Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett Service afgift LOL

Af Bruger MOAAA | 04-06-2020 19:23 | 1781 visninger | 8 svar, hop til seneste
Så har man set den med, Komplett har nu indført serviceafgift på 525,50 kr. hvis de skal se på en defekt ting. Fik lige en faktura for et produkt de har haft inde og fixe med en ret tydelig fejl ved levering... nu fastholder de sgu at de vil have en plovmand for at fixe et produkt til ditto med en åbenlys fabriksfejl. Er det en ny måde for dem at tjene penge på til deres underskud? Så er det vist på tide at finde en ny IT pusher :D :D
--
#1
Azakiel
Skribent
04-06-2020 19:26

Rapporter til Admin
Hvis det er en reklamationsfejl kan de godt fucke af med det gebyr, men ellers er det ret standard.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
MOAAA
Bruger
04-06-2020 19:29

Rapporter til Admin
#1 Det er nemlig en RMA på en højtaler, hvor basenheden var defekt ved ankomst... jeg kan ikke engang afspille et stykke musik på 10% styrke uden den siger skral skral skral skral fra bassen. Men ja, de er nok presset så de prøver jo på alle måder at tjene penge jf. deres regnskab.
--
#3
Azakiel
Skribent
04-06-2020 19:56

Rapporter til Admin
#2 Well i så fald afviser du dem bare, de kan ikke pålægge serviceafgifter på en reklamationsberettiget fejl, medmindre de af den ene eller anden grund havde afvist det som værende en reklamation. Du må lige pege deres kundeservice i retning af dansk købelov, den har de en tendens til at forvirre med en af de andre skandinaviske landes love
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#4
MOAAA
Bruger
04-06-2020 20:03

Rapporter til Admin
#3 Ja de er jo nordmænd, så det er nok gået galt i den afdeling :D Søgte på servicegebyr som de har kaldt det nu (aldrig set før) og kan kun se det omtalt fra sure kunder på Trustpilot, så jo flere steder man kan søge det fremover, jo flere får hjælp.
--
#5
Fessor33
Maxibruger
04-06-2020 22:16

Rapporter til Admin
De skriver at det ikke koster noget hvis det er under garanti. https://www.komplett.dk[...] De skriver at der kan komme et gebyr hvis de mener at fejlen ligger ved dig. Så det er nok det de synes at det gør. Hvilket de sikkert har skrevet i et brev eller mail til dig. Så hvis du er uenig må du kontakte dem.
--
#6
ToFFo
Guru
04-06-2020 22:24

Rapporter til Admin
Jeg synes det er fair nok at opkræve et gebyr, hvis man gør opmærksom på det i sine handelsbetingelser. Det er meningen det skal have en præventiv effekt, så folk ikke sender ting ind, som de tydeligvis selv har smadret. Det er virkelig irriterende at spilde tid på folks "går den så går den" sager. Men du skal selvfølgelig ikke betale et gebyr i dette tilfæde. Er varen 0-6 måneder gammel gælder formodningsreglen. Det betyder at det er forhandleren der skal bevise, at DU er skyld i varen er defekt. Kan de ikke bevise det, skal tvivlen komme dig som kunde til gode. Skriv til dem at du forventer kreditering/ombytning af varen, eftersom den er defekt indenfor de første 6 måneder jf. formodningsreglen. Hvis de stadig nægter, og fastholder gebyret, skal du bede dem fremsende den dokumentation de har, på at du har ødelagt produktet. Det kan de ikke. Nægter de fortsat at makke ret, må du tage sagen med forbrugerstyrelsen. Hvis alt fejler og de bare ikke vil spille bold, så synes jeg ikke du skal tage fat i forbrugerstyrelsen som det første. Det tager en krig. Komplett samarbejder med E-mærket og så kan E-mærkets team hjælpe dig. Du kan oprette en sag her: https://www.emaerket.dk[...] Inden du opretter en sag, så hav din dokumentation i orden. Vis dem en samlet korrespondance som indeholder de mails hvor: De afviser sagen og opkræver et gebyr Du skriver varen er under 6mdr og hvad du forventer De afviser sagen igen Så skal de nok tage den derfra. PS. Norge har også formodningsreglen på 6mdr. Ligesom i DK.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 04-06-2020 22:29
#7
Gæsten
Gæst
04-06-2020 23:24

Rapporter til Admin
#6 E-mærket kan ikke hjælpe dig, de plejer at være ret ligeglade. Jeg forstår ikke det mærke, det er et du får, og så har du det for altid, det kan ikke blive taget fra dig. Det lyder som en mærkelig opførsel fra Komplett.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ToFFo
Guru
05-06-2020 08:16

Rapporter til Admin
#7 - Det er ikke min erfaring med dem. De er ganske fine til at hjælpe. Og langt hurtigere end forbrugerstyrelsen. Man opretter en sag, de kontakter forhandler og fortæller hvor skabet skal stå. Så bliver problemet som regel hurtigt løst.
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Komplett Service afgift LOL

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning