Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Defekt bundkort

Af Bruger Aspirant Mads Møller | 25-01-2005 17:42 | 1104 visninger | 8 svar, hop til seneste
Jeg lavede for et par dage siden en tråd hvor jeg fortalte jeg fået tilsendt en defekt bundkort i forbindelse med en handel jeg lavede her på HOL med "Joozeren" herinde fra. Jeg sendte derefter en række mail hvor jeg prøvede at komme frem til en fornuftig løsning. Bla. "Hej igen. Jeg kan godt se at det er en ret uheldig situation jeg er kommet i, og det er rimelig træls at stå med over 600kr hardware man ikke rigtig kan få til at virke... Jeg håber derfor rigtig meget at vi kan finde en løsning på problemet. Selvfølgelig kan jeg sende bundkortet tilbage til dig, men hvis det 'virkelig' er defekt vil du jo heller ikke kunne bruge det til noget... Men jeg har derfor et andet forslag - det kræver dog virkelig at du er en ærlig mand, hvilket jeg da også håber: - Jeg sender bundkortet (med processor osv.) tilbage til dig - hvor jeg betaler portoen. - Du tjekker nu om du kan få det hele til at virke (på den måde kan vi konstatere at det må være noget af min hardware der simpelthen ikke er kompatibelt) og hvis du kan det så overfører du pengene tilbage til min konto - Virker bundkortet heller ikke ved dig så må det jo (forudsat at det virkede da du sendte det) være mig der på den ene eller den anden måde har kvajet mig - I dette tilfældet overfører du så kun de penge tilbage for blæser+CPU og ikke bundkortet... Er det en aftale du kan acceptere? -håber at du kan se problemet fra min side... Mange hilsner, Mads Møller" Men det eneste svar jeg har fået fra ham var at han mente at kortet virkede da han sendte det. Nu har jeg så endvidere se på http://www.blockchecker.nl[...] at han har blokeret mig på MSN - Så det er nok tvivlsomt om jeg nogensinde hører fra ham igen (med mindre at jeg selv aflægger ham et visit). Jeg kan altså personligt ikke anbefale at handle med [Navn bortedigeret] Og nu til et spørgsmål. Hvad vil i mener at jeg kan få for det følgende hardware: CPU = P4 NW 2,4 FSB 533 Køler = http://edbpriser.dk[...] For så kan det da være at jeg kan hive lidt af pengene tilbage... Mvh, Mads Møller
--
// Navn og link fjernet fra teksten. Ingen skal hænges ud med navns nævnelse - uanset hvordan de har optrådt.
#1
superalf
Maxibruger
25-01-2005 17:47

Rapporter til Admin
// Offtopic fjernet.
--
Sidst redigeret af L00t
#2
Tyller
Semi Supporter
25-01-2005 17:50

Rapporter til Admin

--
Sidst redigeret af L00t
#3
jbred
Mega Supporter
25-01-2005 17:51

Rapporter til Admin
arr ja, den evige påstand mod påstand fra folk der ikke kontrollere om tingene virker før de køber. Desværre af skade bliver man klog.
--
PS : pantsæt dit tandsæt
#4
Venlig Gæst
Gæst
25-01-2005 17:55

Rapporter til Admin
Hvor er det dog træls, at sådan nogle situationer opstår - det gør, at vi herinde bliver mere skeptiske overfor hinanden og måske undlader nogle handler, hvor både køber og sælger ville ha' været tilfredse. Personligt havde jeg også forsøgt at være venlig over for ham fyren - hvis det ikke hjalp, og jeg selvfølgelig var helt 100% sikker på, at jeg ikke selv kunne være skyld i fejlen, så havde jeg kontaktet ham personligt. At stå ansigt til ansigt er lidt gammeldaws, men stadig den mest effektive måde til at løse problemer på på venlig vis :-) Håber, at du får lidt af dine penge hjem, hvis du da ikke får talt ham fyren til rette.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
logirange
Bruger Aspirant
25-01-2005 17:56

Rapporter til Admin

--
Sidst redigeret af fuze
#6
Michael K
Superbruger
25-01-2005 18:01

Rapporter til Admin

--
Sidst redigeret af fuze
#7
Jagson75
Elite Supporter
25-01-2005 18:05

Rapporter til Admin
Når jeg handler på HOL, følger jeg et par gyldne regler: Jeg handler kun brugere, der har været her et stykke tid - der er mindre risiko for at blive snydt, da en fast bruger af hol næppe vil have ødelagt sit navn herinde. De snydere, der "lever" af det, er enten gæster eller nye brugere. Afhentning er at foretrække. Ved forsendelse får man navn, adresse, tlf-nummer (fast + evt mobil) og man snakker med personen.
--
“Anyone can become angry - that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way - this is not easy.”
#8
Hodja^
Supporter Aspirant
25-01-2005 18:18

Rapporter til Admin
Jeg holder med ham som taler sandt. :) Ej, men det er helt sikkert ikke sjovt at handle dødt hardware, og man bliver tit uvenner - rigtig kedligt. :( Derfor er det som regel tit en god tommelfinger regel at man lige ser det man køber inden man overfører eller afleverer sine penge til sælger. Ord som "100% i orden, står som ny" osv. holder efter min mening ikke en meter - det skal ses i funktion, før jeg køber noget. Jeg handlede her for nyligt en lækker 22" Samsung SyncMaster 1200NF med en "gæst" herinde, og vi fik snakket utroligt meget om skærmen, hvorefter jeg kørte til sælgers boplads for at se på varen. 1500,- og den er virkelig i flot stand, det var imo et rigtig godt køb. 2½ år for sådan en skærm er jo ingen penge, og den har hele livet foran sig. :) *Det er vigtigt at vide hvad og hvem man handler med.
--
Man er klog når man ved hvad det er man ikke ved noget om.

Opret svar til indlægget: Defekt bundkort

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning