Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
MSI GEFORCE RTX 3080 GAMING X TRIOAf Elitebruger elalso | 12-04-2021 13:25 | 3052 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hej med jer,
Jeg overvejer at købe det her 3080, fordi det har fået fine anmeldelser og forholdsvis kort ventetid. Er det et okay kort, eller er det bedre at vente på et ASUS? --
Mvh. elalso
Nok bedre at tage et Gaming Z, der går rygter om at Gaming X er udgået af produktion.
-- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Hvis vi snakker nyt, så køb det første du får mulighed for, man kan ikke rigtig tillade sig at være kredsen ;) -- #2 dén forstår jeg ikke? -- Mvh. elalso #4 - Forestil dig du opdaterer grafikkortets BIOS og det går galt. Så kan du skifte over til BIOS 2 og bruge kortet som normalt, mens du får løst det problem. Man kan ikke sådan lige nulstille BIOS på et grafikkort. Det har også andre fordele, hvis man ønsker at lege med overclocking/undervolting mv..
Men den feature er vist mest tiltænkt entusiaster :) -- - Indsæt signatur - #6 jeg kommer ikke til at arbejde med OC :) -- Mvh. elalso Jeg er fint tilfreds med mit Gaming X kort i hvert fald. Hvis du får mulighed for at købe det til en ikke-hjernedød pris, så go for it :) -- MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - 5900X - NH-D15S chromax.black
G.Skill 32GB 3600Mhz CL16
MSI RTX 3080 GAMING X TRIO + PG279Q
970 EVO Plus 500GB Hvor skulle der være forholdvis kort ventetid på et 3080? (hvis man ikke vil betale 12k+)
og som #1 nævner er varen nok udgået til fordel for Gaming Z Trio (præcis samme kort men meget lidt modificeret backplate og en lidt højere OC). Gaming X Trio er f.eks. udgået hos Proshop nu. -- Sidst redigeret 12-04-2021 15:22 #9 - Det er sgu et smart move af MSI...
Alle der har forudbestilt Gaming X til release prisen på 6500ish kroner, det er bare ærgerligt for nu er den udgået.
Erstattes af Gaming Z til like.... 12.000kr xD -- - Indsæt signatur - #10 Jeg fik mit 3080 Gaming X Trio fra Proshop til release pris for en 3-4 uger siden, selvom Gaming Z Trio var lanceret. Så jeg vælger at tro på jeg bare har været heldig. :P -- #11 - Det kan være :D
De sender selvfølgelig de kort som de får. Men hvis de stadig har, lad os sige 100stk i restordre, som aldrig bliver leveret, fordi X udgår og Z er det nye, kan de slippe udenom det :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 12-04-2021 16:18 #12 Man mistænkte jo godt det var det MSI havde gang i, når de pludselig lancerer et kort der ligger så tæt op af. Der gik heller ikke længe fra Z modellen blev annonceret til Compumail slettede min bestilling hos dem, mes begrundelsen at kortet ikke længere kunne skaffes. Altså må forstås som udgået.
Proshop holdt dog fast i på daværende tidspunkt at X modellen ikke var udgået, og der kom da også en 10-15 stykker mere ind til dem efterfølgende. Men nu ku man godt tro at de resterende 200+ (eller hvor mange der nu er) bestillinger nok ikke får et kort til MSRP prisen. Tvivler på det kan hænge økonomisk sammen for Proshop at flytte folk over på Z modellen.
Jeg har stadig en bestilling på et Gaming X og et Suprim hos en anden forhandler, da en kammerat også skal bruge et kort. Så er spændt på om der kommer en besked i nær fremtid om at bestillingen på X modellen bliver slettet fordi det udgår. Nu må vi se. -- #9 det er bare en antagelse, at der er kortere ventetid, da jeg kan se, at der lige nu kun er 11 der venter på deres kort, mens der er 10 kort på vej. -- Mvh. elalso Jeg har også en bestilling på et RTX 3070 Gaming X Trio hos Komplett.dk. Der står levering d. 03.08.2021... :-D -- MSI B450 GAMING PRO CARBON AC - AMD 3600X @ 4.2 Ghz - 16GB DDR4 3200Mhz - CM 650W 80+ Gold - NZXT H510i #14 Det er fordi, der er lukket for bestillinger - du skal skrive dig op til en notifikation, og så være heldig med, at få et.
Jeg har heldigvis en ordre på et Inno3d 3080 x4 liggende, som min lillebror gerne vil aftage til min købspris, når det ankommer 5/5 fra Proshop. -- Jøsses mand -- Mvh. elalso Du kan IKKE købe et MSI Gaming X ved Proshop - kun Z og Y.
Jeg ventede i 6 måneder, gik fra nr. 400 til 15-30, og fik i dag en besked om, at ordren er annuleret.
Blev ikke tilbudt at blive i køen for et andet kort, eller noget tilbud. Så tilbage til start. -- #18 Dang that sucks :(
-- #18 Det er godt nok bittert, dude :(
Jeg håber du får et kort, på mirakuløst vist, snarest! -- Jeg takker for supporten.
Proshop er stoppet med at svare herinde, og på supporten får jeg stort set kun autogeneret svar. De var jo klar på den bølge af utilfredse kunder. Hvis de i det mindste bare havde tilbudt mig et andet kort, eller at jeg kunne blive i køen og så betale den difference.
Så de tilbød andre kunder der mistede et Inno-kort, et andet produkt, men er ikke tilfældet for mig.
:( -- #21 Har lige oplevet det samme. Den er helt gal med Proshop efter de er blevet store og bundlinjefokuseret.... Proshop er ligeglade med love og regler.... jeg vil anbefale at sige din mening højt på trustpilot facebook mv... det gør jeg og det virkede mod Wupti, dengang de forsøgte at snyde mig i en rma sag. Derudover klage via nævnenes hus og jeg regner også med at kontakte nogle journalister.... det er altid spændende når den populære og regelrette dreng i klassen (Proshop har i mange år haft et godt ry) bliver en badboy der skider på reglerne.... -- -all you trekkies and tv addicts -CP7271K, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
Samme som #TheSalesMan , fik også mit kort annulleret.
"
Kære Kim
Som om den globale mangel på grafikkort ikke var frustrerende nok i forvejen, har vi desværre dårlige nyheder med hensyn til leveringen af dit MSI grafikkort.
Vores kontaktperson ved MSI har netop oplyst os, at de stopper produktionen af deres GeForce RTX 3080 GAMING TRIO 10G og X TRIO 10G grafikkort med øjeblikkelig virkning.
Helt specifikt drejer det sig om følgende to modeller:
MSI Geforce RTX 3080 GAMING TRIO 10G, varenr. 2876876 MSI Geforce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G, varenr. 2876877
Hvad betyder det for mig?Vi er virkelig ærgerlige over situationen, men værst af alt er vi trætte af at måtte skuffe dig. Produktionsstoppet betyder nemlig, at vi er nødt til at annullere din ordre, da vi simpelthen ikke kan levere kortet. Vi er frygtelig kede af situationen!
Vi har fra starten været 100 % åbne overfor vores kunder, vi har stolet på de informationer, vi har fået fra MSI – og alligevel står vi nu i en uløselig situation, hvor vi ved, at vi skuffer dig!
Vi har naturligvis gjort alt for at skaffe grafikkortene, ligesom vi har undersøgt alle muligheder med MSI. Men uanset hvad, er det ikke lykkedes os at skaffe nogen MSI kort.
Annullering af din ordreHvis du har forudbestilt et MSI kort, annulleres din betalingsreservation naturligvis samtidig med, at vi annullerer din ordre. Bemærk, der kan være særlige betingelser i forbindelse med de enkelte betalingstyper.
Find et andet RTX 30** grafikkortPå vores informationsside kan du følge den aktuelle status på alle RTX 30** grafikkortene, og måske finde et alternativ.
Men som du sikkert ved, betyder den verdensomspændende mangel og enorme efterspørgsel på grafikkort, at du skal forvente lange ventetider.
Se det fulde overblik her.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice på:
Tlf. 70 20 50 80 eller mail: [email protected]
" -- #23.... Det er ren udenomssnak.... De skal kontakte kunden og tilbyde en tilsvarende vare (fx z trio eller suprim eller et hvilket som helst andet 3080).... Det er ikke svært. De kunne finde ud af det med Inno3d (næsten..... Folk røg bagerst i køen på oc kortene) kortene, men nu er de blevet grådige og gider ikke følge landets love og regler... De får sig en tur i nævnenes hus :) -- -all you trekkies and tv addicts -CP7271K, I5-8400 m. H150iprorgb, Aorus Elite Z390, 3080 Suprim X, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#23 - Hvis jeg arbejdede hos Proshop og var ansvarlig for den slags, havde jeg tilføjet denne passage i deres udsendte email.
Da du har haft en bestilling på et Gaming X Trio, konverterer vi selvfølgelig din bestilling til et Gaming Z Trio uden merpris, da dette er det tættest tilsvarende produkt fra MSI.
Hvis du ikke ønsker ordren laves om til Gaming Z Trio, må du meget gerne give os besked.
Skulle du ikke nå at give os besked så vi kan annullere din ordre, betaler vi naturligvis returomkostningerne og tager varen retur, samt refunderer købesummen til dig.
Vi beklager dybt at vi ikke kan levere den ønskede vare, og vi ved at du har ventet med længsel på at modtage varen. Hvis ikke ovennævnte løsning kan accepteres, må du meget gerne kontakte os, med henblik på at finde en løsning du er tilfreds med.
Jeg har arbejdet med kundeservice for længe xD -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 17-04-2021 20:04 #25
Det vil være en fejl.
En ordre skal ikke automatisk konverteres, men det vil være god stil at tilbyde det. -- Den som ler sidst, tænker langsomst! #26 - Det er selvfølgelig en smagssag. Men jeg synes det er smartest bare at gøre det, for at sikre kundens plads i køen. Ellers bliver det meget svært at administrere. Så kan det jo være at den kunde der bestilte først, bliver smidt bagerst i køen fordi vedkommende ikke reagerede på en email ligeså hurtigt som de andre kunder. Det er jo heller ikke fair.
-- - Indsæt signatur - Gaming X Trio er udgået til fordel for Gaming Z Trio. Det er et ersatningsprodukt, som Proshop ikke vil tilbyde deres kunder, fordi de ser snittet til at spare en masse penge. Alle de kunder der har ventet +6 måneder bliver kørt over.
Proshop supporter Søren svarer tilbage med "Sker der leverandørsvigt og/eller varen udgået af produktion, er vi ikke forpligtet til at levere som jeg ser det."
Varen er udgået til fordel for Gaming Z Trio, der er tale om et erstatningsprodukt...
Super proffesionelt, at en virksomhed med en omsætning på 1. mia. kr. vælger at gøre tingene ud fra hvordan en supporter "ser det". Jeg håber da, er der er noget mere kyndigt bag beslutningen end hvad supporter Søren synes...
Uanset udfaldet af sagen, vil det have været super god kundeservice af Proshop at tilbyde et erstatningsprodukt. 3080 Suprim X kostede 1000 kr. mere end 3080 Gaming X Trio på bestillingstidspunktet. Man kunne have ladt kunderne flytte ordren fra Gaming X Trio til Suprim X og betale de 1000 kr, der er i difference. Der er mange bedre udfald end, hvad Proshop er kommet frem til.
-- #28 - Jeg synes det er virkelig ærgerligt de har valgt at gøre det på den måde. De prøver at samle op hvor det danske Komplett tabte deres fanbase på gulvet, efter de rykkede alt til Sverige.
Og det er også gået rigtig godt! Hurtig levering, konkurrencer, masser af aktivitet på sociale medier... Men det er brand ærgerligt at de så vælger at tabe bolden på kundeservice, for det ville virkelig fuldende det "nye" Proshop.
Jeg tror, hvis man spørger folk hvor de helst ville købe hardware, ville mange svare Proshop. Men hvis man spørger hvem der har bedst kundeservice, tror jeg der bliver svaret meget mere i øst og vest.
I tilfældet med kundeservice medarbejderen, hvor det er "som han ser det" burde der have været en leder inde over, som havde besvaret henvendelsen, for at slå fast hvad deres "officielle afgørelse" i sagen vil være. Det er spild af tid for begge parter at køre rundt i det samme.
Kundeservice medarbejderen har jo allerede besluttet sig. Muligvis på firmaets vegne. Muligvis efter at have talt med en leder. Men hvis en leder lige ville sige "hej, vores beslutning er sådan her. Punktum." så er det ikke nødvendigt med mere korrespondance. Så kan man tage sagen videre.
Der må sgu være en eller flere ledere i kundeservice afdelingen. De skal bare tage sig sammen. Mit indtryk af ledere i kundeservice er ofte, at de bare står i baggrunden og dikterer hvad medarbejderen skal gøre/sige. Hvilket er at være en dårlig leder, for en leder bør gå forrest, hoppe højere, løbe hurtigere, for at sætte eksemplet for medarbejderne og vise tilgængelighed.
En ting er at de bare afviser sagen, men det jeg synes der er allermest plat er at et firma af den størrelse, ikke tilbyder noget som helst i kompensation af nogen art. Fx. rabat på et andet produkt eller noget. Der skal ofte ikke ret meget til for at vende en sur kunde til en glad kunde, og det betaler sig som regel.
Det er mærkeligt, for de har oppet sig virkelig meget på SoMe, leveringstid, udvalg af produkter og tilgængelighed. Men så snart de skal af med noget, så går de totalt i baglås. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 18-04-2021 10:30
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|