Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Router Troubleshooting

Af Super Nørd Eidolon | 07-10-2012 18:13 | 1697 visninger | 2 svar, hop til seneste
Jeg har et problem, som giver mig grå hår. Når jeg tænder for en enhed (PC, Mac, Android-telefon, Iphone, Bærbar), så er der ca. 75% risiko for, at den ikke kan etablere internetforbindelser. Det går fint at hente en IP adresse fra routeren og der er fri adgang på hele lokalnettet. Jeg kan endda pinge f.eks. google.com og få svar. MEN... så snart der skal åbnes en forbindelse, er der nul hul igennem, der kommer ingen svar tilbage. Hvis jeg så f.eks. på en windowsmaskine i cmd skriver: "ipconfig /release" og derefter "ipconfig /renew" Så er alting i skønneste orden. En router genstart løser ofte problemet for den enhed jeg skal have på nettet. Men de næste enhed, som kobler på, har samme problem som før. Er der nogen der har nogen idé til, hvad der kan forårsage det her? opsætning: udbyder: Telia (Sverige) Router - Thomson 789vn Tilsluttede enheder: trådløst: 4 mobiler, (3 af dem er forskellige Androids og 1 er en Iphone), 3 bærbare (2 Windows, 1 Linux) Via kabel: 4 stationære PC'ere, hvoraf en Imac, 1 mediecenter, 1 bredbåndstv adapter, to voip telefoner (1 direkte i routeren og 1 i en voip adapterboks) Jeg har ikke rørt ved NAT tabeller eller andet i routeren, det står som fabriksstandard.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
#1
Eidolon
Super Nørd
23-10-2012 20:38

Rapporter til Admin
risky bump
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
#2
Eidolon
Super Nørd
24-02-2013 10:24

Rapporter til Admin
Fik endelig fat i en supporter hos Telia, som kunne hjælpe: Det viste sig at hvis man har to forskellige telefonnumre hos telia, skal den ene sidde standalone på toppen af DSL stikke i væggen og den anden skal administreres af Thomson routeren. Desuden skal det splitkabel, som går op i routeren udskiftes med et ganske almindeligt telefonkabel. Jeg fik lige så mange supportforslag, som jeg har snakket med Telia supportere, de gør sikkert deres bedste, men det ville være rart om de kunne blive enige.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton

Opret svar til indlægget: Router Troubleshooting

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning