Sjovt havde jeg selv nøjagtig det samme problem indtil for ca. 5 min. siden, og pludselig virkede det. Det virker stadigvæk ikke hos dig?
--
#0 Var desværre igennem noget som ligner det der problem da jeg skiftede til CC. (Skifter snart til TDC igen, CC er bare så elendige) og der blinkede min DSL lampe i routeren også, men fik ingen IP.
Og efter 4 opkald til CC Support, hvor jeg de 3 første gange blev lovet at de ville bestille en tekniker, blev der bestilt en 12 timers tekniker, dvs han skulle komme og lave det indne for 12 timer (yes), han kom så også da der var gået 11 timer og 58 minutter eller noget i den stil. :P
Han sagde ikke hvad der var galt, men ringede til CC Support efterfølgende, og de fortalte mig han havde ændret noget på centralen som de vist havde "glemt" at gøre for at jeg kunne få net fra CC.
Og nu virker det, heldigvis.
--
AMD64 3500+ | nVidia 7800GTX | X-Fi Fatal1ty FPS | 2GB RAM |CM Stacker 830 | Logitech Z5400 | Dell 2405FPW
Admin på:
http://Clan.Hol.Dk[...]
Under opbygning #0
Der skal kun være to ledninger forbundet. Det er der i mit stik og det virker uden problemer. Der er jo også kun 2 ledninger i RJ11 stikket.
Har du gammelt stik eller nyt?
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#1 mit er et permanent problem og har ikke endnu ikke virket..
#2 Jeg ringede idag og rykkede for en tid hvor teknikkeren kommer, men der var endnu ikke kommet en tid... ringer igen mandag! man skal åbentbart være lidt efter de der telenor supportere..
#3 Ok så er der nok ikke noget jeg kan gøre selv. Jeg har et meget gammelt stik. Så gammelt at der er brugt en eller anden mærkelig brun farve til stikket :)
Tak for hjælpen alle tre...
--
/Deathrow
#2 hvordan fik du den der 12 timers teknikker? Var det noget du selv spurgte om eller var det dem der foreslog det? Kunne jo være lidt godt hvis man kunne "fremprovokere" en 12 timers teknikker.. ;)
--
/Deathrow
#0 Har du en splitter på ?
/Jesper
--
bare direkte fra væggen... jeg har ikke fastnet telefon og derfor heller ingen fastnet abo...
skal der en splitter på?
--
/Deathrow
Det skal du have på. Det er det eneste TDC teknikeren gør.
/Jesper
--
hmm jeg har jeg sku en hjemme ved min mor... prøver at hente den i morgen... så kan jeg da spare de 700 kroner..
--
/Deathrow
#5 Jeg fik ikke nogen 12 timers tekniker på besøg. Nettet virkede ikke, jeg ringede til CC, de kunne ikke gøre noget og troede at routeren var gået i stykker, jeg lagde på og 1 minut derefter virkede mit internet.
--
#11 ok. men du var #1 og ikke #2 ;)
--
/Deathrow
12 timers teknikkeren betyder: Teknikkeren arbejder ca. 9-17 alle hverdage - 12 Timer's serviceaftale betyder ikke 12 timer fra nu af også til i morgen klokken 06:00 men 9-17 - Det er noget alle kan få i cc selvom man er privat eller erhvervs kunder :)
--
Den splitter er det lige meget hvad fabrikat det er.
Mvh. KE
--
#0 Bare bid de 695kr i dig. Der er forsøgt at lave en GDS løsning som ikke er lykkedes. Bare tænk på at de 695kr som du betaler CC går til TDC så de kan sende en monkey ud til dig og fixe ledningsvejen :)
--
I'm just the same as an ISS helper-monkey, only bigger, better and faster!
#15 Lige præcis - Hvis cybercity fik lov til at have adgang til centralerne ville det fixes 10 Gange hurtigere
--
#10 Ja gid bare, men TDC siger CC ikke må - Men vi må bare leve med det :)
--
I'm just the same as an ISS helper-monkey, only bigger, better and faster!
#5 Fik ham til at bestille en 12 timers ved at forklare ham hvor mange gange jeg havde ringet ind uden succes.
--
AMD64 3500+ | nVidia 7800GTX | X-Fi Fatal1ty FPS | 2GB RAM |CM Stacker 830 | Logitech Z5400 | Dell 2405FPW
Admin på:
http://Clan.Hol.Dk[...]
Under opbygning Ok nu har jeg fået sat en splitter på, men det virker stadigvæk ikke. har sat en ledning fra væggen til splitteren hvor der står line og fra adsl til routeren... men der er ingen ændring...
Det er sku frustrerende...!!
--
/Deathrow
Du skal ikke have nogen splitter på, hvis du kun har adsl og ingen telefon... Da jeg fik min router var den fejl konfigureret (Jeg ingen ip.) jeg resatte routeren og så virkede det.
--
-=[SniperDude]=-
We stand alone together: The men of Easy Company
#20 så må jeg jo tage den af igen, da jeg ikke har fastnet telefon.
Sagen er at mit internet blev aktiveret d. 28/9. Før den dato var der ingen lys i "dsl lampen" på routeren. D. 28/9 begyndte lampen så at lyse, men kun i korte blink. Da jeg ikke fik nogen IP, ringede jeg indtil CC og her fik at jeg at vide at "dsl lampen" skulle lyse konstant, med små hurtigere blink (ligesom man ser på diverse trafik lamper på routere).
Det skal lige siges at i de første papirer jeg fik fra CC, stod der at jeg ville få en Zyxel 660 router, men jeg har fået en Zyxel 650 router... Kan det have noget at sige? umiddelbart mener jeg det ikke selv... Men det kan være at der er en opsætning inde på CC som skal genkende routeren, eller sådan noget.... :)
Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er ham teknikkeren kan gøre, der vil hjælpe...
--
/Deathrow
Jeg har lige kigget hvordan mit er forbundet, jeg har Adsl/Ip-telefoni. Det kører fra stikket til splitteren og vidre til routeren. Telefonen er så koblet til routeren. Men det er ikke mere end en måned siden jeg fik en Adsl forbindelse i mit havehus og der blinkede dsl lampen ligesom din. Oprettelsen var bestilt med tekniker besøg og det eneste teknikeren gjorde var at sætte en splitter på. Noget helt andet er, har du fået en CC adsllinie uden at have en fastnetforbindelse? De 2 Adsllinier jeg har nu krævede at jeg havde en fastnetlinie(bærelinie) efter CC havde fået oprettet Adsllinien kunne jeg så afmelde fastnetlinien.
#4
Nogen steder er der brugt brun og gul.
Nu bliver det tordenvejr, så jeg smutter ;-)
/Jesper
--
Hej... Der skal ikke være mere end 2 ledninger sat i stikket...
Du har ikke dit modem direkte i stikket vel?? du skal have et skille filter imellem (ikke den til at filtrere støj fra fastnet telefonen)
Hvis du er træt af tdc så ring og BROK DIG HELT VILD så skal de nok komme ud... (min erfaring og arbejder for tele&data)
Held og lykke...
--
AMD Barton 2500+@3200+,Asus A7N8X Deluxe,2x256mb ddr3200 dual,Tyan ATI Radon 9600 pro.
#21 Det er ligegodt om du har en ZyXEL 650R eller en 660R - CC's systemer er ligeglad bare routeren er confet rigtig op ude hos dig så kommer du online, altså såfremt at ledningsvejen er 100% iorden!
--
I'm just the same as an ISS helper-monkey, only bigger, better and faster!
#23
Mit modem sidder da direkte i stikket. Jeg har intet imellem og det har kørt i 1½ år uden nedture.
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
jeg ringede endnu engang til CC og fik her at vide at der ikke skulle være noget filter eller splitter på, når jeg ikke havde fastnet... jeg er ved at tro at jeg virkelig har prøvet alt nu... og må nok vente på at der kommer en teknikker... buhu....
Jeg ringer igen i morgen og hører om jeg har fået en teknikker tid. hvis jeg ringer nok gange, kan det være at jeg får en hurtigere teknikker...
--
/Deathrow
#26 Du får ikke en tek tid hurtigere bare fordi du ringer og spørger, de bestiller en TDC tek og de får bare en tid fra TDC - kan være du kan få en afbudstid hvis du er MEGET heldig, men al den tid jeg har været der så har jeg ikke oplevet det. Eller jo, jeg bestilte tek til en kunde en fredag og kunden fik en tek ud om mandagen, men chancen for det sker er meget sjællend.
Men kan jo være du er heldig at dem i KS kan hjælpe dig :)
--
I'm just the same as an ISS helper-monkey, only bigger, better and faster!
#27 ok så må jeg jo vente... KS?
--
/Deathrow