8-08 har jeg modtaget e-mail fra SHG.DK
lydende:
"det beklager vi selvfølgelig.. alle har som du ved 14 dages fortrydelsesret på det hardware de køber.. og ham der købte denne skærm retur havde vist glemt at tjekke varen inden den røg på lager igen.. det er selvfølgelig beklageligt.. og jeg skal sørge for at den bliver ombyttet hurtigst muligt"
Jeg må indrømme at jeg nu er glad for at de indrømmer der er sket en fejl. Især efter deres påståelige medarbejder i telefonen som nærmest gav mig skylden, og sagde jeg forsøgte at snyde dem.
Ydermere bliver der dags dato afsendt en (forhåbentlig) ny skærm.
Det var så lige en lille opdatering :) -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-) Det er helt almindeligt, at forskellige mennesker forsøger at ringe ind og bede om at sende en ny "dims" fordi den allerede modtagne er ridset/brugt/forkert. Så synes modtageren selvfølgelig straks man skal sende en ny, og de vil straks sende den forkerte retur.
Desværre sker det ofte, at der aldrig kommer noget retur, og så sidder virksomheden tilbage og skal bruge store resourcer på at få folk jaget på posthuset med pakken.
Derfor opleves altid modvilje mod at sende noget afsted før det defekte er kommet retur. Så jeg forstår godt SHG ikke vil sende dig en skærm kvit og frit.
De gør det rigtige, og tilbyder en pakkelabel så du uden beregning kan få ombyttet en skærm.
Det er selvfølgelig for dårligt, at en medarbejder er mistroisk overfor den fejlmelding, og langt ringere at de aldrig sender den pakkelabel.
Men når nu de har fået skærmen retur, og konstateret at det er en defekt/ridset vare kunne du da prøve at ringe igen, og høre om det ikke var rimeligt, at de også dækkede dine forsendelses omkostninger. -- har også rørt ved det firma for sidste gang efter deres krumpspring da de gik konkurs. -- amd x2 3800+@2,5 (2,9 uden låg), 2 gb pc4000 ram, 7900gt, thermeltake tsunami, 19" tft. laptop: dell latitude d820
born to be a geek... hej
det er nok din gamle skærm de har lagt i under demovare og skærme til 1541,-.
http://www.shg.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19
Nu er jeg jo kunde hos dem gennem mange år, så ser ærlig talt ingen grund til at være mistroisk overfor mig.
Jeg synes også at det er under al kritik at de ikke kan nosse sig sammen til at sende den skide label.
Nu venter jeg og ser imorgen, det kan jo være de har lagt en check i der dækker omkostningerne.
Uanset hvad, har jeg sandsynligvis handlet med dem for sidste gang. Der er jo ingen grund til at give mere hos SHG hvis man alligevel ikke får den forventede bedre service. -- Man er teoretisk set ved at dø fra man bliver født....tænk over det |-)
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 254 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|