Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Zepto 4315 - slukker spontant :S

Af Bruger Aspirant rasbred | 11-11-2006 17:38 | 2564 visninger | 28 svar, hop til seneste
heysa.. jeg har for et år siden købt en sådan en zepto 4315 den har disse her specs i grove træk 15 SXGA, Radeon X600 128 mb Intel Pentium M740 1,733 GHz 60 gb hd 5400rpm 1024 (512 x 2) Original zepto pc3 og normalt så bruger jeg 330 mb ram, og 10-20 % cpu ifølge statbar.. men for 10 mdr siden slukkede den igen og igen når jeg spillde NFSU2.. .den gik bare totalt i sort, og gik ud... jeg ringede til zepto og snakkede jeg sendte den ind til dem, 14 dage senere fik jeg den igen... den havde kun renset den :S også fik jeg af vide den stod et dårligt sted... den har stedet i vores køkken... det eneste som støver lidt i vores køkken er køkkenrulle papir :D men så gik problemet lidt over, så slukkede den igen 2-3 mdr efter, hvor jeg så købte en coolpad som hjælp lidt på det.. men nu er den startet igen... nu er det hvergang jeg hører musik i længere tid, eller hvis jeg spiller... selv SMÅ spil som et puslespilsprogram som kun fylder 30 og tager omkring 25-30 mb ram... så slukker den efter 5 min... PISSE TRÆLS... og den gør den ikke ved en hel dag med internet brug osv... men har den også stået slukket i en hel dag... og jeg tænder for at spille tetris world eller ligge pulse spil så går den alt fra 5 til 40 min før den slukker.................. og jeg gav 12.5 kilo for den i sin tid, men min kæreste købte en acer til 6 kilo 14 dage før mig, og den har ALDRIG slukket.... selv når vi spiller det samme... så slukker min, men hun kan spille en hel dag.... har haft NFSU inde på hendes også det kan den satgens uden at slukke overhovedet... selv om den bliver spillet på en hel dag... hvor min har slukket 5-6 gange på samme dag med samme spil... kan det virkeligt være rigtigt det er pga støv som zepto sagde sidste gange ? ?
--
#1
rasbred
Bruger Aspirant
11-11-2006 19:26

Rapporter til Admin
bump bump ? ?
--
#2
Yoda626
Bruger
11-11-2006 19:56

Rapporter til Admin
ser ud til der er kommet støv ind igen, send den til rep. igen, 3 gang. kan du jo få pengene igen :o)
--
#3
rasbred
Bruger Aspirant
11-11-2006 20:03

Rapporter til Admin
kan jeg ? ? også selv om den er over et år gammel ? ?
--
#4
Yoda626
Bruger
11-11-2006 20:46

Rapporter til Admin
ja der er jo 2 års reklemations ret, plus så er der ½ års garanti fra den dato, du sidst fik den lavetl...
--
#5
rasbred
Bruger Aspirant
12-11-2006 11:24

Rapporter til Admin
bump bump igen....
--
#6
SimonL
Maxibruger
12-11-2006 11:37

Rapporter til Admin
Ring ind og brok dig igen.. Og hvis det så starter igen, kan du sende den ind for 3 gang .. og 3 gang den samme fejl kommer kan du kræve at få den krediteret, det vil sige du får alle dine penge tilbage.. Bare sig tingende som det er når du ringer ind til zepto, sig at den fejler når du spiller på den, hvilket den ikke skal. En fra min klasse har lige fået 13000kr udbetalt og der var 1 månede tilbage af hans reklmamationsret, der var det hans skærm der var noget galt med. Men skynd dig at sende den ind, og hvis fejlen så kommer igen kan du kræve alle dine penge tilbage.
--
Stavefejl er der altid!! Den glade ejer af en IBM-Thinkpad T43
#7
rasbred
Juniorbruger
12-11-2006 12:04

Rapporter til Admin
må jeg lige få gjort mandag...... kunne da være lækkert at måske få sine penge tilbage.... men kan det være rigtigt at på en bærbar som faktisk virker at der kan komme støv ind sådan ? ?
--
#8
rasbred
Juniorbruger
12-11-2006 20:11

Rapporter til Admin
^^^^ kig op ^^^^
--
#9
Gerner
Monsterbruger
13-11-2006 03:28

Rapporter til Admin
Send en mail til [email protected] eller ring direkte til Zepto Computers support på 4737 1030 så skal de nok hjælpe dig, de laver ikke andet. Vi kan ikke have utilfredse kunder gående frit, det er dårlig reklame :) Med venlig hilsen Gerner PC-Direct
--
GP
#10
rasbred
Juniorbruger
13-11-2006 17:11

Rapporter til Admin
hey igen.. nu skal den til rep :( 10 arbejdsdage tager det :( så nu må vi se om de spilder tiden igen ved at bruge ti dage på at blæse lidt støv ud :S :S :S
--
#11
CrueTrue
Ny på siden
20-11-2006 23:51

Rapporter til Admin
Jeg havde fuldstændig samme problem som dig med min 6515WD - og her 3 måneder efter er problemet stadig ikke blevet løst. Jeg har derfor bedt om at få ophævet købet, hvilket er muligt, fordi den "rimelige tid", som Forbrugerrådet kaldet det, er groft overskredet. Jeg har endnu ikke fået pengene tilbage for min, men nu må vi se, hvad der sker de kommende dage.
--
#12
rasbred
Juniorbruger
23-11-2006 21:33

Rapporter til Admin
min er afsted nu.. for anden gang :S har været galt længe.. har bare ikke gidet sende den afsted... tog over 3 uger sidste gang :S
--
#13
rasbred
Juniorbruger
28-11-2006 18:03

Rapporter til Admin
nu er den på vej tilbage.. 2 dage har de haft den... så må vi se hvad de har lavet...
--
#14
rasbred
Juniorbruger
29-11-2006 17:48

Rapporter til Admin
så kan jeg hente den i morgen.. bliver fandme sur hvis de kun har renset den... så kan de få den lige tilbage i hovedet igen....
--
#15
rasbred
Juniorbruger
30-11-2006 22:02

Rapporter til Admin
nå har fået den tilbage nu... og de skriver "Køleprofil renset og remonteret. blæser skiftet. nyt køleplaster påført cpu" så kan ikke se hvad det skulle hjælpe :S men nu giver den en chance... ellers må de jo få den igen...............
--
#16
PoXx
Maxi Supporter
30-11-2006 22:05

Rapporter til Admin
#15, held og lykke ;) , ellers så er det pengene igen da ..
--
| Intel Core 2 duo E6300 | MSI NEO965-F | 2x1gb Geil ddr2 pc4300 | 250 gb SATA 2 | DVD+RW | prepare for total OC ;) |
#17
rasbred
Juniorbruger
30-11-2006 22:23

Rapporter til Admin
ja hvis de gider det :S den er jo fra aug 05 :S
--
#18
PoXx
Maxi Supporter
30-11-2006 22:25

Rapporter til Admin
#17, krydser fingre ;)
--
| Intel Core 2 duo E6300 | MSI NEO965-F | 2x1gb Geil ddr2 pc4300 | 250 gb SATA 2 | DVD+RW | prepare for total OC ;) |
#19
rasbred
Juniorbruger
07-12-2006 22:58

Rapporter til Admin
spasser mig nu skal den ind igen :( spildte lige et stort glas cola i den :S :(
--
#20
rasbred
Semibruger
04-01-2007 11:40

Rapporter til Admin
jeg sendte den ind den 12 dec... de havde den dagen efter.. men så havde jeg glemt og skrive den skadereport under.... doh.. men dagen efter faxet jeg den til dem... så hørte jeg ikke mere. så ringede jeg i dag.... for at hører hvad der var sket i sagen.... så er der IKKE SKET EN SKID....... den fax jeg havde sendt var åbenbart blevet væk.. men at ringe og sige den er væk.. nej nej... så hellere lade den ligge og muggne fuld af cola..... så nu kan sende en fax IGEN.... men nu ringer jeg lige og hører om jeg kan være sikker på de får denne her gang.... så vi starter lige forfra.. er simpelthen bare træt af det.....
--
#21
rasbred
Semibruger
31-01-2007 11:43

Rapporter til Admin
nu har jeg ringet til dem.. der står stadig de venter på resv dele.. så fik jeg fat i en.. som sagde der manglede grafik kort og bundkort... men de havde ikke nogen leverings tid på det :( så kan vel gå fra 2 dage til 6 mdr :( eller mere :( :( :( satme træls det her :(:( --
--
#22
CyberOpz
Monsterbruger
31-01-2007 12:02

Rapporter til Admin
Tjae, der må jo være tale om en reparation og ikke en garanti sag, så den behøver du vel strengt taget ikke at få lavet ved Zepto. Servicegruppen kan i nogle tilfælde være hurtigere. /CyberOpz --
--
#23
rasbred
Semibruger
31-01-2007 16:59

Rapporter til Admin
er det her acceptabelt.. første gange sidste år i 3 uger for blæserfejl.. i nov for blæser fejl også 3 uger.. blev sendt igen i starten af DEC.. pga jeg spilte cola i den. så glemte jeg at underskrive den anmeldelse... så ringede de og sagde jeg skulle sende på fax.. det gør jeg så.. så går der en mdr hvor jeg ikke hører noget.. så den 3-4 jan ringer jeg hører.. så får jeg af vide faxen var blevet væk.. og jeg skulle sende en ny.. gør jeg så.. og nu venter jeg igen.. --
--
#24
rasbred
Bruger
01-02-2007 14:12

Rapporter til Admin
nu har jeg snakket med dem idag.. og de vil sende en helt ny bærbar til mig :D en anden model godt nok.. men helt samme specs som den jeg havde... :p :D --
--
#25
eien
Ny på siden
13-03-2007 23:22

Rapporter til Admin
rasbred: did you pay for the dustcleaning the first time you sendt your laptop to zepto, or did the warrenty cover the expenses?? norwegian zepto coustomer with the same problem --
--
#26
Amplificator
Giga Supporter
13-03-2007 23:41

Rapporter til Admin
#25 The warrenty will cover it. --
--
God is an imaginary friend for grown ups. - Even a clock that is broken and doesn't run, is right twice a day.
#27
Martin Wielandt
Gæst
22-03-2007 21:28

Rapporter til Admin
Jeg har køt en 6214w for ½ år siden(duo2ghz@2gb). Den virkede nogenlunde i starten, men har den sidste måned gjort det samme når jeg prøver at spille på den... den slukker bare spontant og jeg kan ikke tænde den igen før der er gået ½-1 minut. Jeg har prøvet at hæve den fra bordet med covers og endda underclocket grafikkortet i håb om at kunne spille. Men ligemeget nytter det, den dør efter kort tid. Det er 100 % et varmeproblem og jeg gruer for at skulle bruge flere måneder med frem og tilbagelevering, dårlige undskyldninger, lang sagsbehandling, manglende papirer og alt det andet pis jeg efterhånden har indtrykket af standarden er hos Zepto når man ikke har købt deres next business day pakke... Som studerende er jeg ret afhængig af den, så det er bittert hvis jeg skal undvære den for længe, men der er jo ikke andet for end at få den sendt afsted.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
ofni
Gæst
15-05-2007 23:11

Rapporter til Admin
Har set dette problem ved zepto, når maskine blive støvet ved cpu'en kan den ikke komme af med varmen og køle profilen til cpuen er limet/lodet på nogen stag i bundkortet. så kan det ikke holde og maskinen skal have nyt bundkoer.(køle profinen har ikke 100% kontakt med cpu'en mere) Men zepto prøver nok den billige løsning med at lime/lode det igen, men problemet kommer igen. Man kan god skruge det fast men bundkortet skal ud og det tager meget længer tid
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Zepto 4315 - slukker spontant :S

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning