Pt. er det vidst et lotteri. Men stod man og ville købe en el eller hybrid bil, så skulle man nok se at få det gjort inden 2021. Det er stadig muligt at den nuværende ordning forlænges, men det er umuligt at sige på nuværende tidspunkt.
https://www.berlingske.dk[...]
--
Sidst redigeret 01-08-2020 19:32
#0 har du haft den laguna fra ny? så er det rimelig pænt at den ikke har fået skiftet kobling efter 300k km :)
min kone skal have skiftet kobling på sine biler ca hvert andet år, (har prøvet og opgivet hende) hun får en med automatgear næste gang (sorry for OT)
Jeg ville nok personligt gå efter en 508 stc, og så vente nogle år med en elbil, jeg tænker at afgiften bliver sænket/forsvinder igen på et tidspunkt, og så ville det være røv at have købt en elbil med semihøj afgift som man ikke kan komme af med ude et for stort tab.
--
!AMD HAS RYZEN
#0 iøvrigt er det ikke dyrt at få skiftet kobling og træk/drivaksler.
--
!AMD HAS RYZEN
#3: Vis mig et sted hvor det koster under 8000,- at få skiftet kobling og ikke sort arbejde.
--
Prøv at tjek den nye Ford Kuga plugin hybrid. Det er en ret fin bil til prisen.
https://www.google.com[...]
Angående afgiften, så tror jeg de endnu engang forlænger aftalen, men jeg ville nok købe inden 2021 for at være sikker, hvis jeg alligevel skulle have ny.
--
#3
Jeg sælger autoreserveledele til dagligt med til knyttet værksted. Efter forskrifterne tager det godt 8.5 time at skifte kobling på vores balje. Og et koblingsæt inkl svinghjul koster på autodoc 6000 til denne vogn her.. Drivakslerne koster netto til mig Ca 1500 stykket (sidst jeg tjekkede) så jov, selvom jeg kan få lavet det billigt, er det en stor post :)
Jeg har ikke haft bilen fra ny, men min kærestes far har haft den de første 4 år som sælger bil. Og der er ikke lavet andet ens almindelig service og skiftet psrtinkelfilter udover det. :)
Så jov, den kobling lever nok ikke meget længere ??
--
#6 den har sgu holdt godt den kobling, giv min kone en uge og den er væk XD
Men ja det kan vel knap svare sig at skifte koblingen hvis den er fra 2012, kontra det der kan hives hjem på den, og hvad der er dyrt og ikke dyrt kommer vel an på om det kan svare sig.
Hvilke elbil havde du evt kigget på, ved renault også laver dem men ved ikke om det er kvalitet kontra andre, jeg kan se inde på autoproff at de ryger billigt.
--
!AMD HAS RYZEN
Tror det er fordi den motor der sidder i den, også sidder på varebilere, generelt en meget lækker vogn syntes jeg. Dog tager den 8.2 liter olie ved olieskift ??
Jeg har ikke kigget på så meget, da jeg endnu ikke helt har tjekket op på hvem der har hvad. Men mest Kia jeg har tjekket ud, men damn.. #5 den Ford kuga er sku da lækker til prisen! Elsker fords interiør og rat osv. Ville så gerne have en Ford s-Max som familie slæde, men den kuga der er sku også lækker! P jeg ud og prøve!
Men igen, vi har også snakket om bare at lade vores bil køre til den ikke kan mere, og håbe på at elbilerne er kommet i en god pris, og det er vel udbygget osv. Mener lidt plugin hybrid / hybrid er en mellem fase. Ville være træls at kæbe sådan en, og så ikke kunne komme af med den igen når det er tid til at sælge igen :)
--
#8 jeg ville nok lade den køre tiden ud hvis ellers motor osv er sund, og jeg fik også min første renault (megane) lige inden årskiftet lidt tilfældigt, og blev virkeligt positivt overrasket over kvaliteten og udstyrsniveauet (desværre dræbte et rådyr den) jeg har altid været lidt naaah med hensyn til renault, men det er helt klart et bilmærke jeg vil købe fremadrettet.
Med hensyn til Ford Kuga så tjek lige efter hvem der har leveret motoren, en af mine kammerater købte en kuga (2.0 diesel) for nogle år siden en fredag, og om søndagen da vi skulle hjem fra camping af ville pisset ikke starte, men da det åbenbart var en Citroën HDI motor der sad i den kunne ingen af de fordmekanikere vi fik fat i, eller fordforhandleren hvor han købte den hjælpe.
vi fik så fat i en Citroën mekaniker der lige kom og rensede et par stik mellem motor og styreboks og så spillede det igen.
--
!AMD HAS RYZEN
#0>>I Praksis er der ingen af os der kan svare på det, for det er op til politikerne at beslutte noget og sidst det stod for at stige, udsatte de stigningen få måneder før nytår. Personligt tror jeg det sker igen da det ellers vil blive for dyrt at købe elbil. Kunne dog godt håbe på at de gjordet det lidt mere langsigtet så vi ikke stå i samme dilemma i 2023 eller hvornår de ville udskyde det til.
Men hvis afgiften indfases, så vil det betyde at Hybrid og elbilerne bliver meget dyrere fra den ene dag til den anden og det vil også betyde at de nyere brugte elbiler/hybrider kan stige i pris. Personligt købte jeg en Tesla her i marts måned da jeg stod med en 10 år gammel bil der havde kørt 295.000 km og som nok også skulle have lavet kobling snart og helt sikkert have skiftet bremser. Jeg ville egentligt have kørt den et lille år mere men med afgifterne lurende lige om hjørnet hoppede jeg på Teslaen i år.
Så hvis i overvejer at skifte så ville jeg gøre det i år. Jeg ville personligt nok kigge mere på rene elbiler, men det er jo lidt op til jeres præferencer.
#2>>Er du gift med en 75 år gammel kvinde :-) 2 år på en kobling lyder helt ekstremt.
508 ville jeg personligt gå langt udenom. Jeg prøvede en her i vinters og jeg var slemt skuffet, Styringen føltes kunstig og den var decideret sløv selvom jeg mindes den havde 160 heste. Samtidig var den voldsomt dyr. Hybrid udgaven kan dog nok løse lidt det med pris og gøre den lidt hurtigere. Men det er sikkert lige uinspirerede at køre.
#9>>Mon ikke der har været skiftet motor på den på et tidspunkt? Den 2,0 TDCI motor der sad i min gamle ford var grundliggende set en peugeot HDI motor da Ford købte teknikken derfra i sin tid. Derfor tænker jeg at ejeren havde skiftet den til hvad han nu kunne få der passede.
Den nye Kuga hybrid er Toyota Teknik under motorhjelmen.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Hvis flertallet i Folketinget vil have bare en brøkdel af en chance for at ramme den over ambitiøse målsætninge i 2030 så skal der ske markante ændringer i afgiftssystemet, herunder biler. Selvom det koster statskassen mange penge.
--
R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz |
--
Sidst redigeret 02-08-2020 07:44
#11 Helt enig, men problemet er at der skal 50 mia kr. i kassen hvert år for at dække det nuværende provenue.
Bilafgifter er en ren indtægtskilde og i en grøn omstillings situation viser det virkelig hvor tåbeligt et skattesystem vi har.
Min fornemmelse siger mig at der kommer nogle ændringer i efteråret men jeg har det lidt sådan at det dårligt kan blive bedre end blot at få bestilt en Elbil nu så den kan leveres i år.
--
Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe
Hvis der var en elbil jeg synes om, så havde jeg købt i år.
Desværre kommer den / de jeg har interesse i først i 2021 :(
Så jeg håber virkelig afgifterne ikke stiger.
--
#13 hvilke modeller ventet du på? Af ren interesse :)?
--
#14
1 valg er Ford Mustang Mach-E
2 valg er Cupra Tavascan (dog tror jeg den bliver for dyr for mig).
Ellers kan Skoda Enyaq have interesse (ikke studeret den så meget).
Men for mig, er det Ford Mustang jeg er varm på.
--
Hejsa.
Jeg var en af de første i DK til at bestille den nye Ford Kuga PHEV og fik den allerede leveret i udgangen af april i år. Jeg har nu haft den i ca 3 måneder og er meget tilfreds med den.
Du får en kæmpe bil med masser af udstyr til billige penge. Ford Kugaen koster PT 280K for indstigningsmodellen, men for relativ få penge ekstra får du meget udstyr med fordi du som udgangspunkt ikke skal betale registreringsafgift. Som plugin er bilen BILLIGERE end den billigste Kuga med benzin motor og manuel gear. Ford har altså valgt at prissætte produktet noget anderledes end for eksempel Toyota som også lige er kommet med deres Toyota Rav 4 plugin. Den starter dog ved 550K. Du kan altså næsten få 2 kugaer for en Rav 4s pris!! Jeg er opmærksom på at det er japansk kvalitet og at toyotaen har 300 HK mod Fords 225Hk, men alligevel.
Dog, kigger man til Sverige og Norge er prisdifferencen slet ikke så stor mellem kugaen og rav4. Det skyldes alene at man i Toyota Danmark har valgt at prissætte bilen således at den koster mere end de almindelige hybrid modeller de har i deres program.
--
Er du glad for din kuga? Lyder helt sikkert som en bil man skal se og prøve! Har ferie i næste uge, så skal helt sikkert ud og prøve lidt forskelligt.
--
Der er laaaaaaang leveringstid på Kuga PHEV. Jeg bestilte min i slut maj, og kan først forvente at få den sidst i december.
--
Google is not your friend
Hvis de holder sig til nuværende plan, bliver el og hybridbiler markant dyrere til næste år. Men som alt politik, så aner ingen hvad der skal ske. De ved det vel næppe selv.
Der har allerede 1 gang i år været stemt om at udskyde afgiftsstigningerne, hvor det blev stemt ned, men de prøver vidst igen til efteråret.
Og så skal man være opmærksom på, at det er når der kommer plader på bilen, der bliver betalt afgift, så bilen skal være leveret i år, for at undgå eventuelle afgifter.
--
#19 det lyder ikke rigtigt. Folk underskriver jo en slutseddel, så der kan jo ikke pludselig komme ekstra afgift på.
--
#20
Som udgangspunkt er det køber, som kommer til at betale ekstra afgifter.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ja, køber hænger på udgiften til stigning i registreringsafgiften. Det står også i den slutseddel man underskriver.
Derfor bør man gøre købet betinget af levering inden 1/1.
--
Google is not your friend
#21
Der var så meget oppe om det sidste gang det skulle stige, og jo. Det er når bilen får plader på der betales afgift :) så man kan godt stå med håret i postkassen hvis leveringen skrider. Så smart med det #22 skriver med at det kun gælder ved levering inden 1/1 :)
--