C & B niveau ligner rimeligt meget hinanden, hvor B-niveau i grove træk blot har flere afleveringer og udvider det, man ved på c-niveau. A-niveau er badass, man skal være rimelig hardcore til matematik for at kunne klare det.
--
Måske en pc/hardware og en lille einstein hvor siger:"Link:
http://lmgtfy.com[...]
--
[Nerboi.blogspot.com]
Spørg mig eller spørg jeg dig :] #1 Lyder til jeg skal være glad for, at skulle have det på B næste år xD
--
i7 2600K - Gigabyte GTX570 - Gigabyte P67A-UD4 - 4GB DDR3 1600MHZ CL9 - 700W Cougar PSU - CM 690II Advanced - Logitech G15 - Logitech G500
C niveau er trigonometriske funktioner, og lineær, eksponentiel, potensfunktioner.
B niveau er cosinus og sinus relationer simpel differential- og intergralregning der er også en lille smule statistik.
A niveau er det samme som B bare lidt mere indviklet, og så er der vektor regning.
--
Hol.dk - hjemstedet for white trash og knoldsparkere.
hov så er der vidst også algebra regning på alle 3 niveauer :)
--
Hol.dk - hjemstedet for white trash og knoldsparkere.
A-niveau er ikke så slemt som #1 prøver at få det til at lyde... Man går bare en smule mere i dybden med de ting man har lært på C og B. Og der bliver introduceret vektorregning, som #4 påpeger.
Har man klaret C og B uden problemer, så vil man fint kunne følge med på A-niveau.
Men ærligt talt er det ikke så slemt, så længe man bare husker at møde op til undervisningen, følger med og spørger hvis man er i tvivl om noget. Så kan man sagtens klare det alle tre niveauer :-)
Jeg vil klart anbefale alle at tage hele vejen til og med A-niveau, da man ikke rigtig kan bruge C og B til noget for sig selv.
--
Det kommer også meget an på, hvilken gymnasiel uddannelse du er ved at tage.
--
#6
Det kommer da virkelig an på, hvem man er. Har man i forvejen svært ved matematik, så anbefales A-niveau ikke. Derudover er det noget pjat, at man ikke rigtigt kan bruge B-niveau for sig selv. Det er adgangskrav for rigtigt mange videregående uddannelser.
--
Det kommer an på læreren. Der er mange lærere der svinger i hvornår de vælger at samle visse emner op. Der er selvfølgelig en form for indskrænkning, men i det store hele bestemmer læreren, især hvis eleverne går op til A, hvornår hvilke emner skal bruges
--
Man kan vel sige, at den teoretiske tilgang til matematikken øges på A-niveau med forbehold for, at det er en del år siden, jeg havde min daglige gang på gymnasiet.
Min personlige erfaring er iøvrigt, at B matematik er overskueligt, hvis bare man følger med i undervisningen og får lavet sin opgaver. Problemet med matematik er, at man desværre kun bliver god til det, hvis man øver sig. Nogle få har talent, men det er trods alt det færreste.
--
Mentor
http://pppede.blogetery.com[...]
http://www.usenetserver.com[...] - fast and reliable usenet access Ja jeg vil også mene det kommer meget an på læreren.
En god lærer kan lære elever der har svært ved matematik at være gode til matematik. Eller i hvert fald bare forstå stoffet der gennemgås.
Og selvfølgelig anbefaler man da ikke at gå videre med A-niveau hvis man har svært ved C og B. Har man svært ved C og B så burde man nok kigge sig om efter en uddannelse der ikke kræver matematik.
Men der er forskel på at have svært ved matematik og så bare ikke gide.
Langt de fleste gider bare ikke. Det kan der være flere årsager til, bl.a. en dårlig lærer.
Men ja, jeg var lidt for hurtig med min kommentar om at C og B er ubrugeligt. Som du selv siger, #8, så er B krav for mange mellemlange videregående uddannelser.
Min pointe var rettet mod naturvidenskabelige, akademiske uddannelser. Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet.
Der finder man ikke så mange uddannelser hvor man kan nøjes med matematik på C og B niveau.
--
fik at vide på mit 3 dages gymnasie forløb, at forskellen stort set kun var at:
C= 1 år
B= 2 år
A= 3 år
--
Msi GX640 is on my desk :-P
PS3 is for life bby ;) :D
Hvis du har en drøm om at komme videre i livet med en videregående uddannelse omkring ingeniør eller lignende, så er matematik et KRAV og det er uundværligt.. Og så svært er det heller ikke. Der er somregl kun et korrekt svar :)
--
#12 Hvilket så resulterer i at du på A niveau lærer 2 år's værdi af matematik ekstra i forhold til C niveau - ikke at du har 3 år til at lære C-niveau pensum!
Hvor vidt man kan klare A niveau handler mere om man har modet på at have matematik i 3 år eller ej. Vektorer er ikke svært pensum, og de er yderst dejlige, men man skal lige forbi pythagoras osv., inden da.
Integralregning er heller ikke svært - det er i bund og grund "kun" arealet under en graf, men det kræver at man ved noget om grafer inden da.
--
Computer setup: Se profil. :)
#0 Hvad vil du efter gym?
For det kan altså godt betale sig at vælge mat A, hvis du vil læse en videregående uddannelse hvor matematik indgår.
--
Det kan i den grad betale sig at vælge mat A, du skal bruge det til næsten alle lange videregående uddannelser!
--
Af egen erfaring.. (Måske er jeg bare ikke matematisk anlagt)
C, er ok hvis du følger med..
B, en go gang mere neder..
Jeg fortryder jeg valgte at tage det på B niveau.. Jeg ville ha foretrukket Filosofi, eller psykologi eller nærmest alt andet..
Men hvis du kan li matematik og gerne ville kunne forklare mundtligt hvorfor ax+b hedder ax+b så kan det godt være du skulle tage det..
gr0^
--
Is this my Signatur?