Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Maxgaming og sony vil ikke reperere min controller

Af Megabruger andybebz | 23-10-2024 09:52 | 940 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hej alle Vil lige høre jer om hvordan i ser sagen: Jeg har for lidt over et år siden købt en PS5 controller hos Maxgaming.dk, den er ikke blevet brugt specielt meget (maks 30 timer) Nu er jeg begyndt at spille det nye Fifa (EA FC 25) og efter en uges tid er venstre joystick begyndt at drifte vanvittigt meget, spillere løber op og ned, til højre og til venstre uden at jeg rører ved controlleren. Jeg har efterfølgende kontaktet Sony (de har byttet en anden controller før) men de frasiger sig alt ansvar fordi den her controller er over 12 måneder gammel - Igår har jeg kontaktet maxgaming.dk som chokerende nok også frasiger sig alt ansvar og siger det er normal slitage og ikke dækket af garantien... også at PS5 controllere kun har 1 års garanti og derved ikke kan hjælpe præcis som Sony også siger (Har en mailkorrespondance fra både Sony og Maxgaming) Skal jeg bare æde den og komme videre eller hvad havde i gjort?
--

--
Sidst redigeret 23-10-2024 09:53
#1
Chr4030
Giga Supporter
23-10-2024 09:58

Rapporter til Admin
Du har altid to års reklamationsret. Den kan de aldrig komme udenom. Så de skal tage stilling til at du reklamerer over det, og de kan ikke afvise ved at sige der kun er 1 års garanti. Jeg vil mene at en kontroller skal holde mere end 1 år. Og i sidste ende skal du gennem forbrugerklagenævnet hvis du orker det. Men i sådan et tilfælde vil du nok vinde, omend det er en meget lang process. Og om det er det værd for en kontroller vil jeg lade være op til dig.
--
#2
Azakiel
Skribent
23-10-2024 10:06

Rapporter til Admin
Har Maxgaming overhovedet set controlleren, eller har de bare fejet den af vejen uden at have gjort mere? Du har jo 2 års reklamationsret, og selvom den er over formodningsreglen, skal de jo stadig have set produktet for at have foretaget en vurdering. Alt andet virker bare som et forsøg på at tørre den af på dig.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#3
Anomynous
Nørd
23-10-2024 10:07

Rapporter til Admin
Hvis den kun er brugt 30 timer så fremstår den mere eller mindre som ny og så tror jeg ikke de kan komme udenom hvis du vælger at reklamere.
--
#4
ToFFo
Guru
23-10-2024 10:14

Rapporter til Admin
Det første jeg tænker når jeg hører Fifa og Controller i samme sætning, er raserianfald. Jeg tror det er Youtube der har ødelagt mig, for jeg har set så mange videoer af folk der giver, blandt andet, deres controllere, rimelig hård behandling. Anyways... Ja du har 2 års reklamationsret, hvis du handler som privatperson. Så hvis fejlen ikke er selvforskyldt, skal de reparere, ombytte eller kreditere varen, uden omkostninger for dig. Det gælder også fragt. Du må forklare Maxgaming at du ønsker at bruge din reklamationsret (som Maxgaming er ansvarlig for) og ikke producentgarantien (som Sony er ansvarlig for). ...også at PS5 controllere kun har 1 års garanti og derved ikke kan hjælpe præcis som Sony også siger... Måske mener de at de ikke kan hjælpe på samme måde som Sony, da du har reklamationsret hos dem men garanti hos Sony. Så de kan ikke bare sende en ny up front som Sony måske har gjort tidligere, fordi deres reklamationsret håndteres anderledes. Nu har jeg ikke set hvordan de har skrevet det til dig, jeg har kun din formulering, så jeg tager måske fejl.
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år. Sidst opdateret d. 19/07-2024
--
Sidst redigeret 23-10-2024 10:16
#5
Jesper Gæst
Mega Nørd
23-10-2024 10:56

Rapporter til Admin
Som #4 er inde på skal man skelne skarpt mellem reklamationsret og garanti. Det Maxgaming siger med kun 1 års garanti er faktisk korrekt, da de jo ikke nægter der er 2 års reklamationsret. Så den forskel skal #0 være meget obs på han ikke får formuleret forkert, når han taler med Maxgaming. Jeg er btw enig i har har 2 års ret til reklamation, om skaden så vurderes at være selvforskyldt, det er en helt anden sag. Nu ved jeg ikke hvad den pågældende controller koster, men #0 skal som tidligere nævnt også vurdere om det er kampen værd hvis Maxgaming påstår skaden er selvforskyldt. For eks med bundkort risikerer man en opkrævning på nogle hundrede kroner for test/fejlsøgning, hvis man indsender et bundkort hvor der vurderes selvforskyldt skade. Jeg går ud fra man har samme risiko ved et joystik, hvis butikken først er på tværs.
--
#6
Chr4030
Giga Supporter
23-10-2024 11:51

Rapporter til Admin
#5 Der skal bare tages billeder af produktet fra alle leder og kanter inden det sendes ind. Så har man da sit på det rene i forhold til om det har taget fysisk skade.
--
#7
Jesper Gæst
Mega Nørd
23-10-2024 11:54

Rapporter til Admin
#6 Det er da vist svært med billeder udefra, at bevise om et joystik har lidt (selvforskyldt) skade indvendigt.
--
Sidst redigeret 23-10-2024 11:55
#8
~DoN~
Mega Supporter
23-10-2024 13:20

Rapporter til Admin
Så vidt jeg kan se er Maxgaming svensk, så ved ikke om de har formodningsreglen ligesom vi har i Danmark, men de har faktisk 3 års reklamationsret. Tror ikke de kan slippe af sted med at sige at man ved normal brug kan forvente drift på ens PS5 controller efter normalt brug og slet ikke ved så lidt brug som du siger. https://dk.trustpilot.com[...] Læser man deres trustpilot, så er det absolut et sted man skal holde sig fra. For skulle man få brug for service, så er man på spanden.
--
#9
Andyboy
Supporter Aspirant
23-10-2024 16:22

Rapporter til Admin
Den der er på ingen måde klokkeklar i forhold til en reklamationssag gennem forbrugerklagenævnet. Kort fortalt ville jeg æde den selv. Det andet kommer du til (tids- og tankemæssigt) at bruge langt mere end 700 kr. på, og ikke sikkert du vinder. Ved reklamationsret skal du kunne bevise at der er tale om en produktionsfejl, der har været der fra starten (således at den ikke kan holde til alm. brug). Good luck with that!
--
http://www.internet-bredbaand.dk[...] http://www.tv-pakke.dk[...]
#10
Jesper Gæst
Mega Nørd
23-10-2024 16:24

Rapporter til Admin
#9 Ved reklamationsret skal du kunne bevise at der er tale om en produktionsfejl, der har været der fra starten (således at den ikke kan holde til alm. brug). Bevisbyrden er altså lige modsat. Det er firmaet som skal bevise der ikke er tale om produktionsfejl der har været der fra start.
--
#11
Andyboy
Supporter Aspirant
23-10-2024 16:35

Rapporter til Admin
#12
Jesper Gæst
Mega Nørd
23-10-2024 16:45

Rapporter til Admin
#11 Du har ret, jeg tænkte ikke på #0 havde passeret de 12 måneder.
--
Sidst redigeret 23-10-2024 16:46
#13
Chr4030
Giga Supporter
23-10-2024 16:50

Rapporter til Admin
Men der er ikke tale om at du skal komme med en teknisk redegørelse for det.
--
#14
~DoN~
Mega Supporter
23-10-2024 17:04

Rapporter til Admin
#9 Hvis du fik lov til at føre den hele vejen, så tror jeg næppe Sony ville kunne få sige at "Hey, vores controllere virker kun et år ved normalt brug og derefter kan du godt forvente de går i stykker. Tough luck." Så ville det nok ende som da EU var efter Nintendo pga drift i deres Joy Cons. https://ec.europa.eu[...]
--
#15
Sven Bent
Elite Nørd
24-10-2024 03:12

Rapporter til Admin
Slittage daekker ikke over produktet ikke virker/ slitager daekker ovre naturligt slitage. dvs f.esk at maling paa keyboard taster can blive slidt ved brug. en gammel elpare bliver slidt. og bananer naturligvis heller ikke holder et aar. saa ta de kaldet det slittage er ihvertfald ikke lov maessigt korrekt (eller efter mening med lov givningen) men som alt andet saa er det et spoergsmall om hvor mange heste kraefter der kan smide efter det. og max gamming nyder nok godt af deres ting er under minimum graense for at diverse hjaelpe indstandser daekker ind. at det er ders holding der er tale om slitage er et stor roed flag for alle forbrugere at holde sig fra dem
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 24-10-2024 03:13

Opret svar til indlægget: Maxgaming og sony vil ikke reperere min controller

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning