Det er da det du skal finde ud af; ikke os.
Kom nu lige ind i kampen, det tager altså ikke mere end en Google-søgning for at finde de svar.
--
#1 Det har jeg skam også gjordt. Kunne dog godt være at i havde noget mere uddybende noget, som jeg evt kunne bruge :)
--
Øh har du googlet det der? Så er det vidst heller ikke svære :)
--
NU kan vi godt svare ham, nu er han taget i skole.
IT supportere sidder på HOL/9gag/4chan/reddit hele dagen - og på IRC.
Nogle gange kommer der nogle irritationsmomenter (kendt som "brugere" eller "kunder") og ødelægger ens zen. Så prøver man at være så overlegen og ubehagelig som muligt, så de *næste* gang de har et problem, enten prøver at løse det selv, eller spørger en kollega fremfor en selv.
Nogle gange er man nødt til at rejse sig, fordi verden er sådan indrettet at ikke alle IT-supportere har en kaffemaskine direkte på kontoret.
--
"ORK SATME!"
#¤ Det lyder som om du har personlig erfaring?
--
FFHAU!
#4 Haha, sjovt skrevet :p. Jeg er på arbejde nu og har lige måttet rejse mig for at hente kaffen! Jeg kan nok ikke rigtig frasige mig at være på hol, og nogle gange kigger jeg da lidt reddit eller 9gag ;)
Vi giver dog en god service på arbejdet synes jeg selv, vi snakker alle pænt til hinanden og jeg nyder når der kommer nogen forbi og siger hej til os :)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!) #5 - snak med en af de andre. Jeg har ikke lige tid.
--
"ORK SATME!"
#7 Haha ;-)
--
Mvh
Fc Junkies
#4 Det lyder fuldstændig som dig som "hjælper mig" i Justitsministeriet når lortet springer i luften...
--
There is a difference between knowing the path and walking the path.
#4 Lige præcis.
Du glemmer dog, at målet med IT-support er at bede folk om at lade være med at ringe til IT, men at oprette en opgave i et obskurt system. Herefter er det IT-supporterens opgave at trykke på et ganske lille antal tusind knapper indtil en opgave er blevet prioriteret.
Herfra går der nogle timer eller dage indtil opgaven flyttes til "i gang", og der sendes fluks en mail til mig, igen kun med 400 facerolls på keyboardet til at copy paste min fejlbeskrivelse ind i systemet.
Når opgaven har været "i gang" er par dage, så får jeg en mail fra IT om, hvad det lige er, jeg vil have lavet, som jeg så svarer på. Det bliver scannet/tastet/brækket ned i opgaven, og så får opgaven status "requested user input".
Der hænger den et par dage, indtil jeg får en mail om, at jeg nu har adgang til anden Notes database end jeg bad om... og opgaven bliver sendt til "Completed - user feedback", og så får jeg en mail om, hvor jeg skal svare på, hvor fedt opgaven er blevet løst... Hvilket sikkert igen giver anledning til nogle få tusind knaptryk i IT.
De har rygende travlt dernede i IT, når enhver lille opgave såsom "giv mig adgang til denne Notes database" kan blive til 8 arbejdsdages sjov med opgaver, der oprettes, revideres, lukkes, genåbnes, mails der skal sendes og modtages, copy/paste osv osv... indtil nogen højreklikker, vælger Access List og skriver "Lonestar" i et felt et sted.
Da min oprindelige opgave dumpede ind i deres system, er jeg sikker på, at IT-supporteren på en dramatisk måde sagde til sin sidemand:
"There's only one man who would DARE give me the raspberry!"
--
#10 TL;DR, Opret en Ticket. :P
--
"ORK SATME!"
IT-supportere er dem der tager telefonen når Hr. Lone på 67 har glemt hvordan man åbner Word. Det er en kort erhvervsuddannelse som giver en lav løn hvis man ikke bygger ovenpå med en videregående uddannelse af en art.
--
GA-MA790XT-UD4P | Phenom II X4 955 | 12GB DDR3 1600MHz | R9 270X 2GB | Samsung 840 PRO 128GB
#10 Spot on.............
--
hejsa.
jeg sidder også her med en oso opgave om it-supporter, men jeg har svært ved at finde på en problemformulering, nogle der kan hjælpe?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 Får I ikke undervisning?
--
#14 Der må være noget lektiehjælp tilknyttet dit uddannelses sted, eller som minimum én underviser. Tag fat i dem
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
Ved ikke om den rammer helt udenfor uddannelsen, da det nok er lidt mere projektledelse eller ledelse generelt.
Men det kunne være spændende at undersøge hvordan man fik "knap-så-IT-kyndige" til at bruge systemer korrekt/blive mere fortrolige med IT.
Hvad enten det er fordi, de er bange for at gøre noget galt, eller hænger fast i "sådan har vi altid gjort".
Jeg irriteres næsten dagligt over hvor dårlige folk er til basale IT-ting, det kan være noget så simpelt, som at tilføje en printer eller vælge et standard program til en ny filtype. Jeg har sågar oplevet, flere gange, at folk ikke ved hvad stifinder er.
Hvis bare man kunne opkvalificere folks IT-kompetencer med 10%, tror jeg man kunne reducere arbejdsbyrden i IT-afdelingerne BETYDELIGT!
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
Lige i forlængelse af denne, er der så noger herinde som sidder på skolepraktik til IT-Supporter i Vorbasse?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #18 Det er nok nemmere at spørge i Vorbasse, om de sidder på HOL ;)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
# 19 Det kan der selvfølgelig være noget om. Jeg render lige i Brugsen og forhører mig. Tak for hjælpen, og god weekend når du når der til :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hejsa. Sidder her med en OSO-opgave. Skal have lavet en problemformulering, der omhandler for få timer på en arbejdsdag. Noget med det godt kan være lidt stressende, men aner ikke rigtigt, hvordan jeg skal formulere det. (it-supporter)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.