Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til oso opgave - It-supporter

Af Ny på siden sauK | 04-12-2014 01:10 | 2319 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej allesammen. Jeg sidder med en oso opgave til imorgen, så har da lidt travlt ;-). Jeg tænkte om nogle var så venlige at svare på en af mine spørgsmål, for at se om man kan få nogle forskllige svar. "Hvad er en IT-Supporter? Og hvad laver man? Mvh. Simon
--
#1
Amplificator
Ultra Supporter
04-12-2014 01:36

Rapporter til Admin
Det er da det du skal finde ud af; ikke os. Kom nu lige ind i kampen, det tager altså ikke mere end en Google-søgning for at finde de svar.
--
#2
sauK
Bruger Aspirant
04-12-2014 02:24

Rapporter til Admin
#1 Det har jeg skam også gjordt. Kunne dog godt være at i havde noget mere uddybende noget, som jeg evt kunne bruge :)
--
#3
Nickkelmann
Ultra Supporter
04-12-2014 02:37

Rapporter til Admin
Øh har du googlet det der? Så er det vidst heller ikke svære :)
--
#4
the688
Guru
04-12-2014 07:53

Rapporter til Admin
NU kan vi godt svare ham, nu er han taget i skole. IT supportere sidder på HOL/9gag/4chan/reddit hele dagen - og på IRC. Nogle gange kommer der nogle irritationsmomenter (kendt som "brugere" eller "kunder") og ødelægger ens zen. Så prøver man at være så overlegen og ubehagelig som muligt, så de *næste* gang de har et problem, enten prøver at løse det selv, eller spørger en kollega fremfor en selv. Nogle gange er man nødt til at rejse sig, fordi verden er sådan indrettet at ikke alle IT-supportere har en kaffemaskine direkte på kontoret.
--
"ORK SATME!"
#5
ReneSDK
HOL Moderator
04-12-2014 07:54

Rapporter til Admin
#¤ Det lyder som om du har personlig erfaring?
--
FFHAU!
#6
Chaosbird
Semi Supporter
04-12-2014 08:31

Rapporter til Admin
#4 Haha, sjovt skrevet :p. Jeg er på arbejde nu og har lige måttet rejse mig for at hente kaffen! Jeg kan nok ikke rigtig frasige mig at være på hol, og nogle gange kigger jeg da lidt reddit eller 9gag ;) Vi giver dog en god service på arbejdet synes jeg selv, vi snakker alle pænt til hinanden og jeg nyder når der kommer nogen forbi og siger hej til os :)
--
www.chaosbird.com[...] (under udvikling!)
#7
the688
Guru
04-12-2014 08:56

Rapporter til Admin
#5 - snak med en af de andre. Jeg har ikke lige tid.
--
"ORK SATME!"
#8
Fc Junkies
Elite Supporter
04-12-2014 09:02

Rapporter til Admin
#7 Haha ;-)
--
Mvh Fc Junkies
#9
Luske!
Ultra Supporter
04-12-2014 13:26

Rapporter til Admin
#4 Det lyder fuldstændig som dig som "hjælper mig" i Justitsministeriet når lortet springer i luften...
--
There is a difference between knowing the path and walking the path.
#10
Lonestar
Ultrabruger
04-12-2014 13:43

Rapporter til Admin
#4 Lige præcis. Du glemmer dog, at målet med IT-support er at bede folk om at lade være med at ringe til IT, men at oprette en opgave i et obskurt system. Herefter er det IT-supporterens opgave at trykke på et ganske lille antal tusind knapper indtil en opgave er blevet prioriteret. Herfra går der nogle timer eller dage indtil opgaven flyttes til "i gang", og der sendes fluks en mail til mig, igen kun med 400 facerolls på keyboardet til at copy paste min fejlbeskrivelse ind i systemet. Når opgaven har været "i gang" er par dage, så får jeg en mail fra IT om, hvad det lige er, jeg vil have lavet, som jeg så svarer på. Det bliver scannet/tastet/brækket ned i opgaven, og så får opgaven status "requested user input". Der hænger den et par dage, indtil jeg får en mail om, at jeg nu har adgang til anden Notes database end jeg bad om... og opgaven bliver sendt til "Completed - user feedback", og så får jeg en mail om, hvor jeg skal svare på, hvor fedt opgaven er blevet løst... Hvilket sikkert igen giver anledning til nogle få tusind knaptryk i IT. De har rygende travlt dernede i IT, når enhver lille opgave såsom "giv mig adgang til denne Notes database" kan blive til 8 arbejdsdages sjov med opgaver, der oprettes, revideres, lukkes, genåbnes, mails der skal sendes og modtages, copy/paste osv osv... indtil nogen højreklikker, vælger Access List og skriver "Lonestar" i et felt et sted. Da min oprindelige opgave dumpede ind i deres system, er jeg sikker på, at IT-supporteren på en dramatisk måde sagde til sin sidemand: "There's only one man who would DARE give me the raspberry!"
--
#11
the688
Guru
04-12-2014 22:17

Rapporter til Admin
#10 TL;DR, Opret en Ticket. :P
--
"ORK SATME!"
#12
Colaplus
Guru
04-12-2014 22:21

Rapporter til Admin
IT-supportere er dem der tager telefonen når Hr. Lone på 67 har glemt hvordan man åbner Word. Det er en kort erhvervsuddannelse som giver en lav løn hvis man ikke bygger ovenpå med en videregående uddannelse af en art.
--
GA-MA790XT-UD4P | Phenom II X4 955 | 12GB DDR3 1600MHz | R9 270X 2GB | Samsung 840 PRO 128GB
#13
TheZookeeper
Ultrabruger
04-12-2014 23:55

Rapporter til Admin
#10 Spot on.............
--
#14
sandra
Gæst
28-01-2022 10:01

Rapporter til Admin
hejsa. jeg sidder også her med en oso opgave om it-supporter, men jeg har svært ved at finde på en problemformulering, nogle der kan hjælpe?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
NeoLite
Semi Supporter
28-01-2022 10:05

Rapporter til Admin
#14 Får I ikke undervisning?
--
#16
Defterdar
Semi Supporter
28-01-2022 10:19

Rapporter til Admin
#14 Der må være noget lektiehjælp tilknyttet dit uddannelses sted, eller som minimum én underviser. Tag fat i dem
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#17
FlyingHippo
Giga Supporter
28-01-2022 10:32

Rapporter til Admin
Ved ikke om den rammer helt udenfor uddannelsen, da det nok er lidt mere projektledelse eller ledelse generelt. Men det kunne være spændende at undersøge hvordan man fik "knap-så-IT-kyndige" til at bruge systemer korrekt/blive mere fortrolige med IT. Hvad enten det er fordi, de er bange for at gøre noget galt, eller hænger fast i "sådan har vi altid gjort". Jeg irriteres næsten dagligt over hvor dårlige folk er til basale IT-ting, det kan være noget så simpelt, som at tilføje en printer eller vælge et standard program til en ny filtype. Jeg har sågar oplevet, flere gange, at folk ikke ved hvad stifinder er. Hvis bare man kunne opkvalificere folks IT-kompetencer med 10%, tror jeg man kunne reducere arbejdsbyrden i IT-afdelingerne BETYDELIGT!
--
var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide()}
#18
Jesper Jensen
Gæst
28-01-2022 10:39

Rapporter til Admin
Lige i forlængelse af denne, er der så noger herinde som sidder på skolepraktik til IT-Supporter i Vorbasse?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Defterdar
Semi Supporter
28-01-2022 10:44

Rapporter til Admin
#18 Det er nok nemmere at spørge i Vorbasse, om de sidder på HOL ;)
--
ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair K70RGB | 2x ASUS VS248HR 1x ASUS PG279Q
#20
Jesper
Gæst
28-01-2022 10:53

Rapporter til Admin
# 19 Det kan der selvfølgelig være noget om. Jeg render lige i Brugsen og forhører mig. Tak for hjælpen, og god weekend når du når der til :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
gerlinde
Gæst
02-02-2022 17:36

Rapporter til Admin
Hejsa. Sidder her med en OSO-opgave. Skal have lavet en problemformulering, der omhandler for få timer på en arbejdsdag. Noget med det godt kan være lidt stressende, men aner ikke rigtigt, hvordan jeg skal formulere det. (it-supporter)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hjælp til oso opgave - It-supporter

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning