Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Generel software
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Er jeg den eneste der hader 2D i nye spil?

Af Monster Nørd Disturbed-Freak | 05-11-2011 02:33 | 3356 visninger | 15 svar, hop til seneste
Nu har spildesignere generelt udelukkende arbejdet med polygons de sidste 10 år på en måde hvor man hopper over hvor gærdet er lavest. Kan vi ikke snart få noget nyt, banebrydende fuldent? Et billede som dette viser mit kæmpe had for polygons http://storage.koinup.com[...] Eller dette http://wikicheats.gametrailers.com[...] Læg især mærke til de hæslige blade og det hæslige græs. Intet af det er rendered i 3d ingame heller såvidt jeg husker, det er som en 2D sprite der hænger i luften, og bliver usynlig tynd i den rette vinkel (i det mindste drejer den dog ikke bare rundt 360 grader som i gode gamle Doom) Så ville den kloge person skrive: "Men Disturbed Freak, det her er taget fra World of Warcraft, et gammelt spil med ringe grafik i forhold til dagens standard". Jojo, bevares, alt er da flottere i nyere spil, men selv i et spil som Battlefield 3 kan man se hvor der bliver hoppet over hvor gærdet af lavest. Det ses her http://img191.imageshack.us[...] (læg især mærke til grenene i bunden af billedet, direkte til venstre for den hvide skrift, eller ved bladene på træerne).. Udviklingen er på vej, bevares, de har da osse formået at få endnu flere detaljer, og anvende mange flere polygons selv siden Crysis ( http://img214.imageshack.us[...] ), men blade ser altså sådan her ud: http://tribesofcreation.files.wordpress.com[...] Faktisk er polygons ikke nødvendigvis problemet, det er jo bare ligesom at anvende JPG i stedet for BMP for at skære lidt på detaljerne, men få meget mere for størrelsen. Problemet, hvertfald for mig, ligger i at der er så meget der ikke bliver rendered. Og ligemeget hvor mange polygons man sætter i et træ, hjælper det nada, hvis bladene er 2d. Selv i et spil som Shogun 2, som er rigtigt flot og detaljeret, selv på maks grafik, hvis man zoomer helt ud, er ens units sprites der bevæger sig motionless over mappet.. Konsollerne burde afskaffes komplet, så vi ser færre spil som ikke er andet end endnu en kopivare nyskabt som pengemaskine (Læs: Hele CoD serien siden CoD4). Så designere ikke længere var limited af den sløve udvikling konsollerne er igennem, og derved kaster læsset over på os PC brugere og igen og igen kaster konsolports i fjæset på os mens de griner hele vejen til banken (Læs: Skyrim, CoD igen, Crysis 2, Dragon Age 2, Duke Nukem Forever og utallige flere).. P.S: Man bliver skudt i lysken af en svensknøgle kanon hvis man hedder ToFFo og skriver "tl;dr" som i denne glimrende tråd http://www.hardwareonline.dk[...]
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#1
Nss
Bruger
05-11-2011 02:57

Rapporter til Admin
Har du overhovedet nogen ide om hvad det vil kræve at rendere et træ i polygoner? vi kan sagtens tage 1 træ, sure, 2 træer Np, 10 træer, så nærmer vi os. okay så smider vi lige lidt landscape ind. shadows. models, explosions, textures. osv osv. Den hardware eksistere overhovedet ikke idag. om du så køre 10x GTX590 ville de ikke kunne rendere det flydende i en Full HD opløsning. Film ser så flotte ud forfordie der har stået en server farm og renderet filmens computer teknik igennem i et par uger. problemet er bare, at i spil der skal det være real-time. Det lyder ikke rigtigt som om du overhovedet har en ide om hvordan tingende fungere inden for grafik, og hardware. Der er dog noget banebrydende noget med en slags voxels som en firma fra australien var ved at lave. kan ikke lige finde tråden lige nu. men det så meget lovende ud. Desuden, at du skriver bevares hele tiden var dog godt nok irriterende.
--
#2
DEVIL_DK
Guru
05-11-2011 03:07

Rapporter til Admin
problemet for mig er at folk idag kun går op i et spil skal være flot, skide være med om det er vær at spille og er sjov næææ bare det er flot er det fedt. Kan vi ikke komme tilbage hvor de laver spilene for spillerne skyld, den gode historie, og de sjove skæve indput. Istedet for åhh det skal være så flot, det må enelig ikke være for svær, tænk nu hvis lille ole slukke bruge hjernen lidt det ville jo være forfærdeligt.
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#4
Kock
Supporter
05-11-2011 03:10

Rapporter til Admin
I de gode gamle Amiga500 dage handlede det hele om gameplay, bevares der var da også "fed" grafik i forhold til tiden, men det ligner jo en børnetegning i forhold til nu. Men gameplay, det var der i mange af spillene tonsvis af! :o)
--
"Anbring 3 sandskorn i en katedral, og denne katedral vil være mere tætpakket med sand, end rummet er med stjerner!"
#5
sNIPP
Monster Nørd
05-11-2011 03:12

Rapporter til Admin
#0 Som 1 skriver, så tager det ufattelig mange kræfter til at rende sådan noget. Ihvertfald hvad jeg har fået af vide af lærene fra Gaming IT college :) #2 Wauw :) Vi er faktisk enige ^^,
--
Long you live and high you'll fly and smiles you'll give and tears you'll cry and all you touch and all you see is all your life will ever be...
#6
Disturbed-Freak
Monster Nørd
05-11-2011 03:16

Rapporter til Admin
#1 Hvad? Det du skriver i starten giver ingen mening. Jeg tror vi misforstår hinanden (desuden skrev jeg kun bevares 2 gange, det vil jeg ikke klassificere som "hele tiden"). Lad mig uddybe. Engang efter Oblivion kom ud, satte jeg mig til at læse om hvordan man render natur grafisk, og mulighederne for at gå væk fra sprites, og jeg faldt over et rigtigt godt forskningsprojekt. Jeg kan dog ikke finde det pt, men jeg fandt noget tilsvarende http://www.cs.ucsb.edu[...] Det er fra 2005, dog stadig interessant læsning, hvor der bliver skrevet om problemstillingerne (dengang). Der er dog noget der stadig gælder, og det er følgende: "Modern videogames continuously raise the level of realism for trees and plants appearing in their scenes. Most of them use a non-billboarded approach for leaves rendering and, where level-of-detail (LOD) control is used, frequently a single billboard representing the whole plant [Per95] is used for far views. This makes the rendering appear quite flat Og dette er netop problemet, det ser så utroligt fladt ud, da det på afstand ikke bliver rendered i 3d. Man kan se hele vejen rundt om en sten, men ikke et sprite blad. Dette er måske en lille detalje, men i det store billede, når du kigger ned af et billede som det BF3 screenshot jeg viste, giver det en stor flad fornemmelse af helheden fordi der er små sprites der stikker ud. Små streger der egentlig ikke eksisterer, for hvis de eksisterede, ville man kunne se dem fra alle vinkler, kunne skyde dem, eller lignende. Ikke at det er min main rant, min main rant er at man bruger sprites i 2011!! Blade, grene og anden natur er bare lige det jeg kunne komme i tanke om man ser meget i fps. Har du Shogun 2? Prøv at zoome helt ud i en kamp, og se dit cavalry pludseligt ændre sig til 2 benede heste der flyver over mappet.
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#7
M.Beier
Ultra Nørd
05-11-2011 03:18

Rapporter til Admin
Grafikkort er for langsomme.... Der er ikke penge nok i PC-gaming, forklaringerne er der mange af. Folk er lette at please mht. grafik, tag f.eks. FIFA 1998, det ligner jo noget nær FIFA 2010? (eller hvad den nyeste nu hedder), publikum er stadig små klatter...
--
http://tinyurl.com[...]
#8
sNIPP
Monster Nørd
05-11-2011 03:20

Rapporter til Admin
Hov glemte også at sige at en del eksperter mener at årsagen til vores grafik er så dårligt i dag er pga. directx.
--
Long you live and high you'll fly and smiles you'll give and tears you'll cry and all you touch and all you see is all your life will ever be...
#9
Disturbed-Freak
Monster Nørd
05-11-2011 03:20

Rapporter til Admin
#2 Jaeh, det er rigtigt nok. Jeg er enig. Jeg glæder mig til Guild Wars 2, det ser ud til at blive rigtigt fedt gameplay wise. Man skal passe på med at sætte lighedstegn mellem grafik og features, hvilket mange godt kan finde på. Jeg vil mere sige jeg savner features i spil (ved ikke om det vil gå under "gameplay"). Altså spil hvor man har friheden til at gøre alverdens ting. Hvis jeg har lyst til at finde mig selv en spade, og grave et hul i jorden, skal jeg fandme have muligheden. But maybe thats just me.
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#10
M.Beier
Ultra Nørd
05-11-2011 03:21

Rapporter til Admin
Til LOD detaljen, har nvidia skruet gevaldigt ned for det over de seneste par år... Det var én af grundende til at man sagde ATI så bedre ud, de brugte det nemlig ikke ;-) AT, er fjenden no#1... Ville ønske dne snart kunne knaldes MEGET højere op... Men det sluger grafikram.. Den gang det hed AGP var x16 også max man kunne sætte (Matrox parhelia^^), x8 hos ATI... I dag er det x16... Bør være x256..... *AT giver til sigtbarheden.
--
http://tinyurl.com[...]
#11
Nss
Bruger
05-11-2011 03:25

Rapporter til Admin
Så skriver jeg det så lige igen for at skære det ud i pap for dig, bare sådan at du kan forstå det. 1 træ består af hvad? 1 stamme, 10-50 grene, og så skal du lige smide 100.000 blade oven i. okay det du siger at du er træt af sprites, altså flade objekter, bitmaps, jpgs osv osv. Forestil dig det her enkle træ, hvor dit grafik kort skal rendere hvert lille blad om til et 3d objekt. Vi taler flere milliarder af polygoner her der skal tegnes på din skærm. Du har nu tegnet 1 træ, so tager vi et map som caspian borders. okay der er et par skove osv osv. men ikke nok med det, så skal du have lightning ind over, shadows, models, animations osv osv der bevæger sig. i din artikel viser de et billede af en skov med 1000 træer, som er blevet renderet i realtime, ja det er meget muligt, men det er stille stående, så de kan ikke animeres, du kan ikke have noget animeret inde i deres billede? hvad kan du så bruge det til i spil? http://www.youtube.com[...] der var den video til det jeg beskrev før med det australske firma. men den teknologi kan du opnå det DU ønsker, og den har eksisteret i mange år, problemet er bare, at animationen er så pisse svært at det er ubrueligt i spil industrien.
--
#12
Nss
Bruger
05-11-2011 03:29

Rapporter til Admin
og for lige at tilføje, ikke nok med at disse objekter skal tegnes på din skærm så skal det alt sammen gemmes i dine ram på grafik kortet, Så ram mængden på de nuværende grafik kort er slet ikke store nok.
--
#13
Disturbed-Freak
Monster Nørd
05-11-2011 03:36

Rapporter til Admin
#11 Har set den video, det er interessant, men er efterhånden blevet klassificeret som en hoax af de fleste indenfor markedet. Jeg håber dog ikke det er det. Såfremt man er flittig (MEGET flittig) med tesselation, og såfremt kun overfladen bliver rendered, ser jeg intet problem med at lave blade fra sprites om til 3d. Disse textures behøver jo ikke være vildt detaljerede, de kan være ligeså fyldige som barken på træet. Jeg ser udelukkende valget om at anvende sprites til alverdens visninger (som heste i Shogun 2) som direkte hoppen over hvor gærdet er laves. Jeg kører i forvejen det spil på maks, og kan fint render hele svineriet i fuld detalje bare ét scroll længere scrollet ind, men når man kommer derud bliver alt pludseligt sprites. Hvorfor? Beats me. Når det så er sagt, så må du gerne undlade at skrive irriterende ting som "Så må jeg skære det ud i pap for dig, så du kan forstå det". Enten holder man en ordentlig tone, eller osse undlader man at skrive. #10 Nåeh ja, jeg kan egentlig godt huske det gode gamle med at ATI var flottere. Anede dog ikke lige LOD var årsagen. God læsning ;) EDIT: Damn det er sent, jeg skynder mig i seng.
--
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
#14
Nss
Bruger
05-11-2011 03:43

Rapporter til Admin
Sorry skal nok holde tonen, er træt klokken er mange, og kan ikke helt se hvorfor du ikke forstod hvad jeg skrev til at starte med. Tessalation fungere slet ikke så godt endnu at du kan rendere så meget, men måske om et par år. de benchmarks programmer der køre med tessalation de laver det måske på en statue. 1 statue, og ikke 16 statuer. eller 1 mand mod 100 creeps, håber du ved hvad jeg mener. det er intet problem at lave disse ting du gerne vil have, problemet ligger jo i at der er mange ting som skal samles, ikke kun textures. Det du beskriver i shogun 2, det er jo kun hvordan shogun 2's grafik motor håndtere tingende, så hvis du vil have en afklaring på hvorfor den omdanner det til sprites så ville jeg skrive til dem :)
--
#15
DEVIL_DK
Guru
05-11-2011 03:58

Rapporter til Admin
#11 håber da det bliver til noget men det virker lidt for fantastisk, helt som de der finner der var ved at lave et nyt og mange gange bedre grafikkort det blev bare aldrig rigtig til noget kan ikke lige huske hvad det ved. eneste ægte revulition jeg har set inden for computer grafiks var 3dfx. http://www.youtube.com[...]
--
*ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Gainward GTX560TI* *G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2*
#16
thomas_bk
Monster Supporter
05-11-2011 08:34

Rapporter til Admin
Man skal tænke på at det ikke kun er computerkræften der er problemet når vi snakker om lækker detaljeret grafik. For hver unik ting der skal fremgå i et spil, skal den ting jo designes. Så kan man selv se at udviklingsomkostningerne stiger til det mangedobbelte. Derudover må "time to market" også stige.
--
Graphite 600T, P67 Deluxe, 2500K, U12P SE2, XMS3 8GB, X-fi, X-750, GTX460, Vertex 2, Sony-BD, Dell U2410, Win7

Opret svar til indlægget: Er jeg den eneste der hader 2D i nye spil?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning