Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

SHG, skuffende service

Af Gæst xxblackbird | 10-11-2004 14:54 | 2378 visninger | 97 svar, hop til seneste
Købet en USB-pendrive, ridsede mine initialer i plasticen da vi er flere på mit arbejde der har samme type pendrive. Efter 6 dage virker pendrivet ikke mere og jeg reklamerer personligt ved shg. Meldingen lyder at varen ikke kan byttes da jeg har ridset initialer i det. Hvad så med Politiets operation mærkning hvor man ridser numre i sine værdifulde ting, eller når man ætser f.eks. firmanavn i pc-produkter for at hindre tyveri? bortfalder garentien også der? Skuffende!!! xxblackbird
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Jan
Gæst
10-11-2004 11:29

Rapporter til Admin
#0 Nej, klart nok at du ikke kan få pengene tilbage efter 6 dage, eftersom varen er blevet mærket er den jo ikke i samme stand som ved modtagelsen. Læs også #12+22 #7 Gaabende søvnig historie. #14 Læs #25 #16 Kritikere slipper man aldrig af med: http://www.e-maerket.dk[...] http://www.e-maerket.dk[...] #33 1 måned er rimelig tid, når den skal byttes hos leverandøren. #39 Hvordan synes du selv det går, når du begynder at rode ved en funktionsdygtig computer og den så ikke starte op bagefter indgrebet ? Jeg forsøger at gøre dem opmærksom på at der ikke kan forefindes en liste over tilbehør nogen steder ! Der er i 99% tilfælde altid en liste med, enten påtrykt emballagen eller der er vedlagt en seddel i kassen. Listen kan for dit kort også findes her i højre kollonne: http://www.abit-usa.com[...] Accessories: SATA Cable x 2 FDD/ATA IDE Cable SATA 4-pin power adapter cables I/O Shield
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Jan
Gæst
10-11-2004 11:31

Rapporter til Admin
// Dobbeltpost
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Nogensinde hørt om labels? SHG er fine og det vil MANGE herinde sige.. det er fair de ikke vil modtage noget der er kommet fysisk skade på.
--
#4
Ninja
Megabruger
10-11-2004 14:59

Rapporter til Admin
kan sq godt forstå du ikke kan få den byttet.. men kan de ikke bare lave den?
--
#5
Kanee
Semibruger
10-11-2004 15:01

Rapporter til Admin
Hvorfor brugte du dog ikke bare en form for mærkat? Det er måske noget med der er en chance for du har ridset igennem så du kan have ødelagt noget, det er nok ikke tilfældet her, men det kan de jo ikke vide.
--
#6
jakobwolff
Supporter
10-11-2004 15:03

Rapporter til Admin
#2 er enig, shg vil kun reperere den.
--
jakob wolff Admin/Moderator på http://www.barebone-world.dk[...]
#7
NerdALMIGHTY
Semi Supporter
10-11-2004 15:05

Rapporter til Admin
Læs evt. denne lidt ældre tråd - er lidt det samme, hvis du på nogen måde "ødelægger" produktet er det da klart det kan byttes http://hol.dk[...]
--
Visit my website at: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] PC Specifications: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] IT-Supporter praktikplads søges - se profil
#8
ice
Monster Supporter
10-11-2004 15:07

Rapporter til Admin
hvis jeg ridser mit navn i mit kabinet og sender det tilbage, regner jeg da heller ikke med at det kan byttes :P
--
http://www.cybermafia.dk[...] http://www.cybermafia.dk[...]
#9
Gæst
Gæst
10-11-2004 15:09

Rapporter til Admin
# 1+2+3 SHG har nok den dårligst form for service, jeg længe har været ude for, de fortjener sq langt fra E-mærket...! Jeg går i klasse med nogle som har købt via SHG, og deres erfaring med dem har været så dårlige at de har tænkt sig at ligge sag an mod dem (Forståeligt). En af dem havde købt et styk hardware som for det første ikke var i en ny emballage, og så ikke nok med det, så var det i stykker. Han sendte det så tilbage til dem, og forklarede, så de idioter til SHG sender selvfølgelig den samme tilbage og siger at den virker fint, ud over han har haft den til 2 teknikere, som siger at den ikke virker...! Det var et bevis, og det andet bevis er: Personen købte også et stykke hardware inde på SHG, som dog var iorden da han fik det (utroligt at det kan lade sig gøre) men få dage efter går det så også i stykker, han ringer ind til dem, hvor de så fortæller ham at han bare skal sende den ind til dem, altså SHG, så ville de sende en ny, allerede der har de ikke holdt hvad de lover, fordi han får den samme tilbage, endda i samme æske som han sendte det i til dem, ikke særligt flot gjort, hvis de vil prøve at snyde brugeren, så kunne de da i det mindste sende den i en ny emballage...! Produktet var så godt nok lavet denne gang...! Kender i øvrigt et par historier til, men de behøves ikke at blive skrevet her, folk kan vel forstå at man ikke skal handle ved SHG...! De burde virkelig stramme sig op, og så få tage til overvejning om de overhovedt har de kvaliteter som skal til for at drive en forretning, og overhovedt have E-mærket...!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
NerdALMIGHTY
Semi Supporter
10-11-2004 15:10

Rapporter til Admin
rettelse til #5 - der skulle naturligvis have stået "er det da klart det ikke kan byttes"
--
Visit my website at: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] PC Specifications: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] IT-Supporter praktikplads søges - se profil
#11
jakobwolff
Supporter
10-11-2004 15:14

Rapporter til Admin
#7 i har bare været uheldige, jeg har kun gode erfaringer med SHG.DK, det er klart at shg vil få klager, da de jo er dk's største hardware butik.
--
jakob wolff Admin/Moderator på http://www.barebone-world.dk[...]
#12
DynaBlast
Monster Supporter
10-11-2004 15:14

Rapporter til Admin
Det er klart den ikke kan byttes, men har SHG pligt til at lave den (kan de ikke det, må de ombytte den). Også selvom der står et navn.
--
http://brugtefilm.dk[...] <- Min filmhylde. Opret en liste over alle dine film i ét centralt register. http://brugtefilm.dk[...]
#13
Synk
Super Supporter
10-11-2004 15:17

Rapporter til Admin
Har efterhånden købt en del ting ved shg.dk... og det er gået fint, og så er det ofte meget hurtigere til at håndtere RMA sager :)
--
Skribent på http://www.blastzone.dk[...] Stedet for folk med trang til computerspil og fed humor!
#14
Turbo_crash
Maxi Nørd
10-11-2004 15:17

Rapporter til Admin
Der er forskel på at modde en PSU med en blæser, og til at mærme en genstand med et par bogstaver. under alle omstændigheder så virker den ikke mere og de skal ikke bruge den til noget som helst, og det er således fuldstændig ligegyldigt om den har et par mærker så længe det ikke har indflydelse på funktionen på nogen måde. Den omtalt pen ville jeg gå videre med for det har ingen betydning med den mærkning, det kan og gør så mange, uden at det kan ødelægge den. Og under alle omstændigheder skal de lave den så den virker, og det kan du vel egentlig også leve med.
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#15
Gæst
Gæst
10-11-2004 15:17

Rapporter til Admin
# 9 Hvis vi bare har været uheldige, ja det håber jeg sq ikke, du skriver jo selv, at de er dk's største hardware butik. Så burde de sq også have tjek på tingene, og så overholde det de lover kunderne...! Fordi det vi har oplevet har simpelthen været i sådan en dårlig standard, som det overhovedt kan være...! De burde skamme sig, at have E-mærket...!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
runo18
Monsterbruger
10-11-2004 15:20

Rapporter til Admin
SHG har også leveret en dårlig service over for mig, jeg har sendt mine højtalere Creative 6700 til rep og har nu ventet 1 månede og 6 dage på at få dem igen.
--
#17
NerdALMIGHTY
Semi Supporter
10-11-2004 15:20

Rapporter til Admin
#7 - Ha aldrig haft problemer med SHG.dk - deres side sutter, men har altid fået god service...
--
Visit my website at: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] PC Specifications: http://www.NerdALMIGHTY.com[...] IT-Supporter praktikplads søges - se profil
#18
DynaBlast
Monster Supporter
10-11-2004 15:21

Rapporter til Admin
#13 E-mærket betyder bare at de betaler 4000kr om året for at have en GIF fil på deres hjemmeside, ikke en skid andet. Så er der nogle ignorante personer der tror at det er en tryghed... NOT, det er det ikke og har aldrig været.
--
http://brugtefilm.dk[...] <- Min filmhylde. Opret en liste over alle dine film i ét centralt register. http://brugtefilm.dk[...]
#19
ice
Monster Supporter
10-11-2004 15:22

Rapporter til Admin
#7 hvorfor til 2 tekniker ?... den første kunne måske ikke finde en konklusion som var tilfredsstillende ... der sker fejl hos alle, handler personligt altid ved shg.dk har aldrig haft problemer, har haft en rma der, fik en ny cpu/køler samme dag som de modtog det... hvorfor er det i grunden altid gæster som kommer med sådanne ting ? er der ingen andre steder i kan tude ? er ved at være træt af folk som beklager sig... det er godt nok at sige hvis noget er glat, men sørg lige for at tingene på jeres side er ok... altid ens venner som man taler for når det sker... eller bare mig der ser det hver gang der er en ny tråd :P #0 send den da ind igen og forlang en ny, da den er defekt. med mindre de kan se at det er noget som er selvforskyldt...
--
http://www.cybermafia.dk[...] http://www.cybermafia.dk[...]
#20
MartinFN
Supporter Aspirant
10-11-2004 15:22

Rapporter til Admin
shg.dk er det bedste sted at købe hardware..
--
Min spand: Tjek bruger! Cs nick: .Vaskekluden FCK & Arsenal 4ever
#21
ice
Monster Supporter
10-11-2004 15:23

Rapporter til Admin
#14 er det så shg eller Creative som er langsome ?....
--
http://www.cybermafia.dk[...] http://www.cybermafia.dk[...]
#22
guanomo
Semi Supporter
10-11-2004 15:24

Rapporter til Admin
Når en butik eller lign. har mange kunder er der større mulighed for at fejl kommer... Jeg tror alt i alt at de har en samme "fejl procent" måske mindre end andre butikker.
--
En høj bruger rating har intet med viden at gøre, men om nysgerrighed ;o)
#23
RMJ
Gæst
10-11-2004 15:28

Rapporter til Admin
Må indrømme, sys godt nok at SHG.dk har god service.. engang da mit gfx gik i stykker 2 x igen for 14dage, ja så fik jeg alle min penge tilbage.. Og ellers har alt virker og der har været god service.. I har nok bare været uheldige med at det går istykker. Det er jo ikke nødvendigvis SHG's skyld at tingene gør i stykker. De producere dem jo ikke såå... //RMJ
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Pink-Bear
Super Supporter
10-11-2004 15:36

Rapporter til Admin
#0 jeg kan godt forstå du er skuffet, men jeg kan så sandelig også godt forstå at shg ikke vil bytte den. Hvis de skulle videresælge den ville de jo ikke få halvt så meget for den fordi du har ridset et eller andet ind i den. At den så lige går i stykker er meget uheldigt. Men hvis de kan reparere den er det vel fint nok.
--
P4 northwood 2 2,4 ghz 533 fsb, PowerColor Radeon 9800 pro (128 mb ram), MSI 865PE Neo2 Platinium, 768 mb ddr-ram pc2700, Chill Innovation psu, MX500 og Logitech internet navigator special...
#25
Niken
Junior Supporter
10-11-2004 16:04

Rapporter til Admin
Det er rigtig nok at SHG.dk har danmarks mest elendige service men deres afgørelse i sagen er da efter min mening go nok. Har man udrettet fysisk skade på produktet har man ikke brugt produktet korrekt og dermed frafalder garantien. Dog har du stadig reklamationsretten hvor det så er DIN opgave at bevise at fejlen er sket på fabrikken eller lign.
--
Prescott 3.4Ghz | 1024MB GeIL Golden Dragon | R-9800XT 256MB DDR | Barracuda 80GB SATA | 120GB Ekstern Maxtor | XPPro SP2 | 17" LG Flatron L1730S | Smart-UPS 420 VA http://www.3esser.dk[...]
#26
Narzan_
Junior Supporter
10-11-2004 16:11

Rapporter til Admin
SHG har verdens ringeste service... Jeg købte for nogen tid siden en CDbrænder... Har så brændt nogle cder med den og opdagede at alle CDer virkede tvivlsomt hvis de overhovedet virkede så jeg gik igang med at teste med andre CDer og hastigheder... Men lige lidt hjælp det... Jeg afleverede så min brænder tilbage til SHG... DUMT MEGET DUMT... De testede den og sagde at den virkede upåklagligt, hvilket den også gør ved første øjekast... Men så bad jeg dem om at teste den yderligere. Fks hakkede alle de musik CDer jeg fik til at "virke" i slutningen af CDen... Og MANGE anlæg kunne ik læse CDen Det sagde jeg så til dem... De testede endnu engang... Påstår stadig at den virker... Jeg derimod kan kun tro at det er fordi de ikke er grundige nok i deres tests... Så nu står jeg her og skal betale 375Kr i testgebyr for at få min brænder til 295Kr tilbage... Fuck de svin... Arrrh... Det var rart...
--
Hva ka´du din pik!
#27
Gripen90
Guru
10-11-2004 16:13

Rapporter til Admin
#14: Det er jo så tydeligt at du ikke har læst garanti meddelelsen på siden vedr. creative højttaler produkter. Shg skriver at det i de fleste tilfælde er hurtigst at kontankte creative Danmark og få garantien ordnet igennem dem, end Shg.dk skal tage sig af det, da der kan gå uger índen en ombytning. Jeg har købt det meste af mit hardware ved shg.dk og jeg har aldrig haft problemer. mine RMA sager er gået som smurt. Henvender man sig høfligt får man et høfligt svar og god betjening.
--
>Simplified PC Specs< http://www.overclocking.dk[...] http://www.puters.ledm.us[...]
#28
Subben2003
Ny på siden
10-11-2004 17:02

Rapporter til Admin
Endnu en af de tråde hvor "man" har hørt om en der har haft en dårlig oplevelse.... Skulle man tro på alle de tråde der er her på HOL.dk er det jo ikke muligt at handle eet eneste sted i Danmark. Alle steder er "røvhuller" og er kun ude på at snyde!! Jeg handler på nettet ca 5-7 gange om måneden og har ALDRIG haft probs med SHG. varen er jo næsten på vej inden den er bestilt! Og skulle der være en fejl, hvad der sker indimellem, jamen så bliver varen reppet eller byttet uden problemer af nogen art. En vare der er "ødelagt" pga indgravering kan ikke byttes jfr. købeloven. thats life.... subben
--
#29
SoniC
Super Supporter
10-11-2004 17:06

Rapporter til Admin
#0 LOL seriøst, det er da klart de ikke vil tage imod den, da du direkte selv har ødelagt selve coveret på den ? deres findes label's som #1 siger.. så nej, SHG har ikke dårlig service..
--
Amd barton 2500+. 512mb ddr-ram pc3200. Ati readeon 9600se 128mb ddr-ram. Temp: idle 29*grader CPU Temp: Full load 33*grader CPU -- http://casemodders.1go.dk[...] --
#30
CYber
Gæst
10-11-2004 17:18

Rapporter til Admin
Jeg har kun ros til SHG, de har skiftet min cpu 3 gange og nu virker det. Kanon service fra a- z. cyber
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
DEVIL_DK
Junior Nørd
10-11-2004 17:18

Rapporter til Admin
jeg har handlet ved shg for omkring 60k inden for de sidste 2½ år og har aldrig fået dårlig behandling ved dem.
--
|Asus P4C800-E Deluxe|Intel P4 [email protected]+|GF6800U| |Corsair 1GB PC4000 DDR XMS Dual|Pioneer DVR 107D|
#32
The NoLiFe
Bruger
10-11-2004 17:18

Rapporter til Admin
For Christs Sake. Fremhæver lige det klogeste og eneste der burde stå for at du skal forstå at deres service er ligeså god som andres. Hvis jeg køber et kabinet og ridser mit navn i det , forventer jeg da heller ikke at kunne få det byttet.
--
"The Object of war is not to die for your country , but to make the other bastard die for his." - General George S. Patton.
#33
Narzan_
Junior Supporter
10-11-2004 17:41

Rapporter til Admin
#28.... Det lyder sku som om du arbejder der selv...
--
Hva ka´du din pik!
#34
bjarne003
Supporter Aspirant
10-11-2004 17:45

Rapporter til Admin
#0 Undskyld sproget, men hvad fanden havde du regnet med? Vend lige situationen om, og tænk på om du selv ville ombytte et produkt som er ødelagt/taget fysisk skade som helt tydeligt er kundes værk? Du har i princippet (Shg kan ikke vide om du selv har ødelagt den, og det var der jo MEGET der kunne tyde på, udadtil) selv ødelagt din USB-pendrive, så skal du ikke regne med at shg vil give dig en ny. Kan godt forstå du er træt af, at du lige har "mistet" din USB-pendrive. Men du kan ikke give shg skylden for det. For det er din egen. Ked af at sige det, men sådan er det. Too bad. Btw hvis du bruger den til arbejde, er det så ikke din arbejdsgiver der skal stille den tilrådighed for dig? #24 Har du overvejet, om det var din opsætning af brænderen på din computer, som ikke fungerede? Du siger de har verdens ringeste service, men har du tænkt på, at det kunne være at brænderen virkede i deres testmaskine (virkede= at den kunne brænde cd som virker)? Hvis brænderen virker 100 % hos dem, kan de da ikke gøre andet end at sende den tilbage.
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden Har et par små ting til salg, kik i min profil:D
#35
farmar
Megabruger
10-11-2004 17:48

Rapporter til Admin
shg er et godt sted at købe men deres RMA STINKER MAX!!!! jeg måtte vente 1 måned på at få byttet et bundkort.. det kalder jeg dårlig service, jeg måtte ringe så sindsygt mange gange og rykke for det..
--
Abit DigiDice P4 3.0 @ 3.3 Ghz 512 ddr dual pc. 3200 Dane-elec, Radeon 9800 pro 128 mb, maxtor 200 gb sata 150, WD 80 gb 8 mb ide. se mere på min seje hp :P http://www.smub.dk[...]
#36
Narzan_
Junior Supporter
10-11-2004 17:53

Rapporter til Admin
#32... Hallo stener... Hvilken opsætning???
--
Hva ka´du din pik!
#37
-=Nyrup=-
Bruger Aspirant
10-11-2004 18:02

Rapporter til Admin
#34 Du kan faktisk ændre opsætning - PIO eller DMA.
--
#38
K1
Bruger Aspirant
10-11-2004 18:08

Rapporter til Admin
Jeg synes gen. ret godt om SHG, fine priser. Og gode lev. tider. Men deres efterkøbs service ER elendig, jeg synes alene det at man henviser til 3mand i forbindelse med garanti er amatør agtigt, OGSÅ selvom det ofte er det hurtigste for forbrugeren. Jeg har selv købt en skærm gennem SHG, som desværre gik istykker, jeg troede det var VGA kablet, som jeg selv skiftede. PGA dette afviste de den på garantien. Så tog jeg fat i fabrikatøren (samsung) som lavede den på garantien.
--
#39
M!
Gæst
10-11-2004 18:09

Rapporter til Admin
Man laver sku ikke en pendrive det bliver sent tilbage til levarandøren og krediteret i de fleste tilfælde. HMM det virker underligt de ikke vil bytte som en del af deres outstanding kundeservice. (nok fordi de mener varen skal være i samme stand) Har aldrig haft problemer med dem købte et defekt grafikkort (ATI 9600xt) der viste sig at være defekt. det have jeg tirsdag konstaterede det var defekt og sente retur og fredag kom der et nyt med posten. der er sku da god service
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
bjarne003
Supporter Aspirant
10-11-2004 18:10

Rapporter til Admin
#34 Fakta er at du ikke kan vide, om shg har ret. Giv lige et bevis på at din brænder ikke virkede 100 % i deres testmaskine? hvilket jeg er ret sikker på den gjorde. Læs #35 og der kan være mange årsager til at den ikke virker som den skal (Windows, brænderprogram osv.). Jeg tror IKKE på, at de sender din brænder tilbage hvis den ikke virkede i deres testmaskine. Fakta er 99 % sikkert, at de fik din brænder til at virke, og derfor kan du ikke fortænke dem i at returnere din brænder.
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden Har et par små ting til salg, kik i min profil:D
#41
Squeezeme
Supporter
10-11-2004 18:38

Rapporter til Admin
Vil blot lige nævne min egen situation. Jeg har altid været glad for shg.dk, da jeg syntes de var billige og nemme at handle med, og så har de næsten alt. Men det var indtil jeg fik et problem. Jeg havde for mine forældres firma bestilt et bundkort sammen med nogle andre varer. Det var et Abit AN7 bundkort jeg valgte, navnligt på grund af fsb hastighed og Sata mulighed. Da jeg så installerede det første gang havde jeg store problemer med at få installeret Windows 2000, da den sad fast på et bestemt sted efter loading af drivere, inden den egentlige installation gik i gang. Det lykkedes dog alligevel efter utalligeforsøg at få installeret windows, og det kørte også fint. Det var i marts. Så i august skiller jeg computeren ad for at installere en mere støjsvag køling, og passer selvfølgelig på som altid. Nu vil computeren bare ikke længere gå ind i windows, den fryser ved loadebaren. Jeg tænker jeg måske har fået skubbet til noget, og tjekker og dobbelttjekker alt som man skal. Der ser ikke ud til at være noget i vejen med hardwaren, så jeg forsøger i stedet at installere windows igen på en anden harddisk, for ikke at miste data. Men nu er det umuligt at installere, og jeg prøver utrolig mange gange. Jeg prøver for sjov at installere Win98Se, og mærkeligt nok kan det godt lade sig at gøre. Det installerer og kører uden problemer. Hmmm... Så prøver jeg igen en del gange at få installeret Win2000, og derefter også Xp, men stadig uden held. Jeg spørger mig vor på Abit's forum, og efter flere ugers grundig testen og udskiften af hardware lyder afgørelsen at det er bundkortet det er galt med. Så må jeg bide i det sure æble og sende det ind til shg.dk som RMA. Der står i deres regler for RMA at man skal sørger for at vedlægge alt tilbehør, men hverken på shg.dk eller på Abit's hjemmeside er der en liste over tilbehør, så jeg må lægge det i kassen jeg kan huske. For en sikkerheds skyld skriver jeg et brev om problemet og lægger det i kassen så de kan se at jeg har gjort hvad jeg kunne. De modtager det, og der kommer løbende mails om hvordan det går. For at det skulle gå hurtigst muligt vælger jeg at få kortet ombyttet i stedet for repareret, og kort efter indsendelsen konstaterer shg.dk at der er fejl på kortet, og det bliver ombyttet. Troede jeg... Jeg åbner pakken shg.dk har sendt til os, og finder... -den samme kasse jeg sendte ind til dem. Hmm.. fair nok, det kan være det er for at spare på en ny kasse, og da jeg åbner ser jeg også at det det samme tilbehør jeg sendte med tilbage der stadig er i kassen. Det eneste man kan se som forskel er at der er en anden antistatisk pose på bundkortet. Okay, jeg tænker ikke så meget over det, og monterer bundkortet som normalt. Jeg fyrer op for maskinen, og NØJAGTIGT den samme fejl er stadig gældende! Det undrer mig meget, når shg.dk nu påstår at det er en nyt kort jeg har modtaget. Så jeg undersøger det nærmere, og finder bla. ud af at der er fingeraftryk på BIOS batteriet, og en af fan-stikkene har et bøjet ben. Det burde der ikke være på et fabriksnyt kort, og jeg skriver til shg.dk for at få at vide hvad de mener om sagen. De siger at jeg har fået et nyt kort fra deres forhandler, og hvis der stadig er problemer må jeg sende det ind igen. Jeg spørger dem om hvorfor kassen og tilbehøret var det samme, og de siger at det er fordi der manglede noget af tilbehøret. Jeg forsøger at gøre dem opmærksom på at der ikke kan forefindes en liste over tilbehør nogen steder, og pludselig svarer de ikke i lang tid. Da de endelig efter en uge svarer, siger de blot at jeg skal kigge i min manual. Så må jeg forklare dem at der heller ikke i manualen står noget om tilbehøret, og jeg må sende tre mailse over to uger før de sender mig en tilbehørsliste. Hvis de kan se at der mangler noget, må de jo også vide hvad der skal være i kassen, ikke? Jeg spørger dem i øvrigt også mange gange om det er muligt at jeg har modtaget det gamle bundkort igen, men de nægter at det er deres skyld. Muligvis har deres forhandler sendt dem et gammelt kort, som de så har sendt til mig... Status lige nu er at shg.dk har bundkortet inde til ny RMA sag, og jeg ved endnu ikke hvad de mener om det. Computeren har være ufunktionel i over 2½ måned nu, hvor mindst de 1½ måned skyldes shg.dk og deres inkompetente og yderst langsomme teknikere. De svarer ikke på mails lige så snart man tillader sig at betvivle deres kompetence, og når de så skriver så svarer de ikke på det man spørger om. Jeg tror ikke jeg handler der igen, hverken på mine egne eller andres vegne. Jeg har spildt utrolig meget tid for deres regning, og det på trods af at de jo tager 400 i timen for at teste varer der viser sig ikke at være defekte. Hvis jeg fik samme kompensation, så ville jeg jo være rig nu ;)
--
I'm not strange, just plain WeIrD o_O Check ud præcis HVOR wierd her: http://poempit.frac.dk[...] og her: http://charlesthecaveman.frac.dk[...]
#42
Buffes
Junior Supporter
10-11-2004 21:08

Rapporter til Admin
Har handlet en del med SHG og jeg har altid fået en kanon god service, men selvfølgelig kan man være uheldig, og der er jo ikke nogle firmaer der ikke laver en fejl nu og da.
--
Man skal ikke svine andre til når man selv bor i en stald.
#43
bjarne003
Supporter Aspirant
10-11-2004 21:09

Rapporter til Admin
Fik da vist ikke sagt, at jeg er fint tilfreds med shg. Har handlet hvad der svare til ca. tre computere ved shg.
--
Der skal en klog mand til at håndtere en løgn. En idiot bør holde sig til sandheden
#44
Buffes
Junior Supporter
10-11-2004 21:10

Rapporter til Admin
Har handlet en del med SHG og jeg har altid fået en kanon god service, men selvfølgelig kan man være uheldig, og der er jo ikke nogle firmaer der ikke laver en fejl nu og da.
--
Man skal ikke svine andre til når man selv bor i en stald.
#45
Mc...[Cavalry]
Monsterbruger
10-11-2004 21:27

Rapporter til Admin
#0 så kan du fandeme lære det!...
--
#46
BeRnZ
Supporter Aspirant
10-11-2004 21:35

Rapporter til Admin
#43 Smart... #0 Ja, der er ikke så meget at gøre ved det. Jeg har ofte handlet hos SHG og har kun oplevet god service. Jeg forstår godt, hvorfor de ikke ønsker at bytte dit produkt. That's life. :(
--
EPoX 8RDA+|Barton 3200+ OC|GF TI 4200 ViVo|768 MB DDR 3200|320 GB Seagate HD| http://www.rarontour.tk[...] <- Over 11000 besøgende! !! BEVAR CHRISTIANIA !!
#47
Sunshine
Super Supporter
10-11-2004 22:13

Rapporter til Admin
#24 Det du beskriver kan lige så godt være fordi at dine anlæg ikke kan lide brændte cd'er, målet for om en brændt cd virker, må være om en anden brænder kan aflæse den. Du kan aldrig være sikker på at en brændt cd vil spille på anlæg. Jeg har handlet meget med SHG i de sidste 2 år, og jeg har kun godt at sige om dem. De har byttet: en cpu, en icemat og et Geforce 6800GT, uden at brokke sig en eneste gang. #0 Som der står i bytteloven, må der ikke være nogen fysiske skader på produktet hvis du skal have det byttet.
--
A64 3200+ + Asus K8V + Geforce 6800 GT + 1024mb 3200ram Corsair V + 80gb Maxtor Fluid + 120 WD SATA hdd + Audigy 2 + Microsoft Natural pro Keyboard + Intelliexplorer 3.0 + Zalman Cnps7000A-Cu
#48
kixza2
Elitebruger
10-11-2004 22:23

Rapporter til Admin
shg kan man sku ikke klage over... #0 hvad tror du selv når du har " ødelagt " pennen ?
--
[ o_ ^ ] -|- _|||_
#49
Envisn
Gæst
10-11-2004 22:33

Rapporter til Admin
Kan jeg seriøst godt forstå at de ikke gider at erstatte.... Shg skal man sku ikke klage over som nogen herinde påpeger. Har aldrig oplevet bedre, hurtigere og mere pro service end dem, når vi snakker onlinebestillinger og rma. Der er aldrig problemer med dem! Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet efter at have handlet en del år hos dem nu. Der har ikke været det mindste endnu!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
jmose
Monsterbruger
10-11-2004 22:43

Rapporter til Admin
Kan tilslutte mig flertallet - gode erfaringer med Shg.dk. Kun fået ombyttet et mobo - fik et spritnyt 2 dage senere.
--
#51
speed six
Elitebruger
10-11-2004 22:46

Rapporter til Admin
Jeg ser intet galt i, at personen har ridset sine initialer i pendrive'n. problemet opstår først i den situation, hvis ridsningen er den direkte årsag til, at pennen ikke længere virker. Det er ganske normalt at ridse iniyialer i hardware, når det bruges på arbejde. Det er i al fald min erfaring. Du kan derfor retmæssig reklamere over pennen, og hvis SHG ikke kan reparere den, skal den byttes til en ny. Sammenligningen med kabinettet er direkte malplaceret. Det er klart, at kabinettet ikke kan byttes, kun hvis det er i stykker. Pendrive'n virker ikke, og såfremt ridsningen ikke er skyld i dette, skal den repareres.
--
Impossibilia nulla est obligatio
#52
Narzan_
Junior Supporter
10-11-2004 22:50

Rapporter til Admin
#45... Neeeej det er sandt... Men at den ik virker i ca 15 anlæg er da lidt et sammentræf ik...
--
Hva ka´du din pik!
#53
pnh
Maxibruger
10-11-2004 23:07

Rapporter til Admin
Har også gode erfaringer shg.Hurtig ombytning ved rma.
--
#54
Hvad snakker i om??
Gæst
11-11-2004 09:45

Rapporter til Admin
#0 har krav på at få varen rep. Kan eller vil de ikke det, SKAL de bytte den. Uanset om der er ridset i den eller ej. Køber du en hvid bil og maler den blå, som dagen efter brænder sammen siger i så også bare ...damnnn jeg skulle nok ikke have malet den. Kun hvis ridsen har noget med skaden at gøre mister man sin garanti (og sidenhen sin reklamationsret). Det lader ikke til at det har noget med skaden at gøre. Læs og forstå købeloven - at i synes det er rimeligt hvad SHG gør er ligegyldigt. De handler ulovligt, og det må siges at være dårlig service at en virksomhed ikke lever op til gældende lovgivning. Ergo har SHG i dette tilfælde haft yderst ringe service.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#55
Squeezeme
Supporter
11-11-2004 18:31

Rapporter til Admin
#53, som jeg også skrev, så virkede det langt fra optimalt længe før jeg skiftede køler. Jeg anser det som rent held at jeg fik installeret w2k den ene gang, for det har været umuligt siden. Fejlen har hele tiden været der. Og med hensyn til listen, så er den liste du giver jo ikke komplet, hvad men manualer og klistermærker? Det skal også være med, og pointen er at shg.dk i hvert fald ikke oplyser dem. Selv når jeg har gjort opmærksom på at der ikke er nogen liste med kortet går der lang tid før de sender mig en.
--
I'm not strange, just plain WeIrD o_O Check ud præcis HVOR wierd her: http://poempit.frac.dk[...] og her: http://charlesthecaveman.frac.dk[...]
#56
CyberOpz
Bruger Aspirant
11-11-2004 19:57

Rapporter til Admin
#14 #19 #25 #39 #52 #53 #54 - Det er da komplet ligegyldigt om produktet skal runde mars før forbrugeren kan få sit produkt igen. Lovgivningen skal overholdes! Dvs. jf. lov om forbrugerkøb så skal en vare repareres eller ombyttes inden for rimelig tid. Jf. forbrugerstyrelsen bør man ikke vente mere end 3 uger samlet på et produkt! Altså i #39s tilfælde er bundkortet f.eks. første gang undervejs i to uger, jamen så anden gang det er til reperation skal han jo gøre indsigelse allerede efter en uge...! Dette kan også understreges ved udsendelsen Kontant der tog Merlins TOTALT useriøse reperationstider op... Der hersker jo totalt anarki på området her og jeg må sige at det er sørgeligt at folk stiller sig tilfreds med så ringe en service som mange giver udtryk for herinde! Det lader til at chippen.dk kan bruge en kollega eller to på siden http://www.firmatjek.dk[...] /CyberOpz
--
#57
Peden
Gæst
11-11-2004 20:45

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig haft problemer med SHG, men tilgengæld med føniks-computere! Jeg købte en rigtig rigtig god computer ved dem sidste år, som jeg måtte betale 11500kr for....! Det viste sig så at de havde glemt at sætte et kombineret brænder og DVD-drev i, jeg fik "kun" brænderen, og i stedet for de bestilte 120gb, var der kun 74gb....! Da jeg klagede til dem, meddelte de mig bare at jeg jo var pc-nørd (hvilket jeg absolut IKKE er), og at jeg bare selv havde skiftet det ud!! Se det er svineri!!!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#58
santa
Mega Supporter
11-11-2004 20:49

Rapporter til Admin
#56: Su du fik en 74Gb raptor istedet for en 120gb alminelig. Hvem ville klage??? Det må jo være en raptor da der ikke findes andre i den størrelse.
--
Konstruktiv kritik rimer på sut min pik Søger arbejde i Aalborg. Skriv hvis du kender nogen der mangler noget arbejdskraft
#59
Kim In Chul
Mega Supporter
11-11-2004 20:56

Rapporter til Admin
#56 Føniks computere er simpelthen for dårlige. En af mine venner skulle ha en ny computer, det er for lang tid siden. Han fik så en computer, og den var på 1.4 ghrz, men føniks computer havde fortalt ham at han skulle ligge FSB'ene oven i, så den i virkeligheden var på 1.7. Så han kom vidst nok til at betale for en 1.7 og det er jo ikke så fedt at snyde ens kunder... Kundeservice kender de vidst ikke rigtigt til:S
--
MSN: [email protected]
#60
masterofdisaster
Ny på siden
11-11-2004 21:22

Rapporter til Admin
jeg har en pc som er købt hos SHg der var det ikk noet galt!?
--
#61
Allan / Kolding
Ultrabruger
11-11-2004 22:14

Rapporter til Admin
#60 Enig !!!
--
Asus P4C800 Deluxe, 3,4/fsb 800. Sappihre X800 XT PE 520/560. 1GB HyperX PC3500. Samsung 160 GB. SATA, NothQ 400Watt Antec Performance One P160 Kabinet.
#62
Allan M.
Gigabruger
12-11-2004 11:18

Rapporter til Admin
#60 Jeg er fuldstændig enig. Jeg vil dog lige sige at jeg altid har fået en ordentlig service hos SHG, det er endda lykkedes mig at overtale dem til at sende mig et nye motherboard før de havde modtaget det defekte jeg havde sendt til dem. Kanon service.
--
Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet uden at holde fast.
#63
#
Gæst
12-11-2004 12:08

Rapporter til Admin
#60 "Kun hvis ridsen har noget med skaden at gøre mister man sin garanti (og sidenhen sin reklamationsret). Det lader ikke til at det har noget med skaden at gøre." - Det forstår jeg ikke. Det er ikke meningen at man skal sidde og ridse ting ind i elektronik-produkter og de er bestemt ikke produceret til at kunne det. Derfor må man da antage at dette produkt er fysisk skadet og misbrugt og derfor er der selvfølgelig ingen garanti eller reklamationesret. "Læs og forstå købeloven" - Hvis du kan smide et link til det sted i købeloven hvor der står at sælger er forpligtet til at ombytte et produkt selvom det er fysisk skadet, ser jeg frem til at læse det. Eks. Jeg skifter gearknoppen i min bil. Denne limet fast så der skal lidt kræfter til. 14 dage efter kan jeg pludselig ikke få den i bakgear. Tror du garantien dækker? - det tror jeg ikke. Hvorfor? - fordi det er ikke meningen at man skal hive og flå i en så fin-mekanisk del som en gearkasse er. Står det i manualen? - Nej for det er almindelig sund fornuft!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#64
Gregorian
Supporter
12-11-2004 12:25

Rapporter til Admin
#0 Gider ikke forklare hele min episode med SHG igen, det kan man bruge søgefunktioenen til. har oprettet utallige tråde om det her firma og deres dårlige service når tingene går i stykker eller andre problemer. SHG er fine mht prisen NÅR TINGENE VIRKER SOM DE SKAL, men hvis de går i stykker er det verdens dårligste service jeg nogen sinde har set. Jeg handler ikke hos dem mere grundet MEGET DÅRLIGE erfaringer, og det er selvom priserne er bedre hos dem. Min dårlige episode: Mit problem lå i at min NF7-S r2 fra dag til dag døde.. fik det tjekkede hos shag.dk gratis(kanon service og venlighed) da SHG sagde det virkede fint. fik bekræftet af 3.parts tekniker hos shg og mig selv self at DET IKKE VIRKEDE,.. sendte tilbage for tjek igen og de siger jo selv at det virker fint i deres maskine.. ERGO de tester åbentbart ikke de produkter der kommer til service. de sender bare produktet tilbage og sender en regning for påstået arbejde.. det er fusk.. simpelthen fusk.. min mening: Lorte firma, lorte service.
--
Mail: [email protected] ICQ: 126618316 Venlighed er som en boomerang
#65
Gregorian
Supporter
12-11-2004 12:26

Rapporter til Admin
forresten: betalte ikke regningen for de tjek de sagde de havde lavet og undlod derfor også at afhente mit ødelagte mobo :( og købte nyt hos shag.dk(de er værd at anbefale i fremtiden)
--
Mail: [email protected] ICQ: 126618316 Venlighed er som en boomerang
#66
Turbo_crash
Maxi Nørd
12-11-2004 12:27

Rapporter til Admin
#63 gæst, er du SHG medarbejder. !! det lyder sådan. Selvfølgelig må man ridse sine ting lige så vildt men vil, det kommer helt automatisk hvis man bruger dem. Det er jo latterligt hvis man i to år skal passe så meget på en ting at den ikke får nogen småridser så den ikke længere bære garanti, den holder ikke, det er KUN hvis de har været medvirkende til at dele er gået i stykker. Og det kan den ikke når man bare laver nogen mærker i overfladen på noget plastik, så tænk dig lige om i det daglige ville det heller ikke være muligt at bruge sådanne ting, for den vil få ridser med tiden, og den er jo også til et langt stykke hen af vejen fremstillet til at modstå den slags fordi den skal fungere som en "transport" mellem forskellige PCere. Så skulle mobiltelefoner også være ude af garantien hvis man putter den i lommen sammen med sine nøgler og den så får noge nridser på overfladen, nul Kammi, du fantasere..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#67
K1
Bruger Aspirant
12-11-2004 12:32

Rapporter til Admin
#63 jeg tror det er DIG der ikke har forstået købeloven :-). Hvis du ødelægger eller ridser din gearknop, kan det på INGEN måde henføres til evt fejl, der er eller måtte opstå på gear-kassen. Hvis jeg tyverimærker min monitor, ændrer / modificerer jeg heller ikke på hardwaren. Det er selvfølgelig ærgerligt for det firma der evt skal ombytte det. Men den risiko må man som handlende bygge ind i avancen, eller i aftaler med leverandør.
--
#68
Lestat
Guru
12-11-2004 12:37

Rapporter til Admin
#64: Jeg siger ikke det nødvendigvis er sket i dit tilfælde, men jeg har ofte oplevet folk der har beklaget sig over hardware der ikke virker, og så viser det sig det er fejlkonfigureret. Hvis man ikke kan finde ud af at samle en PC så bør man nok kigge efter en Dell i stedet. Der er visse ricisi ved at samle sin egen PC, det må man bare acceptere. Personligt har jeg fået god service ved RMA hos SHG, det er naturligvis bare anekdotisk, men IME betyder det meget hvordan man fremlægger sagen for dem. L.
--
Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k/10k SCSI disks | 3500A | DVD-305S | 23" TFT
#69
#
Gæst
12-11-2004 12:40

Rapporter til Admin
#66 Er selvfølgelig ikke medarbejder hos SHG, men kan bare overhovedet ikke se hvorfor man skulle have byttet en dims man fysisk har beskadiget den med fuldt overlæg. Husk: Vi snakker her ikke om ridser og skrammer som vil komme med tiden ifm. med almindelig brug af produktet. Der SKAL garantien selvfølgelig dække. Vi snakker her om en bevidst fysisk skade. Der er forhåbentlig forskel på de 2 ting ellers ville jeg da nødigst være SHG.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
Valomanden
Elitebruger
12-11-2004 12:46

Rapporter til Admin
Shg.dk fortjener efter min mening og erfaring ikke det E-mærke. Sendte en Mp3 afspiller ind til dem og jeg fik først en funktionel mp3 afspiller tilbage efter at have fået udleveret 2 defekte Mp3 afspiller i træk. Dette tog over 2 måneder. Dertil kommer dårlig behandling fra en enkelt service medarbejder, som ikke mente jeg kunne få byttet den først udleveret defekte afspiller. "-Det var jo Creative som havde produceret afspilleren, derfor var det jo ikke shg's opgave at bytte den" De er billige, men det koster skam også :)
--
#71
#
Gæst
12-11-2004 12:52

Rapporter til Admin
#67 Selvfølgelig kan det da det. Hvis jeg får flået så meget i gearstangen at ledet til bakgearet knækker! - kan ske. Det er vel op til den enkelte at vurdere hvor vidt det kan have taget skade af det eller ej. Og ingen af os ud over #0 ved hvordan den ser ud.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#72
PleXo
Gigabruger
12-11-2004 13:35

Rapporter til Admin
nogen gange tror jeg seriøst at folk er dumme for at lave sådan en tråd.. man kan sku da regne ud at shg ikke vil tage varen tilbage da du har lavet en konstruktiv ændring i produktet. det ville være det samme som hvis jeg havde købt en læder jakke og skåret mit navn i den.. tror sku ikke de vil have den tilbage!!!
--
#73
#
Gæst
12-11-2004 13:42

Rapporter til Admin
#72 Helt enig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#74
PeAk^
Semi Supporter
12-11-2004 14:04

Rapporter til Admin
Hvad tror du SHG er? En gavebod? Selvfølgelig vil de ikke tage den tilbage, hvad skal de bruge den til nu hvor du har ridset i den? Den er fuldstændig ubrugelig, de kan ikke engang sende den tilbage til producenten og få en ny. De har jo ligesom en omsætning som skal løbe rundt, er det noget du bare ved en lille smule om? Utroligt så dumme folk kan være nogle gange,
--
http://service.futuremark.com[...] http://service.futuremark.com[...]
#75
speed six
Elitebruger
12-11-2004 14:05

Rapporter til Admin
Som jeg fremhævede i #49, skal man sondre mellem ridsningen og forholdet, at pennen ikke virker. Det er SKIDE ligemeget, om personen har ridset sine initialer i pennen eller ej. Så længe det ikke er årsagen til, at den er gået i stykker. Da vi er indenfor for de første 6 måneder, er det SHG, der skal bevise, at det er tilfældet. Så de kan ikke bare feje ham væk uden videre. Såfemt ridsningen virkelig har været årsagen til pennens manglende funktionsdygtighed, er SHG selvfølgelig ikke forpligtet til at reparere/ombytte varen - men det skal de først bevise.
--
Impossibilia nulla est obligatio
#76
gfunknown
Monsterbruger
12-11-2004 14:11

Rapporter til Admin
lol den her tråd er lidt skov at læse,, sikke mange meninger! og fokl sammelignder sku biler og computere, tja jeg ville nok ikke lige sammenligne de 2 ting da de langtfra har noget med hinanden at gøre! men jeg har selv handlet en del ved shg og har altid været tilfreds, og modtaget tingene til tiden, man skal vel behandle andre som man selv vil behandles, og tror at dem som altid har problemer med at tingene går i stykker enten skal finde en som vil lave det for dem eller måske styre hænder og snakketøjet lidt,,
--
et kik under hjelmen! bundbræt->MSI K7N2 FSB333 cpu->1700+ @ 2002mhz ram->1024mb samsung ddr 400 pc3200 gfx->Radeon saphire 9800pro THE END!
#77
#
Gæst
12-11-2004 14:38

Rapporter til Admin
#76 Pærer og bananer :-)....og dog. Nu var det ikke bilen som helhed, mere pointen at man ikke kan tage sit produkt, fyre det rundt i røvskægget, og efterfølgende forvente at få det repareret. Jeg kan da godt forstå at #0 er skuffet, han har jo sikkert ikke tænkt over at det kunne skabe problemer, men så er det da heldigt at det ikke drejede sig om en 1047" LCD skærm med 45 mill. pixelfejl.......se, det havde været sur røv :-) God weekend til jer allesammen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#78
Turbo_crash
Maxi Nørd
12-11-2004 15:11

Rapporter til Admin
# gæst og Plexo hvor er i dumme at høre på, "lavet konstruktive ændringer" DET ER EN RIDS, ikke en udskiftning af dele i varen. Nu må i ski tage jer sammen, det er helt lovligt at lave lige så mange ridser i sine ting som man har lyst til, også uden at det går ud over varens funktion og dermed også garantien, de to ting har slet intet med hinanden at gøre. Hvis jeg ætser mit CPR nummer i bagsiden uden p¨p plastikken på min nye LCD monitor, og der efter lidt tid sker et eller andet med teknikken, så er den sq da stadig dækket af garantien, og det har intet med funktionen af den at gøre om der er skrevet et nummer på kabinettet, tag jer sammen....
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#79
Haagen
Semibruger
12-11-2004 15:41

Rapporter til Admin
Da du har oprettet din RMA sag hos SHG har du nok afkrydset feltet med ombytning... de kan rep den men ikke ombytte når du ligefrem ridser i plasticen...
--
AMD Barton 2500+@3200+,Asus A7N8X Deluxe,2x256mb ddr3200 dual,Tyan ATI Radon 9600 pro.
#80
#
Gæst
12-11-2004 15:52

Rapporter til Admin
#78 Is på batman, pas på blodtrykket. Der er nogen der mener det ikke det bør berøre garantien, det er vi et par stykker der mener det gør. Så er jeg pludselig dum at hører på, skal tage mig sammen og what not!? Men turbo-crash: http://www.forbrug.dk[...] Her er det vanskeligt at vurdere hvorvidt fejlen er medfødt, men sagkyndige mener at det højst sandsynligt skyldes et tryk, om man vil, selvom der ikke er tegn herpå. Dvs. at #0´s USB pen også kunne være blevet afvist da man typisk også har den i baglommen osv. Forskellen er bare at #0 HAR synlige tegn, hvilket jo kun stiller ham endnu dårligere, og den kan jo sagtens have været udsat for tryk ifm. med det lille ridse-projekt. Giv mig en gaffel og en USB pen, så skal du bare se løjer :-) Jeg mener ikke at man uden videre(uden at se den) kan konkludere at sælger er forpligtet til at yde garanti på produktet, men det er du da mere end velkommen til at modargumentere uden jeg kalder dig for dum og ber dig om at tage dig sammen. BTW så drejer det sig jo ikke hvor lovligt det er at lave ridser i sine ting....spil tennis med lortet for min skyld. Det drejer sig om, om det er lovligt at afvise den som fysisk beskadiget.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#81
Turbo_crash
Maxi Nørd
12-11-2004 16:04

Rapporter til Admin
Men den er jo ikke "beskadigtet" af den ridse, kun mærket uden betydning for funktion..
--
...... Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#82
#
Gæst
12-11-2004 16:18

Rapporter til Admin
#81 Som sagt, giv mig en gaffel og en USB pen, så skal jeg vise dig "mærket uden betydning for funktion". Det er jo også kun til at gisne om, hvorvidt den virkelig er blevet fyret rundt eller hvad, ingen af os har jo set den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#83
xxblackird
Gæst
12-11-2004 23:02

Rapporter til Admin
statusrapport på mit ridesed pendrive: Ridserne har også ifølge med SHG ingen sammenhæng med fejlen i pennen. Lagde hovedet i blød og ringede derefter til producenten. Producenten forholdt sig meget uforstående til SHG beslutning om ikke at ville modtage drevet da de gerne ville ombytte det, også med ridser. SHG har nu, mere eller mindre frivilligt, modtaget pennen og jeg venter på at modtage en ny. xxblackbird
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#84
ks
Gæst
12-11-2004 23:14

Rapporter til Admin
Hvad skal butikken gøre med din mærket pendrive, sælge den videre med dine initialer? forstår godt de ikke vil tage den retur
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#85
xxblackbird
Gæst
13-11-2004 00:13

Rapporter til Admin
du er sgu klog tråd 84 og andre. Hvilken producent gider bruge 5 teknikkerminutter på et pendrive. Forestiller du dig de sidder og håndlodder på det når fejlen ligger i indeni??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#86
Thomas
Gæst
13-11-2004 00:48

Rapporter til Admin
Jeg har så mistet mit Radeon 9800XT, takket være SHG :/ Der var en løs forbindelse, dette var meget tydeligt, da min skærm flimrede så meget at den var helt utydelig. Men mit kort kunne sagtens virke i måske en time, hvorefter det så går i stykker igen. Dette fattede de ikke hos SHG da jeg sendte kortet ind til test. Programmerne de bruger til at "teste" grafikkort med, er intet ringere end 3dMark :/ hrmf! LAtterlig måde at tjekke på. Der blev ikke engang lavet kredsløbstests, eller noget som helst. Heldigvis arbejder min mor hos Novo Nordisk, som har deres egen afdeling til reparation af IT-udstyr, osv., så regner med at kunne få det lavet anyways. Men ret frækt at SHG krævede en regning på 400 kr betalt for at de testede mit kort med div. benchmark-programmer, for derefter at sende kortet tilbage i en anden papkasse, i en for lille anti-statisk pose, hvor kortet kunne ligge og rutche rundt inde i, da den eneste beskyttelse var lidt sammenkrøllet papir ovenpå. Fanme ringe!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#87
L00t
Gæst
13-11-2004 01:03

Rapporter til Admin
#86 Så har du vel sørget for at indsende en fejlbeskrivelse som beskriver hvordan SHG kan genskabe fejlen, når den nu er periodisk? Hvis ikke ryger den jo bare igennem standard testene og virker det dér, er det klar at du skal betale for deres arbejdstimer med at teste et kort som tilsyneladende virker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#88
Squeezeme
Supporter
13-11-2004 11:26

Rapporter til Admin
CyberObz >> Jeg tjekkede lige mailboxen for at se hvornår shg.dk første gang modtog mit bundkort. De sender jo en mail hver gang der sker noget, og jeg kan se at de har modtaget det d. 5. 10! Det er altså langt over en måned siden første gang de fik det! Kan du evt. linke ti det præcise ted hvor der står det med de 3 uger?
--
I'm not strange, just plain WeIrD o_O Check ud præcis HVOR wierd her: http://poempit.frac.dk[...] og her: http://charlesthecaveman.frac.dk[...]
#89
Squeezeme
Supporter
13-11-2004 11:34

Rapporter til Admin
undskyld, CyberOpz, jeg stave dit navn forkert...
--
I'm not strange, just plain WeIrD o_O Check ud præcis HVOR wierd her: http://poempit.frac.dk[...] og her: http://charlesthecaveman.frac.dk[...]
#90
speed six
Elitebruger
13-11-2004 16:20

Rapporter til Admin
#84 Jeg vil bestemt ikke håbe, SHG ønsker at videresælge pennen, den er jo i stykker. Her taler jeg ikke om ridsningen, men om faktummet, at den ikke opfylder sin funktion som lagermedie. Hvis den kan repareres, skal køber selvfølgelig have den ridsede pen tilbage - ikke en ny. Kan den ikke repareres, ja så smid lortet ud.
--
Impossibilia nulla est obligatio
#91
Big_Tako
Juniorbruger
13-11-2004 16:42

Rapporter til Admin
Synes det er helt fair de ikke tager imod din USB pendrive.. Handler altid hos SHG og har ikke oplevet noget dårligt ved dem endnu.
--
#92
Sam Fisher
Juniorbruger
13-11-2004 18:42

Rapporter til Admin
Jamen alle kan være ude for noget godt og dårligt hos de forskellige forhandler. Det kan være meget foreskelligt, og faktisk kommer det an på hvor heldig man er. Jeg personligt kan ikke lide dem. Engang købte jeg et kabinet af dem som jeg gerne skulle have i hånden efter 2 dage men som jeg først modtog efter 2 uger. Simpelthen utroligt, og det som gør det endnu værre var at da jeg fik kabinettet var fronten af det gået i stykker. Da jeg ikke gad vente mere eller betale for at sende det retur, blev jeg nødt til at beholde det. Men nu har jeg for nyligt bestilt en fan grill hos dem, og hvis jeg ikke modtager det inden tirsdag som de selv siger, så er SHG ikke et sted at anbefale. De har ellers ret billige varer! Men det behøver ikke være pga at de selv er dårlige, det er bare pga. en selv når man er uheldig. Meget naturligt :-)
--
Abit KV8 Pro 2000mhz FSB, AMD Athlon64 3200+ 2,2ghz, 2x 512mb Geil PC3200 400mhz ram, ATI Radeon 9800pro 128mb SD-DDR ram, 30gb Maxtor HDD 5400 rpm!
#93
Net_agent
Elite Supporter
13-11-2004 19:17

Rapporter til Admin
Hvis jeg ridser mit navn i cpuen. Og ikke kan forstå at den ikke virker. Bagefter. Ka jeg så sende den retur til shg :)
--
MicroSoft laver flere ulovlige handlinger end mig. Og jeg er så kriminel??. Har interesse i HW, så send en mail. Og få uforpligte tilbud.
#94
Gregorian
Supporter
13-11-2004 19:24

Rapporter til Admin
#68 Lestat.. ehh? jeg ved skam godt hvorn en pc fungerer og har samlet og bygget pc-er de sidste 10 år. jeg har sikkert mere erfaring med fejlsøgning end nogen af dem hos SHG, for de påstår at mit mobo virkede hvor det ikke gjorde.. det er intet som du siger noget at gøre med en fejlkonfiguration fra min siden, men derimod fup fra SHG's side at kræve penge for en løgn. min påstand fik jeg bekræftet hos shag som også testede mit mobo.. en såkaldt død bios.. det er en funktionsfejl i produktet og derfor burde de have ombyttet. letstat. lad være med at komme med en påstand når du ikke ved noget om mig.. det giver et meget misvisende billede af sagen tak. #0 og det med at der er ridset navn i produktet burde de squ bytte alligevel da shg bare skal sende det defekte produkt tilbage til producenten hvor de så får deres penge.. smal sag, dårlig service i mange tilfælde, men gode er der dog ind imellem kan jeg forstå
--
Mail: [email protected] ICQ: 126618316 Venlighed er som en boomerang
#95
Squeezeme
Supporter
14-11-2004 17:16

Rapporter til Admin
Er der ingen der kan linke til et sted hvor den præcise lovformulering om de 3 ugers reperationstid står?
--
I'm not strange, just plain WeIrD o_O Check ud præcis HVOR wierd her: http://charlesthecaveman.frac.dk[...]
#96
Liselotte
Gæst
03-02-2005 14:18

Rapporter til Admin
Jeg kan kun tilslutte mig kritikken omkring Føniks Computere. Dårlig service - dårlig behandling af kunder mm. Hvis du har købt computer hos Føniks, vil jeg da råde dig til at tjekke efter, at hardwaren er ny og ikke noget brugt og gammelt. - Har du rent faktisk fået det du har bestilt eller har de bare udskiftet til et andet mærke uden at spørge dig først. - Har din harddisk den størrelse den skal have eller har de sat en mindre i. - Hvad med din processor. Er den så hurtig som du har bestilt den til at være? Jeg tør bestemt ikke købe computer hos Føniks mere og vil da advare andre om at gøre det. Jeg har kun hørt dårlige anmeldelser om Føniks og deres møde at føre forretning på.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#97
gfunknown|kursus
Gæst
03-02-2005 14:22

Rapporter til Admin
Liselotte jeg tror tråden har haft sin storhedstid eftersom sidst der blev skrevet i den var 14-11-2004 - 17:16
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: SHG, skuffende service

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning