#0
Er selv uddannet it-supporter, og læser nu til datatekniker, bare så du har lidt baggrund for min viden.
CCNA er den man gennemgår under IT-Supporter uddannelsen. CCNP er den man tager som datateknikeren, som er en videruddannelse af IT-supporteren. Det er dog vigtigt at vide, at man under uddannelsen ikke bliver certificeret i nogen af delene, man gennemgår blot materialet.
Hvis du gerne vil arbejde som "almindelig" IT-Supporter der sidder i en helpdesk, ville jeg nok mere overveje at se om du kan tage CompTIA A+ Den handler mest om hardware troubleshooting og basic problem troubleshooting. Læs mere her:
https://www.comptia.org[...]
Med det sagt vil du selfølgelig konkuerre med de uddannede it-supportere der har gennemgået CCNA, men du vil have en fordel med CompTIA A+ og alt efter om du ansøger et sted hvor viden om netværk ikke er vigtigt, er din fordel større.
Du kan også kigge på diverse microsoft kurser. De har nogle Microsoft Technology Associate kurser der er en god intro. De bliver vidst snart retired, men jeg synes personligt de giver en god indsigt. Læs lidt her:
https://docs.microsoft.com[...]
"Jeg vil gerne lave noget indenfor IT"
er simpelthen for lidt til at jeg kan give dig mere, men når folk for det meste siger den sætning, tænker jeg for det meste folk tænker på den flinke helpdesk medarbejder der hjælper de ansatte med daglige problemer., så det er det udgangspunkt jeg er gået med i mit svar.
--
i7 6900k ,CM Silent Pro 850W
32GB HyperX Fury 2400MHz, Fractal Define R6
Gigabyte Gaming OC 3080, Crucial MX300 1tb ssd
ASUS Strix X99, Windows 10
--
Sidst redigeret 18-04-2022 20:28