Helt ærligt, så tror jeg som IT-supporter elev det er vigtigst at du er imødekommende, service-minded og har god tålmodighed. Dine færdigheder som elev er ikke altafgørende.
Du skal igennem en læringsproces i den virksomhed hvor du bliver ansat. Det er ikke meningen, at du skal bruge tid på at tage kurser før din uddannelse er afsluttet. Først herefter, hvis virksomheden er glad for dig, og de kan se potentiale i dig, vil du sikkert komme på kurser, såfremt der er penge til det.
Min personlige erfaring og opsummering: Færdiggjorde IT-supporter uddannelsen. Startede ud som IT-supporter og blev kort tid efter "forfremmet" til IT-supporter Specialist, og efter lidt over 6 måneder blev jeg System Administrator, som jeg også arbejder som den dag i dag. Der er god mulighed for at udvikle sig inden for faget, hvis bare man vil det. Jeg kunne også have valgt at tage konsulent vejen, da jeg specialiserede mig inden for Microsoft SCCM/ConfigMgr. Men konsulentjob passer ikke mig.
Jeg glemte en ting angående kurser. Hvis du vil gå Microsoft vejen efter uddannelsen, så kig på Azure og cloud kurser. Det er der, fremtiden er.
--
Sidst redigeret 25-06-2019 14:44