Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Langsom levering efter black friday?Af Guru Disturbed-Freak | 01-12-2015 18:16 | 3798 visninger | 77 svar, hop til seneste
Er jeg den eneste, der oplever at butikkerne er langsomme til at sende afsted? Komplett er i hvert fald ufatteligt sløve, mine varer bestilt i fredags er end ikke sendt afsted endnu på trods af de alle er på lager. Men det kan jo være det er et kollektivt fænomen. --
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar
Bare en lille fun-fact, de solgte lige så meget i fredags som de normalt gør på en måned, så selv med fuld bemanding på døgn-drift driller det lidt ;) -- i5 3570k, Zotac gtx 680 2gb, silver power sp-ss750m, 8 gb ballistix, gigabyte z77mx-d4h, 1 tb hdd, Tålmodighed er en dyd.
-- Det jeg købte fra Komplett blev afsendt lørdag. Det er stadig ikke kommet frem. Ifølge TrakN'Trace er pakket end ikke ankommet hos Postnord endnu... Men selvfølgelig, de har voldsomt travlt. -- AMD Phenom X4 II 3,4GHz - GTX 570 - 120GB SSD - 1000GB HDD - GA-990FXA-UD3 - Corsair Vengeance 16GB RAM #1 Står der 1-3 dages levering gælder det, ellers bør de tilbyde kompensation. Det er en del af at have god servce, at når fragttiderne fucker up så kompenseres kunden. Sidste black friday var Amazon forsinkede med levering, der fik jeg og en ven 15% rabat. Jeg har også oplevet Newegg var langsomme med en levering i juledagene. Der fik jeg 20% rabat og en kupon til gratis fragt ved næste køb. Men kundeservice er noget helt andet i udlandet end i Danmark desværre. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 01-12-2015 18:22 #5 Han mener at Danske Virksomheder skulle yde lige så god service som HAN oplevede hos de gældene forhandlere, men her i DK er de desværre bare totalt ligeglad og giver intet andet øv bøv vi har travlt du må vente. Og de har jo altså også backfriday som vi har og deres tilbud er enu bedre!
Men synes det er lidt frægt at trække vores penge hos komplett og sige pakken er sendt men postnord har intet modtaget og heller ej nogen pakke inu ved min dør ! Travlt eller ej skulle det ikke være lovligt at trække penge før den faktisk er i hænderne hos posten. -- Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe --
Sidst redigeret 01-12-2015 18:54 men her i DK er de desværre bare totalt ligeglad og giver intet andet øv bøv vi har travlt du må vente
Dvs. at alle andre må vente til i har fået jeres varer? Fin køkultur, mig, mig og så mig -- I reject your reality and substitue my own Black Friday med en hel måneds bestillinger på en enkelt dag, og så lige en storm der lagde Danmark øde en ekstra dag er jo ikke noget der har hjulpet på leveringerne fra firmaerne.
Jeg har også bestilt noget hos Komplet som stod på lager, så pludeslig var det udgået, og så med levering efter 10. december. Alligevel står min bestilling nu som "Pakket" et par dage efter Black Friday.
Om den kommer i denne uge eller næste uge betyder ikke det store for mig.
Nej de overholder ikke de 1-3 dages levering der står på siden, men den havde jeg ikke regnet med de kunne overholde efter Black Friday alligevel.
Det hele handler om at have realistiske forventninger.
-- FFHAU!
This is 2015, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #8 Står der 1-3 dages levering på siden kan det aldrig være kundens problem, at virksomheden ikke kan levere til tiden. Så må de kompensere. Præcis som Amazon eller Newegg gjorde, og som utallige andre virksomheder gør. Service i Danmark er generelt årtier bagud i forhold til den 'servicemindedness' der er i fx USA inden for de samme sektorer.
De kunne i det mindste have sendt mig en e-mail og skrevet "Ved du hvad vi har fået ekstremt mange ordre, så din vare bliver lidt forsinket, det er vi rigtig kede af, vi giver sgu fragten på den næste vare du køber hos os". Det havde også mindet bare lidt om service. I stedet for at varen bare udebliver.
-- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 01-12-2015 19:22 #7
undre det dig? det er DK vi lever i, vi er verdens midt punt, mig mig mig mig, både ude i butikken når vi handler, venter på varer fra nette, når vi køre bil osv osv osv osv osv osv
Ved ikke om man skal grine eller græde men sådan er langt de fleste af os bare DESVÆRRE :) -- ASRock Fatal1ty Z97 Professional // Intel 4790K // Nvidia 980ti // TridentX 16GB 2400MHZ// System 850 EVO 120GB // Spil ssd PLEXTOR, Micron 476GB Jeg ved at Post Danmark løb tør for pakkebure lørdag pga. de store mængde pakker, så der har uden tvivl været pres på. -- Jesus Christ, curlinggenerationen slår til igen
-- Puls er en bonus! Disturbed-Freak - Jeg har fået min pakke fra Komplett i dag :) som jeg bestilte i fredags , nu venter jeg så bar på pakke nr2 som stadig ligger i københavn :D -- Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, R7 260X G.Skill Ripjaws 8Gb 1866 Nu må I lige holde.
Hvis jeres vare er pakket, og står til at være sendt, så er jeg næsten 100% sikker på, at den står klar til at blive afhentet af postvæsenet. At posten så ikke kan have den enorme mængde vare med i samme omgang (da de formentlig også har andre kunder, kører med alm. bemanding osv.), er jo noget som Komplett kan gøre meget lidt ved. At give varsel til posten forud for afhentning er nok det tætteste på, de kan komme på at have indflydelse på processen mellem afsendelse og at I modtager pakken.
Med hensyn til kompensation, ja så er dagen i dag jo den 3. leverings dag, hvis man vel og mærkede bestilte inden kl 12:00. Men hvis man allerede nu føler for at råbe op om kompensation, så synes jeg man burde gå ud, og få fat i nogle større sko, for det er simpelthen for smålidt. -- Sidst redigeret 01-12-2015 19:27 Hvis leveringstiden var normalt her efter Black Friday, ville jeg være noget overrasket.
Mine ting fra cdon er ikke afsendt endnu og forventer faktisk slet ikke et track 'n trace nummer i denne uge. -- Jeg venter på et GTX 970 fra proshop.dk, har fuld forståelse for at de kan have travlt, dog lidt mindre når de havde få vare på tilbud, men når jeg så læser og ser alle andre sælger koder og selve kortene fra i fredags allerede bliver jeg lidt træt af dem, specielt når de har en på lager i KBH, til forsendelse i dag, som jeg sikkert ville få i morgen/overmorgen hvis jeg betalte fuld pris. Det er lidt tamt.
De helt store som Komplett, CDON osv. der havde mange ting tilsalg må være kamppressede dog, der ville jeg nok slå koldt vand i blodet og være happy over besparelsen, eller hører om man kan afhente selv. -- "Force Majeur
Er Komplett.dk forhindret i at levere, foretage pligtig omlevering eller bliver en sådan leveringspligt urimeligt tyngende,som følge af arbejdskonflikt eller enhver anden omstændighed, som parterne ikke kan råde over, såsom brand, krig,mobilisering eller uforudsete militære indkaldelser af tilsvarende omfang, rekvisition, beslaglæggelse, valutarestriktioner,oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig varemangel, indskrænkning i tilførsel af drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser af leverancer fra underleverandører eller producenter, fritages Komplett.dk for alt andet
ansvar end at kreditering af den manglende vares tilhørende købesum."
^ Black Friday vil betyde at postvæsnet har absurd travlt, at Komplett har absurd travlt. Derudover var der en storm, som vil betyde at posten i en endnu højere grad, har svært ved at levere, som vil forøge leveringstiderne i alle instanser.
Tag en tudekiks og vent på din vare. -- Jeg tror jeg vil kræve kompensation i Supermarkederne den 23. December. Max 2-3 i køen er jo deres politik. Måske jeg kan få en halv piske ub ? -- Min ordre hos komplett har også stået som afsendt i flere dage, hvor postnord skriver "Ingen sending er mottatt".
Til gengæld kæmper jeg lidt med at komplett vil stå ved deres tilbud. De skrev i fredags "Incl. both Rainbox Six Siege og Assassins Creed Syndicate" ved MSI GTX 970 men nu hvor jeg har fået min voucher så gælder det "Tom Clancy's Rainbow Six OR Assassin's Creed Syndicate".
De læser ikke hvad man skriver til dem, jeg har flere gange givet dem link til googles cached version. Nu er googles cache opdateret og nu skriver de bare "Grafikkort,PCI-Express 3.0,"Twin Frozr V",D-DVI-I + DL-DVI-D,HDMI,DP" så nu gætter jeg på de gerne kigger på linket og venter egentlig bare på at de skriver "det har der aldrig stået". -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #19 Du kan først se sendingen derinde når den lander i DK. :) -- #0 Hvis du så på deres Facebook side, skrev de også at selvom de arbejder på højtryk så skulle man ikke forvente at man ville få varene til den forventede dato, pga det store salg :p -- I5-4690K - GTX 970 GIGABYTE G1 GAMING - GA-Z97X-Gaming 3 - 16 GB HyperX BEAST 2400MHz - Corsair Graphite 760T - Corsair RM750 - ASUS VG248HE Købte tastatur ved Proshop. Det hentede jeg i går. -- #17 De er bestemt ikke påkrævet under nogen lov at yde den service, at man kompenserer kunden, når kunden må vente længere tid på sine varer, end der står på hjemmesiden. Men det er stadigvæk god service. Det har Amazon og Newegg (og utallige andre firmaer) forstået. Jeg glæder mig bare til en sådan servicekultur også kommer til danske (eller i dette tilfælde norske) virksomheder.
Lidt som når et hotel opgraderer én til et bedre værelse, eller sløjer noget af prisen såfremt rengøringen ikke var i orden. Det påkræves ikke af dem, men det er simpelthen bare god service.
#19 Det er sgu da noget værre noget. Du har intet screenshot? Jeg håber du får begge spil, for du er jo ifølge købeloven påkrævet at modtage de varer, der reklameres med, sålænge du handler i god tro. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 01-12-2015 20:28 #23
Jeg købte også et tastetur der kl 00,15/30 ret hurtig efter det starte ihverfald, jeg kunne hente det i lørdags, dog fik jeg det først gjorde Søndag
ting fra Elgiganten som jeg havde bestilt med 3 til 5 dages laverning pga jeg ikke vill betale for porto (da jeg ikke skulle bruge det inden 24 til julegaver) fik jeg hente det ene i går (bestilt kl 2.30 Fredag morgen) , den anden i dag (bestilt kl 10 fredag ) , har dog ikke hørt fra den sidste pakke (bestilt den 18.) -- ASRock Fatal1ty Z97 Professional // Intel 4790K // Nvidia 980ti // TridentX 16GB 2400MHZ// System 850 EVO 120GB // Spil ssd PLEXTOR, Micron 476GB Jeg bestilte BenQ skærm og tastataur fredag 01:30 ca,
Det ankom til posthuset i formiddags, og er afhentet nu - Så de har da fået nogle pakker afsted. -- i7 6700K - ASUS 970GTX - 500GB Samsung Evo - 8GB 2666MHz Fury - Z170A Jeg tror generelt i Danmark er vi mere tilbøjelige til at være tålmodige eller forstående over for at ting godt kan tage lidt længere tid hvorimod i udlandet er alle nutjobs som går ekstrem crazy over den mindste detalje.
I Danmark råber vi typisk ikke så højt som kunderne i udlandet fordi vi ikke er en flok snotforkælet møgaber der går og slår hinanden ned for at få en vare billigere. Fordi vi ikke er en flok idioter der råber og skriger af personen i den anden ende af kundeservicen fordi vi besidder noget mere empati end de gør i udlandet.
vær tålmodig og glad for at du overhovedet havde råd til at købe noget til Black Friday, vær forstående over for at der er mange mennesker der har bestilt noget og både personale ved Komplett og i posten har nok måtte arbejde over for at få posten til at køre bare nogenlunde normalt så du kan sidde liggende på din computer stol med chips krymler ned ad din af din T-shirt som for længst skulle være vasket.
get over it, du har fået en god vare til en god pris. -- #24: Jeg har som sagt sendt link til googles cache 2 gange, hvis de har kigget på linket så har de også set det. Jeg har selvfølgelig screenshot (og gemt siden) derfra. Jeg har dog ingen screenshot fra i fredags da jeg ikke havde nogen grund til det, det var først da jeg fik voucheren det begyndte at lugte..
Håber ikke det ender med at jeg skal til at åbne en sag ved forbrugerombudsmanden, det er spild af alles tid. Der er trods alt også en eller to personer ved komplett der har skrevet og senere skiftet teksten på varesiden, så nogen i firmaet burde vide det. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #27 Klager du aldrig når tingene går dårligt? Så må de skrive 3-5 dages levering, hvis det kun er det de kan overholde. Men ja jeg er en kunde, der forventer tingene er i orden. Jeg forventer hotelværelset er rengjort, når man checker ind. Jeg forventer, at når jeg bestiller en bøf medium, ja så er den ikke well-done. Køber jeg en vare, og får at vide jeg har den inden den og den dato, ja så forventer jeg også den er det. Men det er da kun rimeligt, man skal da have hvad der reklameres med, når man nu betaler for det.
Når det så er sagt, ja så har jeg lige fået en e-mail med, at ordren er på vej. Så mens de ikke overholdt 1-3 dages levering, kommer det i det mindste sikkert inden for de næste to dage og leveres altså på 4-5 hverdage. Hvis ikke posten også fucker det op. Men det skal nok gå altsammen :) -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar #29
Du mangler virkelig forretningsforståelse... Jeg kan simpelthen ikke sige andet. Ja selvfølgelig kan de melde ud de er forsinket, men helt ærligt. Giv dem da en chance. Og hvis du DYBT seriøst synes det er for ringe, at du ikke får kompensation, så synes jeg du skal se det gennemsnitlige dækningsbidrag i disse virksomheder.. Og så lige lægge black friday priser oveni.... -- På vores arb havde vi en booking af ordrer på ca 800% i forhold til normalt, så hvis de fleste virksomheder har haft det deromkring, skal fragtmanden køre 48 timer i træk uden pause, så det må de heller ikke, vores 1st world problems er fantastiske :-) -- 0# Dette er taget fra kompletts side
"Leveringstid: Antal hverdage det, som udgangspunkt, tager for leverancen at komme frem, såfremt du har bestilt inden stop-tid. Bestiller du efter stop-tid pålægges 1 ekstra hverdag til leveringstiden. Den forventede leveringstid forudsætter, at alle valgte varer er på lager ved bestilling."
https://www.komplett.dk[...]
HVis du nu rent faktisk havde læst deres betingelser for levering, og vidste hvad ordet forventede betød, så ville du ikke spilde din tid på at sidde her ogg spamme hol.dk med curling indlæg.
Enorm omsætning + en storm der forhindrer pakker om at komme frem, og endda en weekend, og alligevel klager du over at pakken ikke er kommet på den anden hverdag efter bestilling, og mener de skal kompensere dig.
http://www.forbrug.dk[...]
Hvis du ikke har aftalt andet, skal virksomheden levere din vare eller ydelse senest 30 dage efter bestillingen. Det gælder både, når du handler på nettet, uden for den erhvervsdrivendes forretningssted og i fysiske butikker. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
1-3 dage er vel sagtens hverdage ?
Så når du modtager din pakke i morgen vil du kontakte komplett og bede om yderligere 15% rabat, fordi posten har været en dag forsinket grundet ekstrem travlhed og ikke mindst storm. -- http://hamdentykke.dk[...] Jeg har oplevet det samme. Jeg har også en ordre hængende fra Komplett. Det er så forståeligt at de kan have travlt efter en dag med så stor aktivitet. Min ordre står som pakket og afsendt, men track & trace nummeret siger at pakken ikke er registreret endnu. Det tyder på at pakken måske nok er pakket, men at den endnu ikke er kommet ud af klappen hos Komplett.
Hvad der til gengæld IKKE er i orden, er at de har hævet pengene på min konto i dag. Altså uden at varerne reelt er sendt endnu. Det kan jeg sådan set godt blive lidt harm over. Jeg havde håbet at se mine varer i morgen, men intet tyder på at det bliver tilfældet. -- Whatever #32 - Procentdelen af folk der har læst komplett's handelsbetingelser inden de køber, er ligeså stor som procentelen af HOL brugere der har læst retningslinjerne før de poster.
Det er skræmmende perspektivering :D -- Nu uden signatur :O #35
den næst største løgn i menneskets historie er at man har læst retningslinjer og vilkår. -- #35 Jeg bliver overrasket dagligt hvor lidt selvhjulpne folk egentlig er. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#32 Læs #24, så vil du se det ikke handler om firnurlige regler og vilkår, det handler derimod om god service, når leveringstiden trækker ud. Fx at fortælle kunden såfremt noget ændres, eller kompensere på anden vis. Amazon har den tilgang til service, Newegg har den og mange andre også. Men jeg gider ikke gentage mig selv bare fordi du lige er i sviner-humør :). Check #24. Du kan også læse #4, #9 og #29, der er også lidt uddybende information. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 01-12-2015 21:57 #0
Slap nu af, det er en af årets travleste shopping dage, der har været storm, de har jo ingen jordisk chance at efterkomme den forventede leveringstid.
Din sammenligning med Amerikanske standarder hører heller ikke hjemme, folk fra USA er sku snotforkælede hvad der angår service niveau, og hvis det blev indført i Danmark ville vi blot skulle betale mere for vores varer når diverse små shops skulle forsøge at kompensere for de tab de reelt ville få.
-- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet Ja det oplever jeg desværre også, købte et tv i en landsdækkende kæde BF før åbningstid, hvor der var angivet på hjemmesiden, at varen var på lager i min lokale afdeling, hvis man ønskede at afhente selv. Det valgte jeg så, men da jeg ringede til afdelingen efter åbning fredag, fik jeg en helt anden besked. De havde nemlig kun en udstillingsmodel i vinduet, og fik normalt kun varer om torsdagen, så lange udsigter. Til gengæld var de meget villige til at annullere handlen.
Dårlig hjemmeside politik, som er direkte usand og rigtig dårlig kundebehandling (tlf+mail), faktisk fik jeg indtryk af, at de helst havde været foruden dette salg. Nu er det så spændende, at se hvor lang tid der kommer til at gå, inden jeg hører og ser noget.
Godt at der er noget der hedder "Trust Pilot", så kan de jo selv læse om om BF-kundeoplevelse og forhåbentlig forberede sig bedre til næste år. -- Jeg har også oplevet god forsinkelse på min pakke; både fra Amazon (ankommer først d. 12) og fra Komplett. Bestilte lige over midnat, pakken blev sendt af sted søndag og har lige fået per t&t at vide den er ankommet til taulov, så den plejer altid at komme dagen efter. T&T anslår også at den kommer i morgen "efter 16:00" (hvad det end betyder, når de nu påstår at pakker bliver delt ud før 16:00).
Så jo, godt med forsinkelse på, men det er der ikke så meget at sige til med en storm og et Black Friday der vistnok væltede alt ned..Komplett har solgt hvad de sælger på en måned i fredags og Post Danmark har vistnok slået ny rekord med hvor mange pakker de sender på en dag. -- #38
De store internationale virksomheder er nød til at slikke røven på de møgforkælede såkaldte 'voksne' kunder som de har da der ellers vil være mange negative reviews på diverse anmeldelses sider såsom Trustpilot. De har ikke noget andet valg da der er rigtig mange med den form for egocentreret empatiløse 'mig før alle andre' mentalitet som husere især i USA.
Komplett gør intet forkert, så at kalde det dårlig kundeservice er helt forkert, det kan kun være dårlig kundeservice når man ikke overholde det som er aftalt. Komplett forpligter sig til 30 dages levering jf. #32, men yder god kundeservice ved at stræbe efter 1-3 hverdage.
Personligt har jeg lige ventet 2½ uge på noget der burde have taget 3-5 arbejdsdage, og så var det endda den forkerte vare grundet forkert varebeskrivelse på deres hjemmeside, men hey, hvis det er min største bekymring, så har jeg det så fucking fantastisk at det på ingen måde skal betyde jeg føler mig dårligt behandlet.
drop den der kræver mentalitet og forkælelses pis, ellers så ender vi som 'MERICA lige om snart. -- Hold da kæft en latterlig tråd #0 Få dig et liv . bestilte 2 højtallere hvor jeg har sparet 3100 i fredags får dem først fredag Piver jeg NEJ. For jeg har sparet 3000kr. Folk er sku da mærkelige -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15 Cdon er generelt bare totalt sløve, men tingene afsendes jo heller ikke fra dem- de shopper bare videre for dig. Jeg bestilte 2 ting d 22/11 og mangler stadig at modtage den ene.. Zzzz
-- MSI Mpower Z97 | i5 4690k | Asus 280x | Kingston Beast 16GB 2400Mhz | Corsair HX750 | Crucial MX100 512GB | FD Define R5 | FD Kelvin S36 | WD 1.5TB #38 Du forventer vel ikke at komplett sidder og tacker hvert eneste af de +10000 salg de lavede i fredags og manuelt skriver ud til alle kunder, omkring varer der ikke engang er forsinkede endnu, og hvor er endda har været en orkan.
Jøsses grow up.
jeg kunne forstå det hvis din pakke var en uge eller mere forsinket.
Det handler ikke om service, men det handler om at du er forkælet, og mener at du skal kompenseres for noget komplett aldrig har lovet.
Hvor forsinket tror du helt ærligt din pakke ville blive hvis komplett skulle afsætte ekstra mandskab til at sidde og skrive alle disse mails direkte til folk.
Komplett gik netop og meldte ud på den offentlige nyhedskanal de hhar til deres kunder ( facebook) at salget havde været fuldstændig sindsygt, og der derfor ville forekomme ventetider. Du kan da ikke forvente at et firma har overskuds kapacitet til at behandle 30 gange så stor ordre tilgang som normalt. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 01-12-2015 23:07 #45 Jeg kan se du bare fortsætter dine tilsvininger. Tillykke med det. Min holdning fremgår af #0, #4, #9, #24, #29 og #38, men jeg nægter at ty til det niveau du fremstiller. Hav en god aften. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar #46 Hvad var pointen med dit opslag i det hele taget. Først vil du have kompensation, og brokker dig over ting ikke er afsendt endnu, og det er dårlig service at komplett ikke har afsendt endne, og ikke har skrevet personligt til dig. Når folk så caller dig på det, så er det hele lige pludseligt ok. -- Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 02-12-2015 00:02 #0 hvis du ikke er tilfreds, så afbestil og køb et andet sted. Det står dig frit for. -- Jeg bestilte fra coolshop.
Betalte pakken fredag eftermiddag og lørdag middag stod den som klar til afhentning.
Pakkeboksen var dog tom da jeg ankom, så jeg kontakte post dk og mandag eftermiddag lå pakken i pakkeboksen. -- I don't care. Bestilte en printer hos Power fredag kl 01:30, fik så at vide igår at de detværre alligevel ikke har den på lager , men at jeg kunne få en næsten tilsvarende printer bare i hvid i stedet for sort eller frit kan vælge en anden printer til samme pris idag alternativt få pengene retur /et gavekort på beløbet
Lidt surt at de ikke har styr på deres lager logistik. -- I7 2600k, Asrock z68 Extreme3 Gen3, 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz, Corsair HX 750W, 2x XFX-7970B.edt. Intel+EVO850 250GB, SilverStone RV03.
#50
Glemte lige
ellers god service via tlf.
Endte op med at få en EPSON XP-760 ALL-IN-ONE PRINTER incl levering for 244kr :-) -- I7 2600k, Asrock z68 Extreme3 Gen3, 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz, Corsair HX 750W, 2x XFX-7970B.edt. Intel+EVO850 250GB, SilverStone RV03.
Mine varer fra CDON.Com er faktisk blevet sendt i går, og burde være her i dag. Hvilket jeg er overrasket over, da de ikke har den hurtigeste Service jeg har oplevet før i tiden. Men Dustin, som skriver at hvis man bestiller inden 13:30, så sender de samme dag. Har ikke sendt endnu, selvom alt var på Lager. Det er da lidt overmodigt at skrive at de ville sende samme dag.
På den anden side, så burde butikker ikke trække pengene før varen er afsendt. Men sådan kan det jo gå, når butikkerne er grådige. -- Genstarte er like 98% Succesrate medmindre du kan lugte brand #0, prøv og følg bare lidt med på de sociale medier. Komplett var ude i lørdags/søndags med en melding om at pga. de store mængder af order, ville leveringstiden blive forlænget i den følgende uge....
-- Nej til CENSUR af brugere på hol. Nu arbejder jeg i aftensorteringen hos GLS, og der har aldrig været så mange pakker i depotet som i mandags. Vi snakker en forøgelse med 65 % pakker i forhold til en normal mandag. Så #0 der er skam en logisk grund. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #54 Men der blev jo lovet en leveringstid på 1-3 hverdage. Så du må jo bare arbejde længere og mere effektivt, uanset pakkemængde. Det kan jo ikke være anderledes!! Du skal faktisk også sende en mail til alle kunderne fra firmaer der benyttede sig af pakkefragt i dagene omkring Black Friday, uanset om de har benyttet GLS, PostDK, Bring eller én af de 80 andre firmaer der yder en sammenlignelig service.
Alt dette skal du jo gøre, fordi det er for dårligt at folk ikke får sine pakker!! FOR HELVEDE!!
Lovet står i kursiv fordi hele indlægget er et forsøg på at komme med en sarkastisk tilgang til #0 og de ligesindedes mangel på evne til selv at søge information. Leveringstiden er vejledende, ergo kan #0 proppe den lige direkte op i hans lille anus.
Så skyd mig dog... -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. #47 Jeg ville høre om andre havde oplevet, at deres varer også var forsinkede, uden at de blev kontaktet eller andet. At du har et underligt syn på service kan jeg ikke gøre ved. Men tråden er lidt irrelevant nu, varerne er jo på vej som jeg skrev tidligere, og jeg har fået genopfrisket, at danskernes syn på service er langt anderledes end synet i andre lande. Så admins må egentlig gerne lukke/slette tråden, da det eneste der kommer ud af det herfra er en række personangreb, som man får dårlig smag i munden af. Som #55/Jintao der mener jeg skal "proppe leveringstiden direkte op i mit lille anus", eller dig, butikschef i Webhallen KBH ifølge din profil, der siger jeg skal "grow up", og at jeg forresten også spammer HOL med mine curlingindlæg. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 02-12-2015 15:33 #56 Meeen, du blev jo serviceret via facebook. Alt du skulle gøre var, at klikke ind på facebook.com/komplettdk. Jeg er da ked af, at du føler dig angrebet af mig. Det skal tages med et gran salt.
Normalt går jeg kun bevidst efter reaperkill.
Du får en undskyldning herfra. *kram*
Som et efterspil til Black Friday, kan jeg da fortælle dig at jeg på bl.a. Wupti har oplevet forsinket faktura/forsendelse. Det generede mig dog ikke. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. Har heller ej fået mine ram inu men kommer nok i morgen eller om 10 dage nu vi intet har at gøre, åbentbart. -- Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
Er jeg den eneste, der oplever at butikkerne er langsomme til at sende afsted? Komplett er i hvert fald ufatteligt sløve, mine varer bestilt i fredags er end ikke sendt afsted endnu på trods af de alle er på lager. Men det kan jo være det er et kollektivt fænomen.
Retorikken er at Komplett skal kompensere kunder for hændelser de ikke kan kontrollere, i hvilken paragraf står det i købeloven at butikker skal holde deres kunder i hånden under deres købs oplevelse?
Derefter generaliserer og skriver du at danskerne har et forskruet syn på service.
Hold det til hvad du mener, så udsender du selv et mere argumenterebart indhold, i stedet for at krybbe til foster-stilling og føle dig angrebet ude af stand til at komme med noget substans der kan påvise din oprindelige retorik.
Hvis du ikke kan udvise forståelse for Komplett i denne situation, men kun fokusere på dit eget behov, hvorfor skulle Komplett så udvise forståelse for din situation?
-- #59 Læs #38, den er som skrevet til dig. Bagefter læs du #56 og så vil du se, at jeg havde ret i, at herfra vil debatten bare udvikle sig til personangreb og ubrugelig debat. Derfor jeg har bedt admins om at fjerne tråden, da intet positivt kommer fra den, men det har de så valgt ikke at gøre. Fint nok, så må tråden udvikle sig til at blive endnu grimmere, tak for dit bidrag.
Komplett kunne jo netop kontrollere hændelsen. Hele årsagen til utilfredsheden bundede jo i, at Komplett fortalte mig, at varen kunne være i min besiddelse på 1-3 dage. Og det var den ikke. Og så siger du, at hændelsen er uden for deres kontrol? De kunne da bare have skrevet 3-7 dage, eller 5-7 dage, så havde man haft andre forventninger. Eller skrevet til mig. Eller kompenseret mig. Eller noget femte. Så det er i højeste grad inden for deres kontrol. Så du tager i bund og grund tilmed fejl oven i, at du skriver et langt indlæg fyldt med nedværdigende mundlort. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 02-12-2015 19:28 #60 Så... Fordi de ikke ændrer deres "forventede leveringstid" på varen, og/eller kontakter ALLE kunder, som muligvis skal vente et par dage, så er de nogle narrøve? Ja ok.
Hvad med at du fremover holder dig fra online køb? Det lader til du ikke er moden nok til det. -- #61 Hvis du havde læst tråden ville du se, at mange andre firmaer har den tilgang til service, at forsinkes leveringstiden, ja så både kontaktes kunderne, OG de kompenseres. Men du har tilsyneladende intet læst, men vælger alligevel at spyde alt det ild du overhovedet kan. Tak for dit bidrag til debatten. Jeg venter fortsat på at admins lukker dette cirkus. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar #62 Jeg har læst halvdelen af tråden, og jeg har læst at DU ved AMERIKANSKE virksomheder har fået kompenseret. Dette er IKKE "mange andre firmaer" som du så fint kalder det. -- #63 Jeg har oplevet både at blive kontaktet OG blive kompenseret SAMTLIGE gange varer har været forsinkede - altså indtil nu. Det købte fra Amazon var fra den tyske afdeling én gang, og den engelske en anden gang hvis det ændrer noget for dig. Noget af det købte var blandt andet en støvsuger til black friday. Det købte fra Newegg, der blev forsinket, var da jeg boede i USA. Beklager jeg ikke konstant oplever, at det jeg køber er forsinket, men jeg er nu ret glad for, at det er et sjældent fænomen. Jeg er godt klar over der er en anden servicekultur i Danmark (eller i dette tilfælde Norge), det kan man så synes om hvad man vil.
Jeg mener fortsat det er god service, at når man skriver til en kunde, at noget leveres inden for 1-3 dage, at så opdaterer man i det mindste kunden (og gerne giver kompensation, som gratis fragt ved næste køb), hvis det er at leveringsdatoen ikke kan overholdes. Det er jeg så åbenbart en kæmpe douche for at mene. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 02-12-2015 19:41 #64 Selvfølgelig er du ikke en kæmpe douche fordi du mener det du gør. Men Komplett har lavet et kæmpe salg, og de har haft, jeg ved ikke hvor mange tusinde kunder. Måske har de skrevet noget på deres Facebook, som en anden også påpegede, da de ikke har haft muligheden for, at gå ind manuelt og skrive til hver eneste kunde, hvilket btw. ville tage umådeligt mange dage.
- Sociale medier er i denne instans super fornuftigt at bruge, og lige lave en update "Vi kan ikke lige følge med, men vi arbejder på højtryk for at få leveret varerne hurtigst muligt." Hvilket, jvft. den tidligere bemærkning, og kommentar fra en anden herinde, jeg er helt sikker på de har gjort.
At du så mener du skal have i hoved og røv er jo en anden side af sagen. -- #65 Ja for at blive kontaktet ved forsinket leveringsdato, eller få fri fragt ved næste køb eller noget, er jo at forlange "i hoved og røv" ;). Men hør nu her, denne tråd har udviklet sig til noget fuldstændigt meningsløst nu, pakkerne er jo med posten. Det skrev jeg også i #29. Så vi kan debattere om jeg er et curlingbarn til regnbuens ende og tilbage igen, men det er fuldstændig nytteløst at sidde og råbe frem og tilbage bare fordi man har forskellige holdninger til hvad der er indbegrebet af god service.
Tilføjelse: Jeg kan dog se, at posten skriver dette "1 av 1 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon", så det bliver spændende at hvor længere end 1-3 dage leveringen reelt bliver. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 02-12-2015 19:57
Må sige min mund står vidt åben, at man kan være åbenlys egocenteret og ude af trit med den virklighed der foregår om ørene på en.
Det står allerede i denne her tråd.
Du som kunde har accepteret nogen vilkår, ja det rigtigt du/dig/de som foretog bestillingen accepteret noget vilkår som dannet grundlag for handelen mellem dig og butikken.
Handelsvilkår
Leveringstiden af produkter er 1-4 hverdage efter varen afsendes. Har vi ikke varen på lager, leveres varen 1-4 hverdage efter at den er ankommet til Komplett.dks lager
Force Majeur
Er Komplett.dk forhindret i at levere, foretage pligtig omlevering eller bliver en sådan leveringspligt urimeligt tyngende, som følge af arbejdskonflikt eller enhver anden omstændighed, som parterne ikke kan råde over, såsom brand, krig, mobilisering eller uforudsete militære indkaldelser af tilsvarende omfang, rekvisition, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig varemangel, indskrænkning i tilførsel af drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser af leverancer fra underleverandører eller producenter, fritages Komplett.dk for alt andet ansvar end at kreditering af den manglende vares tilhørende købesum.
27/11-2015 Bestilling af vare (Hændelse Komplett har så stor en handels dag at deres lager og hjemmeside er på overarbejde hvilket de informerer om)
28/11-2015 Weekend
29/11-2015 Weekend (Hændelse storm/orkan Gorm rammer Danmark og lukker ned for logistikken i flere timer på forskellige knudepunkter i Danmark)
30/11-2015 Første arbejdsdag
01/12-2015 Anden arbejdsdag (Du opretter tråd)
02/12-2015 Tredje arbejdsdag
De har stadig til i morgen at få pakken frem til dig ifølge de vilkår du selv har accepteret.
Derudover har du selv accepteret i handelshindringerne at Komplett ikke kompensere udover kreditere købet.
Ja, du/dig/de har accepteret de vilkår.
-- #67 Hvis du havde læst tråden, specifikt #17, ville du se du ikke er den første, der er kommet med det argument. Du kan læse mit modargument i #24. Mht. hvornår pakken burde blive leveret var det jo i dag hvis man går ud fra de 1-3 dage. Første dag er som du siger mandag, anden dag tirsdag og tredje dag i dag onsdag. Så de er allerede forsinkede ud fra den oprindelige leveringstid (1-3 dage). Jeg finder det underligt de i betingelserne åbenbart skriver 1-4 dage, når der ved varen står 1-3. Det virker noget forvirrende, så ved man jo ikke ligefrem hvilken man skal tage udgangspunkt efter. Nu er pakken jo så afsendt, men endnu ikke registreret ved posten. Så det er spændende at se hvor længe det reelt tager. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 02-12-2015 20:02 #67 Haha... Sådan.
#66 Ja, du kan først se den når den kommer til DK, og når du kan se den derinde leveres den højst sandsynligt samme dag. -- Det her er #24
#17 De er bestemt ikke påkrævet under nogen lov at yde den service, at man kompenserer kunden, når kunden må vente længere tid på sine varer, end der står på hjemmesiden. Men det er stadigvæk god service. Det har Amazon og Newegg (og utallige andre firmaer) forstået. Jeg glæder mig bare til en sådan servicekultur også kommer til danske (eller i dette tilfælde norske) virksomheder.Lidt som når et hotel opgraderer én til et bedre værelse, eller sløjer noget af prisen såfremt rengøringen ikke var i orden. Det påkræves ikke af dem, men det er simpelthen bare god service.
#19 Det er sgu da noget værre noget. Du har intet screenshot? Jeg håber du får begge spil, for du er jo ifølge købeloven påkrævet at modtage de varer, der reklameres med, sålænge du handler i god tro.
Du kører i samme rille omkring service. Kan ikke se hvordan det er et argument til hvorfor du åbner en tråd på anden dagen. Hvor herre bevares.
Kan også ødelægge din boble omkring den service som du har en forestilling om der foregår i USA.
Den foregår ikke på de præmisser at når kunden syntes de har fortjent at få kompensation at de får det.
De kunder som får kompensensation for noget noget er fordi der ligger en forud indgået aftale omkring handel mellem kunde og butik hvor det bliver eksplicit skrevet hvilke forhold der er gældende. Hvor butikken har lavet et klar brud på dette, Seneste er VW-sagen.
Samt hvis det noget du mener der foregår som du postulerer der gør, så må du jo kunne fremvise dette uden problemer.
Fordi Amazon og Newegg kompenserer ikke for overskrevne leveringstider i daglig tale.
-- Hmm.. skibsfarten var jo indstillet et godt stykke tid pga. stormen?..
De varer der blev sendt fra Norge har selvf. hurtigt fået status af afsendt, men de er så muligvis ikke nået længere ind ned til "havnen", hvor de har hobet sig op sammen med alle andre varer, der har skullet med skibene.
Først når varerne så er kommet til Danmark bliver de scannet hos post danmark, så folk kan se, at varen er kommet så langt. Når en så stor mængde pakker ankommer på samme tid, vil post danmark hurtigt løbe tør for bure, og så er det "håndarbejde" der må til (har selv prøvet det), og dèt tager langt mere tid..
Væltede træer der spærrer veje/togbaner, er jo ikke den hurtigste transportrute der findes..
Post danmark er jo så ikke skyld i, at der er black friday, men har selvf. taget masser af ekstrapersonale ind til begivenheden. Der er så ikke mega mange personer at hente ind, eller til at køre ekstra ud med pakkerne, da det jo også kræver biler. Derfor kører de også ud med pakker om aftenen visse steder.
Tålmodighed er en dyd, og hvis ikke man har forståelse for, at en storm - der er force majure - lægger ekstra tid til en forsendelse fra A til B, ja så er det kun nævnte personer, der har problemer, og ikke nogen i distributionskæden :)
Kompensation - ja det skulle da være til de forretninger, der skal stå mål for tråde som denne!..
Fortsat god aften :) -- Sidst redigeret 02-12-2015 20:27 #70 Du skriver det største vrøvl her: " Kan også ødelægge din boble omkring den service som du har en forestilling om der foregår i USA. Den foregår ikke på de præmisser at når kunden syntes de har fortjent at få kompensation at de får det. De kunder som får kompensensation for noget noget er fordi der ligger en forud indgået aftale omkring handel mellem kunde og butik hvor det bliver eksplicit skrevet hvilke forhold der er gældende. Hvor butikken har lavet et klar brud på dette, Seneste er VW-sagen.". Nej der er ingen forudgået aftale. Amazon skriver blot "If your parcel doesn't arrive by the estimated delivery date, please Contact Us.". Den kompensation (rabat) jeg fik hos dem var ren og skær god service, da jeg kontaktede dem og var utilfreds over den længere leveringstid.
Og sig mig har du nogensinde været i USA? Så sent som for en måned siden var jeg inde i en fastfoodbutik, (Mediterranean Grill ved Promenade Shops at Briargate, Colorado Springs) og bestilte en skål med alt muligt. Så går jeg over i en park, spiser halvdelen af maden og finder du af at kyllingen er en lille smule brændt og sort, så det smager ikke så godt (nej tak til akrylamid). Jeg går tilbage og siger kyllingen er noget brændt. Jeg forventede egentlig bare lidt andet kylling. Men det var hun meget meget ked af, hun lavede straks en helt ny portion plus jeg fik et lille kort hvor der stod, at næste måltid hos dem var gratis. Kundeservice jo tak. Jeg har oplevet lignende service mange andre steder i USA. Jeg bookede fx et hotel via hotels.com som skulle være gratis, dette er vel halvanden måned siden. Alligevel hæver de pengene fra mit kort. Jeg ringer dem op og fortæller dem det, og det overfører hun straks tilbage. Så fortæller jeg hende så, at grundet valutakurser får jeg jo nok ikke det samme igen, som hun tilbageoverfører mig, da kursen lige var steget en del. Men så overførte hun noget ekstra, for jeg skulle ikke lide under valutaforandringer. Dvs. det kostede dem ekstra for deres fuckup.
Det er en helt anden tilgang til service. Der er dybe forskelle. Og når min levering fra Komplett så er forsinket, ja så kunne de sgu da i det mindste have kontaktet mig. Eller sagt "Okay du får lige gratis fragt næste gang". Det koster dem alligevel tæt på ingenting. Jeg forstår ikke du bliver ved at køre i, at min tankegang skulle være så forkert. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar --
Sidst redigeret 03-12-2015 13:10 #72 Synes du kører i samme rille. -- #72 Det der kan du sgu da også opleve i Danmark, men under en situation som Black Friday hvor nogle af tingene er ude af deres hænder, kan du sgu da ikke forvente det. Og nej, det ville heller ikke ske under Black Friday i USA
-- Puls er en bonus! Ehm..
Jeg forventer da også en mail hvis mine varer bliver forsinkede.
Jeg får da altid en update på leveringstid hvis noget ændrer sig, når jeg f.eks køber ind til firmaet fra f.eks Dustin. Der bliver oplyst en leveringstid. Hvis den ændrer sig, får jeg en mail.
Det er da helt normalt at et firma bør orientere sine kunder hvis der er forsinkelser. Selvfølgelig kan der ske forsinkelser. Lastbilen kan punktere. Lagerpersonalet kan nedlægge arbejdet. Der kan være masser af sygdom. Tusind ting. Men så er det da kun rimeligt at man bliver orienteret herom.
Folk fraskriver simpelthen et kæmpestort firma ethvert ansvar "fordi der var Black Friday" ?
Det er ikke "Jørgen i hans garage-butik" - det er en international virksomhed. Selvfølgelig bør de orientere deres kunder. Hver og en som er påvirket.
Selvfølgelig kan der ske forsinkelser - men det er ikke komplet umuligt for et firma at sende en mail til deres kunder hvor der står at vi "på grund af ekstraordinære omstændigheder forventer en længere leveringstid end normalt". De behøver jo ikke skrive en fristil til hver enkelt kunde.
Det virker ikke som om det er forsinkelsen der er problemet. Det er det manglende informationsniveau. Det synes jeg da at det er helt rimeligt at være utilfreds med.
Jeg er ret sikker på at Komplett heller ikke ville acceptere at man ikke betalte sine varer til tiden "fordi der var storm" eller "fordi man havde travlt". Men de fleste firmaer (og offentlige institutioner) kan fint acceptere hvis man ringer til dem *inden* deadlinen er overskrevet, og forklarer at der lige har været en mindre krise, og at pengene er på vej indenfor de nærmeste dage.
Om forsinkelsen skyldes travlhed hos afsender, eller fejl hos fragtføreren er sådan set ligemeget. Det er afsenderens opgave at orientere sine kunder, hvis der opstår forsinkelser. Uanset hvis "fejl" det så er. -- "ORK SATME!" --
Sidst redigeret 03-12-2015 14:28
#72
Jeg dropper det her lille forsøg med at udvide din horisont udover egen vinding.
Lev dit liv som Forbruger med STORT F, så vil jeg leve mit liv hvor jeg har forståelse hvorfor ting kan ske.
At man har lyst til at være egocenteret er bare ude af min forstand. -- Disturbed, prøv nu lige at hør her!
Leveringstiden fra online shoppen er VEJLEDENDE, ligesom en vejrudsigt er vejledende. Det vil sig at hvis alt går efter planen, så kommer pakken indenfor 1-3 hverdage, Black Friday, weekend OG storm er ikke efter planen.
Du har ikke ret i det her og får det ikke lige meget hvor meget du forsøger, Komplett har ikke ydet dårlig service, de har ikke forbrudt sig på nogen regler og de har ikke behandlet dig dårligt. At de kunne have gjort mere er rigtigt, det har de haft mulighed for, men hvis de skulle kontakte alle de kunder der har bestilt noget og derfor vil være forsinket tildels på grund af Black Friday, men også på grund af Gorm the Storm, så ville pakkerne blive forsinket med yderligere 2-3 dage (et gæt).
Tænk dig nu om, vil du ikke godt ? og så lade vær med at overragere hysterisk på det her... -- #75 :)
Hvis folk kræver et personligt hurtigt svar fra et firma i aktuelle black friday situatiom, vil det jo kræve mandskab til dette, hvilket bare er det absolut største problem/mangel/udgift som udover alle div. rabatter kun sammenlagt vil kunne give underskud :)
Vi taler jo ikke om multinationale firmaer, der kan flytte rundt på 100vis af medarbejdere til steder, der kan afhjælpe aktuelle arbejdspropper som aktuelle black friday!!!..
Alle selskaberne er i forhold til den hårde konkurrencesituation streamlinede/optimerede til - "MAX PÅ MINIMUM!!" - Hvilket selvf. vil sige max. indtjening på minimum personale (andet) udgifter!... --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 438 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|