Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Ideer til bil der køre langt på literenAf Monsterbruger M-lauridsen | 09-07-2018 10:12 | 3745 visninger | 55 svar, hop til seneste
Hejsa HOL.dk
Jeg kan se andre har haft held med at få input til valg af bil, så nu vil jeg prøve det samme.
Sagen er den at min kæreste og jeg til efteråret får stort kørselsbehov på ca. 230 km om dagen, og derfor får brug for at købe en bil.
Det vil være 95% motorvej, så det skal være en bil der både er behagelig at køre +100 km/t i samt har en fornuftig brændstoføkonomi, hvilket er derfor jeg tænker diesel fremfor benzin, men er bestemt ikke låst fast.
Vi forestiller os at det er en bil vi gerne vil have i ~5 år, så derfor tænker vi umiddelbart noget stationcar, så der kan være plads til evt. familieforøgelse.
Vi har ~40.000 til udbetaling, men er villige til at optage lån for maks 200.000 kr for den rigtige bil der lever op til vores krav.
På forhånd tak for input.
//M-Lauridsen --
måske en citroen C4
den rammer da ret højt på brændstofsøkonomien
hvor god den er på længere sigt ved jeg så ikke noget om
alternativt er der jo måske en toyota hybrid .. toyota er ihvertfald rimelig godt skruet sammen :) måske en yaris hybrid eller en Auris, hvis det er inde for budgettet
en stationcar er altså ret unødvendig ifht "familieforøgelse".. nogen barnevogne kan smides i en up :P
og du kan alligevel ikke smide børn i bagagerummet -- Sidst redigeret 09-07-2018 10:20 Du vil sandsynligvis få lige så mange forskellige bud, som du vil få indlæg i denne tråd ;)
Så det at vælge DIN bil, ud fra DINE kriterer vil være en ren objektiv vurdering fra din side af...
Dermed ikke sagt, at vi ikke vil komme med gode forslag! :)
Først og fremmest vil jeg gerne benytte lejligheden til, at advare imod at få børn, og samtidig skulle bruge 2-3 timer om dagen på transport ;) I så fald skal du i hvert fald påregne, at fruen skal gå hjemme, eller som minimum have et arbejde tæt på :P
Anyway, et par bud i prisklassen (nu nævner du selv st. car, så derfor er det mit udgangspunkt. Personligt er jeg mere til crossovers, såsom Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Seat Ateca etc. - flere af disse er dog umiddelbart ikke indenfor dit budget...)
1. Peugeot 308 SW (efterhånden en gammel model, men har lige fået et facelift). Over 30km/l diesel. Kig evt. demo-biler - der er mange af dem!
2. Kia Ceed SW (også en lidt ældre model, men man får forholdsvis meget bil for pengene. Der er mange motor-varanter at vælge imellem, og du får 7 års garanti).
3. Alternativt, en Seat Leon ST (fåes med diesel motor der går 25km/l - på papiret). Den bliver lidt svær, at få med samme udstyr som de ovenstående, og stadig holde dig under 240K, men det kan lade sig gøre. Specielt, hvis du kigger demo-bil ;) -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #1 mange tak for input.
Vores tanke med at kigge på stationcar er at undgå at skulle afmontere en barnevogn 100% for at få den ind.
Det er selvfølgelig også en mulighed at købe brugt hvis du tænker der er noget endnu bedre at få der.
Vil bestemt kigge på C4'eren og se hvad den har at tilbydde. -- Det er en svær balance, med en billig bil der kører langt på literen, har god brændstof økonomi og er behagelig på motorovejen.
Mine krav sidst jeg købte bil:
20+ km/l
Fartpilot
Plads til 5 personer
Behagelig ved motorvejskørsel
Fuld størrelse sedan (ikke minibil)
6 fremadgående gear
Ikke fransk!!
Der var kun 1 bil der levede op til mine krav. Skoda Rapid.
Granted det er ikke en "fuld størrelse sedan" som fx en VW Passat. Den minder mere om en VW Jetta/Bora eller noget i den dur. Du kan se et billede af den her: https://upload.wikimedia.org[...] - farvevalget på denne er efter min mening ikke så heldigt. Min er hvid.
6 fremadgående gear, 1,2l TSI 105HK motor, med turbo (fra fabrikken selvfølgelig) så den ikke er død i optrækket. Tværtimod. 21km/l, 310kr/halvår i grøn afgift og størst mulige udstyrspakke, så jeg fik min fartpilot, tågelygter, læderrat, baksensor og alt det gøgl.
Bilen kostede mig vist 225k så vidt jeg husker. Den var så også fabriksny, så jeg tænker hvis du kan finde en brugt Rapid eller en demo, er der penge at spare.
Det er den bedste bil jeg har haft og jeg har gennem årene ejet 2x Opel, 1x Nissan, 1x Mazda, 1x Toyota og 1x Chrysler. Så nu var tiden kommet til Skoda og det er den jeg har haft længst tid indtil videre. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 09-07-2018 10:29 Ledte også efter en bil som #4 med de samme krav, og endte på en Seat Toledo fra 2014.
Samme bil/base som Skoda Rapid, bare pænere ;-)
Kiggede også på brugte Skoda Rapid, men der var ikke meget ekstraudstyr i de modeller der var til salg. Modsat var der meget mere udstyr til samme pris i Seat'en. -- Hyundai med 5 års garanti og fri km bør du overveje (køb en ny). Og diesel er et must med det kørselsbehov.
Ved godt at i30 st i diesel er for dyr til det budget du har opsat, så det bliver en i20, men overvej det alligevel. -- Sidst redigeret 09-07-2018 10:35 #4 Vi har en Rapid (kone bil).
Som "alternativ Golf" syntes jeg umiddelbart også, at man fik meget for pengene. Vi er stadigvæk godt tilfredse med vores valg (købte den brugt), men jeg er ikke videre imponeret over kvaliteten i kabinen. Den er nu 4 år gammel, og knirker en del her og der. I øvrigt går vi MAX 15km/l med den motor som du beskriver. Ellers kører den fint, men jeg tror ikke, at vi skal have Skoda igen næste gang. Det er blot ud fra den overordnede kvalitets-følelse i bilen. Den føles som en gammel Golf. Jeg kører selv i en ny Peugeot 308, og den føles som en 10 år nyere bil i forhold til Rapid'en.
#3 Det er fornuftigt at "planlægge for fremtiden" :P Der er ikke noget værre, end en bil med for lidt plads i. Det er livet simpelthen bare for kort til. Nogle har så også svært ved, at leve med en bil der har mindre end 150HK. Det kan jeg godt leve med, så længe at den ellers har hvad der skal til, af komfort-udstyr :P
Jeg er tilhænger af at købe lettere brugte biler (demo eller 1-års leasingbiler) fordi du kan få den NU og her, og du kan prøvekøre lige netop DEN bil, inden du køber. Det er efterhånden ikke ualmindeligt, at folk venter 6-8 måneder, fra de har bestilt en fabriksny bil, til den kommer...DET gider jeg ganske enkelt ikke vente på. Jeg har det fint med, at man lige kan spare 10-20.000kr, på en bil der har kørt i nogle måneder. Den kan sagtens føles som en ny bil alligevel :P
Men tag ud og kig hvad der er derude. Det er jo gratis at prøve biler :-D Et godt tip er dog, at prøve at fokusere så meget som muligt på, hvordan du sidder i bilerne. Hvordan er udsynet, passer sæderne til din benlængde, og kan du justere rattet, så du sidder behageligt. Når du skal køre så langt hver dag, er det alfa og omega, at du sidder godt i bilen. Så er farven ikke så vigtig ;) -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! --
Sidst redigeret 09-07-2018 10:43 #6 Hyundai i30 st. car diesel kan nok godt lige presses ind i budgettet.
Feks:
https://www.bilbasen.dk[...] -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #3 Vi har en C4 100 HK Blue HDI. En dejlig bil på alle mulige måder. Men 30 km/liter på literen er noget optimistisk. På motorvej 110-130 km/t kører den ca. 20 km/liter -- Faktisk kunne en Renault Kadjar også godt lige presses ind i budgettet, hvis man kigger på 2017->
https://www.bilbasen.dk[...]
Den er da værd at tage en tur i, hvis man alligevel er derude :P
Og så blev der egentlig også lige plads til søster-modellen, Nissan Qashqai (dog i en lidt lavere udstyrsklasse end Kadjar):
https://www.bilbasen.dk[...] -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #9 Citroén C4 og Peugeot 308 er den samme bil. Det er blot et spørgsmål om, hvilken en du syntes er pænest. C4'eren fåes dog ikke i st. car. - Og C4 vs. 308, så har 308'eren faktisk et væsentlig større baggagerum. Jeg går 22km/l på motorvej med min 120HK bluehdi (diesel). Så det er også en hel del under fabrikstallet (32,3km/l). Det er vist alm. kendt, at man godt kan trække 20-25% fra det angivne km/l. Men det er jo fælles for alle biler i dag.. -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! Det kunne i princippet også godt være en Golf St. car, men den vil så have 20-30.000km på bagen, hvis den skal være indenfor dit budget:
https://www.bilbasen.dk[...] -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! Undskyld at jeg spammer, men måske man også liiige kunne smide en Skoda Octavia ind i ligningen. Den er større en alle de andre biler der har været nævnt, og den kan godt fåes ned til 240K...
https://www.bilbasen.dk[...]
Den er i hvert fald en god motor-vejs cruiser, og er væsentlig bedre/højere byggekvalitet end Skoda Rapid.
Nu tror jeg også, at jeg er færdig! :D -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #7 - Nu siger du det er en kone bil. Så jeg går ud fra den km/l er når konen kører. Hun kører satme råddent med det forbrug. Eller er det bare bykørsel?
Jeg kører mest på motorvej og jeg ligger på omkring 19-20 km/l når jeg kører til og fra arbejde. Jeg kører op til fartgrænsen og sætter fartpiloten til, så holder jeg ellers bare øje med average consumption på skærmen.
Nu ved jeg ikke hvilken udstyrspakke du har købt, men min Rapid knirker ikke og på trods af den "kærlige" behandling den har fået gennem de 4 år jeg har haft den, så er der intet der er gået i stykker, eller opfører sig underligt på anden vis. Måske har du været uheldig :) -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 09-07-2018 11:09 En Ellert køre langt på literen, hvis bare benzindunken står støt på bagsædet. -- #10 Det som taler FOR Hyundai er fri km garanti i 5 år, og når kørselsbehovet hedder 230km pr arbejdsdag, så løber det op i rigtig mange km på 5 år. Jeg ville ikke købe andet end garanti, hvis det var mine penge. Jeg kører selv Hyundai i10 og det eneste jeg har skiftet på 110.000km er forlygtepærerne og 1 sæt nye dæk (+ 1 stk lambda-sonde ved 60.000km på garantien). Alle service er lavet hos Hyundai-forhandleren.
Kan sagtens være at andre mærker også kan dette, men de yder jo ikke garanti.
-- Tag et kig på den nye Fiat Tipo stationcar. Den fåes til kampagnepris nu lige omkring jeres budget, med 120hk dieselmotor og 5 års garanti og til 200.000 km. Kører op til 29,9 km/l
F.eks.: https://www.bilbasen.dk[...]
Link til kampagne: https://www.fiat.dk[...] -- Mvh
Fc Junkies #17 Jeg ventede bare på, at den skulle komme. - Så tak for det.
Lad være med at købe en Fiat Tipo ;)
http://www.fdm.dk[...]
Citat FDM:
"Fiat Tipo savner karakter, og dermed er der ikke nogen særlig grund til at vælge den, hvis du vil have en stationcar i mellemklassen. Nødbremsen og sikkerheden skuffer.
For kombinationen af dårlig sikkerhedsvurdering, dårlige garantier og en bil, der ikke skiller sig positivt ud på nogen punkter, gør det svært at pege på Tipo som et godt køb. Det er nærmere et ligegyldigt valg" -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #14 Det er helt ok, at være glad for sin bil. På papiret synes jeg også, at Rapid er en rigtig fin bil til prisen - min oplevelse med den er bare, at man får hvad man betaler for :)
1,2 TSI 105HK motoren i Rapid går ifølge EU-normen 20km/l. Det ville undre mig gevaldigt, hvis du kunne gå noget der bare var i nærheden af det i praksis ;)
Tror du ikke, at du drømmer lidt? ;)
Her har de testet den til 13km/l..
http://www.hvilkenbil.dk[...] -- Don't let your mouth write checks your ass can't cash! #0
Sådan som bilmarkedet er i øjeblikket så kan det ikke betale sig at købe nyere brugte biler (1-5 år gamle) hvis du skal beholde bilen over længere tid.
Hvis I ikke har et decideret krav til mærke, så ville jeg helt sikkert selv vælge en Peugeot 308 St Car med den kampagne de kører, du får satme meget udstyr til blot 225k og reelt set kører den nok 22-24 km/L hvilket er rigtig fint:
Stod jeg selv og skulle købe diesel, så havde valget klart faldet på en 308'er netop fordi man får så meget udtyr, specielt Panoramasoltag er top lækkert. Og I vil stadigvæk nok ha lidt penge til at tilkøbe ekstra garanti, mener man kan få op til 3 eller 4 års ekstra garanti hos Peugeot.
https://www.peugeot.dk[...]
Hvis I er typer der går rigtig meget op i garanti så er det logisk at vælge Hyundai, da de har 5 års garanti uden kilometerbegræsning og med ca. 230km/dag så kører I nok noget der ligner 60-70.000km om året. -- Sidst redigeret 09-07-2018 12:20 #0 Hvis I tænker på hybrid, så være opmærksom på at hybrid på motorvej ikke nødvendigvis er optimalt :)
Jeg har selv en RAV4 Hybrid, og den bruger stort set kun batteri når der er kø-kørsel på motorvej, så den er ikke specielt økonomisk på motorvej. Jeg ved ikke om det samme gælder for Auris, men jeg tænker ikke at der er den store forskel på hvornår den kører EV Mode (ren batterikørsel) og ikke...
På landevejen og i byen er det en helt andet historie. -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK Med så mange km (ca 70.000 om året) ville jeg klar vælge en Hyundai, de har 5 års garanti med ubegrænset km.. det er alligevel 350.000km på 5 år.. -- i7-7700k, z270, 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo 500gb, Tag ud til de forskellige bilforhandlere og prøv bilerne, snak med forhandlerne. -- #19 - Så må de have kørt mega råddent. Jeg beviser det gerne for dig, hvis du ikke tror på det. De må virkelig have givet den gas for at få så elendig km/l forbrug. Jeg tager lige en tur i bilen, og så tager jeg et billede af gennemsnitsforbruget på turen :)
Min rekord er 900km på en fuld tank. Det er ca 18km/l i gennemsnit ved en tankfuld på 50 liter. Jeg har dog ikke prøvet at køre den helt tør. Det kan være jeg skal prøve det, med en dunk benzin bag i bilen :D
Igen, jeg kører mest på motorvej, og holder fartgrænsen med fartpiloten. På den måde opnår jeg naturligvis også et godt gennemsnitsforbrug, og får derved mere ud af en tankfuld benzin. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 09-07-2018 14:28 Vi har lidt samme behov, dog ikke med børn men kører 65.000 om året.
Vi købte en Hyundai i20, ny bil for ~3 år siden, den har gået 188.XXXkm nu og har kostet os 0kr udover normal service.
Eftersom vi kører 99% motorvej da det er en pendler bil, så kører vi faktisk stadig på de originale bremser, og de dæk som var med bilen (Sommer + vinter dæk).
Der har kun været én defekt, hvilket var EGR ventilen men det blev fint dækket på garantien - Vi har 1.1 diesel og ved ~117 kører den ca 23.5 på literen.
Super bil i mine øjne, super garanti og den kører behageligt selv på længere ture.
Vi køber helt sikkert Hyundai igen næste gang vi skal have bil. -- CPU:i7-6700k GFX: GTX1060
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
Som skrevet - med det daglige km-tal så er Hyundai bare det mest fornuftige valg. At eje en bil uden der kommer ekstra udgifter efter 200.000km er meget utænkeligt uanset alder (behøves ikke være det store som motor/gearkasse der dør, men kan være alt som klima bliver utæt, elrudehejs stopper med at virke etc). At være dækket ind af garanti er meget bekvemmeligt ved så store km-tal. Dog kan man også bare gøre som andre bilejere og ligge penge til side til reperationer når garantien udløber efter 2 år. Det virker bare så ærgerligt at have en stor kontant opsparing som bliver spist i en bid når det rammer.
Om i kan finde en rummelig Hyundai med jeres budget (200k) er så et godt spørgsmål. Jeg ved ikke hvor stor sådan en i20 Active Cross er, men det er det bedste bud hvis i vil have lidt lækkert ekstraudstyr hvis i kan opstøve den i en Vision/Vision+ variant.
Alternativet er en i30 i allermindste udstyrsvariant som koster præcis 199.000kr.
Et interessant alternativ er som nævnt er Citroen C4 1,6 HDi i "Millesime" udgave. Citroen C4 forsvinder helt fra markedet nu (erstattet af C4 Cactus som er en anden platform/bil), og derfor skal lageret tømmes i Danmark til brandtilbuds priser.
En Citroen C4 Millesime er med 90% af det ekstraudstyr der kan fås til den og koster kun 165.000kr. Det er absurd billigt for en bil i "Golf-klassen". Tilsvarende bil kostede 220-240.000kr eller sådan ved lancering, og du finder ingen konkurrenter i Golf-klassen til under 200.000kr. Så vildt meget værdi for pengene.
Citroen har så kun 2 års garanti/100.000km, så selvom i får mere udstyr og plads end Hyundai ville jeg stadig selv vægte Hyundai's fri km højt når man kommer til at køre 300k km+ på 5 år. -- Jeg lejer årligt en hel del biler hvor jeg kører ture på omkring 250km på motorvej.
af de biler jeg har lejet (Toyota, VW, Ford og BMW i forskellige modeller) har BMW 118d/218d helt klart dem der har kørt længest på literen ved motorvejs kørsel. Selv helt nye Ford Fiesta benziner kan slet ikke være med -- Jeg indrømmer gerne at jeg har ignoreret spørgsmålet omkring km/L og antaget at der er tale om totalomkostninger i de 5 år, når jeg har peget på Hyundai diesel. -- Vores Peugeot 208 diesel holder omkring 20 km/l ved 140 på motorvejen og fartpilot. Det er jeg nu fint tilfreds med. -- #19 - 20km/l blev det ikke til, da jeg kørte en lille omvej, for at få noget varieret kørsel på bilen og ikke kun motorvej. Jeg er kørt 18km totalt, har kørt på motorvej, kørt gennem 3 rundkørsler og 2 lyskryds på turen hjem. Gennemsnitsforbrug på turen 17.3 km/l. Faldt fra 17.4 da jeg skulle op af bakken til indkørslen :D
Du kan se billeder af forbruget her: https://picee.dk[...]
Når jeg kører til og fra arbejde, og ikke kører en omvej, ligger jeg typisk på 18-20km/l for turen. -- - Indsæt signatur - Hvad med en renault megane st? Man kan vidst tilkøbe udvidet garanti (op til 5 år?) for et lille beløb ekstra.
Den er samtidigt ret flot.
Alternativt er der nummeret større - en renault talisman 160 st. Sådan en har jeg selv.
Den er jeg glad for - kører dagligt ca. 200km på motorvej. Jeg ved ikke om den er uden for budget, brugt eller ej. Jeg gav selv + 300k for den da jeg købte den med ekstra udstyr. Da jeg købte bil svævede jeg mellem den og den nye opel insignia st. -- [email protected] (NZXT X62), ASrock z87M OC Formula; 2x8GB G.skill tridentx 2400mhz CL10; Zotac AMP! GTX1080; Corsair Rm650x; Corsair Carbide 400Quiet #31 den garanti man kan tilkøbe er med max 150.000km og derfor ikke meget værd, når kørselsbehovet er så højt som for #0.
Hvor gammel er din bil og hvor langt har den kørt?
-- #3 da vi havde en barnevogn kunne vi "folde" den sammen (vippe håndtaget ned, så den blev lavere) og så kunne den stå i bagagerummet på vores honda civic (2009 model) uden andet skulle pilles fra hinanden. det tog få sekunder.
Bare lad være med at gøre som nogen bekendte gjorde..
Købe bil før barnet kommer... og så købe drømmebarnevognen, som de så EFTERFØLGENDE ikke kunne få ind i deres bil, og så måtte skifte bil igen :P -- #32 - sandt nok.
den er tæt ved 1,5 år. Har kørt 40k ca. Hvorfor? -- [email protected] (NZXT X62), ASrock z87M OC Formula; 2x8GB G.skill tridentx 2400mhz CL10; Zotac AMP! GTX1080; Corsair Rm650x; Corsair Carbide 400Quiet #34 Min Renault Clio kørte også fantastisk i starten...
Håber din noget dyrere bil er bedre bygget. -- #35 - nu kender jeg ikke din bil.. men ja, den skulle gerne holde. Ellers bliver jeg bitter :-O
min kone har kørt i en clio st fra 15 de sidste par år. Der har ikke været nogen problemer. Men hun har så os samlet kun kørt 35.000. Den har jeg lige skiftet ud med en ny C1’er (5-8000km årligt) -- [email protected] (NZXT X62), ASrock z87M OC Formula; 2x8GB G.skill tridentx 2400mhz CL10; Zotac AMP! GTX1080; Corsair Rm650x; Corsair Carbide 400Quiet #26, hvordan er i20 at køre på motorvej? Kunne kun finde motorstørrelse med 122NM. Det er som en mikrobil der ikke egner sig til motorvej. Hvorimod 208 har 250NM med diesel. 308 har sikkert lidt mere :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du skal være obs på om der økonomi i at købe diesel ved det kilometer tal. Nogen anbefaler min 60.000 årligt for at købe diesel. Dieselmotorer er rasende dyre at reparere. I dine sko ville jeg kikke noget benzin hybrid. Afhængig hvilken motorvejstrækning du kører på og hvornår, kan økonomien vælte pga for mange bremsninger og accelerationer, der vil hybrid være en fordel. -- folk der skriver ingen fransk er de typer der ikke ved en skid om biler !!!! -- #39 enig. Man skal være mekaniker for at holde sådan en kørende :-D
-- #37 så er det lykkedes dig at finde data på den mindste benzinmotor uden turbo.
Med turbo 172nm. Med den lille 1.1 diesel, som er eneste mulighed nu, hvor diesel snart er et overstået kapitel i de små biler, så er det 180nm. -- Mange tak for svar allesammen! Det har bestemt givet noget stof til eftertanke.
Synes bestemt en i30 stationcar kunne være interessant, specielt med de 5 års garanti.
Havde selv kigget lidt på Peugeot 308 SW også, og den kunne bestemt også være en konkurrent.
Er det godt klar over som #33 skriver der kan opstå problemer med at man ender med for stor en barnevogn til bilen, men eftersom den ville skulle slæbes op på 2. sal uden elevator kommer vi ikke til at købe en kæmpe barnevogn alligevel.
Vedr. Renault så har vi knap så gode erfaringer med dem og hvad de kører på literen på motorvej, v. 135-140 km/t kunne vi ikke klemme en Clio op på mere end 18,2 km/l og det er lige til den lave side kontra hvad nogle af de andre nævnte kan nå op på.
//M-Lauridsen -- Som konebil, kan denne her anbefales
https://www.bilbasen.dk[...]
Mercedes A200d 2,2l
De kører fantisk godt og med den motor, som har lidt kræfter, så holder den km/l på motorvej ret godt. De små motorer har tendens til at køre super langt på landevej, men når man kører 130, som tit er de fleste km, så har man glæde af de ekstra HK. -- Mvh Kim Gliese --
Sidst redigeret 10-07-2018 08:40 Skulle jeg ud og købe bil idag kunne denne meget vel blive den næste...
https://www.peugeot.dk[...] -- En forlader ikke en synkende skude der ved hvad bundproppen har slået :-P --
Sidst redigeret 10-07-2018 08:48 #42
Vær opmærksom på at Hyundai har haft svagheder med koblingen på de tidligere årgange hvor den er røget indenfor 100.000km, ved ikke om de har fået styr på det efterhånden.
Vær også opmærksom på at der kan mangle helt basalt udstyr på entry modellerne på Hyundai hvor sådan noget som armlæn er ekstraudstyr -.-'.
For mig at se burde du overveje 2 modeller Peugeot 308 SW kampagnemodellen eller en i30 St Car.
Førstnævnte pga udstyr og overskuds 1.6 diesel motor samt et af klassens største baggarum og sidstnævnte pga garantivilkår.
Jeg ved ikke med diesel hos Hyundai, men har kørt i40 årgang 2012 2.0 benzin og der føles deres 6 gear slet ikke som et 6 gear! Det larmer meget på motorvej og kører med høje omdrejninger, min Audi A4 fra 2005 2.0 benzin er lydløs i forhold til den.
Et tip er at du skal prøvekøre bilerne i minimum 1 time og gerne i den motorvariant du har tænkt dig at købe. -- Opel Astra K st car kunne være en ide da den kan købes med AGR sæder som helt sikkert er en fordel hvis I forventer at køre 230 km pr. Dag
Opel AGR sæder
http://www.blogombiler.dk[...]
https://www.opel.dk[...]
Den har vunden priserne som Årets bil i DK og EU 2016 + Campingtrækker 2017 -- Alt er til salg, det er et ? om prisen
i7-8700K . Z370 . MVMe . DDR 4 . SLI . Dual U2715H IPS . AX860i . 32 GB Ram #43 Gelmte du at læse "men er villige til at optage lån for maks 200.000", så den du linker til er lige 37% over budget (give and take). -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK #47
Nej jeg glemte ikke at læse, men lægger man ca. 40.000 og låner 200.000 i udbetaling så er det 240.000,- så er det rigtigt at det er ca. 14% højere, men det er også de færreste der køber til den pris de står til. Så kan må måske få den ned i pris.
Det var også mere for at vise at der er andre muligheder :-) -- Mvh Kim Gliese #48
Problemet er bare du ikke får i nærheden af 14% i afslag på prisen i den klasse #0 søger nogen som helst steder :) -- #48, den er dyr i grønafgift 3800 årligt kontra de 260 for en 208 diesel. Forsikringen for en 2.2l motor stiger nok 50-100% alt efter hvad de naturligvis har.
#41, har ikke kunne finde dem med turbo på deres danske præsentation side. Men så er det fornuftige NM til de danske motorveje :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
Kunne sådan en NY Citroën C4 Cactus Skyline 1,6 BlueHDI. ikke være en mulighed. den har alt i udstyr og koster kun 220.000.- + farve
http://brochurer.citroen.dk[...]
Sjovt du nævner det med en Reanult Clio den ikke er god på motorvej vores lille Clio II 1.5Dci fra 2007 køre tæt på 22km/l på motorvej -- MacBook Pro "Core i5" 2.5Ghz 13" Mid-2012, Kingston HyperX 240GB SSD, 8GB RAM #45 - Det tænker jeg ikke er noget problem på de nye modeller, ud af de 6 jeg kender som pendler +50k om året i Hyundai i20/i30 har ingen af dem haft problemer med noget.
Koblingen er desuden dækket af deres 5 års garanti, så det vil ikke koste noget såfremt den faktisk står af.
#42 ~20km/l ved 130-140KM/t er i mine øjne ekstremt optimistisk, jeg tror ikke der findes nogen biler idag som kan klare det, måske i peaks men ikke i gennemsnit over en fx 200km tur.
Min kæreste og jeg har lavet en test med det, hvor hun i en uge på hendes daglige 240km tur kørte fuld skrald, alt hvad den gode Hyundai kunne og så ugen efter kørte 117 på fartpilot hele vejen, total besparelse ca 10min om dagen, nogle dage lidt mere nogle dage sparede hun intet pga trafikken, dog brugte hun 39% mere brændstof i den uge hvor hun gav den fuld gas.
Så 39% større udgifter, for 10min om dagen i snit - Vi blev hurtigt enige om at det bare ikke gav nogen mening og hun har kørt 117 på fartpilot siden den dag - Ved 117 så går vores i20 med 1.1 diesel (Ikke optimal til motorvej) 22.5-23.5 på literen. -- CPU:i7-6700k GFX: GTX1060
HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
Hvis dit mål er at købe bil efter km/L, så synes jeg ikke det giver mening at du vil betale for at køre 140 km/t. -- Køb en Partner Tepee, det max. bil for pengene - en herrelækker motorvejs cruiser, med masser af overskud (og en fantastisk god diesel økonomi) fabelagtig plads til en barnevogn eller cykel (og alt det andet når man får børn - bring it on) prøv sådan en inden du køber en af de andre anonyme kedelige sort bedemands biler - hvis du tør
Bemærk en af dem ovenfor, der advarer andre mod franske biler ovenfor - han har ikke selv ejet en ;-) -- 6800K/Z370F/3000DDR4/EVGA 1080/34UM62/Vengeance 2100/QPAD keyb. #53 - Køber ikke udelukkende, synes bare, specielt ved Clio'en at der er stor forskel på 18,5 km/l og så de 31 den var opgivet til. Kan nemmere forlige mig med en bil opgivet til ~26 km/l der så kører 19-20 km/l
#Alle - Mange tak for alle jeres input, I har virkelig givet stof til eftertanke og kæresten og jeg vil sætte os ned og tage jeres input med i vores overvejelser. Fantastisk man kan få så mange input at arbejde ud fra.
//M-Lauridsen --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 438 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|