Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pixelfejl - bevidst el. ringe kontrol ?

Af Juniorbruger palletim | 18-04-2006 22:37 | 2822 visninger | 40 svar, hop til seneste
Hey Hol Jeg har nu for 4 gang, været i elgiganten og bytte min Samsung 713BM skærm, fordi der har været lysende pixelfejl på dem alle. Tror i at kæder som elgiganten bevidst køber dårlige skærme for at kunne holde prisen nede, eller er det producenterne der er nogle ####? Findes der nogle forhandlere der garanterer ingen pixelfejl på deres solgte varer ? ...og til sidst, hvor lang tids returet har man på køb over internettet, hvis man fandt på at købe en skærm der?
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#1
Lyst
Super Supporter
18-04-2006 22:39

Rapporter til Admin
#0 Er du sikker på du ikke gør noget som gir skærmene pixelfejl ? Kan huske i starten jeg fik min bærbar havde den også noget jeg syntes lignede pixelfejl men lige pludselig var de væk... Hva siger de i butikken, siger de at det er pixelfejl og det er deres "fejl"... ? 'Lyst'
--
when i become skilled, the world will end! Msn: [email protected]
#2
Chrisjon
Super Supporter
18-04-2006 22:42

Rapporter til Admin
du har 14 dages fuld returret over internettet, og det vil sige at hvis produktet ikke er blevet brugt/brudt embalage. så kan du få retuneret dine penge hvis du sender produktet tilbage, lidt ligesom fejl køb. men ellers gælder vist de normale regler. men at man har et halvt års garenti(dvs hvor firmaet skal bevise at produktet ikke fejlede noget ved salg.) og 1 et halvt år hvor DU skal bevise at der var fejl i produktet da du købte det. Men med mange computer dele såsom hds osv yder fabrikanten normalt ekstra lang garanti. Og jeg tvivler på at der er nogle som kan garantere 0 pixelfejl.(hvilket jeg syntes er mega ringt.) men tror man snakker 2-5 pixel fejl spredt på skærmen eller sådan noget.. Og elgiganten køber ikke fejl varer med vilje bare for at spare lidt håndører. men jeg kunne forstille mig at de til tider smider et retuneret fejl produkt ud i handlen igen.(går den så går den.)
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#3
palletim
Juniorbruger
18-04-2006 22:46

Rapporter til Admin
#1 De har jo 30 dages tilfredsheds garanti... men jo tanken at det kunne være min pc har strejfet mig... det er bare det at de alle har været lysende, placeret forskellige steder, og i farverne blå, rød, grøn... lyder det så ikke lidt skørt hvis det var min pc, eller hvordan ? Jeg tror ikke de tjekker det op, den ryger bare ind på hylden... ...Jeg før først mulighed for at tjekke den på min bærbare imorgen, men tror det er det samme...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#4
palletim
Juniorbruger
18-04-2006 22:49

Rapporter til Admin
#2 så hvis man køber en skærm med pixelfejl over nettet, er der ingen mulighed for retunering... ØV...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#5
Chrisjon
Super Supporter
18-04-2006 22:50

Rapporter til Admin
Svar # 4 Jo kommer bare an på hvor mange pixel fejl der er.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#6
ReneSDK
Guru
18-04-2006 22:50

Rapporter til Admin
#4 jo hvis du køber en skærm over nettet er det netop ALTID mulighed for at returnere den.
--
Alt skrevet efter 20. september 2005 med brugeren "ReneSDK (ikke logget ind)/ReneSDK (not logged)" er ikke indlæg skrevet af mig. Microsoft Certified Professional: 70-290 & 70-270
#7
Mr. Gnaffo
Maxi Supporter
18-04-2006 22:53

Rapporter til Admin
#6 så længe produktet ikke har været pakket ud vel?
--
Hvis nogen søger brugt stationær, så se profil!
#8
Chrisjon
Super Supporter
18-04-2006 22:53

