Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med diesel additiv?

Af Supporter Holl | 14-08-2020 12:39 | 4905 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej Hol! Jeg har en dieselbil, som ikke altid kommer ud på de lange motorvejsture.. Jeg har derfor luret lidt på noget diesel additiv, som kan rengøre motoren for sod og andet skidt. Nogle som har erfaringer med dette? Virker det? Kan jeg lige så godt bare tanke Diesel Plus på tanken, som gerne skulle indeholde noget lignende, eller er det bedst at påfylde det selv? Håber nogle kan dele lidt erfaringer :) pft
--
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det :)
#1
Perfod
Nørd Aspirant
14-08-2020 12:43

Rapporter til Admin
Dårlig erfaring , har kørt med det fra start af på min sprit nye diesel bil ,, efter 44000km var filteret fuldstændigt tilstoppet. Var nede hos en proferssionel for at få det renset , det første han sagde til mig uden jeg havde nævnt noget for ham var " DU KØRER MED ADDITIV STOP MED DET" Har kørt uden additiv siden og har slet ikke haft de problemer som jeg havde med additiv. Problemet med additiver forklarede han var at det kan godt være de holder din motor ren , men da additiv indeholder jerklorid sætter det sig i filteret og jerklorid kan ikke brændes af i filteret da det kræver meget højere temperature end filterer kommet op på ..
--
#2
Bræk-Jan
Gæst
14-08-2020 12:45

Rapporter til Admin
#1 Hvor ofte har du lige hældt additiv på? Det skal jo ikke gøres for tit. En gang pr. olieskift er en god regel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Fuller 8900
Ultra Supporter
14-08-2020 21:02

Rapporter til Admin
Nu sælger jeg additiver til dagligt, så jeg bruger det generelt en del til min bil. Jeg har en diesel bil med partikkelfitler, og derfor bruger jeg det. Bruger additiv til at rense dyserne for koks, og engang imellem til partikkelfitler for at sænke temperaturen før den kan regenere, da jeg stort set kun køre by kørsel. Jeg har kørt i bilen i 4 år nu, uden nogen form for problemer, og ved hvert olie skift, bruger jeg motor skyl i den gamle olie også. Ville jeg helt sikkert anbefale alle med en diesel bil med turbo at bruge inden olieskift. Jeg er lige begyndt at bruge cetan booster, det er lidt ala octan booster for benzin biler. Syntes helt bestemt min bil køre bedre med det i tanken! Hvilken bil køre du i? Og hvordan er dit kørsels mønster? Ret vigtigt at vide :)
--
#4
John-Cena
Ultrabruger
14-08-2020 21:07

Rapporter til Admin
Jeg har haft brugt det et par gange og jeg synes det har virket. Dog havde jeg en dag hvor den brokkede sig og jeg måtte køre en lang tur i 4. gear - men der havde jeg også behandlet den dårligt over en lang periode pga. ændret kørselsmønster under corona. Dog havde jeg alt for høje værdier da den skulle synes. Fik min mekaniker til at rense den (Jeg ved ikke hvordan) og kan mærke den kører MEGET bedre nu - og den blev også synet uden problemer. Jeg ved ikke om jeg ikke har gjort det ofte nok eller.
--
If you don't want to be, be the one who want to be a wannabe..
--
Sidst redigeret 14-08-2020 21:08
#5
Corona
Semibruger
14-08-2020 22:04

Rapporter til Admin
Additiver. Mekaniker og mirakler på dåse. Spar pengene, der er allerede additiver i brændstoffet du tanker. Giv øsen noget at leve af indimellem, så skal du nok få skudt den ren.
--
#6
Jimminez
Maxi Supporter
14-08-2020 22:10

Rapporter til Admin
#5 det er der så IKKE......... fx GOON - OK - INGO - OIL! tank & go - UNO-X har ikke Additiver i deres benzin det er kun i brændstoffer du betaler extra for og FDM har lavet en undersøgelse og det er billiger i længent at køre det selv og putte det i.....
--
Sidst redigeret 14-08-2020 22:10
#7
Corona
Semibruger
14-08-2020 22:16

Rapporter til Admin
#6 Så siger vi det Jimmy. OK: https://www.ok.dk[...] Men løb bare ned i Thansen og spild penge på wunderbaum og additiver.
--
#8
Ruma01
Monsterbruger
14-08-2020 22:44

Rapporter til Admin
Vil som tidligere tankvonschauffør og mekaniker godt lige komme med et par indput... Benzinen som vi køber her på sjælland kommer hovedsaligt fra Statoils (circel k) raffinaderi i Kalundborg (resten kommer fra prøvestenen hvor der også leveres til KBH lufthavn) hvor det der ikke bliver læsset i Kalundborg bliver pumpet direkte gennem 5 sub-lagere https://www.fdo.dk[...] til Hedehusene hvor det bliver læsset til distribution. ALLE uden undtagelse har additiver i. MEN ok, f24, ingo, uno-x (og de andre ubemandet, har nok glemt en eller to) har mindre, men stadig, additiv i. Shell har mest additiv i derefter circel k og så q8, her menes deres "almindelige" brændstof. Som mekaniker har jeg set en del egr ventiler, indsugningventiler, partikelfiltre, dyser, difference tryksensore og turboer døde fordi man har haft en kombination af dårligt kørsels mønster og dårligt brændstof= manglende additiv, da brændstoffet er det samme (det skal dog nævnes at brændstof i dk er af meget høj kvalitet). vil dog så sige at med det rigtige kørsels mønster er det ikke lige så nødvendigt med rensene additiver som det ville være hvis man kører mange korte ture/meget by kørsel. Jeg kører selv på shell v-power diesel og med bell add city diesel additiv, jeg har en mondeo 2,0 tdci fra 12 der har kørt 188xxx og den kører perfekt. på trods af den kører en del korte ture, somme tider får den dog en ordentlig lang tur. håber det ikke har skabt mere forvirring :)
--
Sidst redigeret 14-08-2020 22:49
#9
kb-
Super Nørd
15-08-2020 08:07

Rapporter til Admin
#8 Hvor tit og hvor meget bell add?
--
.
#10
Ruma01
Monsterbruger
15-08-2020 08:15

Rapporter til Admin
det er ikke rigtigt noget jeg gør systematisk, hver 2-3 tankning-is, og en dl ca, det kan ifølge Bell add ikke overdosere ??
--
#11
Perfod
Nørd Aspirant
15-08-2020 13:45

Rapporter til Admin
Additiv er djævelskab
--
#12
Bjarke2000
Megabruger
15-08-2020 14:26

Rapporter til Admin
Tjaa vi køre med Bell additiv på vores golf 6 1.6diesel... Den har snart kørt 360.000km. Ved sidste service betalte vi lidt mere for at få vores værksted til at køre noget igennem motor og partikelfilter... ifølge deres udmålinger, så havde partikkelfilteret kun tabt 5% effektivitet. Og de var sikker på at det skyldes additiv + 42km kørsel til arbejde hver dag...Fik at vide at de ofte så dieselbiler hvor partikkelfilteret havde tabt 50% effektivitet efter blot 100.000km. Derudover var motor og dyser rigtig fine... værkstedet sagde at vi bare skulle fortsætte med additiv, så det gør vi...
--
#13
jensjens
Gæst
15-08-2020 16:05

Rapporter til Admin
Jeg gør det. Har læst FDMs artikel, godt nok til benzinbiler: https://fdm.dk[...] Kører i en dieselbil som har notorisk dårlig EGR-ventil, så jeg gør en mellemting og tanker "luksusdiesel" f.eks. Q8 Diesel Extra. Det er nemt og bekvemt og forventer at det giver nogle tusinde km i den anden ende :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
waskustobaskus
Semi Nørd
15-08-2020 16:58

Rapporter til Admin
Har en peugeot 208 diesel. Den kører primært kort ture til dagligt. Et par gange om måneden nogen længere turer og så sørge jeg for at give noget gas. Jeg hælder ikke additiver på. Men når den er til service hos peugeot plejer de at smide noget på den.
--

Opret svar til indlægget: Erfaringer med diesel additiv?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning