Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Billig pendlerbilAf Guru Hans | 15-11-2015 13:31 | 4863 visninger | 46 svar, hop til seneste
Hej Nørder :)
Da det efterhånden er gået op for mig, at mange af Jer it-nørder også er bil-nørder, derfor denne tråd :)
Da jeg har fået nyt job, hvor jeg har ca 115 km tur/retur (90 % af dem på motorvej), skal jeg have mig en ny bil, da min lille Suzuki Alto ikke er super behagelig at køre så langt i, selvom det er rimelig økonomisk med sine 20-21 km/l...
Jeg har kigget på følgende:
Ny Citroen C3 1.6 HDI Blue-et-eller-andet (33 km/l, 150.000, ikke meget plads i den, "fransk", kun to års garanti (kan dog forlænges med en DYR serviceaftale))
Ny Hyundai I20 1.1 CRDI Trend (28 km/l, 150.000, rimeligt med plads i den, langsom, 5 års garanti)
Brugt Kia Rio 1.1 CRDI (28 km/l, 100-125.000, rimeligt med plads i den, langsom, ikke ny, reelt kun års garanti)
Mine krav er fartpilot, meget økonomisk, driftssikker, gerne lidt plads...
Planen er at beholde bilen i et godt stykke tid, så leasing er udelukket. Kommer til at køre 30-35.000 km om året...
Har jeg overset noget? Hvad tænker I? --
Kort indspark angående diesel:
Jeg købte diesel-bil (Hyundai i30 CW) i 2011 fordi den kører længere på literen end benzin-udgaven, og diesel er billigere. Jeg kørte på tidspunktet omkring 140 km/dag.
I dag har jeg fået nyt arbejde 3 km væk fra min bopæl. Nu er det ret ærgerligt at have en dieselbil stående, som ikke har godt af korte ture (når ikke at blive ordentligt varm), og som koster ret meget i afgifter.
Mit råd er: Få det regnet seriøst godt igennem, om det overhovedet kan betale sig for dig med diesel. Diesel-biler koster ekstra i service (i hvert fald min), i grøn ejerafgift og i diesel-afgiften (kan ikke huske navnet).
Nyere benzin-biler kører langt over 20 km/literen, så man skal efterhånden op på rigtigt mange km i året før diesel kan betale sig. Er det 30.000 km eller derover efterhånden bare for at det går lige op?
Med den billige benzin/diesel i øjeblikket (og sikkert en god del år frem), så er det rigtigt, at den procentvise forskel i pris på diesel og benzin er høj. Men til gengæld er procentdelen af udgifterne ved at have bil, som går til brændstof, så også det lavere. Så besparelsen ved diesel bliver mindre ved lavere priser generelt.
Og regn så ind sandsynligheden for, at dit kørselsbehov pludselig bliver langt mindre. I øvrigt kommer dieselafgifter sikkert til at stige. Både pga misundelsestendenserne, og det øgede fokus på partikler i luften (også selvom man har filter osv). -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er super glad for min 2015 Skoda Rapid!
6 fremadgående gear, fartpilot, kan klare 17-20km/l på motorvej ved 110-120km/t på fartpiloten, komfortabel, rummelig, med klima anlæg, bak sensor og mange andre bekvemmeligheder.
Jeg synes det er et super godt køb til prisen. Vægtafgift er ca. 600kr om året. Forsikring er til at komme til for penge og bilens pris er uhørt god i forhold til hvad man får.
De økonomiske fordele fra en minibil samt komforten fra en sedan.
Det er win-win for mit vedkommende. Under motorhjelmen står der VW-Audi på det hele så man ved reservedelene er i orden.
Hvis ikke denne bil, så et enkelt råd uanset hvad du vælger.
Køb en tysker. -- Nu uden signatur :O #1
Jobbet kommer jeg nok til at have i noget tid, og regner med at beholde min lille Alto, som kæresten kan futte rundt i :)
Jeg laver ligeledes en masse beregninger, hvor jeg prøver at tage højde for tingene :)
#2
Jeg så haft en tysker tidligere – Bilen en Passat 1.6 Variant var sådan set fin nok, bort set fra, at ALT gik i stykker på den, da den rundede 200k :( Men har haft tilpas mange dårlige oplevelser med Aut VW
værksteder (Alt lige fra forslag om udskiftning af dele der ikke var i stykker, til at bilen blev kasseret til syn dagen efter på det de havde lavet)…
Så nej tak til noget VW, Skoda, Seat…
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil C3 1,6 HDI kan fåes rocker billig og med opgivet 33.3 spiller det maks.
Jeg havde en kort periode en peugeot med samme motor som firmabil, og jeg kørte slet ikke pænt, men alligevel fik jeg 24,5 ud af den. -- Silverstone RVZ01 -> i7 6700, 16GB DDR4, GTX 980 Ti 6GB, 256GB M.2 SSD Jeg har lige været hele møllen igennem, da mutter skulle have ny bil.
Hun var også noget opsat på en C3 da den var billig, og godt udstyret og havde en fornuftig motor der kørte langt på litteren.
Men man kan godt mærke, at bilen udkom i 2002, det er en gammel konstruktion, som de har prøvet at forny.
Hvis du giver den lidt gas i en rundkørsel, så er den nærmest ved at vælte, og du ryger ud af sædet, da der ingen støtte er.
(Iøvrigt synes jeg ikke at man sidder godt i de sæder)
Jeg har selv en Kia Rio, og den er jeg rigtig glad for, men da Hyundai lige er kommet med deres nye i20, så faldt valget på den.
Den er bedre lydisoleret end Kia'en (Det kan især høres på motorvej) og det er lidt lækre materialer i kabinen, også kører den bare kanon godt!
Hvis jeg skulle have ny bil, så havde jeg valgt en ny i20.
Derudover har vi prøvet, Suzuki Swift, Mazda 2, og Peugeot 208. -- http://www.BossGaming.org[...] --
Sidst redigeret 15-11-2015 14:39 #3 Træls at du har haft sådan en oplevelse. Jeg har anderledes ganske fin oplevelse.
Men sådan vil det altid være, nogle ikke får en god service. -- Dafuuuuuuuq!? #0, Nissan note diesel 1.5L 27.8km/L (24km/L er mere realistisk) -- Nej til CENSUR af brugere på hol. #3 - Lad ikke den uheldig oplevelse ødelægge det for både VW, Skoda, Seat og Audi. Det er kun 1 dårlig bil. Husk på franske biler er verdenskendt for at være problembørn :D
Har en kammerat der har en Citigo. Det er basically samme bil som VW Up og de kører ganske udmærket. De er dog lidt lamme.
Der findes ikke rigtig en bil som Skoda Rapid, når det kommer til komfort, størrelse og økonomi. Jeg ledte selv efter en bil, og mine krav var hårde. 6 gear, motor og økonomi som en minibil, men størrelse som en almindelig sedan. Den eneste bil jeg kunne lide var Rapid og efter en prøvetur var jeg solgt.
At montere anlæg i den var super let også! Så det er en kæmpe fordel, hvis du er til den slags. Jeg tør sgu ikke skifte radio i en fransk bil. Er bange for den eksploderer for no reason. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 15-11-2015 15:03 #4
Ja, C3’eren er billig på papiret, men fransk med kun to års garanti… Desuden har de valgt at placere frontairbags i loftet, hvilket kan være lidt irriterende, hvis man er af ”normal” størrelse ;)
#5
Ja, det kan jeg kun give dig ret i – Og der er bare ikke meget plads på bagsædet, nærmest mindre end i Alto’en ;)
Har jeg også prøvet en masse biler, dog med benzin for lidt tid siden…
Er din i20’er med benzin eller diesel? Hvor langt kører den reelt, hvis den er med diesel?
#6
Enig, men at sende en bil på gaden, der direkte bliver kasseret til syn – Det er ikke god… Mens jeg stod der, var der i øvrigt også en dame, hvis motor var stået af 14 dage efter service…
#7
Kigger lige på den, den var faldet udenfor min radar…
#8
En ting er bilen, en anden er den høje procentdel af uheldige besøg på værksteder :(
Rapid’en starter et stykke over, hvad jeg vil bruge på bilen. Skal ned i en Fabia, der er noget nær den grimmeste bil, der findes..
Ps. Gider ikke at poste penge i anlæg, kromhjulkapsler osv ;) Skal bare fra A til B, billigt, behageligt og hver dag ;)
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Jeg kan lige notere det med diesel ikke har godt af korte ture er en sandhed med modifikationer. Nyere dieselbiler kan sagtens holde til de korte tur, eneste krav er at den kommer ud og bliver gennemvarm Ca en gang ugentligt/hver anden uge , og det drejer sig om en 20-30 minutters tur.
Selv købte jeg en brugt Megane stationcar for en 100.000 som havde gået 160000 og var fra 11. Har nu haft den 1 år og er ovenud tilfreds. Den har inde første 30000 km kørt med et snit på 5.1/100 km så det er lige unde 20 km literen og det er med hverdagsture fra Herning til Skive og retur. Samt kortere ture i Århus og lignende. Ligeledes er 2 ferier syd på kørt i den.
Min model er med fartpilot og ligeledes navigationsudstyr, og så skal det noteres at det er et bose anlæg der sidder i bilen og tjener mig godt hver gang jeg lytter til musik/radio på længere ture. Der er ligeledes håndfri med i pakken.
Tænker den kan findes i hatchback eller lignende for lidt mindre. Og du samtidig kan hive lidt bedre brændstof økonomi ud af den. Mener den er oplyst til en 25 km/l Ca.
Ligeledes synes jeg den er ganske pæn af se på, sådan lidt sporty, specielt med der i mente at min nu er en familie container :)
Edit : kan se på din profil at du er soldat som log selv? Den stationcar er perfekt til at få flyttet sit grej og den er samtidig billig i både afgift og forsikring for mit vedkommende :) -- Sidst redigeret 15-11-2015 18:24 #10
Det er også lige værd at tage i mente at en dieselbil ikke kører langt på literen når den er kold.
For at få mest optimale forbrænding af dieselolien skal motoren være gennemvarm.
-- #11 det er klart sådan er det med alle motorer :)
Ligesom måden du kør på også har effekt på din brændstofsøkonomi.
Men det er som nævnt efterhånden en myte med dieselmotorer og måden de bliver slidt på :) ligeledes så holder bilen i af også mange flere kilometer ens ældre biler og derfor er brugt ikke helt så risky som før :) -- #12
Jeg vil stadig mene man har fat i den lange ende når man siger dieselbiler skal køre længere ture ad gangen.
Alt det ny moderne teknologi med commonrails, partikelfiltre (NOx-filter) og fintfølende indsprøjtsdyser er bare sartere end "datidens" måde at drive en diesel motor på.
Hvis bilen går i gang med at regenere partikelfilteret skal man helst ikke stoppe processen, ellers ender man med et stoppet filter.
Men vi er enige om at man kan komme langt ved lige at give motoren noget at leve af med tid til anden ;)
-- Ford Fiesta Ecoboost
Kunne være en mulighed. Den er billig i afgifter, har en meget rost motor(I flere HK versioner), og vil holde værdi'en udmærket.
Som nogle andre også har nævnt så husk hele regnestykket: Dvs. Værditab, afgifter, brændstof forbrug, og løbende vedligehold. Man har tit i tendens til at stirre sig blind på det opgivne forbrug, og glemme alt det andet.
Det gode ved VAG (Seat, Audi, Skoda og VW), er de holder prisen godt, især VW som er et meget populært mærke i DK. Men som du selv er inde på kan det være lidt af en lotto kupon, og de har haft deres af problemer. Og det ikke billige ting som VAG har bøvlet med, og i mange tilfælde har sendt regningen videre til ejerne. Bare for at nævne få eksempler: DSG gearkasse, dyser, knastkæde/tandrem, svage turbo'er.
Har selv en Fabia fra 2009, som efter min mening har haft alt for mange problemer allerede.(Baksensor, AC, bøsning i gearkassen).
Når det så er sagt er franske biler bestemt heller ikke problem fri, dog har de altid lavede udmærkede diesel motorer.
Jeg synes du kigger i den rigtige retning allerede.
*Fransk diesel
*KIA eller Hyundai - Deres store force er naturligvis garantien
Men overvej at lave regnestykket på disse biler også, de er dyre, men bedre bygget, og især nogle vil holde prisen bedre. Og lad så være med at gå længere ned i størrelse en Polo klassen(I20, Fiesta etc.) Lige gyldigt om man kan li at køre bil eller bare vil fra A til B på motorvejen, så er det bare ikke fedt med vejstøj og retning stabilitet i Aygo/Up/I10 etc...
Ford Fiesta - Som nævnt før
Mazda 2 - Ok kvalitet, gode motorer, sporty design + plus køreegenskaber
Honda Jazz - Super kvalitet, ikke helt up to date motor. Lidt dyr.
Toyota Yaris - Det en toyota på godt og ondt, den er trofast, men ikke særligt spændende. Lidt dyr.
Havde det dog været mig, havde jeg købt en lettere brugt bil fra klassen over(Golf, Civic, Mazda 3 etc.)
Meget lækre at køre i på motorvej, men man kommer ikke uden om at selv ved at første køber har taget det store værditab. Så er dette en dyre løsning :-)
-- #9
Min Kia Rio er en benziner og den går 18-20 km/l.
Hyundai'en er en 1,1 diesel, og den har kun gået 800 km endnu, men omkring 24 km/l. -- http://www.BossGaming.org[...] Jeg ville klart vælge 1,4 crdi I20 frem for 1,1 crdi.
Den vil kører længere på literen ved motorvejskørelse.
og med stor sandsynlighed vel du heller ikke oplever lige så meget motorstøj fra den som i 1,1.
-- Maximus VI Hero, I7-4770K, Hyperx 1866 16GB DC, 2x 840 Pro 256gb, 840 EVO 250GB, GTX 770 4GB, H80, NZXT S340 #0 Jeg har præcis samme behov som dig, og jeg købte en Peugeot 206 i 2008. Har passet mine services, men ellers har jeg aldrig haft problemer med den.
Den kører dog kun 20 km/l på motorvej med 110 i gennemsnitsfart (90% motorvej). Den står angivet til 24 ved blandet kørsel, så jeg ville nok lede efter erfaringer på hvor godt det angivne km/l holder på de biler du kigger på.
Held og lykke med det. -- #10
Det med at være soldat synger på sidste vers, er jo blevet en gammel stodder ;) Men du har helt ret i det med grejet, kan dårligt får plads til tingene, når jeg skal på øvelse ;)
#14
Det er da ikke diesel? Har prøvet en fiesta med 100 hk udgaven – lækker motor, men synes ikke, at man får særligt meget for pengene :(
Har også leget med tanken om at gå en klasse op, men da det kun er mig, der skal være i bilen 95% af tiden, synes jeg ikke, at det er det værd…
I forhold til gensalgsværdi, så har jeg set bort fra det, dajeg regner med at med beholde den til den ikke kan mere…
#15
Tak for meldingen :) Mon ikke, at den kommer til at gå lidt længere på literen, når du får kørt bilen til? :)
#17
Jeg har kun prøvet 1.1 CRDI, og synes egentligt at den er ok– dog skal man kunne lide at skifte gear ;)
#18
Tak for input – Det var da lidt lavt :( Kigger også på dentyske side med en masse opgivelser af forbrug :)
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #17 ja det har jeg. arbejder med det til daglig. -- Maximus VI Hero, I7-4770K, Hyperx 1866 16GB DC, 2x 840 Pro 256gb, 840 EVO 250GB, GTX 770 4GB, H80, NZXT S340 Jeg har en Rio 1.4 diesel.
Jeg prøvede også 1,1'eren, som faktisk var overraskende god.
Den er nu 1½ år gammel og - udover en forlygtepære denne weekend - har den været 100% skudsikker. Behagelig rejsevogn - kører Kolding-Aalborg med jævne mellemrum, og har 2x 45 km til/fra job hver dag. Har rundet 55.000 km, og det har været en fornøjelse.
Bilen lever slet ikke op til sine opgivede løfter om dieseløkonomi (slet ikke på sommerdæk, som er 215mm brede :) - men det er der ikke mange biler der gør. Den holder omkring 20 km/l i blandet brug, hvor langt det meste er motorvej i morgentrafik. 1,1'eren burde naturligvis være lidt bedre.
Der er rigelig plads til 4, og også sagtens 5, og har bestemt ikke fortrudt at jeg ikke valgte f.eks C3 som jeg også var ude at kigge på. Rio'en føles som en større bil, og kvaliteten i kabinen føles rigtigt behagelig, også efter mange kilometer. Den føles mere "gedigen" end franskmanden. Prøvede også Clio, som kørte godt, men som var alt for plastik-agtig og gøglet indeni. Rio føles som en "rigtig" bil, og ikke et design-forsøg.
-- "ORK SATME!" Du kunne også overveje en Clio IV diesel. Vi har 75hk udgaven og har haft den i næsten 2½ år nu og den har lige rundet 76.000 km. Vi købte den fordi vi syntes at der var meget bil for pengene og nok også lidt pga. udseendet, jeg syntes det er en pæn bil. Den er behalig at køre i, rimelig rummelig og pænt økonomisk, for 3 uger siden kørte vi 4 mand med oppakning til Berlin. Lå mere eller mindre konstant på en 130-140 km/t og da vi kom hjem og fik regnet forbruget ud lå det på 19,8km/l.
Det eneste bøvl jeg har har haft var lidt i sommers med aircon men det blev taget over garantien, jeg gav også 5000 kr. ekstra i sin tid for at få forlænget garantien op til 5 år eller 100.000km. Og med i de 5000 kr var der også vejhjælp så jeg syntes det er meget godt givet ud. -- #19
Det var det forhandleren mente, så mon ikke det stiger en smule efter 5000 km..
Derudover har jeg haft lånt en Rio Diesel 1,1 til Tyskland, vi var fire gutter med oppakning, og den kørte mellem 140-150 på motorvejen, også selvfølgelig 80-90 på landevejen.
Gennemsnittet var 23,8 km/l, og der blev jeg ret overrasket, især med den hastighed.
Men ta' ud og prøv dem, der er tilbud på Hyundai 1,1 Diesel i øjeblikket. :) -- http://www.BossGaming.org[...] --
Sidst redigeret 16-11-2015 13:58 Jeg fravalgte netop RIO'en pga det lille baggagerum... Nissan Note har den fordel at du kan rykke med hele bagsædet som med forsæderne hvis du nupper en tekna udgave.... -- Nej til CENSUR af brugere på hol. Prøv også en clio iv evt. stationcar i 75hk diesel-slider. Tjek den seneste aftapning seat ibiza også fx. Den nye 1.0 tsi. Ford Fiesta med 1.0 ecoboost er en perle af motor. -- [email protected], Asus P8Z68pro.g3, Noctua 120mm køler. 16GB Corsair low-profile, Crucial M4 & Samsung 830, EVGA GTX 980 ti classified 6GB, Dell U2715H. --
Sidst redigeret 16-11-2015 16:10 19# Nope, men regn nu lig efter en ekstra gang inden du er sikker på det skal være diesel.
Og husk nu at de helt små diesel motorer typisk har MEGET svært ved at nå bare lidt tæt på deres opgivne forbrug, dette gælder især motorvej. Så test dette og når sælger siger den lig skal køres til, så husk det ikke er mirakler der sker efter tilkørsel
En lille diesel bil opgivet til 28km/l blandet, kører måske kun 23 km/l i snit på motorvej.
Men en lidt kraftigere benzin motor opgivet til 23,3, måske kan strække sig til 21 km/l.
Så er forskellen kun 2 km/l(Diesel er selvfølgelig billigere at fylde på), og dertil kommer benzin bil er markant billigere i afgift og vedligehold, og typisk også indkøb. Ønsker du at beholde beholde bilen dens liv ud(Ps. der der rigtigt mange der siger, men meget få der fører ud i livet, mig selv inklusiv), kan diesel især blive dyr i slutningen af den livstid. -- Jeg ville vælge den Hyundai i20 diesel motor primært pga garantien. -- i5-4690K, 8GB ram, R9_280. Vi har lige været samme mølle igennem da min kæreste pendler til Randers hver dag fra Aalborg.
Vi endte med at købe en hyundai i20, 1.1 CDRI Trend (DIESEL).
En vigtig faktor var garantien, men jeg gik reelt mere op i komforten ved de ture og den mængde km hun skal køre (vi forventer at køre 65.000 om året).
Hyundai'en var flere længder bedre, i min optik end alle andre biler vi kørte i, deriblandt en C3 som reelt er den eneste som kan være med prismæssigt..
Bilen er har lige rundet 2 mnd og har trillet de første 13.000km, absolut intet at sætte en finger på, der er gået en forpære som vi fik skiftet på garanti, og så var jeg ikke super tilfreds med de viskere som var på, men ingen dikkedarer, de fik den ind og skiftede dem til nye nogle Bosch så det spiller maks..
De 13.000km er primært motorvej ved 115 på fartpilot, da det er der den umiddelbart går bedst, vi holder regnskab med KM/L og ligger pt på 24.1, meget pænt iforhold til hvad den er opgivet til.
Det skal siges, at vi prøvekørte en C3, med fuld tank (jeg tankede da vi kørte, og så kørte vi fra Aalborg til Randers og hjem igen), fyldte tanken op igen og det viste sig at vi havde kørte 20.6 på literen, stadig ved samme hastighed, så de 33.3KM/L er vist rimelig optimistisk!
Alt i alt, så er vi super tilfreds med købet.
Vi fik forhandlet 20.000 af prisen på modellen da de havde en enkelt tilbage fra en kampagne, så vi lander på små 142.000 for en fabriksny bil, med 5 års garanti, og som er økonomisk samtidigt med at den er tæt på den laveste klasse i grønafgift.
Der er ingen tvivl om at vi køber Hyundai igen næste gang! -- CPU:i7-2600k GFX: 660ti
HDD MAIN: 2xSamsung 830 256GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6)
Controller: 3x9240-8i - 3xm1015 jeg har været samme mølle igennem for knap 4 år siden, dog med lidt større antal kørte km om året.
jeg endte med en C3 1,6 HDI, da det var den eneste jeg kunne være i, nogenlunde komfortabelt (!) (er 1,90 høj)
Jeg er uddannet fysioterapeut, så bilder mig selv ind jeg ved en del om ergonomi, osv, og det var klart den bedste at sidde i, dengang. Så vidt jeg kan se er der ikke pillet det vilde ved de "opfriskninger" der er kommet
Anyways, så har jeg kørt +200.000km i den siden jeg købte den fra næsten ny. jeg har givet den fast service for hvert 20.000km men der har aldrig været nogen udover alm. slid-dele. Min lokale mekaniker gav udtryk for at han ikke kunne se hvorfor den ikke skulle fortsætte på samme vis i yderligere 200.000km
Kører jeg rigtig morfar med sommerdæk så kører jeg blandet 24 km/l. jeg er sikker på den holder de 26,3 den er opgivet til hvis det er på landevej med 80-90 km/t. Tro mig, jeg leger med fartpilot næsten hver dag.
Motoren er yderst frisk, og rykker ganske ok pga. et dejligt moment i en, forholdvis lille dyt.
jeg er ikke på nogen måder en bil ekspert, så du må tage det for hvad det er... -- #29
De 142.000 kr, var det kun for bilen? Og var den sprit ny? Og var det "kontant betaling" eller finansierede i igennem forhandleren?
Derudover fik i så Levering, Farve, Undervognsbehandling osv med oven i? :)
Spørger fordi vi lige har været ude og købe en, og vi kunne slet ikke presse den så meget ned :(
Derudover, så siger du at i ikke var tilfredse med viskerne.
Var det ved motorvejskørsel? -- http://www.BossGaming.org[...] #0 Hvad med noget Hyundai i30? Du kan ikke få en ny til dit budget, men stadig med ok alder og km-tal. F.eks.: http://www.bilbasen.dk[...]
Du kan også gå en smule op og finde en demo -- Mvh
Fc Junkies #21
215 mm på en Rio – Vidste at du var en brian-type ;)
Rio’en er også lækker, dog vinder I20’eren – Man kan godt mærke, at den lige er en halv generation foran, men gør ikke en brugt Rio til en dårligere bil :)
Ps. Skudsikker siger du? :D
#22
Har kigget en smule på den, men kom aldrig videre end lidt kiggeri…
#23
Det var da yderst imponerende tal, med mindre du lige var oppe at kysse 150 km/t, og kørte resten af turen med 80 km/t ;)
Har skam været ude at prøvekøre den – Havde kæresten med igår – Nu er problemet, at hun bedst kan lide den i lorte brun (hun kalder den chokolade, og Hyundai kalder den for Iced Coffee), hvor jeg bedst kan lide den i mørke grå… Har fået et tilbud… Dog må det kunne gøres lidt bedre, da det var
et tilbud der kom ret hurtigt ;)
#24
Har været ude at kigge på en Note, dog ikke kørt i den, dade lige havde solgt den sidste brugte diesel bil :( Der er virkeligt meget plads i den – Men hvad sker der for den runde midterkonsol? :(
#25/26
Har kigget lidt på en seat leon st, men mit forhold til ”vw”og deres service er ikke godt…
Alle små motorer bliver straffet hårdere, når de skal kørehurtigt, benzin som diesel.
Jeg har lavet et lille excelark med alt muligt og umuligt –Benchmarken er min nyværende Suzuki Alto, der løber 20-22 km literen som jeg kører nu, service, vægtafgift, forsikring osv er regnet med.
#29
Super input :D
#30
Ja, C3’eren vinder på motoren… Men den er lidt lille, og lidt for ”fransk” til mig, men det gør det ikke til en dårligere bil :)
Ps. Når du er fys, så skulle nu prøve sæderne i den nye I20 –Det er sjældent noget os ”normale” mennesker lægger mærke til, men wauw :D
#32
Også et godt forslag – Har også selv tænkt den tanke, men chefen synes at den er grim, og det ved vi jo godt, hvad betyder ;)
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #26
Bonusinfo:
Ford Fiesta 1.0 Eco Boost 100 hk er opgivet til 23,3 km/l, går i følge spritmonitor.de 14,1 km/l (og bedste blandt 327 angivere 21,6 km/l) - Det er ca 60 % af det opgivne forbrug...
Hyundai I20 1.1 CRDI er opgivet til 27,8 km/l, går i følge spritmonitor.de 20,6 km/l, hvilket er ca 75 % af det opgivne forbrug...
Ved 30.000 km, 9 kr/l for diesel og 11 kr/l, en besparelse på ca 10.000,- om året... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Jeg synes personligt at Kia Rio er godt skruet sammen. Den 1,4 CRDI jeg prøvede, virkede gennemgående som en fin bil til pengene. Jeg synes måske at Ford Fiesta er en pænere bil, men samlet set ville jeg selv vælge en Kia Rio....hvis jeg endelig skulle have en ny diesel igen.
Hvis du ender med en dieselbil, så skal du i totaløkonomien tage højde generelt dyrere servicebesøg (gennemsnitligt), og generelt dyrere reparationer, hvis der opstår problemer på motor og udstødnings-systemet udover garanti. En turbo og et dieselpartikelfilter er en slid del, og det er altså dyre sager, medmindre du er dækket på garantien, eller får pr. kulance. En turbo koster let 10K+, og det samme gør et partikelfilter, som med tiden bliver sodet til, og skal skiftes. Og ja, det kan godt ske, efter "kun" 150000 km. Dieselbiler er desuden udstyret med noget som fanden har skabt (EGR ventil), som recirkulerer udstødningsgassen, så den bliver "brændt af" en ekstra gang (sod partikler), før den ryger videre ud i dit partikelfilter. EGR er aktivt ved dellast dvs. det meste af tiden...Det er vel derfor man køber en diesel. Lave omdrejninger, og i 5-6 gear med det samme på de lange stræk..Du kan finde meget mere om dette emne på nettet/fora. Jeg elsker personligt momentet fra en dieselbil med turbo, men min næste bil bliver en benziner, som "trækker vejret naturligt" uden turbo, partikelfilter, EGR osv. Elbilen er desværre død i danmark, så de nyere effektive benzinbiler må være vejen frem. -- Amiga forever. --
Sidst redigeret 18-11-2015 00:20 #33 Skudsikker siger du? :D
Fuck. Ehm. Nej! Nejnejnej!!! Jeg må virkelig overveje mine formuleringer nærmere når jeg taler med dig. Tak for morgenens meget tiltrængte grin. Please don't kill me. Also. No shoot car! NO SHOOT!!! -- "ORK SATME!" #31
Det var en total spritny i20 (1xxkm på trip), sortmetal med levering dog fik vi ikke undervogns behandling med deri men der kender jeg heldigvis en som kan hjælpe os.
Det skal siges, at vi fik yderligere rabat på en deal hvor de hev 20k af lige præcis den model, men så skulle vi også
tage den i sortmetal, med grå/sorte sæder og med det udstyr der nu var
(vi fik den sidste i DK af kampagnebilerne).
Viskerne var bar piv ringe, de tværede bare vandet ud over ruden og fjernede det slet ikke,
det var ligemeget om du holdte stille eller på motorvej, der var
heldigvis ingenting, mekanikeren satte sig i bilen, kørte en gang med
viskerne og så gik han ellers i gang med at skifte dem til nogle nye.
Det skal siges at det er præcis samme problem på bagviskeren, som de også
har lovet at skifte ganske gratis, så vi har nok bare været uheldige at
få nogle med ringe gummi eller lignende.
#34 Vi kan sagtens køre over 20.6 i vores i20, jeg var så sent som igår på en tur til Thisted på
landevej fra Aalborg, på fartpilot hele vejen (90km/t) uden synderligt
trafik har jeg gået 29.7på literen iflg kørecomputeren, så det ligger
nok omkring 28 ud fra hvad vi normaltvis ser når vi tanker.
Vi ligger omkring 22-24 på motorvej ved 115, alt i alt, 110% tilfredse med vores Hyundai køb.. -- CPU:i7-2600k GFX: 660ti
HDD MAIN: 2xSamsung 830 256GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6)
Controller: 3x9240-8i - 3xm1015 --
Sidst redigeret 18-11-2015 13:31 #35
Ved godt at dieselmotorer er dyrere at pille ved, hvis detgår galt – Men er det ikke typisk folk, der kører deres bil hårdt/korte ture, der bliver ramt af dette?
Jeg har 50-60 km hver vej, så god tid til at motoren bliver godt varm, så den ikke soder til :)
#36
Nu må du bestemme dig! Er den skudsikker eller ej? Vil jo godt vide, om jeg tør cruise ind forbi Mjølnerparken med Nick og Jay på 120 db
;)
Ps. Anytime, grin er dejlig og sundt :D
#37
Lyder som om viskerne har været tørret ind? Havde ingen problem med dem på prøveturen :)
-- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil #39 Det er et meget godt bud, vi hvade heller ingen problemer som sådan, men som sagt så blev de skfitet uden problemer og vi har været glade lige siden.
Intet at sætte en finger på overhovedet. -- CPU:i7-2600k GFX: 660ti
HDD MAIN: 2xSamsung 830 256GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6)
Controller: 3x9240-8i - 3xm1015 Må give #10 ret, har også været utrolig glad for min Megane, dog en ældre årgang.
Har selv kig på en i20, da jeg gerne vil prøve noget fra nyt, da den ser okay rummelig og komfortabel ud og når man engang i mellem skal fra Sydsjælland til Hjørring, så er det sgu noget rarere med en lidt større bil end en lille Alto eller en lille ældre Polo. -- Så er jeg lige landet i Herlev, fra Kolding, og godtnok var der lidt "langsom kørsel" i morgentrafikken et par steder, men jeg holdt mig over 20km/l på vinterdækkene (som er 185 brede) i min 1.4 diesel-Rio.
Og hvor er jeg glad for at jeg bare kan smide mit 16 GB USB stik direkte i bilen, og have et ton musik, uden at skulle døje med bluetooth-musik-som-så-skal-betjenes-via-telefonen, osv. -- "ORK SATME!" http://www.anusedcar.com[...]
Jeg vil også kigge lidt på denne liste og nok også 4-5års, næste gang jeg skal købe bil. Giver trods alt en god indikation omkring, hvor meget der statistisk set skal repareres for. -- #42 Det kan du skam også i en i20, bare sådan en ting som at der er indbygget håndfrit er super lækkert, og det virker 100%..
#43 God liste..
Dog vil jeg erkende at de 9.8% som en i20 står til efter 2-3 år ikke bekymrer mig, iflg Hyundai selv så garanterer de at deres biler holder 5 år, uanset hvor tosset mange km du kører..
Jeg har sort på hvidt at de dækker ting såsom gearkasse og motor såfremt det går i stykker, så de virker rimelig seriøse omkring det. -- CPU:i7-2600k GFX: 660ti
HDD MAIN: 2xSamsung 830 256GB (Raid0)
Storage: 24x4TB + 24x3TB (4xRaid6)
Controller: 3x9240-8i - 3xm1015 Tadaaa... Valget faldt på i20'eren 1.1 CRDI Trend til 159.000 på gaden inkl metallak, vinterdæk på fælge (ekstra sæt fælge ;) ) og en gang rustbehandling...
Synes bilen er dejlig lydsvag og meget behagelig :) De først 900 km gik den 21,6 km/l på vinterdæk... Og vinduesviskerne virker fint ;)
#fishie
Hvordan udviklede forbruget sig? Lå det lavere i starten end efter 5k og 10k km? -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Biler skal ofte lige køre 10-15.000 inden de kører optimalt økonomisk.
Vi har bl.a. en 14 år gammel meget fin Hyundai, der er passet med pava helt fra starten :) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|