* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
fed. turbolader på en scooterAf Gæst Thomas | 15-07-2003 15:00 | 4310 visninger | 49 svar, hop til seneste
Fed man, jeg er lige kommet hjem nede fra italien, og der så jeg en scooter med turbolader på. hold kæft man den lød godt. Desvære kunne jeg ikke tage billeder af svinet da jeg ikke hadde et kamera med (ja jeg hved det man er et fjols når man tager på ferie uden kamera, men jeg glemte den desvære der hjemme, sorry). Men prøv at forstille jer en scooter med polini evolution tun specielt fremstillet til turbolader og det vildeste gejl. så har i nok nogen lunde et billede af scooter. Hvis det kan være en hjælp hvar modellen en Italjet Dragster 150 (150 står for 150 cm3 på standert motoren).
Scooteren ser sådan ud i standert udgave.
http://www.andiamoscooters.com[...] --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
den kan lade hurtigt op? hvad fanden skal det sige? -- Taking risks is the biggest part of life. If we are not risking something, we are not living... # 1 hved du ikke hvad en turbo lader er?
her er en turbolader (denne turbolader er godt nok til en bil, men der ikke nogen forskel):
link: http://www.turbolader.de[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. lol, vidste sku ikke sådan en hed en turbolader, men ved til en vis grad godt hvad det er... -- Taking risks is the biggest part of life. If we are not risking something, we are not living... hmm i hved stel ikke hvad en turbolader er til.
prøv dette link der kan i læse om hvordan det fungere:
http://hjem.get2net.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. lol hvad giver det 5 heste: ) -- #6 ej det giver sgu nok lidt mere...
-- Thermaltake Xaser III - Soltek FRN2 - L - Amd 1333@1485 - North Q Silent ICE - 512mb PC2100 - Chaintech Geforce 3 Ti 200 230@450 - Seagate barracuda II 80.2 - SBLive 5.1 Player... Hmmmmmm det er vidst lige i underkanten af godt at bruge turbo på en 150ccm motor, så jeg tvivler stærkt på at man får ret meget ud af det (da der simpelthen ikke er kraft nok i sådanne en til at drive en ret stor turbo og en lille turbo giver ik ret meget) -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] #6 5 hæste? er du gal? Hvis det kun giver fem hæste ekstra så vil det sku være spil af penge. Hvis motoren er i orden kan du nemt hente 50 % ekstra effekt ud af motoren med en turbolader, nogen har jeg enda set virkelig pine deres så de næsten henter 100 % ekstra effekt ud af motoren. okay hvis vi siger at motoren på scooteren er på 150 cm3 standert har den ca 15 hk og når tunet kommer på på så har den vel omkring 35 hk og med turbolader der siger vi at ydelsen skal hæves med 50 % det vil sige 35 + 50 %(er 17,5 hk ekstra) = så ender vi på 52,5 hk. Jeg håber det kan give dig et intryk af hvor effekttiv en turbolader er. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 > Det regnestykke holder ikke på små motorer. Men det er korrekt at på biler og større motorcykler kan du let hente 50 %. -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] #10 > Jo på engelsk gør det =) -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] # 11
Ja du har helt ret. det var også bare sådan at han forstød nogen lunde hvor meget det giver.
Men for at det i hele taget skal virke sammen skal man have en styre boks (det er også den man på lagnt det fleste biler går ind og roder med når man snakker chip-tunning) med den programmere man lade trykket. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #13 > Yep ved jeg godt =) Der kan f.eks. på de fleste diesel biler hentes en hel del ved at få skruet lidt i chippen så man øger ladetrykket (note: med skruet mener jeg naturligvis at den skal tilsluttes et computer som kan justere den)
#14 > øøøøøøøøh ? -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] I #15 snakker jeg selvf. om turbodiesel, hvis der ingen turbo er på den er der heller intet ladetryk etc. -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] # 16 Ja det er rigtig. men langt det felste moderne diesel biler i dag har turbolader. Til den som vil prøve chip-tuning ladvær med at heve trykket for meget hvis det er standert motoren det går ud over. skal man have hevet trykket meget kræver det en mindre ombygning af motoren, i hvert fald hvis det skal holde i længere tid. dette gælder også for benzin biler med turbolader. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17 > Det har du selvf. ret i, men det er vidst de færreste der står derhjemme og lige hæver trykket, og hvis man får en prof. til det bør han/hun jo vide besked om det =) -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] Vildt, kender i nogen som kan lave sådan noget på en piaggio typhoon. så vil jeg meget gerne høre fra jer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19 > en 50ccm typhoon ? Hvis det er en sådanne så glem det bare igen, du kan ikke turbolade en 50ccm motor, den er simpelthen for lille. Derudover vil prisen nok overstige hvad komplet evolution tun vil koste. -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] Peugeot har også lavet en scooter med tvangsfudring det er dog godt nok med kompresser. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De er meget dyrt på en scooter/knallert at tryklade...
Turboen fåes med stor sandsynlighed ikke til menneske penge i den størrelse...
På en 150ccm ville en turbolader fra en smartcar være fornuftig, og kunne give scooteren tendens til at gå på baghjulet ;-)
Et andet problem er kompressionen der typisk er høj på en knallert og det vil give tendens til tændigsbanken, hvis ikke kompressionen sænkes... kan gøres ved at dreje lidt at stemplet...(stempler bliver svagere af denne "fidus", men virker nogenlunde og er ikke når så dyrt som andre metoder)
mht til trykladning generelt er det muligt at hente over 100% hvis det er fornuftigt lavet...
og alle motorer kan tryklades..
-- VW, AUDI, SEAT, SKODA OG PORSCHE
http://www.vagcars.dk[...]
SORT GOLF 3 1.8 til salg De kommer på markede i løbet af få år, jeg har lige set en test på tysk Auto motor und sport, hvor de viste/kørte med den fra Piaggio, der kommer flere, også fra Aprilia, de er med kompressor, ikke turbolader, fordi de vil give for meget varme og ikke trækker fra bunden. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#22 > Det er ikke særlig smart at svække stemplet i forbindelse med tuning.. Men du har ret i at kompressionsforholdet er for højt på de fleste scootere (dem jeg kender har 12:1 ca.) -- Hvad skal man med argumenter, hvis man har erfaring ?
Grundlægger af anti-antigæst gruppen
http://users.cybercity.dk[...] nåe ja men nu er en alm scooter jo ikke på mere en de 50 kubik er den? det var sådan jeg mente det. vad da godt det kan give 50% eller mere. men man skal jo heller ikke brænde hul i stemplet. -- Nubi>> præcis som jeg skriver...
Det kan godt fungere, men er ikke den bedste løsning... -- VW, AUDI, SEAT, SKODA OG PORSCHE
http://www.vagcars.dk[...]
SORT GOLF 3 1.8 til salg Hold stop drop alt det der med at slibe noget af stemlet, med mindre i gerne vil ende med en smadert motor. Nej i skal have nogle special dele til dette formål, det er også derfor de har brugt et special tun til Den italjet dragster, det er bl.a. ander ledes med komprisionen som skulle være på ca. 8.5:1 og en anden udstødning da en almindelig slet ikke passer på motoren, der ud over er hele motoren forstærket for at kan klare de faktisk mange kræfter den har nu, i følge hvad jeg fik at hvide skulle den have omkring 40 hk ved afsindige 17.000 omdr/min. i kan også sænke komprisionen hved at bruge en tykkere toppakning. eller i kan modifisere topstykket. Men for gudskyld skær ikke noget af stemplet. og slet ikke hvis i smider en turbolader eller kompresser på et tun. husk på stemplet faktisk ellerede stadart er pint godt da det jo snore med omkrig 6000 til 9000 omdrejninger standert afhengi af hvilken motor og scooter det er. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Turbo eller ej, en scooter er bestemt ikk sej... -- Okay, i'm going to attempt to drown myself, you can try this at home, you can be just like me...
http://www.slimshady.dk[...]
# 28 Hvad er så sej? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det virker på bilmotorer og de snurre altså også op til 7000+ omdrrejninger....
Konklussion det virker, men er ikke den bedste løsning..
Du finder næppe nogen herinde der vil ofre hvad det vil koste at få det hele lavet ordenligt.....
Alene turboladeren/kompressoren er meget dyr(kompressor er dyrest),
Der udover skal der mere benzin + styring af det + tændingen og manifold og intercooler og rør osv... har sikkert glemt noget....
Spar pengene og brug dem på et motorcykelkørekort når tiden er til det... eller dyrk noget motorsport(go kart) og styr jeres lyster der i stedet...
Go kart er fedt og giver et mega rush... en knallert er slet ingen ting sammenlignet... -- VW, AUDI, SEAT, SKODA OG PORSCHE
http://www.vagcars.dk[...]
SORT GOLF 3 1.8 til salg hvad siger du der er bedre løsning end turbo?? det er da bedre end alt det NA tun. tuboen kan man pille af og sætte på sin næste bil. og turbo. hmm det er da ikke ligefrem lavet til og køre med høje omdrejninger. tværtimod -- #31
Du kan fint have en hurtigt roterende motor med turbo
F.eks. honda Vtec motorerne der gerne runder 8000omdr er fantasktiske til turbotuning...
Ekstremt høj effekt på en "lile" motor
Og du kan ikke tage turboen med videre til bilen - den vil være alt for lille!!! og slet ingen effekt give! -- VW, AUDI, SEAT, SKODA OG PORSCHE
http://www.vagcars.dk[...]
SORT GOLF 3 1.8 til salg du får da ikke en skid mere effekt ud af en turbo bare fordi den køre med 9000 rpm. de ånder som regel ud after 6500. det kan du spørge alle på handa klub dk om. køre sku selv honda. og kender nogen stykker som der her turbo på deres honda biler. så nej.. og nej selvfølgelig kan man ikk sætte en turbo fra en 1.6 over på en stor amerikaner. og omvendt. men man kan jo bruge alt det andet. og hvor mange rpm tror du selv en opel ascona tager?? ikke ret mange. og thomas T jensen på honda klub dk. klemmer 300 heste ud af hans 1.6. og det er ikek en v tech. det er noget med motor størelse og ladetryk!!!
og skal man have højt lade tryk skal man have smedet stempler og smedet plejlstænger og en masse endet lort!!! sådan er det bare. ellers kan du jo spørg på www.honda-klub.dk[...] og spørg i forummet. tror ret hurtigt du vil få dine teorier pillet ned. -- Mine erfaring med Turbo.
Jeg har haft 2 biler med turbo.
En VR6 Turbo Garrent T4 (Stor motherfucker) Dens maksimale drejningsmoment rundede 550 nm v 5200 rpm. v 1.2 bar
Dvs. at hele trækket vå imellem 3200-5500 rpm.
Nu har jeg en VW golf IV turbo med lavtryksturbo Dvs. at trykket dog ikke er ligeså brutalt men starter tidligere. Standard ved 1500 rpm mener jeg. Min er så Chippet til omkring de 190 hk hvilket overså har ændret drejningsmoment samt forstudt ydelsen.
Man kan ikke bare tage en turbo med til den næste bil. Min gamle T4 ville ikke kunne bruges på min efterfølgende Colt. Den ville SLET ikke have kræfter og mulighed for at udnytte den turbo.
Desunden er det ikke Turboen der er den dyreste..
Næ
Rør, intercooler, Chip, justering og arbejdsløn er dgu ofte værre.. -- The future is here..FFHAB
Hellig = low life. Nogle der føler sig truffet? XP...>>
Jo turboen er den dyreste enkelte del.... (motorstyring er også meget bekostelig, men kun hvis du virkelig lægger alle kræfter i at lave noget vildt er den dyrere end turboen....)
ellers har du de forkerte kontakter...
- - -
Og jeg siger altså ikke bare noget tilfældigt... jeg har læst meget om det...
Pointen med de mange omdr. var rettet til ham der påpeger at scootere kører med "høje" omdr. -- VW, AUDI, SEAT, SKODA OG PORSCHE
http://www.vagcars.dk[...]
SORT GOLF 3 1.8 til salg 36#
De forkerte kontakter.
Nu snakker vi straigth.. altså ikke sort arbejde eller jeg vasker din hånd osv.
Vi snakker kun Chiptuning. IKKE decideret motorstyring
Min VR6 med Turbo kostede (med større tandhjul 5g) 60.000,-
inkl moms
Turboen var en T4 koster omkring 15000,- -- The future is here..FFHAB
Hellig = low life. Nogle der føler sig truffet? nu kan man ko købe det brugt. og lave det selv meget af det. hvis man kender en sme det kan med nogen rør. 30k kan det god laves okay til. for lavtryk. selvfølgelig kan en turbo fra en 2.8 golf ikke gå på en 1.6 eller 1.8 colt. den kan sku slet ikek blæse den op :) men som sagt nu køre jeg honda. og deres motore kommer sjællendt over en 2.0. så derfor kan turboen jo godt gå med vidre. og det er sku stadig billigere end diveres NA tun. hvis man ser på hvad man får ud af det. -- LOOL da en turbolader på en Knallert.. Hmmmm 3 - 5 heste EhMM Nej ... nej nej så hellere Undværre da :-D ...... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hvorfor ikke bare blande æter i benzinen på jeres små scootere de 50 ccm kan ikke udnytte en turbo ret meget lidt æter i tanken og i har lige så mange heste -- It's there in front of you,
the void, the dark side...
we've been to the edge so many times
not just once... We're TDM der er faktisk en tilsalg inde på toyota extreme til 500 kr den passer til en have traktor. så tror det er noget i den størelse i skal have på jeres scootere -- #40
Fordi det overhovedet ikke virker med æter, eller gas og alt muligt andet fis, det er en gammel løgnhistorie at det virker, for den vil tændningsbanke helt vildt og sætte sig.
Man kan bare sætte noget ordenligt tun på først, ellers skal man lade være med sådan noget pjat.
Men flere, indtil videre 150cc+, er ved at blive med krompressor, for at få dem til at overholde miljø bestemmelserne i 2005. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
Til alle jer der vil have turbo på en knallert
Hvordan virker en turbo lige på en 2takt!! -- Far til fire På samme måde som på 4takt, udstødning driver turbine som presser luft ind i motoren. -- ......
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv.
#44
har du nogle sider hvor der står noget om tuboer til 2takt? -- Far til fire jeg har selv tænkt på krompresser efter jeg så den pegeot har lavet.. jeg har en 80 ccm med ca. 30 hk kan bores op til næsten 100 ccm. en kompresser kræver bare en rem der trækker den rundt. og det med benzinen, man dyser vel bare sin kab ind sså blandingen passer,,, eller hva hvor kan men evt. finde et sted hvor man kan få noget at vide eller købe om en krompresser i en størrelse der passer til min scooter... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg fandt en video på google video en film med en af de gamle klassiske vespa scooterer med en turbo monterer. en lille turbo men den er der. enjoy.
link til fim: http://video.google.com[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke var en almindelig 2-takt.
Det er i hvert fald ikke set i Danmark eller Tyskland at der er en der har sat en turbolader på en knallert motor.
Der er nogen der har taget en mc motor med turbolader og sat over på en knallert. Tror du ikke også det er tilfældet her? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|
|
|