Rapporter til Admin
Svar # 6 Ikke hvis varen er blevet brudt/brugt. kun hvis den indeholder fejl har du 6 måneder til at sende den tilbage.. Og hvis du sender den samme varer tilbage med den samme fejl 3 gange, mener jeg vist også at man har ret til at få pengene tilbage..
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#9
Lyst
Super Supporter
18-04-2006 22:54

Rapporter til Admin
#0 Jeg havde engang et program hvor man ku se hvad de forskellige pixelfejl var og så man kunne gøre så man ku se om det var pixelfejl... men kan ikke huske hva det hedder =(
--
when i become skilled, the world will end! Msn: [email protected]
#10
palletim
Juniorbruger
18-04-2006 22:56

Rapporter til Admin
#5 ja, men mange gange skal der nogle stykker til, men jeg gider ikke have en ENESTE... :-) #6 ...selv om den er brugt... altser også en tilfredshedsgaranti ? ...den sidste mulighed er jo selvfølgelig at give lidt mere og købe en skærm med 0-tolerence over for pixelfejl...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#11
palletim
Juniorbruger
18-04-2006 23:10

Rapporter til Admin
nu fik jeg tjekket den op mod en bærbar. der var præcis den samme fejl... :-( ...kan man gøre noget "forkert" når at man sætter den til ? ...jeg har haft slukket pc'en hver gang jeg skiftede skærm, og der har selvfølgelig heller ikke været power på skærmen...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#12
Jesus1414
Elitebruger
18-04-2006 23:36

Rapporter til Admin
#0 og 3 Jeg håber virkelig ikke for dem at de bare bevist køre varene ind i butikken igen... Det kan de umuligt vinde noget på... Når jeg selv i dagligdagen mordtager vare med pixelfejl, så finder jeg det da klart nemmest, og det eneste rigtige, at sende den direkte retur til producenten med en sviner... Jeg mener personligt at man ikke burde finde sig i pixelfejl overhovedet, men det gør mange virksomheder desværre ikke... Hvis du skal handle over nettet har du 14dages fuld returret, dvs. at du har lov til at "bruge" produktet så længe det ikke taber værdi for forhandleren... Er det dog defekt, og du opdager det inden for 14 dage og reagere inden, så har du krav på en direkte ombytning eller pengenge retur. Det væste jeg nogen sinde har hørt, omkring pixelfejl tollerance, var da jeg her for lidt over en uge siden læste en mail fra Sony, med en besked, til alle deres forhandlere at de tollerer op til 6 pixelfejl på deres nye PSP. Hele 6 fejl hvis de konstant lyser hvid eller er slukket på sort. Eller min. 4 hvis der har andre farver, eller 5 pixelfej inden for 1cm2... På en så lille skræm er det yderst uaccebtabelt.... Jeg ville virkelig føle mig røvrendt hvis jeg havde en PSP med tre røde og 2 hvide og 1 sort pixelfejl på... og de så stadig ikke ville gøre en skid ved det... Men husk ALTID at forhør forhandlerene omkring, skræmproducentens pixelpolitik og firmaets egne, for der er ofte stor forskel på disse to... Mvh. Janus
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art
#13
Chrisjon
Super Supporter
19-04-2006 00:28

Rapporter til Admin
Svar # 12 Hvis du bruger produktet så er det brugt, og dvs har det tabt værdi, ville du selv købe et produkt som et nyt produkt hvis en anden person allerede havde brugt det... Er produktet blevet åbnet fra sin forsegling og puttet til maskinen bortfalder den 14 dages returret sådan som jeg forstår lovgivningen. Men jeg ville blive pænt pissed hvis jeg havde givet fuld pris for en varer som jeg forventede var ny, men havde været ude hos en anden kunde.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#14
Jesus1414
Elitebruger
19-04-2006 00:50

Rapporter til Admin
#13 Læg mærke til mine små """""""" mærker ved brugt... Jeg har selv tidligere drevet en online golf virksomhed, og der fik jeg tjekket på alt hvad der har med det skidt og gøre, her er nogle eksempler: Hvis du køber en golfkølle så er det en afgørende betydning for kunden hvordan køllen er at svinge med, men normalt kommer disse "dyre" modeller i specielle plastikposer og den skal kunden have lov til at fjerne så de kan føle airflowet på køllen, de har dog ikke tilladelse* til at tage den med ud og skyde med den, da dette efterlader mærker på køllen, og derved taber værdi. Ved computere er der igen noget andet; køber du f.eks; en bærbar hos f.eks. HP, ja så har du ikke engang lov til at åbne den kasse som de kommer i, og hvorfor??? Ja fordi at de leveres med Microsoft XP, en licenssoftware, og diverse koder osv. skal beskyttes mod kopiering, og dette kan forhander/producenten kun garratere ikke er sket ved at benytte sig af såkadte plomberinger... Det er rent faktisk en ren vurderingssag på langt de fleste produkter, og dem med de skrappeste krav er typisk dem, hvor forhandle/producenten har et medansvar for kopisikring... Men jeg syntes da heller ikke det er optimalt at sidde med et produkt som andre har haft i hænderne, men man bliver jo nød til at ligge en vis tillid til sin forhandlers dømmekraft over for returvarre... Det er jo lidt dobbeltmoralsk at gerne ville have en "FULD TILFREDSHEDS GARRANTI" men på den anden måde ikke vil tollerer at andre tidligere har benyttet sig af produktet... For hvad skal der så ske med alle de produkter som fold alligevel ikke vil have? Skal de bare smides ud? Mvh. Jesus1414 *hvis man følger den lovivning der stiller konsumenten dårligst.
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art
#15
Gripen90
Guru
19-04-2006 00:59

Rapporter til Admin
#0: Velkommen i klubben ! Jeg prøvede nøjatigt det samme med en Viewsonic vx724 i Elgiganten 3 skærme og alle pixelfejl på. Jeg kigge på butikken skærme der var tændt og 98% af alle skærmene havde een el. flere pixelfejl. Det er Elgiganten der får 2/3sorterings varer hjem og de sælger dem videre selvom kunderne leverer dem tilbage pga pixelfejl. Bagefter jegh avde afleveret den 3. skærm, kørte jeg i Computer City og kiggede på deres 28 tændte TFT skærme og ikke en eneste selvom det var alle mulige mærker var der pixelfejl på !
--
Enemy Territory - visit I NEED A CLAN TO JOIN !
#16
Chrisjon
Super Supporter
19-04-2006 01:06

Rapporter til Admin
Det er jo lidt dobbeltmoralsk at gerne ville have en "FULD TILFREDSHEDS GARRANTI" men på den anden måde ikke vil tollerer at andre tidligere har benyttet sig af produktet... Well det har jeg aldrig sagt, og hvis man får fuld tilfredsheds garranti skal man også forvente at produktet er brugt. dvs andre har haft det i deres hænder.. Og hvis butikkerne vurdere retur produkter efter om det kan sælges som nyt eller ej hvis det har været i hænderne på kunden som har pakket det op. jamen så kalder jeg det for dårlig forretningsmoral og svindel med de kunder som forventer at de køber et nyt ubrugt produkt. Så skal forretningen gøre kunden opmærksom på at produktet har været udpakket og testet af en anden kunde. Og hvis man ikke sætter en grænse jamen wtf, så kan butikker tillade sig hvad som helst.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#17
Jna
Gæst
19-04-2006 01:11

Rapporter til Admin
#15 Hvis der skulle eksistere 2. sorterings (fejlramt) hardware, skal det stå beskrevet klart og tydeligt på varen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Gripen90
Guru
19-04-2006 01:23

Rapporter til Admin
#17: Ja men Elgiganten er fuskere...
--
Enemy Territory - visit I NEED A CLAN TO JOIN !
#19
Jan
Gæst
19-04-2006 01:26

Rapporter til Admin
#18 Kan du fremlægge bevis ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Gripen90
Guru
19-04-2006 01:33

Rapporter til Admin
#19: Ja da jeg afleverede min sidste skærm sagde jeg at der var 4grønne pixelfejl inden for 1mm afstand af hinanden så det lignede een stor, og iflg ISO 13406-2 class II er dette at betegne som en defekt skærm, men alligevel ville de sælge den videre igen !
--
Enemy Territory - visit I NEED A CLAN TO JOIN !
#21
Jan
Gæst
19-04-2006 01:52

Rapporter til Admin
#20 ISO 13406-2 class II, tillader op til 5 pixel fejl. (konstant lysende rød, grøn eller blå)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Jesus1414
Elitebruger
19-04-2006 02:21

Rapporter til Admin
#20 Problemet for elgiganten er at producenten af denne skærm netop ikke anderkender denne "defekt" derfor er det dem som kommer til at hænge på regningen, og skulle det hele komme an på retssager, ja så er det jo nok dem med den største pengepung som vinder, da de også har ret. Det er virkelig trist at man skal "bære over" med disse "fejl"... Men hvis Elgiganten virkelig har så mange fejl, så må de ikke være særligt gigantiske, for jeg ved da at hvis jeg ringer på vejene af en Dansk Supermarked butik, til en producent med seriefejl, og fyre en sviner så får vi i 99% af tilfældene ret... Og hvis jeg ikke får ret giver jeg blot min klage videre til min Indkøbs Chef og så FÅR vi ret... #16 Nu ved jeg ikke hvilke erfaringer du har med non-food detail handel, men i dag er det langt de fleste butikker som tager vare retur. Alle de tøjbutikker du handler i, i dag ombytter jo næsten alle din bukser inden for 8 dage hvis de ikke passer dig eller konen ikke kan lide designet... Det samme gælder altså også for eks. LCD skærme; Er den alligevel for voldsom eller passer designet ikke inde i stuen, tager LANGT DE FLESTE butikker dem altså retur. Så længe der er i "salgsbartilstand" Alt andet lige ville da være en dårlig aftersales service. Jeg tror virkelig at du skal lede godt og grundigt efter en butik i Danmark som klister et lille mærke på alle deres vare hvorpå der står: Butikken fratager sig ethvert ansvar for poduktets fejl og mangler, da dette tidligere har været ved en 3. person (privat) Selvom butikken har haft det ude hos en tidligere kunde så er de jo stadig fuldt ansvalige for en evt. efterfølgende reperation eller ombytning. Mvh. Janus P.S. Jeg kom forresten lige i tanke om at resturations branchen ikke tager vare retur; så måske skulle du forhøre dig hos din lokal Jensens Bøfhus næste gang du skal købe en skræm;) - Just a bad joke
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art
#23
Jan
Gæst
19-04-2006 02:22

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan tilføje til #20, at samsung også følger ISO 13406-2, dog beskrevet på en lidt anden måde. F.eks 17" maks 5 pixelfejl og for 19" maks 7 pixelfejl (konstant lysende rød, grøn eller blå). Ved konstant sort eller hvid, er tolerancen lidt mindre (1-3 pixel).
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Chrisjon
Super Supporter
19-04-2006 02:53

Rapporter til Admin
Svar # 22 Jamen hvis du syntes det er fint er det vel også fint nok, mine erfaringer kommer fra non food eller bukse verden... men det er også irrelavant, pointen er HVOR GÅR GRÆNSEN, hvordan kan jeg vide hvordan feks elgiganten vurdere om det er salgsbart eller ej. skal der en risse til. usanset hvad, du kan ikke sætte et tv op uden at du måske skaber et par risser. feks hvis det bliver monteret på noget... Så begynder det er blive lidt besværligt, fordi hvor går grænsen for hvad der kan gå videre eller ej, hver gang er det en vuderings sag. for den gut som modtager retur tvet. Men kan vi ikke værer enige om at hvis et produkt har været ude at hænge i en stue et sted så er den fandme brugt. så er det fucking lige meget hvordan man vender og drejer det. og brugte varer bliver ikke gen solgt som nye varer. Så skal de fandme skrive eller fortælle kunderne det. fordi jeg er pænt sikker på at de fleste folk køber ting i god tro til at det ikke har været en tur rundt hos et par andre kunder først. Men hvis du ikke mener det er brugt hvad er så brugt efter din mening. Lad os antage at en lcd skærm ryger ud til en kunde, han sender den så tilbage efter nogle dage fordi det ikke lige var ham... men det han ikke har fortalt er at han faktisk har skadet varen en smule. ved feks et stød som ikke lige kan ses. den næste kunde køber så varen i god tro om at det er et nyt produkt han har købt, han kommer hjem og skærmen virker fint i nogle dage. indtil at den lille dibidut inde i skærmen sidder tilstrækkeligt løst eller what ever, han retunere så varen og siger at den er defekt eller what ever, de tænder skærmen og kan også konstatere at der må være en fejl, de vælger så at sende den til reparation, men får den tilbage nogle dage senere og forafvide at den har været udsat for stød, og det ikke var en fabriksfejl men en kunde fejl feks. . Hvad gør butikken så nu?
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#25
Lars2222
Monster Supporter
19-04-2006 07:23

Rapporter til Admin
Ved online salg har du ALTID 14 Dags Retur ret. Selv på skærme :) #24 vil tro butikken har mulighed for at sende den tilbage til distrubtøren som igen sender den videre til fabrikken.
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#26
palletim
Juniorbruger
19-04-2006 09:38

Rapporter til Admin
# Alle ...kan vi så ikke konkluderer at hvis jeg køber en skærm over internettet, som jeg forsigtigt åbner, sætter mit ejet skærm og power kabel på, og derefter tjekker for pixelfejl, altser UDEN at have samlet den, eller sat den på væggen, så kan jeg godt tillade mig at retunere den igen. Derefter er det vel op til butikken at sælge den med nedslag, til en anden kunde. # 15 ...jeg tror jeg tager en smut til Computer City... men først tager jeg til elgiganten og stiller mig i butikken, med min bærbare for at tjekke skærmene, og bytter min skærm indtil der kommer en uden pixelfejl... # Alle ...hvem hænger på omkostningerne (Forsendelse) til ombytning eller rep. hos internet butikker ?
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#27
Jim Night
Guru
19-04-2006 15:24

Rapporter til Admin
#26 Det er forhandleren der hænger på al porto ved reperationer (send dem en kopi af din kvittering fra posthuset - evt. som en scanning på mail). Du må gerne pakke kablerne ud og bruge dem til testen, de skal dog kunne pakkes forsvarligt sammen bagefter. Selv hvis du er nødt til at rive et par i stykker har det ingen indflydelse på returretten. Selve skærmen kan jo også være pakket så godt ind at du er nødt til at flå det i stykker for at se den. Hvis selve varen bare er hel og uden synlige fejl er den god nok til videresalg til fuld pris bagefter.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Se profil for specs
#28
ReneSDK
Guru
19-04-2006 15:39

Rapporter til Admin
#7/8 jo også selvom skærmen har været taget ud og er blevet testet kan man returnere den. Det er nemlig den garanti man har ved at købe over internettet fordi du ikke kan se varen i brug når man køber den via internettet.
--
Alt skrevet efter 20. september 2005 med brugeren "ReneSDK (ikke logget ind)/ReneSDK (not logged)" er ikke indlæg skrevet af mig. Microsoft Certified Professional: 70-290 & 70-270
#29
Jim Night
Guru
19-04-2006 15:44

Rapporter til Admin
#27 Hader når der mangler noget: #26 Det er forhandleren der hænger på al porto ved reperationer (send dem en kopi af din kvittering fra posthuset - evt. som en scanning på mail). Du må gerne pakke kablerne ud og bruge dem til testen, de skal dog kunne pakkes forsvarligt sammen bagefter. Selv hvis du er nødt til at rive et par poser i stykker har det ingen indflydelse på returretten. Selve skærmen kan jo også være pakket så godt ind at du er nødt til at flå det i stykker for at se den. Hvis selve varen bare er hel og uden synlige fejl er den god nok til videresalg til fuld pris bagefter.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Se profil for specs
#30
Chrisjon
Super Supporter
19-04-2006 20:19

Rapporter til Admin
Svar # 28 Jeg tror at den garanti du snakker om er ved fejl køb. hvis den bliver taget i brug dvs testet så bortfalder den 14 dages fuld returret efter min forståelse.. 14 dages fuld returret er kun ved et fejl køb så kan du kræve penge tilbage. og jeg er pænt sikker på at firmaet kan nægte at tage retur hvis embalagen er brudt. Men hvis man er gerne må teste som man har lyst, hvorfor bruger man så ikke bare det system til at lave hardware tests. så kan man jo bare bestille en masse lort og sende det tilbage når man har testet det...
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#31
Jim Night
Guru
19-04-2006 21:07

Rapporter til Admin
#30 http://www.forbrug.dk[...] Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand Der er et krav om, at du skal tilbagelevere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var i, da du modtog den. Du må normalt godt have prøvet/brugt varen. Det gælder dog ikke, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på det. Det kan fx være tilfældet, hvis sælgeren oplyser, at en blækpatron ikke må afprøves. Derimod vil en sælger ikke kunne bestemme, at en bluse ikke må prøves. Det samme gælder for forseglede lyd- og billedeoptagelser eller edb-programmer, hvis sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på, at forseglingen ikke må brydes. Bryder du alligevel forseglingen, kan du ikke fortryde. Hvis varen er beskadiget eller forringet, uden at det er din skyld, har du alligevel ret til at fortryde.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Se profil for specs
#32
Jim Night
Guru
19-04-2006 21:17

Rapporter til Admin
#30 Glemte helt at svare på det med at købe test setups og så returnere dem. Det er ikke ulovligt, men alene op til din egen moral om du vil misbruge loven på den måde, eller alene bruge den som det er tiltænkt - nemlig ved fejlkøb. Man kan fx godt købe en dual core cpu og sætte den i sin maskine for at se hvordan den er at arbejde med og så først da finde ud af om man har behov for en eller ej. Så længe varen er i væsentlig samme stand og mængde er der ingen problemer i at returnere den. Mht cpu'er og andet der kan OC'es, så kan de self ikke returneres hvis man begynder på det eller på anden måde beskadiger varen...
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Se profil for specs
#33
Mion
Elite Supporter
19-04-2006 21:25

Rapporter til Admin
Nu har jeg ikke læst alle de lange besvarelser igennem, da jeg følte samtalen gik lidt over i returret.. mit tillæg er generelt dette.. Jeg tror ikke at det er firmaerne der er skyld i at der er mange paneler med pixelfejl, tror generelt det er brugerne. Baserer dette på hvad folk giver for fladskærme, du kan købe paneler med pixel garanti, og hvis man køber disse, så er der faktisk næsten aldrig fejl på dem, fordi de koster mere, derfor gennemgår de ekstra tests på fabrikken, men folk køber altid de billige, derfor producere man billigere skærme, og bremser testene af pixel fejl en smule, da det er dyrt at teste produkter for pixel fejl. Så efterspørgsel på billige skærme er stor, derfor producere man disse. Derfor vil jeg også mene at retur ret pga pixelfejl på disse skærme ikke burde være der, hvis man vælger at købe en skærm med en pixel fejl tolerance, så har man også indviliget i at godkende disse tolerancer for fejl. burde så nok være mere tydligt på skærmen. hvor mange de acceptere. men lad os sige en std Viewsonic 3ms 19" har 3 godkendte pixelfejl, så har man altså accepteret dette, og derfor er det ikke en defekt ved køb. så må man købe en med 0 godkendte. Købte min 913B som er en billig skærm med en 14dages zero pixel garanti, for har den ide at er de der ikke når jeg får skærmen så kommer de heller ikke. det var min garanti for at jeg ikke har problemet.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#34
palletim
Juniorbruger
19-04-2006 21:27

Rapporter til Admin
# 31 ...super, det var lige det jeg selv, uden held, havde kigget efter... der gør mig noget mere rolig for at købe en skærm over nettet...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#35
palletim
Juniorbruger
19-04-2006 21:38

Rapporter til Admin
# 33, du har helt ret i at pris og kvalitet hænger sammen, men det er tilgængæld heller ikke meget sælgerne i elektronik kæderne gør ud af at sige det... det hænger måske sammen med at kæder som El-gaganten ikke har disse skærme, men dog 30 dages fuld retur ret, hvilket også var grunden til at jeg turde købe en skærm hos dem... Efter min 4 skærm med pixelfejl, kontaktede jeg jo også samsung for at høre hvad deres holding var, og om det var bevidst de sendte dem ud... i tlf. sagde de at det ikke var, men i mailen blev jeg venligst gjordt opmærksom på at de altser overholdte ISO et eller andet pjat...
--
Husk på fablen om hønen og guldægget.
#36
Jesus1414
Elitebruger
19-04-2006 21:57

Rapporter til Admin
#24 Hvor går grænsen? Når jeg selv står i min lille bix, bruger jeg nogle simple retningslinjer: 1. Ingen risser 2. Alle dele er der 3. Unødvendig emballage er ikke fjernet eller beskadiget 4. Må ikke lugte (eks. af et kraftigt ryger hjem) 5. Ingen Plomberinger må være brudt 6. Varen er købt inden for 14 dage 7. Varen skal være eller skal kunne komme til at være i salgsbar tilstand. 8. Det skal virke! Men hvad så med evt. stød? Ja meget simpelt, hvis et tv kommer til rep. og rep. firmaet vurdere at her er tale om en fysiks skade på tvet, ja så er der to former: 1. Hvis tvet virkede da kunden fik det, og der ingen synlige skader var depå. 2. Det virker ikke da kunden modtog tvet. Hvis nr. 1, ja så er der intet sket med tvet som kunden har kunne gøre for, med meget få undtagelser*, så derfor vil tv producenten selv komme til at hænge på regningen eller få en reging for destruktion og fremskaffelse af nyt tv. hvis nr. 2 vil tvet direkte blive ombyttet for kunden, og vi sender det til ombytning ved leverandøren, eller rep på deres regning. Derefter er det op til produenten og de selv vil hænge på regningen eller om de kan dele dem med fragtselskabet. *Jeg har ALDRIG set andet... Og jo hvis du f.eks. køber et nyt LCD tv i dag, så kan man SAGTENS pakke det ud og afprøve det , også i 14 dage uden at give det en eneste risse... Grunden til at Elgiganten sætter varen tilbage til hylden for salg er jo fordi at de ikke kan finde nogle fysiske skader på skærmen, og at pixelfejlene stadig er inden for ISO 13406-2 class II kravene... (går jeg virkelig ud fra, ellers er det MEGET DÅRLIG købmandskabfra deres side) Efter min mening er TVet ikke brugt efter 14 dage, langt fra... Men hvis jeg var dig, jammen så ville jeg simpelthen bare lade være med at handle steder hvor det er muligt at få sine vare ombyttet... Det er ikke forretningerne det er glat med, de handler kun efter den danske lovgivning. Går du ind et sted står der jo også et eller andet sted om de yder en form for returret, og så må du jo spørge dig selv om hvor alle de vare som kommer retur forsvinder hen, og om du står med en af disse vare i hånden... Det er dig EGET ansvar... #26 & 27 Man står selv for fragten/transporten af varen ved en rep. men kun til den adresse hvor man har købt varen. skal de sende den videre er det på deres regning, lige som det er på deres regning når de skal levere varen retur til din addresse.
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art
#37
Chrisjon
Super Supporter
19-04-2006 23:53

Rapporter til Admin
Svar # 36 Okay så fik vi et svar på det med brugt eller ej, men vil det så også sige at du påtar dig ansvaret hvis du har lavet en fejl, og at du måske har overset en risse eller ligende. Og den næste kunde kommer tilbage og siger at der var en risse i skærmen han lige havde købt, tager i den så retur der, eller er det så kunden som står med sorteper.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#38
Jesus1414
Elitebruger
20-04-2006 00:14

Rapporter til Admin
#37 Vi har en klar procedure omkring dette. På alle vare vi tager retur, efterlader vi et lille mærke op kassen med vores underskrift, så JA jeg står inde for mit arbejde. Og selvfølgelig kan der ske fejl. Igen er vi så heldige at lovgivningen stiller kunden bedst, for inden for det første halve år, så er det jo virksomheden som skal bevise at kunden har fejlet og ikke omvendt. Men men men, når jeg har skrevet under på at vare er OK da jeg skrev den tilbage på vores lager, og ikke er blevet åbnet side, så gør vi følgende; Vi ser på sagerne sammen med kunden, derefter ser vi om det er en fejl jeg evt. har kunne overse, ja så må jeg virkelig beklage og undskylde mange gange. Men hvis det er en fejl hvor jeg er 100% sikker på at jeg ikke ville ha overset, så gør jeg brug af min underskrifts værdi, som bevis for at vare var ok hos os. Er der efter dette stadig problemer med vare, og kunden ikke vil indse dette, så gør vi altid brug af den service ansvarlige vi har i huset, hvis rolle er at være upratisk og sikre kunden den bedste servide. Det skal siges at jeg i mine 4 år kun har oplevet dette én eneste gang hvor vi direkte har omytttet og undskyldt. Dog er det også sket hvor kunder har forsøgt at skylde fejl på os, hvor vi har haft "beviserne" til at kunne modsige dem.
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art
#39
Chrisjon
Super Supporter
20-04-2006 00:24

Rapporter til Admin
Svar # 38 Det er da godt at vide at man tager det seriøst at tjekke godt op på det, men som kunde vil jeg gerne informeres om at varen har tidligere været i handel før. og måske adskillige gange i visse tilfælde.
--
Seek and you shall find, but dont be afraid to ask for help. http://www.chrisjon.dk[...] im not racist, i hate everyone equally
#40
Jesus1414
Elitebruger
20-04-2006 00:37

Rapporter til Admin
#39 nu er det meget lang tid siden jeg har været i en Elgiganten eller ComputerCity eller andet, men der mener jeg at de køre kasse-salg fra butikken, men hos os har vi kun een demo i butikke og resten bliver udlevere fra lageret. Det er sådan at kun ca 1% af varene kommer retur til ombytning, så derfor er det altså meget få vare vi sælger "igen", og da det ikke er mig som udlevere varen, så kan jeg ikke garantere at varen ikke har været åben. Men det er virkelig ikke værre end at hvis du har mistillid eller andet til emballagen, evt. kan se at varen tidligere har været åben, så kan du jo bare bede om en ny med det samme. Vi kan jo nemt se om varen tidligere har været åben, og vi bytter glædligt om hvis det da ikke er den sidste, for så har vi ikke andet at tilbyde.
--
http://www.BodyMod.DK[...] - Create Art

Opret svar til indlægget: Pixelfejl - bevidst el. ringe kontrol ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning