Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til sag mod Telia.

Af Gæst Anders | 04-06-2011 16:45 | 2138 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej. Jeg har et erhvervsabonnement hos Telia, og i december måned havde jeg mulighed for at kunne vælge en ny telefon. Valget stod mellem HTC Legend, Hero, Wildfire, Nokia X3-02 og et par flere.. Uheldigvis valgte jeg Nokia X3-02, da jeg ikke kan lide touch skærme, når man f.eks. skal skrive.. Når men sagen er, at telefonen gik død fire dage efter at jeg havde fået den. Efter at have været til reparation hos Telecare (lorte service) i flere uger, så kom den tilbage - med en software opdatering. Et par uger efter at jeg havde fået den igen, så begyndte mobilen at gå død i min lomme, eller mens jeg havde et opkald. Jeg prøvede dog at undgå endnu en reparation, men jeg kunne ikke komme udenom og derfor sendte jeg den afsted igen i april måned. Jeg fik den så tilbage i maj, og for to dage siden begyndte telefonen at gå død igen, og hvis jeg stod og snakkede med nogen forsvandt min vens stemme og kom tilbage, og nogle gange blev stemmen lavet om til en helium lyd med masser af støj, samtidig med at bagklappen blev varm og der begyndte at lugte brændt. Jeg fik ringet ind og forklaret supporteren i røret hvordan det stod til, og at jeg nu for tredje gang skulle sende den ind, men hun kunne ikke gøre noget mente hun, jeg skulle bare ned i butikken og snakke med dem. Derefter spurgte jeg hende om det er muligt at vælge en anden telefon hvis den nuværende bliver returneret, og det var muligt ifølge hende. I dag har jeg været i en Telia butik uden held, for ekspedienten mener at det kan tage ca. 4 uger at få den repareret eller få fejlen konstateret, og hvis der bliver konstateret en fejl, så kan jeg KUN få samme model igen, ellers kan jeg få 1 krone tilbage - Det er ikke muligt at vælge en anden model som jeg kunne vælge i starten. Jeg skal dog lige fortælle jer, at denne fejl med at Nokia telefoner går død osv., er en kendt fejl hos firmaet som indrømme fejlen, men ikke har kunne arbejde på en løsning. Nu vil jeg spørger jer til råds. Hvad kan jeg gøre i denne sag? Er det rigtigt at jeg skal lade min telefon gå til reparation totalt 3 måneder af de 6 måneder jeg nu har haft den? Og er det muligt for mig at vælge en anden model som jeg kunne vælge FØR jeg begik den dumhed at vælge en Nokia X3-02? Mange tak for hjælpen. :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
M.Mikkel
Mega Supporter
04-06-2011 17:06

Rapporter til Admin
Du har krav på at få dine penge retur. Købeloven siger maks 3x rep ens fejl. om de vil gi dig en ny magen til eller 1kr retur er op til Telia. Så du kan ikke gøre så meget
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#2
Lindquist
Elite Supporter
04-06-2011 17:11

Rapporter til Admin
Det er umiddelbart også min forståelse af købeloven som #1 skriver. Jeg var bare ikke sikker nok på, at jeg huskede rigtig til at ville skrive som den først. Så vidt jeg ved, er de kun forpligtede til (ved bytte af varen) at erstatte den købe vare med en magen til. Alternativer bliver vist nok først relevante, hvis det ikke er muligt at fremskaffe en vare magen til.
--
Jeg brækker mig hver gang jeg ser tråd om hjælp til køb af gaming bærbar. SØG NU FOR FANDEN! Der er 5-6 tråde i samme prisinterval og krav HVER DAG!
#3
Fjummer
HOL Moderator
04-06-2011 17:17

Rapporter til Admin
#1 Købeloven siger intet om max 3 forsøg. #0 Da du har købt som erhverv kan du intet andet end at gøre hvad telia og deres betingelser siger.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. CS'ere er PC-verdenes Amish-folk.
#4
Anders
Gæst
04-06-2011 17:25

Rapporter til Admin
#1 Ekspedienten snakkede om,at jeg kunne få min 1 krone tilbage, men det var ifølge ham ikke muligt at lade mig vælge en anden telefon. Men før alt dette kunne komme til, så skulle de IGEN(!) sende tlf. til reparation - i ca. 4 uger!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Anders
Gæst
04-06-2011 17:27

Rapporter til Admin
#2 Jeg synes bare at det er utroligt, at jeg pludselig ikke kan vælge en anden telefon, som jeg havde mulighed for, før jeg købte Nokia X3. #3 Så jeg skal blive ved med at sende telefonen til reparation og måske få en ny som har samme fejl, så dilemmaet kan fortsætte?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Halkaer
Semi Supporter
04-06-2011 23:00

Rapporter til Admin
#5 Hvis du har købt telefonen som erhvervskunde så er det muligt helt at fravige købelovens bestemmelser, så du må kigge i din købsaftale hvad der står. http://www.danskerhverv.dk[...]
--
#7
M.Mikkel
Mega Supporter
04-06-2011 23:06

Rapporter til Admin
#5 Sådan er loven du er faktisk dårliger stillet som Erhverv kunde Og nej du kan ikke vålge en anden mobil en magen til eller 1kr
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#8
the688
Guru
05-06-2011 00:11

Rapporter til Admin
Købeloven siger maks 3x rep ens fejl. Det må være fedt at være så selvsikker. Synd at du giver forkerte fakta videre til andre. Forbrugerrådet - ikke Købeloven - har en generel regel om at når et produkt for 3. gang har været repareret for samme fejl, så bør købet gå tilbage (pengene retur). Men ingen forhandler er *tvunget* til at følge Forbrugerrådets afgørelser. De fleste seriøse butikker følger naturligvis Forbrugerrådets anvisninger - men det er fordi de gerne vil undgå "problemer" - ikke fordi de "skal".
--
"Two hands working are better than a thousand hands praying"
#9
kingster80
Ny på siden
05-06-2011 00:58

Rapporter til Admin
send en mail til basta eller lign. du er helt sikkert ikke den eneste der har problemer. Det handler jo ikke nødvendigvis om hvad loven siger, men mere om hvad der er fair samt hvad du kan overbevise offentligheden om. Det er rigtig dårlig PR for telia at komme i diverse forbrugerprogrammer!
--
#10
Bent540
Ultra Supporter
05-06-2011 04:10

Rapporter til Admin
policia! så for du tilsendt et stykke papir som man ude i verden kalder en "anmeldelse" telia for en kopi magen til. trylle rylle rylle og du har en ny tlf. wolla.
--
Nu på Modiodal 100mg! Stilstanden er næsten for enorm og du er mere død end et fossil. -CV |Smash| er sletofil
#11
DEVIL_DK
Guru
05-06-2011 08:39

Rapporter til Admin
jeg ville ringe til telia og forlange at komme til at snakke med en leder, de kan tage beslutninger som de menige ikke kan eller tør. Selfølgelig skal du moralsk set have din krone tilbage og mulighed for at vælge en anden mobil af dem du fik tilbudt da du valgte denne, hvis du kommer til at snakke med en fornuftig person vil han/hun også kunne se dette og hjælpe dig.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#12
M.Mikkel
Mega Supporter
05-06-2011 09:28

Rapporter til Admin
#11 Enig Ikke noget han kan forlange.(købeloven) men Telia burde gøre det noget ringe kundepleje
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#13
PeterAA
Monster Supporter
05-06-2011 09:50

Rapporter til Admin
Jeg har haft 3xrep på min Nokia N86 og 3 gang blev den ikke sendt til rep. men byttet til en ny, som så har været næsten ok. Det var godt nok TDC så ved ikke hvordan Telia behandler sådanne sager. Men reglen om 3xrep. er som flere her beskriver korrekt og fastsat af forbrugerstyrelsen.
--
Ny spændende maskine under bygning og bruger en ok AMD i mellemtiden. SE PROFIL.
#14
Anders
Gæst
05-06-2011 10:42

Rapporter til Admin
#6+7+8+9 Mange tak for hjælpen. Hvis der ikke kommer fremskridt i sagen, så må jeg prøve med noget andet. ;) #11 Det vil jeg prøve imorgen, for det er det jeg netop ønsker - At kunne få returneret Nokia X3-02 og kunne vælge en af HTC modellerne, som jeg fik tilbudt FØR jeg begik denne grufulde dumhed.. :/ #12 Det synes jeg også, jeg prøver at ringe ind imorgen og så skriver jeg herinde hvordan situationen ser ud ;) #13 Reparationsproblemerne er Telecares skyld. De har ALDRIG kunne reparere en af mine telefoner tilfredsstillende. Det er utroligt hvordan de stadig kan blive ved med at fuppe folk, men Telia burde give mig tilbuddet om allerede nu, at returnere telefonen, i stedet for at reparationssagen skal tage ca. 4 uger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Anders
Gæst
05-06-2011 10:52

Rapporter til Admin
#6 Men ifølge linket, så har jeg da ret til at returnere telefonen: D. Mangelsbeføjelser Købeloven foreskriver en række beføjelser, som køber har, såfremt salgsgenstanden lider af en mangel. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køber i en handelskøb, medmindre andet er aftalt, valget mellem at: 1. hæve købet 2. kræve omlevering eller 3. få et forholdsmæssig afslag i købesummen Dog skal der være tale om en væsentlig mangel, for at købet skal kunne hæves, eller at der kan fordres omlevering. Hvis radiomodulet brænder af hele tiden, så er det en væsentlig mangel, da jeg ellers ikke kan foretage opkald eller bruge mobilen, da den også genstarter eller går ned.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Anders
Gæst
05-06-2011 22:04

Rapporter til Admin
Bump? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
DEVIL_DK
Guru
05-06-2011 22:16

Rapporter til Admin
desværre er reglerne for ehvervs køb B2B anderledes end for private , private er meget bedre stillet , hvilket entig er tosset da et firma jo også burde have rettigheder. #12 gad vide hvorfor jeg skriver de moralsk burde gøre det ;)
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#18
WeberJ
Ultrabruger
05-06-2011 22:52

Rapporter til Admin
#0 sorry to say - # 17har desværre ret. Som erhvervsdrivende Er man ringere stillet end som forbruger
--
Happy Days Forever!!!!!
#19
Anders
Gæst
06-06-2011 06:41

Rapporter til Admin
#17-18 Det er fuldstændigt tilgrin, at erhvervskøbere bliver behandlet sådan, når mobiltelefoner er vigtige for deres arbejde. Det burde Telia forstå.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Sfinkz
Ny på siden
06-06-2011 08:22

Rapporter til Admin
Du behøver ikke bumpe tråden. hvis folk vil skrive så skiver de, derudover har du fået svar.
--
#21
Anders
Gæst
06-06-2011 13:52

Rapporter til Admin
#20 Nej. For jeg fik ikke svar på #16. #Alle Jeg har lige været i en Telia-butik og snakke med ekspedienten, som siger at nu bliver sagen juridisk. Det betyder at jeg skal udfylde nogle papir og sende mobilen til Ålborg eller lign., og så tager de den derfra. Enten får jeg mine penge tilbage - 1 krone - eller også får jeg en ny tilsvarende model. Det er ikke muligt at få en anden fordi det er producenten der betaler.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hjælp til sag mod Telia.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning