Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Aflyst Fly - Hvad nu?

Af Gæst MaskineFly | 19-09-2022 09:09 | 829 visninger | 7 svar, hop til seneste
Vil gøre det kort som muligt da jeg ikke kan finde et klart svar: Skal rejse om 1 måned. - Flybillet (returrejse) bliver aflyst af fly selskab. - Billet købt via Seat24 som siger kontakt fly selskab - Flyselskab siger kontakt Seat24 - Seat24 vil gerne refundere men tager et servicegebyr for at refundere en billet som er aflyst (ikke mig der har aflyst) Da billeten er aflyst mere end 14 dage før afgang ville jeg høre om jeg har ret til fuld refundering? Det som der pisser mig af er at de tager 250 kr for hver billet fordi jeg skal have en refundering tilbage. Har jeg ret til fuld refundering?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Kratzen
Junior Supporter
19-09-2022 09:12

Rapporter til Admin
Jeg kender ikke juraen på området, men det kan jo ikke være rigtigt at du skal betale penge for at få refunderet et produkt de har solgt dig, men ikke kan levere. hvis seat24 mener de skal have et gebyr for at flyselskabet har aflyst burde de hente de penge fra flyselskabet og ikke hos dig. Det korte af det lange er jo at de ikke lever op til det produkt de har solgt dig.
--
#2
Pico
Maxi Nørd
19-09-2022 09:16

Rapporter til Admin
Seat24 skriver på deres hjemmeside at de kan hjælpe med anmodning om refusion, så jeg ville tage kontakt til dem igen og evt. fortælle dem hvad der står på deres egen hjemmeside: https://www.seat24.dk[...]
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#3
ToFFo
Guru
19-09-2022 09:26

Rapporter til Admin
Der står sikkert i betingelserne, at der er gebyrer forbundet med refundering. De der betingelserne som ingen gider læse, men stadig accepterer at have læst at forstået. Start med at undersøge hvad der står i nævnte betingelser. Vi ved ikke hvad du har ret til, da vi ikke ved hvad du har sagt ja til.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 19-09-2022 09:26
#4
MaskineFly
Gæst
19-09-2022 09:27

Rapporter til Admin
#2 Yep - Uanset om det er elektronik eller spiseborde eller noget tredje. Hvis jeg køber noget i en forretning eller onlinebutik, synes jeg ikke man skal begynde at jagte tredje part for at få pengene retur. Her går seat24 ind og "anmoder" om refundering af den billet hos selskabet selvom du har betalt Seat24 for billeten. Forresten hold jer væk fra Seat24. De har kun service Mandag-Fredag 8-16 så man er lidt fkt hvis man står i en lufthavn i Thailand kl. 03:00 om natten ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
MiNo
Bruger Aspirant
19-09-2022 09:36

Rapporter til Admin
Nu gætter jeg bare, men muligvis 'formidler' seat24 bare et salg - og den ydelse har du fået uanset om flyet så senere aflyses. Det kan være fedt når det går godt (at få billige ting) men går der galt så er det mere besværligt og koster ekstra. Det er en model man ser mange steder i hvert fald.
--
[email protected] Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|Asus TUF 3080ti|32GB DDR4|Samsung Pro 512GB NVME|CORSAIR AX 850W|Fractal Design R5|Asus PG279Q
#6
LgT
Mega Supporter
19-09-2022 09:58

Rapporter til Admin
Hvis du har betalt pengene til Seat24, er det (uanset om de bryder sig om det ) dem, som du har handlet med. (Går dit fjernsyn i stykker skal Bilka også modtage reklamationen - ikke Sony). Men det er ikke nyt at de kan være ret trælse at danse med. Det kan godt være du skal prøve at finde noget støttende jura/ forbruger til at hjælpe dig. Men det er vel fair nok at ringe en gang mere og påkalde at flyselskabet afviser dig, da de er kunden. Normalt synes jeg ikke at der er ret meget at sparre på at købe billetten igennem disse proxy selskaber - specielt ikke når der er risikoen for disse sager.
--
#7
ToFFo
Guru
19-09-2022 18:32

Rapporter til Admin
#4 - Men du vidste jo godt deres servicegebyr ikke blev refunderet, allerede inden du købte billetten. Med mindre du løj da du satte kryds i boksen ud for: Jeg har læst og accepterer Seat24s rejsevilkår, Billetregler, flyselskabets generelle betingelser. You know, de beingelser folk aldrig læser :P Læs betingelserne her: https://www.seat24.dk[...] Men nu har jeg jo været ved at grave, så her er det relevante: Fra afsnit 9.7.: Den samlede pris for din booking vil omfatte prisen på rejsetjenesterne, eventuelle tilkøbte produkter samt vores servicegebyrer. Bemærk, at vores servicegebyrer ikke refunderes. Det skyldes, at der opkræves servicegebyrer for vores formidlingstjenester, som anses for at være opfyldt, når bookingen er blevet bekræftet til dig. Tillægsprodukter fra tjenesteudbydere refunderes kun i det omfang, vi har modtaget relevante beløb til gengæld fra tjenesteudbyderen. Vores egne tillægsprodukter tilbagebetales ikke. Undgå altid at købe via tredjepart hvis du kan. Der er som regel en grund til det er billigere. De skal nok tjene penge på dig, på en eller anden måde :)
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0. Stats sidst opdateret d. 01/09-2021
--
Sidst redigeret 19-09-2022 18:37

Opret svar til indlægget: Aflyst Fly - Hvad nu?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE