Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Billig familiebil - hvilken?Af Gæst M.J. | 03-07-2017 11:21 | 3543 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej!
Min kæreste og jeg har et barn og venter en lille ny til næste år. Jeg vil derfor gerne investere i en billig/budget bil, som er familievenlig og kan køre langt på literen. Er der muligt at finde noget lignende og brugt til under 40.000 kroner? :)
Vh
M.J. --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
I jeres situation gælder det ved blot om først og fremmest at finde en bil hvor der kan ligge en barnevogn i bagagerummet.
Derudover skal der naturligvis være plads til en autostol - men det er der i de fleste biler. Vær obs. på at hvis stolen er bagudvendt, tager det lidt plads fra forsædet (der altså ikke kan rykkes lige så langt tilbage).
Kig eventuel efter en bil med isofix beslag. De fleste autostole idag bliver produceret til isofix. Det gør dem nemme lige at montere, og er eftersigende mere sikkert.
Eventuel overvej "indgangs-højden" ved dørene. Der vil blive en del arbejde hvor i skal montere barn i sæde mv. - det kan give lidt knas med ryggen hvis bilen er lidt lav, da man i så fald arbejder i en lidt uhandy stilling (Nej, jeg er ikke gammel!!!)
Spørgsmålet er så hvilken bil i skal vælge?
Pas. Jeg har en ny (2017) renault stationcar - diesel. Kører ca. 30km/l og har rigeligt med plads.
Har i overvejet at lease ?
-- [email protected] (NZXT X62), ASrock z87M OC Formula; 2x8GB G.skill tridentx 2400mhz CL10; Zotac AMP! GTX1080; Corsair Rm650x; Corsair Carbide 400Quiet Vi havde en peugeot 306 da vi fik barn nummer et, og der var fint plads til en kæmpe Odder vogn i "bagagerummer", så det behøver ikke at være en stationcar altid (det har vi nu ved barn nummer to). Vores nabo har en VW UP, den er mega lille og økonomisk, men de spænder deres barnevognsstativ fast til bagsmækken når de skal afsted, det gad jeg ikke hver gang.
Skulle jeg gøre det om havde jeg nok snuppet en lille stationcar med en ~1.4 HDi motor alt afhængigt af kørselsbehov. Jeg sværger dog til jydekrog og tagbøjler, så det ville jeg ikke undvære igen. -- . Jeg kan anbefale Skoda Fabia Combi som kompakt familiebil. Der kan være en sammenklappet barnevogn i bag. Afhængigt af motor, er de også billige i drift og reparation. Vil i have det større, er der også Octavia Combi som har endnu mere plads. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. +1 til #3 :-)
Vi har selv en Fabia Combi som vi er rigtig glade for! -- Vh. Larmy Vi havde en Suzuki liana i 11år som bare kørte og kørte og ok plads til vores 2 guldklumper.
Fik 2 unger med 14måneders mellem rum.
Nu har vi i30 stationcar som virkeligt er som lækker ( men nok lidt over budget ) -- Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe Vi har lige købt en 2017 Opel Astra station car, den er fantastisk og blev årets bil i DK og EU sidste år. -- Google er din ven 7# Nu blev der spurgt til en bil omkring 40.000 kr. så det vel næppe relevant?.
Jeg vil også tilslutte mig Skoda Fabia Combi, det en driftsikker bil :)
gå efter 08'eren og frem, de er til at komme til for den pris, der en del på bilbasen ihvertfald uden at de koster det vilde. :)
Sidder selv som forhandler, så hvis du har spørgsmål så bare skriv. -- Sidst redigeret 03-07-2017 13:25 Til 40.000 kunne du kigge efter mindre populære modeller, måske en Nissan primera stc, dog er de nok ikke vildt økonomisk. Men bilen er god, og prisen er lav ??
Ellers I 30 stc.
Ellers peugeot, meeen du får nok en del flere små reparation med dem end end Nissan eller Hyundai.
Men inden du køber, så find en barnevogn! Træls at købe en bil, og ikke have en barnevogn at prøve at stoppe i inden køb. --
#0
Du kan med fordel tænke anderledes end købspris, men blot se på hvad det koster dig om året.
Omkostning pr år (driftsudgifter + værditab)
Det kan sagtens være at en ny f.eks. Seat Toledo til ca. 150.000 ender med at være billigere efter 5 års ejerskab end en ved køb 8-10 år gammel bil man beholder i 5 år. -- helt klart en Suzuki liana:) billig i reservedele... den kører kanon og godt med plads.... i en liana sætter du dig ind i en bil og ikke ned i:) derfor købte vi den:) -- Corsair RM1000 Gold-i7 4770K @ 3.50GHz-Corsair Hydro H60-ASUS Z87-C-HyperX DDR3-2133 QC 32GB-MSI 980TI 6GB-2xS 840 Pro SSD-256GB RAID-500 GB WD Hej igen! Tak for alle jeres svar!
Tre af jer anbefaler en Skoda Fabia Combi. Den kører på diesel, og jeg har læst mig frem til, at diesel ikke er så godt, hvis man for det meste kører små byture. Deler I den holdning? Vi kører nemlig ikke så ofte på motorvejen. Måske en håndfuld gange om måneden. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 så find en der kører på benzin i stedet? -- Nyere årgange af diesel biler tager ikke skade af at køre små ture, som fingerregl siger vi i bilbranchen at en tur på 30min til en time en gang om måneden er nok til at holde partikelfilteret rent.
Men igen.. der mange delte meninger om det.
Jeg ville ikke have et problem i det -- Hvis du eller konen køre mange små turer ville jeg klart anbefale benzin uden tøven, selvom diesel motor er ret godt med bliver det bare aldrig en succes for folk der ikke kører de gode lange ture.
De soder til på små ture hvilket ikke kan forhindres ved mindre den bliver driftvarm. -- Sidst redigeret 24-07-2017 12:23 #13 du beskriver en traktor.
#14 jeg vil også forslå en fabia combi, konen og jeg venter selv barn og jeg har lige købt den nye de har kampagne med.
Overvejede også at købe en brugt da de er absolut fornuftige mht driftsikkerhed. -- !AMD HAS RYZEN
Vi har to børn på 3 og 5, og vi har ALTID 'nøjes' med en C1'er.... det kræver 3 min. mere at pakke bilen, når man skal langs, men der kan SAGTENS være en barnevogn med kaleche og hjul i bagagerummet. Vi investerede istedet 500 kr. ekstra i en barnevogn, der kunne klappes heeelt sammen...
Det er vigtigt, at den er bred nok - så barnevognen kan komme ind. Det er en Fabia Combi ikke - der er hjulkasser i vejen... --
Mvh.
Lasse. #14>>Det er ikke fordi man ikke kan bruge en Diesel bil til småture, det er bare biler der er dyrere i anskaffelse, vedligeholdelse og afgifter og derfor er der ikke megen pointe i at købe dem. altså medmindre man kører så langt at den billigere Diesel og længere literen kan opveje det, alternativt fordi man godt kan lide måden en Diesel leverer sine kræfter og gerne betaler for det.
Men til det behov i beskriver så ville en Fabia med 1,2 motor sikkert være det bedste valg for jer. Men hvis det var mig ville jeg foretrække en lidt nyere bil end den de 40.000 kan købe da de skodaer 40.000 kr kan købe enten er over 10 år eller har kørt mange km.
#20>>Man kan ofte godt klare sig, men jeg skal hilse og sige at det er irriterende i dagligdagen. Jeg havde en 3 dørs Mitsubishi Colt da vi fik vores første barn. Vi havde købt barnevogn efter at den kunne foldes sammen og lægge i baggagrummet under dæknet. Men det betød også at den skulle skilles ad hver gang den skulle med i bilen og det var super irriterende. Så vi var rigtigt glade da vi året efter skiftede den ud til en stationcar. Så skulle kassen bare af og den kunne stå ved siden af stellet.
Men du har en god pointe en Skoda Fabia kaldes måske en stationcar men den er ikke særlig stor, de skal ihvertfald være opmærksom på at det stadig kan kræve den del adskillelse af barnevogn. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #21 Vil lige gøre opmærksom på at i den nyeste Fabia Combi, kan der være en barnevogn uden at skille denne ad. At OP ikke kan få den for 40.000 er jeg med på :-) -- #20 Nu er Fabia bred nok til en barnevogn, ellers gør jeg da det umulige på daglig basis.
Har også en kammerat med en dreng på 2 år (samme som mig), de kører bare rundt i Lupo og det fungerer fint. Det hele kan jo nærmest lade sig gøre ligemeget hvilken bil du vælger.
Ang. Skoda, så er det altså bare lavere kvalitet end hvad jeg tidligere har haft. Det er fint til prisen, ihvertfald de 15k vi har givet for vores Fabia. Om jeg ville køre en ny Skoda med så mange problemer jeg hører de har (ihvertfald på en Skoda facebook-gruppe), hell no.
Kører selv i Fabia fra 2003, koster 5000 om året i grøn afgift og forsikring, så til prisen er det en fin nok bil. -- It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck Købte min Ford Focus 1,6 ST for 10.000 plus 1500 for plader
kørt ca 200.000km
lidt rust, men ikke noget vild og voldsomt!
kører ikke sindsygt langt på literen, men du har stadig knap 30.000 til benzin ;) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22>>Den er vidst vokset noget i den seneste generation men den #0 kan komme i nærheden af for det budget er fra 2008. men den er stadig for kort til at den kan stå på langs og for smal til at kassen kan stå ved siden af stellet. Så der er ikke plads til så meget andet.
#23>>tror du kan finde problemer med alle biler hvis du leder efter dem. Jeg havde en Fabia som lejebili Berlin sidste år og jeg var faktisk positivt overrasket over den. dens 1,2 tsi klarede fint at trække bilen uden at man var ved at kede sig ihjel. Hvis de bare kunne fås med lidt større motor så var det lige før jeg kunne finde på at købe en selv.
#24>>Formoder at du mener Stationcar, en Ford Focus ST er en HELT anden bil :-) -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk --
Sidst redigeret 24-07-2017 14:50 Lyt til #12
En bil til 40.000 kan hurtigt komme til at koste dig meget i reparation.
Du kan cirka få en helt ny fabia combi til 1800 i måneden med en udbetaling på 30.000.
Er du lidt smart og finder en ved en forhandler der er 2-4 år gammel, kan du måske komme ned omkring 1000 i måneden med de 20% i udbetaling.
Og hold jer til en benzin bil.
I øvrigt så investere man ikke i en bil, det er rent tilsæt, selvfølgelig medmindre vi taler nogle gamle klassikere som Jaguar E type eller Lamborghini Countach ;) -- Sidst redigeret 24-07-2017 18:30 Til prisen er det nemt at finde en billig fransk bil men du kan også nemt ende med at stå med en lige så stor regning bagefter. Japserne plejer at være driftsikre. De kan dog sluge lidt mere brændstof end de europæiske.
http://www.bilbasen.dk[...] Gammel men bemærk kilometer tal.
-- Intel I7 6700K @ 4.5GHz
2x8GB RAM DDR4 3000 Corsair vengeance
Inno3D Geforce GTX 1080 TI
3TB Seagate Barracuda, 4x Samsung evo 850 256GB Bare sørg for at det er en stationcar/combi. Så længe det er tysk eller japansk er det ok. Slå bilen op på TÜV (tysk syn) før du køber den, der kan du se om der har været mange problemer med den model/version.
Her er en raiting side der bruger TÜV's kilder, så højere op på listen jo bedre:
http://www.anusedcar.com[...]
TÜV bryder mange fordomme og overvurderinger af biler. -- Jeg ville 100% sikkert vælge en Corolla Verso, det er muligt at du kan finde en bil der er mere økonomisk, men næppe mere driftsikker. -- Intet er umuligt, det tager bare lidt længere tid. Hvis du køber noget fra VW gruppen (VW/Skoda/Seat/Audi), så sørg for guds skyld for det er biler der har været rustbeskyttet fra næsten ny af.
Intet ruster så voldsomt som nyere VW biler - Der er VW fans der påstår noget andet, men jeg har set adskillige biler fra VW gruppen, der er rustet op efter 10 år. Senest har en kammerat lige sendt en Skoda Octavia RS 2006 med 118.000 km på klokken til eksport - Den var rustet op, og det kunne ikke svare sig at lave den i Danmark. En anden ven har en Seat Ibiza fra 2007 - Den er også rådnet op.
VW er bare ikke hvad det har været. -- Whatever #30 ser man nu hos alle bilmærker, men ja rustbeskyttelse fra starten er et must uanset hvilket mærke man køber i dk. -- !AMD HAS RYZEN
i30. drift sikker , okay økonomisk. meget bil for pengene. vi har 2begge brugt kostet os 0kr i rep i 2 år nu. fra 2010 og 2011. både en cw or den normal udgave er der fin plads i. Det samme for kia, som faktisk er noget mere plads i SW, (jeg ved de er de samme biler i sidste ende, men der er lidt andet layout).
http://www.bilbasen.dk[...]
http://www.bilbasen.dk[...] -- du skal have en ting i baghovedet en 40.000krs bil er DYR at holde kørende, en ny billig bil vil ALTID være billigere når du gør det op over nogle år.
måske en basis Clio stationcar til en 120.000kr, VED godt dit budget er 40.000kr, men du skal bare huske hele regnstykket, disse biler koster heller ikke meget i vægtafgift, forsikring.
ellers vil jeg sige til 40.000..
Hold dig fra VW´s TSI / TFSI motorer, og de her 1.2´ere i VW biler (Skoda Fabia / Seat / VW)
de kørte med Kædetræk i den periode du kigger på, og det er kendt at de kan hoppe en tand = havereret motor..
Kig efter en der er nysynet, og lige har fået skiftet Tandrem, det hjælper dig rigtigt meget.
http://www.bilbasen.dk[...]
http://www.bilbasen.dk[...] -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #31: Enig i at alle biler bør have rustbeskyttelse fra ny i Danmark.
Men jeg kender ikke andet end VW der ruster op, så der er klar til skrot, på 10-12 år. Jeg har bare mange eksempler, en kollega havde også en Passat der kun blev 12 år, så var den rådnet totalt op. Det er der altså ikke andre mærker der gør. De første 107´ere, Aygo´er og C1´ere kom på markedet i 2006, og dem ser man altså ikke hvor de er rustne, til trods for at det er ekstremt billige biler.
Vi skal vel tilbage til Fiat og Alfa i 80´erne for at finde noget der ruster så voldsomt, som VWs biler gør i dag. Det er bare helt grotesk, men der er mange der slet ikke har fået øjnene op for hvor ringe VW er blevet. -- Whatever Jeg synes nu ikke min Passat fra 07 har mere rust end de fleste andre bilmærker? Jeg har lige fået lavet en lille smule i dørene, men det er også det.
Til gengæld, driller min elektroniske håndbremse konstant. Sidst jeg fik det fikset kostede det 2 nye calibre i bag = 15k.
Og så røg min gearkasse efter 130.000... 25k inkl. løn.
Jeg er ret sikker på at min næste bil ikke bliver fra VW gruppen. Den er røvlækker at køre i, og også at se på. Men fuck hvor er den dyr at holde kørende -- en ny bil koster pr mrd og den koster altid i service, hvis man vil holde garanti.. de taber mest i værdi iht. brugt bil. vi har brugt biler tli ialt 160.000 og har i de 2 år+ ikke brugt 1kr på dem i rep. Kommer vi til det, ja måske, men hvis de var nye havde det kostet 4500-5000kr mere pr mrd. (ny pris på dem er til sammen 500.000kr). vi har alså sparet 120.000kr de første 2år. selv hvis vi gik ned i mærke men vil havde den størrelse så er det, med samme udstyr ikke muligt at få det billigere. vi køre 50.000km+ pr år. -- Sidst redigeret 25-07-2017 10:02 #35: Har den fået rustbeskyttelse? For det gør selvfølgelig en kæmpe forskel. Dog synes jeg også det er tidligt at skulle have lavet rust i dørene på en 10 år gammel bil, i en prisklasse hvor Passaten ligger.
Og ja, mekaniske problemer er der også i bunkevis. Knastkæder, gearkasser, generelle motorproblemer på 2.0 TDi. Listen er lang. Jeg tror efterhånden en VW er gladere for at komme på værskted, end de franske biler. Men værst af alt, så har VW gruppen ydet utroligt dårlig kundeservice, når der har været problemer. Har man fået lavet bare 1 service på et andet værksted, så nægter de at dække noget pr kulance, selv når en motor totalhavarerer pga defekt knastkæde 2 uger efter garantien udløb.
Jeg kender til gengæld til en gammel Mercedes E-klasse, frikørt taxa, der lige har været til service, hvor de bemærkede at knastkæden raslede, fordi den var slidt. Den havde kørt 359.000 km, og det dækkede Mercedes da lige pr kulance, fordi de ikke mente det var rimeligt at en Mercedes skulle have sådan et problem, efter så få km ;-) Se det er en producent der tager ansvar for sit produkt, også længe efter man kunne forvente det. -- Whatever #33 "du skal have en ting i baghovedet en 40.000krs bil er DYR at holde kørende, en ny billig bil vil ALTID være billigere når du gør det op over nogle år."
Vrøvl!
En ny bil, vil altid være dyrere, grundet værditab.
Så kan det godt være den 40k bil, er dyrere at holde kørende(som ikke behøver at være tilfældet)., men du vil stadigvæk komme billigere fra det end med en ny bil. -- Sidst redigeret 25-07-2017 14:56
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 438 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|