Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

De nægter Garanti!!!

Af Gæst Lasse | 07-02-2014 12:57 | 5382 visninger | 118 svar, hop til seneste
Jeg fik et bundkort fra Komplett sidste fredag og det virkede ikke da jeg satte det i.. jeg prøvede med andre PSU'er og til sidst med et anden bundkort som virkede fint. vi konstaterede at bundkortet var defekt og jeg sendte det tilbage om mandagen til retur. Nu har jeg fået svar at de ikke vil give mig et nyt da der åbenbart er nogle fysiske skader som de påstår er håndterings fejl og det dækker ikke deres garanti - jeg har skrevet en mail eller 2 og de vil stadig ikke give mig garanti på det? Hvordan kan de tillade sig at sætte en kunde i sådan en situation. jeg har haft kortet ude i ca. 5 timer og derefter pakket det ind igen. jeg har monteret computere før og er altid forsigtig. hvordan kan de vove at påstå at det er mig som har påført skaden? det har aldrig virket fra da jeg satte det i? hvordan skal jeg kunne forsvare mig? jeg vil og nægter at smide sådanne nogle penge ud af vinduet!! hjælp.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
MisterNiceHands
Elite Supporter
07-02-2014 12:59

Rapporter til Admin
Og hvilken skade er det så ? Bøjet pins er ofte en fejl 40. Og det er noget man bør tjekke for inden man overhovedet montere noget på kortet.
--
Asus Rampage IV Gene - 3960X - GTX780
#2
wanted31
Ultrabruger
07-02-2014 13:02

Rapporter til Admin
Det kan også være sket da det blev sendt med posten ..?
--
#3
kvist1992
Nørd
07-02-2014 13:03

Rapporter til Admin
Jep, bøjede pins er en sand dræber.. Næsten umulig at placere skylden for det... :(
--
2014 projekt: https://www.facebook.com[...] Journalist, supporter hos Sharkgaming & lærerstuderende
#4
lasse
Gæst
07-02-2014 13:03

Rapporter til Admin
en rids ved nogle kobber tråde på bundkortet. tror ikke det er sket igennem posten
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
bo-l
Junior Nørd
07-02-2014 13:04

Rapporter til Admin
Du kan bede om billed dokumentation af skaderne. Men komplett plejer nu at være ret fair med deres reklamation
--
#6
jespert
Guru
07-02-2014 13:05

Rapporter til Admin
Det er jo desværre påstand mod påstand. Hvis komplett er i tvivl, kunne jeg forestille mig de lader tvivlen komme kunden til gode. Er det et demoprodukt?
--
#7
lasse
Gæst
07-02-2014 13:06

Rapporter til Admin
de har givet mig et billede efter at jeg klagede, og jeg er 100% sikker på at jeg aldrig har forsaget den skade. jeg er alt for forsigtig og det virkede jo som sagt overhovedet ikke ): - jeg har helt nede i kuldkælderen, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, det kan ikke passe. hvordan skal jeg noglesinde forsvare mig mod deres påstand?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Fidusen
Maxi Supporter
07-02-2014 13:14

Rapporter til Admin
#7 Nu kunne jeg være en skid og spørge om: Hvis du ikke har forårsaget den skade, hvem har så? Komplett har nok ikke lavet den, da de håndterer hardware hver eneste dag. Og producenten sender nok ikke et motherboard ud af døren, som er så defekt. Dit eneste held kan måske være, at en anden kunde har haft fingrene i kortet før dig. Ellers er sagen lidt skidt. Dit eneste forsvar ville enten være at beskylde producenten eller Komplett for at lave skaden. Det, tror jeg, bliver lidt op ad bakke at komme igennem med, desværre. Kunne du ikke smide billedet på peecee.dk eller andet sted, så vi kan se skaden og evt vurdere? :)
--
#9
lizzy
Monster Supporter
07-02-2014 13:16

Rapporter til Admin
hvordan kan de vove at påstå at det er mig som har påført skaden? Det kan argumenteres du har monteret CPU forkert, og derfor bøjet nogle pins - det kan ske, også selvom man er forsigtig. Det er svært at modbevise / bevise en påstand i sådan et tilfælde.
--
D:
#10
lasse
Gæst
07-02-2014 13:19

Rapporter til Admin
Forestil dig denne situation. Du får et bundkort samt mange andre dele til en ny computer. Du samler den som efter bogen og som efter de mange andre computere du har samlet. du prøver at tænde den og den starter og går ud igen på et split sekund. du prøver igen og det samme sker. du skiller den ad for at se hvad der er galt. du spørg på forumer om hvad der kan være galt. De siger det kan være PSU'en. Du prøver med en ny PSU, og det hjælper ikke. Du prøver med et nyt bundkort og det virker. du sender pakken tilbage så hurtigt du kan og tænker, når det var da træls så må jeg vente endnu et par dage til at min computer virker. De nægter garanti til dig fordi der er en fysisk skade du ikke anede var der. du klager til dem. de nægter stadig.. hvordan kan de tillade sig det? hvorfor skulle jeg trække så stor en rids over mit eget bundkort?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
lasse
Gæst
07-02-2014 13:24

Rapporter til Admin
http://peecee.dk[...] her er billedet de sendte mig og her er den mail jeg lige har fået tilbage idag Hej Lasse. Vi har afvist at ombytte bundkortet, der der er ridser igennem strøm banerne på bundkortet og det har retur afdelingen vurderet er grunden til at boardet ikke virker som det skal. Det er selvfølgelig svært for dig at vide, så jeg har vedhæftet billederne der er taget inden vi returnere varen til dig. Generelt med garanti og reklamationsret er det sådan at fejl der opstår under almindelig brug, eller grundet defekte enheder, så dækker din garanti og reklamation. Men når der er tale om en fysisk påført skade af forbrugeren som vi har vurderet der er tale om her, så dækker din garanti og reklamationsret ikke. Afvisningen kan jeg desværre ikke gøre noget ved, men jeg vil selvfølgelig gerne refundere dine fragt omkostninger på de 100 kroner, da vi reklamere med fri fragt, og det overholder vi naturligvis. for at kunne gøre dette skal jeg blot bede om et reg og konto nummer jeg kan overføre pengene til. Med venlig hilsen Tim
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Tux
Guru
07-02-2014 13:24

Rapporter til Admin
#10 Prøv at vende den om. Du sælger et produkt til en kunde, der sender produktet tilbage beskadiget og kunden siger at de ikke har gjort det. Skal de bare stole blindt på det og æde tabet selv?
--
Don't feed the trolls.
#13
Caspian
Monster Supporter
07-02-2014 13:26

Rapporter til Admin
Først og fremmest: Er en Reklamation, ikke Garanti. Der ud over, hvis der er en fysisk skade på bundkortet, ikke produktions skad, er det desværre dit ansvar at bevise den var der da du modtog produktet, eller at den IKKE var der da du sendte produktet. Dette kan gøres ved at tage billeder, enten da du opdagede fejlen, eller når du sender for at dokumentere der ingen synlige fejl var da du sendte.
--
#14
ClausBH
Maxibruger
07-02-2014 13:26

Rapporter til Admin
Hej Hvis det er en rids på forsiden ved en skrue kan det være en skruetrækker der er smuttet. Hvis det er på bagsiden den er ridset kan det være en af de afstandsstykker der har ramt kortet et forkert sted. Kan du ikke ligge billede op så vi kan se det.
--
#15
QuadCore
Semi Nørd
07-02-2014 13:26

Rapporter til Admin
#0 Uanset hvad du skriver her hjælper det ikke din sag med Komplett, som sagt længere oppe er det dit udsagn mod deres. Hvis der er skader som de mener du har påført er de i deres gode ret til at nægte RMA. Skaden på billedet ligner meget noget fra en skruetrækker der er smuttet - hændeligt uheld men ikke Kompletts skyld. Hvis du mener du har en sag, så kan du tage den med forbrugerstyrelsen.
--
#16
extinction
Supporter Aspirant
07-02-2014 13:28

Rapporter til Admin
#10 - De siger ikke du har gjort det med vilje. De siger det er sket, imens det var i dine hænder. Hændeligt uheld. Vi har alle sammen på et tidspunkt eller et andet fejlhåndteret hardware, med destruktion til følge. Det er surt, men det sker. Jeg siger ikke det er din skyld, men at det godt kan være din skyld.
--
Elektronik: http://extinction.dk[...] Træning: http://blog.extinction.dk[...]
#17
jespert
Guru
07-02-2014 13:31

Rapporter til Admin
Det hjælper jo ikke så meget at tage billederne efterfølgende. Hvis man forudsætter at bundkortet var defekt da han modtog det, kan komplett altid sige at fejlen er selvforskyldt selvom man hurtigst muligt tager billeder af det. Hvis man skulle have en chancen, skulle man åbne det sammen med posten og nægte modtagelse. Men sådan fungerer det ikke. igen - er det et demoprodukt? Hvis ja vil jeg holde fast i klagen - er det et nyt produkt, tror jeg ikke der er noget at gøre. Måske kan forbrugerstyrrelsen hjælpe.
--
#18
BentOver
Elite Supporter
07-02-2014 13:31

Rapporter til Admin
Klag til forbrugerklagenævnet - du har reklamationsret og det er indenfor formodningsperioden. Komplett har bevisbyrden. Hvis ridsen er årsagen til at motherboardet ikke virker, vil jeg mene det fortsat er muligt at få sagen afgjort til din fordel. Det er Komplett som skal godtgøre at skaden ikke må formodes at være til stede i salgsøjeblikket, og det kan de have svært ved. Hvis ridsen ikke er årsagen, vil jeg mene du også vil få afgjort sagen til din fordel. Det er så en produktionsfejl, som selvfølgelig dækkes af reklamationsretten. Min erfaring er at forbrugeren står meget stærkt i "dead-on-arrival" sager.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Del indkøbsliste på komplett: http://www.youtube.com[...]
#19
lasse
Gæst
07-02-2014 13:31

Rapporter til Admin
Disse billeder er nogle de har sendt til mig efter at jeg har sendt den tilbage, jeg fik bundkortet, konstaterede at det ikke virkede, sendte det tilbage med det samme jeg kunne. jeg kendte ikke engang til skaden. men det lyder jo tilsyneladende som om at jeg har smidt penge ud af vinduet og der ikke rigtig er noget jeg kan gøre .. jeg syntes godt nok bare det er svinsk gjort af dem. aldrig har jeg følt mig så røvrendt
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Der er ikke så meget at stille op. Som så mange nævner, er Komplett i deres gode ret til at nægte ombytning i dette tilfælde. Jeg ville forsøge at tage den direkte med producenten istedet for, kan være de vil være mere barmhjertige.
--
//Member since November 2001
#21
Fidusen
Maxi Supporter
07-02-2014 13:32

Rapporter til Admin
#10 Ridsen ser ud til at være sket, da kortet er stødt ind i et eller andet. Jeg er næsten sikker på, at Komplett (som sælger så vanvittigt mange komponenter per dag) har et test-rum, hvor de tester returvarer. De sætter typisk ikke motherboardet i en PC, men har i stedet en PSU liggende løst og en test-CPU og lidt RAM. Og det sætter de sammen og tester. De har så ikke kunnet få liv i kortet, og opdager ved visuel inspektion, at der er en ridse. Det skulle undre mig meget, hvis de selv har lavet ridsen, og så bare påstår, at fejlen er sket hos dig. De laver de tests mange gange dagligt. Også varer som bare skal ombyttes skal jo testes inden de ryger til en ny kunde som demovare. Det ville også undre mig rigtigt meget, hvis producenten, der pakker ting med maskiner skulle have lavet den skade efter sluttesten af produktet. Uden at jeg skal være dommer, så tyder det allermest på, at skaden er sket ved montage i et kabinet uden at du har bemærket det. Man kan vende den om: Skulle Komplett erstatte samtlige komponenter, som kommer ind hos dem til reparation, som viser sig at have fysiske skader? :-/ #19 Hvis du mener, at du er blevet røvrendt, så mener du altså, at Komplett selv har lavet skaden? Virker det ikke en smule urealistisk?
--
#22
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 13:33

Rapporter til Admin
Fysiske skader som disse er aldrig dækket af garanti/reklamationsret. Det er forbrugerens ansvar at besigtige varen inden man montere den i computeren. Personligt vil jeg sige at der ikke er noget at gøre i denne sag. Når jeg får nyt hardware hjem kontrollere jeg det altid 100% for skader og lignende, er der det mindste i vejen kontakter jeg forhandleren inden jeg montere det.
--
#23
Jacob [5260 Od.S]
Semi Supporter
07-02-2014 13:34

Rapporter til Admin
EDIT: Der skete en del på de 2 minutter jeg var om at skrive indlæg, så mit indlæg er besvaret.
--
Google først, spørg bagefter.
#24
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 13:35

Rapporter til Admin
Som det også er nævnt tidligere i tråden, så nægter jeg at tro på at en forhandler bare uden diskussion bytter alt med fysisk skade. hvis det var tilfældet ville hardware priserne stige voldsomt for at dække garantisager, eller der ville ikke være mange forhandlere der eksisterede mere end 1 år før de gik konkurs..
--
#25
Tux
Guru
07-02-2014 13:35

Rapporter til Admin
#19 Du er lige nød til at slå lidt koldt vand i blodet. Du er ikke blevet røvrendt, de har ikke gjort noget forkert. Der er nogen der har lavet en skade på det bundkort. Det er uheldigt at du ikke har opdaget fejlen HVIS den var der da du modtog det. Kan også være dig selv uden du har lagt mærke til det. Under alle omstændigheder, er det noget der sker. Os der har rodet med hardware i flere årtier, VED disse ting kan ske og giver ikke skylden på leverandøren. Det er bare et tab man må spise og komme videre. Umiddelbart ville jeg dog sige at det ligner en fejl man nemt kan rette. Find en loddekolbe og noget tin og lod det på det brudte stykke, burde bare være det.
--
Don't feed the trolls.
#26
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 13:38

Rapporter til Admin
#20> Hvis der er tale om fysisk skade ved jeg af erfaring af Asus ikke vil hjælpe, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad mærke dette bundkort er. Har selv haft kontakt til Asus tidligere omkring et skade på et grafikkort, her fortalte de mig at de ikke dækker fysiske skader på produkter.
--
#27
boegvad
Junior Supporter
07-02-2014 13:38

Rapporter til Admin
Det er IKKE dit ansvar at bevise at skaden var der til at begynde med så længe der er garanti på kortet, kun ved reklamationsret. Klag til forbrugerklagenævnet, det koster vist 150kr som du får tilbage hvis du får ret, og så kører de sagen for dig.
--
"I am the law"
#28
lasse
Gæst
07-02-2014 13:44

Rapporter til Admin
Jeg er ikke så rutineret som så mange af jer der tager billeder og undersøger jeres produkter inden fra top til tå- for jeg ved ærligt talt ikke hvad hver enkelt part på sådan et teknisk bundkort gør eller skal se ud. jeg ved kun hvordan det skal samles og tages hånd om. da jeg konstatere en fejl sender jeg det selvfølgelig tilbage med kommentaren" mit bundkort er defekt og virker ikke. har prøvet med 2 forskellige og det andet virkede fint" det er den selv samme dag jeg skrev retur forespørgselen. jeg havde ikke fundet fejlen. men jeg vil væde med at det ikke er den rids der er problemet men noget andet mere teknisk. Jeg vil ikke give op. om den så må ryge til forbrugerrådet. for det her er uretfærdighed. ifølge købeloven har jeg handlet rigtig. jeg har opdaget et problem og sendt varen tilbage under rimelig tid.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Ahmad
Nørd
07-02-2014 13:46

Rapporter til Admin
Drenge! NU skal I huske én ting, det er forhandleren som SKAL dokumentere at det er kunden der har påført fejlen - ikke omvendt. Det betyder, at Komplett skal give beviser for at det er ham der har ødelagt den. Dog mener jeg ellers Komplett plejer at være rimelig fornuftige? Jeg havde en Android stick jeg ikke var glad for, som jeg så fik pengene tilbage for - til trods for at jeg havde haft pillet rimelig meget ved den (kunne ikke sælges videre igen)
--
3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#30
Tux
Guru
07-02-2014 13:46

Rapporter til Admin
#28 Du siger du har handlet rigtigt i følge købeloven og du er uretfærdigt behandlet. Det forudsætter lige at det altså ikke er dig der har lavet skaden, bid lige mærke i det. Siger ikke at det ER dig, men jeg siger at den mulighed foreligger der altså.
--
Don't feed the trolls.
#31
Tux
Guru
07-02-2014 13:47

Rapporter til Admin
#29 Hvordan skal Komplett kunne dokumentere at det er kunden der har påført skaden? Det kan de umuligt bevise.
--
Don't feed the trolls.
#32
lasse
Gæst
07-02-2014 13:50

Rapporter til Admin
#29 hvordan skal jeg påvise at det er en produktions fejl? det kan jeg da umuligt bevise?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
PeterAA
Elite Nørd
07-02-2014 13:54

Rapporter til Admin
Det er rigtig hvad #29 skriver. De første 6 måneder er det butikken som har bevisbyrden. Desuden skal jeg da nævne at siden Komplett for 4-5 måneder siden nedlagde deres RMA afdeling i Hvidovre har der været en del klage her på HOL, over dårlig service. Varene sendes nu til Sverige og der er de bare kolde i røven. Jeg har ikke handlet hos dem siden november og kommer nok heller ikke til det. Gå til forbrugerstyrelsen. Den er lige til højrebenet for dem. (hvis varen har kostet over kr.500,-)
--
#34
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 13:54

Rapporter til Admin
#29> Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Korrekt at formodningsreglen gælder de første 6 måneder efter købet. Men vurderes det at skaden er sket ved fysisk overlast (tab, slag mv.) eller ved fejlmontage eller forkert brug. Gælder formodningsreglen IKKE. Så er det forbrugeren der skal bevise at skaden/fejlen var der da produktet blev modtaget. Men hvis #0 er sikker i sin sag, syntes jeg da han skal kontakte forbrugerrådet og spørge hvordan hans rettigheder er. Og hvad han kan gøre i sådan en sag.
--
#35
lasse
Gæst
07-02-2014 13:57

Rapporter til Admin
33# og 29# tak for jeres input, hvis hvad i siger har hold bag sig så bliver det forbrugerstyrelsen. syntes ikke det er en ordentlig behandling jeg har fået.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
jespert
Guru
07-02-2014 13:58

Rapporter til Admin
#35 har du købt et demoprodukt?
--
#37
Christian88
Mega Supporter
07-02-2014 13:59

Rapporter til Admin
Jeg synes du skal kontakte forbrugerådet. På HOL får du kun lange debatter om hvordan købelov skal fortolkes og hvilke autoriteter der er gyldige.
--
#38
lasse
Gæst
07-02-2014 14:00

Rapporter til Admin
34# hvis jeg var sikker i min sag havde jeg ikke spurgt for hjælp. jeg er langt fra sikker, for jeg har aldrig været i sådan en position før. jeg aner ikke hvad der kommer til at ske fremover med dette. jeg ved bare at dette er ikke rimeligt. og jeg føler virkelig at komplett tager røven på mig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Fidusen
Maxi Supporter
07-02-2014 14:00

Rapporter til Admin
#0 Så motherboardet ud til at have været pakket op? Var forseglingen/tapen brudt? Altså hvis ikke skaden er sket, mens du har monteret det, så må skaden være sket i produktionen eller hos en anden kunde (hvis forseglingen ikke var intakt). Hvis forseglingen var intakt er det kun fabrikken, der kan have lavet fejlen. Men helt seriøst: Hvilket skodfirma kan lave en så grum fejl på et print efter sluttest og så sende det til en kunde? Fejlen ser virkeligt ud til at være sket under håndtering, og ser ikke ud til at være en produktionsfejl. Hvis deres maskiner kan lave en så grim fejl, så må fabrikken se den fejl ofte og fået rettet produktionen til. #38 Jeg har selv mokket rundt med et motherboard, som stødte på en skarp kant (under harddisk-rammen) og gav en ridse. Dog virkede boardet bagefter. Det kan sagtens ske, at man kommer til det. Jeg synes ikke, at Komplett tager røven på dig, med mindre de med vilje har sendt dig et defekt motherboard og vil have dig til at betale for skaden. Men igen: Var forseglingen brudt?
--
#40
lasse
Gæst
07-02-2014 14:01

Rapporter til Admin
#36 nej det skulle gerne være et fresh product
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
7430
Junior Supporter
07-02-2014 14:10

Rapporter til Admin
syns godt nok komplet falder mere og mere af på den
--
jep jep
#42
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 14:12

Rapporter til Admin
#0 Skaden kan ikke være sket ved producenten, da der så ville være samme skade på et helt batch. Hvis produktet var indpakket i den sædvanlige folie / forseglet, så kan det kun være dig, der har lavet skaden. Sådanne skader kan ske uden at man bemærker det - kan være en køleblok, en harddisk, noget kabel-management, det lige skal trykkes på plads, og så sker skaden.. Så som andre siger: Hvis produktet var forseglet, så er det dig, der er ansvarlig for skaden. Komplett kan se i deres system, om varen har været ude ved en anden kunde, og havde den det, havde de nok ladet evt. tvivl komme dig til gode.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#43
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 14:13

Rapporter til Admin
#40> Hvis forseglingen ikke var brudt og varen på ingen måde så ud til at have været brugt tidligere, så kan du ikke give Komplett skylden. Så kan det kun være sket da du monterede bundkortet som #39 siger. Havde det været producenten, så havde det været et helt batch der havde skader. Det vil producenten også kunne oplyse dig hvis du kontakter dem og oplyser serienummer og fremviser billedet af skaden.
--
#44
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 14:17

Rapporter til Admin
#41> En forhandler falder af på den fordi de følger reglerne på området.. hmm.. Jeg syntes folk er hurtige til at komme med konklusioner.. Er der ikke nogen der har overvejet at forhandler kan se om varen har været uden hos en kunde tidligere? Hvis den har ville de jo lade tvivlen komme kunden til gode. Det er da normal forretningsskik. Der er ingen forhandler (som har hjerne) der ville nægte reklamationsret hvis de kan se at det er en sag de ville tabe i forbrugerrådet. Forhandler ved jo også godt at en utilfreds kunde vil sige til alle han/hun kender at den forhandler skal man undgå. Har jeg ret?
--
#45
Klatretoesen
Semi Supporter
07-02-2014 14:25

Rapporter til Admin
44# Jeg vil give dig ret, men så alligevel. Nogle firmaer skider på lovgivningen.. :-) Men da komplett sælger så meget som de gør, så havde vi nok set flere sager som denne, hvis det var systematisk snyd. Komplett har jeg dog erfaringer med ofte handler til kundens bedste.
--
#46
John
Gæst
07-02-2014 14:26

Rapporter til Admin
Eller hvis Komplett ikke gider bytte et bundkort der rent faktisk ikke fungerede ved modtagelsen kan de jo passende plante en fysisk rids/bøje en pin osv. Så fik de jo fortjenesten på salget...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
gasolin
Guru
07-02-2014 14:28

Rapporter til Admin
Har ikke læst hele tråden men prøv at skrive til dem der har lavet bundkortet når det ikke gir noget via komplett som du har købt kortet hos
--
#48
jespert
Guru
07-02-2014 14:31

Rapporter til Admin
#46 - i princippet ja, men bliver det almindelig kutyme hos dem, er de hurtig færdige på markedet. #40 - beklager, men så peger alt i retningen af at du ved et uheld er kommet til at lave skaden uden du har set det. Er du uenig i dette, skal du videre til forbrugerstyrelsen
--
#49
ToFFo
Guru
07-02-2014 14:36

Rapporter til Admin
Well... Ja det er sælger der skal bevise at produktet var 100% fri for skader ved salget. Men det er selvfølgelig umuligt. Så teknisk set står Komplett i en klemme. Men der findes jo også sund fornuft. Komplett kan jo ikke checke hver eneste bundkort der bliver leveret til dem. Har du set deres lager?? Det har jeg. Og der er fandme mange sager. Desuden kan en vare ikke sælges som ny, hvis forseglingen er brudt, og derved kan komplett ikke garantere med 100% sikkerhed, at produktet ikke var skadet ved levering. Med det sagt så er det DIN opgave at checke, at alt er som det skal være, inden produktet tages i brug. Det er forbrugerens ansvar at undersøge produktet for fejl og mangler ved modtagelse. Man kan ikke købe et produkt og så ringe ind 3 måneder efter og sige der forresten manglede en skrue så man vil have alle penge tilbage. Jeg tror ikke bundkortet fra beskadiget fra producenten, eller fra komplett. Jeg tror det er dig der har forvoldt skaden derpå. Måske uden selv at vide det. Det undrer mig også at det er det eneste billede du har fået. Jeg ved at deres RMA afdeling er flyttet til Sverige, så det kan være de ikke er så grundige med billeder og oplysninger, samt dialogen fra svensk til dansk måske kniber til tider. Men uanset hvad, så ved jeg at de ikke selv har smadret dit bundkort, bare for at give dig en lang næse... Det er jo tåbeligt at tænke. Anyway... De er dækket ind. Nu står du med et produkt der sandsynligvis er defekt pga. fysisk skade fra din side. Der er ikke meget andet at gøre, end at kontakte forbrugerstyrelsen med din sag, hvis du orker det. For det tager satme lang tid.
--
Nah.
#50
jespert
Guru
07-02-2014 14:42

Rapporter til Admin
#49 Hvor langt tid vil du mene der er rimeligt at man har til at kontrollere de ting man køber? #0 kan da stadig inden for 10 minutter efter modtagelse være skyld i at bundkortet bliver ødelagt, så komplett kan vel altid sig at det er selvforskyldt? Hvad hjælper det så at man skal kontrollere bundkortet med det samme? Kan det være rimeligt at jeg kan modtage bundkortet om tirsdagen, men grundet jeg først har tid til at installere det i den efterfølgende weekend, skal have dårligere rettigheder end dem som har tid lige efter modtagelse. Point - jeg kan ikke følge argumentet med det hjælper noget at se efter fejl og mangler på et produkt lige efter modtagelse.
--
#51
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 14:46

Rapporter til Admin
#46> Hmm ja og en kæmpe sag på halsen hvis det blev opdaget, så den tror jeg altså ikke helt på den der..
--
#52
myv95
Monsterbruger
07-02-2014 15:06

Rapporter til Admin
Som siges i #18: - De første 6 måneder af købet ligger bevisbyrden hos Komplett, de skal altså bevise at det var dig der gjorde noget galt. - De resterende 18 måneder skal du bevise at det var der da du fik det. Ergo de har bevisbyrden og skal dokumenterer at DU har lavet skaden.
--
The best way to predict the future is to invent it.
#53
ToFFo
Guru
07-02-2014 15:07

Rapporter til Admin
#50 - Ifg. købeloven skal man gøre opmærksom på fejl og mangler rettidigt. Det vil sige, at man indenfor rimelig tid efter modtagelse af varen, skal gøre sælger opmærksom på evt. fejl og mangler ved produktet. Købeloven citerer, at reklamation op til 2 måneder efter modtaget vare er rettidigt. Men det er så underforstået at man også undersøger varen hurtigst muligt efter modtagelse. Dog kan sælger afvise klagen, hvis køber har opført sig helt gak under handlen. Det forestiller jeg mig naturligvis ikke. Jfr. købelovens §82 under reklamation, samt §83 om afvisning af klage: Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig. https://www.retsinformation.dk[...] Ang. formodningsreglen (op til 6 mdr efter køb): Det er forbrugeren der har fat i den lange ende, da det er sælgeren der skal bevise at forbrugeren fx har handlet groft uagtsomt med varen. Dog skal sælger sandsynliggøre, at forbruger har påført skaden på produktet, ellers kan klagen afvises. I dette tilfælde er det kun forbrugerstyrelsen der kan træffe afgørelse i sagen, da sælger har afvist klagen med henblik på fysisk skade påført af forbrugeren. Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver tingene så fornemt. Det er en sær vane.
--
Nah.
#54
jespert
Guru
07-02-2014 15:20

Rapporter til Admin
#53 Det vil sige, at hvis #0 havde ringet ind og sagt at produktet er i stykker før han monterede det, så ville komplett sige - fint - vi sender et nyt til dig. Så kan han jo bare sige han ikke har haft monteret det - er vi så kommet så meget længere?
--
#55
myv95
Monsterbruger
07-02-2014 15:23

Rapporter til Admin
#54 - Jeg siger det bare, som det er i Købeloven - jeg har på intet tidspunkt forholdt mig til det konkret... Men som sagt - det kræver at Komplett dokumenterer at det er #0s skyld.
--
The best way to predict the future is to invent it.
#56
ToFFo
Guru
07-02-2014 15:23

Rapporter til Admin
#54 - Det vil sige, at hvis #0 havde ringet ind og sagt at produktet er i stykker før han monterede det, så ville komplett sige - fint - vi sender et nyt til dig. Nej bestemt ikke. Komplett ville sige - Fint - Vi tager dit bundkort retur til vurdering, hvorfra vi vil undersøge produktet for fabrikationsfejl. Derefter vil du få besked om du kan få et nyt bundkort eller ej. Kunden kan intet gøre da afgørelsen er truffet hos komplett, og de som sælger har vurderet at fejlen er selvforskyldt. Så har komplett bevist deres uskyld og så er det ord mod ord. Hvorved den eneste løsning er en tur gennem forbrugerstyrelsen. Surt men sandt. Komplett har jo dokumenteret at der er en skade på produktet samt taget billeder af det. Da Komplett ikke kan præsentere billeder af produktet inden afsendelse, går det videre til køber. Når køber heller ikke kan bevise at bundkortet så sådan ud ved modtagelse, er vi ikke kommet videre. Så lige nu er det ord mod ord og kun en tredjepart kan afgøre sagen. Da bundkortet er blevet godkendt gennem producentens kvalitetskontrol OG er blevet solgt og leveret af Komplett uden tegn på at det har været åbnet efterfølgende eller tegn på fragtskade, er det rimelig svært for forbrugeren at bevise, at fejlen ikke er sket hos ham... Det er ikke for at tage side med den ene eller den anden. Men kunden står ret dårligt lige nu. MEN! Frygt ej! For forbrugerstyrelsen er til for forbrugerne, og der skal meget til, før virksomhederne vinder over forbrugerne gennem klager i forbrugerstyrelsen. Latterligt men sandt.
--
Nah.
#57
CV
Guru
07-02-2014 15:38

Rapporter til Admin
Synes nu alligevel Komplett's påstand om den såkaldte skade er lidt søgt. Det ser i hvert fald ikke ud af meget på billedet, så man får næsten den tanke at Komplett har gjort alt hvad de kan, for at finde en årsag til at afvise reklamationen. Kender det alt for godt, fra dengang jeg selv arbejdede i en RMA afdeling.
--
#58
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 15:58

Rapporter til Admin
#57 Kobberet er, så vidt jeg kan se, delvist beskadiget, og det kan være nok til, at der ikke kan passere tilstrækkeligt med strøm. Computeren starter fordi kondensatorerne er ladte, og når kondensatorerne ikke får strøm nok, til at kunne opretholde en stabil forsyning, så lukker computeren igen. Kan sagtens være den skade, der er skyld i de symptomer, og der er ingen tvivl om, at skaden er kommet udefra / er påført produktet.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#59
ToFFo
Guru
07-02-2014 15:59

Rapporter til Admin
#57 - Enig. Synes også det er en bagatel. Men jeg forholder mig udelukkende til sagen og lovene omkring reklamation. Jeg har også været den daglige leder af en RMA afdeling. Noget så banalt som det der ville vi bare ombytte på stedet. Især når det er et DOA kort. Men det KAN jo være at der er flere skader end dem, som der lige bliver vist billeder af. Det er underligt at der kun skulle være 1 billede. Komplett tager altid indtil flere billeder fra flere vinkler, for at gøre det hele så tydeligt som overhovedet muligt. Eller gjorde... Ved ikke om det er sådan mere.
--
Nah.
#60
CV
Guru
07-02-2014 16:09

Rapporter til Admin
#58 Jeg forholder mig ikke til om det er årsagen, eller ej, til at bundkortet ikke virker. Jeg mener bare, at man har gjort sig noget umage, for at opdage at der er så lille en ridse.
--
#61
M.Mikkel
Junior Nørd
07-02-2014 16:23

Rapporter til Admin
#56 110% Enig er nu også helt sikke på det er kunden der har lavet en fejl 40. Han kan da prøve at gå til Forbrugers. men der taber han også og tar nemt over 1 år. Har aldrig haft nogle klager over noget jeg har sendt retur Komplet. Så handler kun der
--
MacBook pro 15 Retina. Note 3.Ingen win skodmaskine
#62
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 16:37

Rapporter til Admin
#60 At Komplett får øje på den slags, kan jo vendes til at være et udtryk for, at de behandler RMA-sager meget grundigt. Er der fysisk skade, kan de afvise reklamationen, hvilket de har gjort. Kan slet ikke se, hvordan man kan forvente, at en virksomhed skal smide penge ud af vinduet på at dække skader, der er forvoldt bevidst eller ubevidst af deres kunder? Giver absolut ikke den fjerneste mening IMO..
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#63
Yoda626
Monster Supporter
07-02-2014 16:50

Rapporter til Admin
Kan en blyantstreg evt. noget lodning ikke afhjælpe problemet for at se om risen er grunden til fejlen. Mit eget gæt ville være ligesom #21 "Uden at jeg skal være dommer, så tyder det allermest på, at skaden er sket ved montage i et kabinet uden at du har bemærket det". Men synes du skal gøre hvad du selv vurderer som den bedste løsning.
--
#64
lolianzo
Nørd Aspirant
07-02-2014 17:27

Rapporter til Admin
Den ridse ligner lidt en skruetrækker der er smuttet, kender det alt for godt :P
--
Intel 2600K / H70 / Gigabyte P67A-UD5 / Gigabyte 670 / Obsidian 800D / Samsung 830 / U2711 + Q27 + U2412m / HX650
#65
Anon
Gæst
07-02-2014 17:48

Rapporter til Admin
Men lige så vel, som det kunne være ham selv der ubemærket har påført skaden, med en skarp genstand, som eksempel en skruetrækker, kunne det så ikke også være dem selv der har gjort det samme, da de fik den retur? Forestil jer at det var en produktionsfejl til at starte med og de efterfølgende selv har kommet til selv at ridse bundkortet og udfra det, konstateret at det er ridsen der er skyld i det. Og hvorfor tester de så ikke bare om det er pga. af ridsen eller ej? Kan en smule lodning ikke kunne fikse det? Og derefter teste om bundkortet virker eller ej?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#66
Dety
Nørd
07-02-2014 17:57

Rapporter til Admin
Jeg tænker på?, butikker der får defekte vare ?,. bliver de ikke bar erstattet af producenten ?
--
Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#67
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 18:00

Rapporter til Admin
#0 sælgeren kan aldrig bevise at fejlen eller ridsene ikke har været til stedet da du købte varen, uanset hvor mange billeder han så sender. Ord mod ord inden for de første 6 måneder ender altid til forbrugernes fordel. Send du roligt sagen i forbrugerklagenævnet.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#68
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 18:14

Rapporter til Admin
#67 Nu det er en fysisk defekt der højst sandsynligt er sket i forbindelse med monteringen har komplett jo sådan set købeloven på deres side. Havde bundkortet ikke været monteret med fysisk/synlig defekt var det jo en helt anden sag
--
#69
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 18:31

Rapporter til Admin
#68 Ikke enig - kan sælger bevise at han ikke har lavet ridsen da han testede kortet?
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#70
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 18:34

Rapporter til Admin
#66> Producenten/importøren dækker produktet hvis det skal repareres eller ombyttes indenfor garantien. Men i sager som disse hvor der er fysisk skade på produktet er det ikke dækket af producenten/importøren. Så står forhandleren selv med regningen hvis vi vælger at ombytte det selvom det ikke er dækket af garantien.
--
#71
Activity
Elite Supporter
07-02-2014 18:41

Rapporter til Admin
Komplett er sgu meget fair, har selv brugt deres rma mange gange, uden at have læst tråden eller noget, så kunne det lyde som en fejl 40 ved monteringen og du må bide i det sure æble. :( forbrugerklagenævnet kan altid tage imod din klage, men de kan ikke en pind når det kommer til lovgivning.
--
Power mATX system inside. - www.kortlink.dk[...] -
#72
Dety
Nørd
07-02-2014 18:47

Rapporter til Admin
#70 - jeg mener, lad os sige du har købt en computer mus, og 1 uge efter sker der en teknisk fejl den brænder af , self sender firmaet du har købt den hos dig en ny, står firmaet med så? de har solgt 1 mus og mistet 1 mus, for de så bar ikke sendt en ny fra producenten ?
--
Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#73
kb-
Super Supporter
07-02-2014 18:47

Rapporter til Admin
Altså nu har jeg ikke læst alle indlæg, men din indboforsikring (med elektronikdækning) dækker det typisk.
--
.
#74
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 18:48

Rapporter til Admin
#71 Vil du uddybe hvad det er med lovgivningen de ikke kan?
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#75
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 18:48

Rapporter til Admin
#69 kortet er jo sendt retur til RMA med defekt! Så det er bevist! Hvis defekten var f.eks en kondensator sender de det da bare tilbage til producenten Generelt mangler der noget information fra køber: 1. Da du modtog bundkortet, er der overhovedet nogen mulighed for det kunne havde været et fortrudt køb, der var blevet solgt igen? Komplett skriver i mailen til dig at der på printbanerne er tydelig tegn på fysiske skader - altså FLERE af banerne, som flere har skrevet er der ikke flere billeder?
--
#76
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 18:50

Rapporter til Admin
#75 Præcis, det er sendt retur da det var defekt da han modtog det (som jeg forstår #0)
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#77
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 18:55

Rapporter til Admin
#72> Dit eksempel er en helt standard sag, musen går i stykker, forhandler ombytter musen og sender den defekte til producenten. De erstatter den med en ny, og forhandleren har ikke et tab. Kun hvis musen er ødelagt, f.eks hvis kunden taber den og den flækker, så dækker garantien ikke, og forhandleren står med regning hvis forhandleren ombytter den.
--
#78
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 19:05

Rapporter til Admin
#76 problemet er at det har en fysisk defekt køber har ikke reklameret over produktes fysiske skade før montering hvis køber havde reklameret over en fysisk defekt og man kunne se at det ikke havde været forsøgt monteret havde komplett højst sandsynligt byttet det. Der er stor sandsynlighed for skaden er opstået i forbindelse med montering, derfor interessant at vide om det var forseglet og ikke kunne være et tidligere fortrudt køb køber har fået
--
#79
Jonas
Gæst
07-02-2014 19:09

Rapporter til Admin
#32, sendte min computer til reparation, og da jeg fik den tilbage var den fandme på svensk.. Fejlen er der også stadig, Komplett er sgu ved at være sløve, handler ikke der foreløbig. Har ikke læst alle indlæg, men forstår det sådan at de bare har kigget på kortet og set ridserne og konstateret at det nok er fejlen?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#80
Tiny_Thim
Elite Nørd
07-02-2014 19:09

Rapporter til Admin
#78> #0 har tidligere i tråden skrevet at varen var 100% nu og med ubrudt forsegling, så min teori er også at det er sket under montering uden #0 lagde mærke til det.
--
#81
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 19:12

Rapporter til Admin
#78 hvis køber nægter at han har lavet nogen fysiske skader, hvordan vil sælger så bevise, at de ikke har har lavet skaden da de fik varen retur?
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#82
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 19:13

Rapporter til Admin
#65 Det ville da være vanvid, hvis Komplett skulle påføre yderligere skade i et forsøg på at bevise, at skaden er en skade? Det er for øvrigt meget tricky at reparere printbaner, der ligger så tæt, og som samtidig er isolerede / lakerede. #67 Og får han medhold der, kan Komplett bringe sagen for retten, hvor #0 ville tabe idet skaden med overvejende sandsynlighed er sket under montering. Ville nu gerne have set flere billeder fra andre vinkler af den skade..
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#83
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 19:21

Rapporter til Admin
#80 køber skriver i #40 det skulle gerne være et freesh produkt ??? Jeg kan ikke lige se han har skrevet at det var i forseglet indpakning?
--
#84
michaelp
Megabruger
07-02-2014 19:26

Rapporter til Admin
har ikke læst alt men syntes ikke #0 nævner at kort oprindelig kom i emballage som var ubrudt, og heri ligger normalt beviset for at MB er intakt ved motagelse hvis den emballage så ikke er ødelagt og så skulle #0 jo have stoppet der inden plombering blev brudt op. Så jo, komplett har nok retten på deres side, har du ubevidst få skadet det når du sætter det i maskinen er fejlen jo din, selvom du ikke selv vidste du lavede skade. præcis som folk der bakker ind i andre uden selv at mærke skaden, så er der noget du skal dække hvis du er gør alt korrekt.
--
#85
7430
Junior Supporter
07-02-2014 19:27

Rapporter til Admin
komplett er blevet for store,
--
jep jep
#86
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 19:27

Rapporter til Admin
#81 Hvorfor i alverden skulle komplett lave en fysisk skade på et defekt bundkort de kan få returneret fra producentens side??? For at påføre deres kunde unødvendig regning??
--
#87
krifosjen
Ultra Supporter
07-02-2014 19:58

Rapporter til Admin
jeg synes der er en overvægt af kommentarer i retning af at #0 selv er skyld i fejlen. Det ved vi intet om. Lad os nu bare antage, at Lasse ikke selv har forårsaget bøvlet. Jeg har selv modtaget et bundkort fra Komplett med bukkede pins, for 2 mdr. siden. Komplett mente det var mig selv, der var skyld i det. Jeg spurgte om de ville tjekke om det havde været ude tidligere - det kunne de ikke. Manden kunne oplyse at fortrydelser blev tjekket når de kom ind, og hvis der var mangler blev det til demo, og hvis ikke som alm. salg. De var dog sikre på at det var min egen skyld. Jeg er sikker på at det ikke er min skyld. Alle kan lave fejl, også robotter og pakkedamer, samt ansatte hos Komplett. Det er korrekt at de håndterer mange sager og er vant til det. Når man håndterer mange sager stiger risikoen for fejl - det er naturligt. Jeg har rodet med edb siden VIC20 i 80érne, så jeg har også lidt erfaring med det. Jeg endte med et Asus bundkort til 2.100 som ikke virkede. Jeg har bygget adskillige PC'ere som er købt hos Komplett. Det er jeg holdt op med. Hvis de ikke kan have tillid til at min påstand om at de har leveret en vare med fejl på, kan jeg heller ikke have tillid til dem og dermed kan jeg ikke bruge penge hos dem. Jeg tror Komplett vil tabe hos Forbrugerstyrrelsen, da de har bevisbyrden. Men jeg har andet at se til. Deres nye taktik ang. reklamation klæder dem bestemt ikke. Historier som 0# og min ligner hinanden og giver indtryk af en ændret holdning fra deres side. Jeg er færdig med dem indtil videre. Andre i samme situation må spørge sig selv om ikke det er tid til et alternativ. Det er vist eneste måde at påvirke dem på... Alternative er at filme medens man pakker ud og monterer, men hvor realistisk er det for almindelige mennesker? Ukampdygtigt Asus Maximus VI Formula haves...
--
Send flere penge.
#88
Shutdown
Nørd
07-02-2014 20:03

Rapporter til Admin
Som jeg også har skrevet på hwt kan det slet ikke betale sig for komplett at bruge de mandetimer og lide skade i form af dårlig omtale når det handler om et bundkort. Kan kun se de gør det af principielle årsager da de er 110% sikre i deres sag. Alt hvad jeg har haft af rma hos komplett er gået nemt og smertefrit og til min fordel. Sidst skulle jeg ikke engang sende en defekt mus tilbage til dem, de byttede med 2 andre mus der kostede 50kr mere tilsammen. Indtil andet er bevist vil jeg mene at komplett har DK's bedste rma. Kender stort set kun glade kunder.
--
I5 2500k@4700mhz,60gb crucial C300 + 60gb corsair nova ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og 2 X 480gtx. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#89
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 20:05

Rapporter til Admin
#87 Nederen! :-( Hvordan bemærkede du, at de pins var bukkede?
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#90
Emil Beck
Gæst
07-02-2014 20:15

Rapporter til Admin
Det lyder rigtig, rigtig ærgerligt, Lasse! Jeg studerer jura og har arbejdet i en telebutik, hvor jeg blev udnævnt til at snakke med de kunder, som brokkede sig over lignende uretfærdigheder (dog bare med mobiltelefoner), så jeg ved lidt om det her. Først og fremmest holder den der med "det står i loven" ikke. For i loven står der kun meget brede vendinger, og man må derfor i stedet se på domspraksis. Det nævner jeg bare lige for at alle er med på, at man ikke kan slå op i Købeloven og læse svaret direkte. Du er indenfor de første seks måneder siden købet, og er derfor omfattet af garanti. Det betyder, at Komplett skal bevise, at "det er din egen skyld", at skaden er sket. Det har de gjort ved at finde den her ridse. Med den kan de sige, at nogle tråde enten er brudt eller kortsluttede. Hvis man stiller det lidt firkantet op, er dit næste træk så, at du skal bevise, at den ridse 1) enten var der ved levering, eller 2) er ubetydelig. ad 1): Man kan ikke vinde en sag ved forbrugerklagenævnet ved at påstå at ridsen var der i forvejen. Det er ikke sket før. Det er for det første ret sandsynligt at man har med skruetrækkere og lignende at gøre under installationen. Så som et par indlæg ovenfor er inde på, er det ret sandsynligt at skaden er lavet af dig selv. Desuden bliver det meget konspirationsteoretisk at påstå, at producent og forhandler har en interesse i at sælge dig et ridset kort. Hvis emballagen var intakt ved modtagelsen, ser det således sort ud :( ad 2): Du står altså med et bundkort der ikke virker. De har fundet en udefrakommen fejl på kortet, og du har qua din garanti ret til at bevise, at der ikke er forbindelse mellem symptom og defekt. Denne bevisbyrde er desværre meget tung, og jeg tror ikke, Forbrugerklagenævnet ønsker at rejse sag på den baggrund. Konklusionen er desværre, at jeg er bange for at der ikke er noget at gøre. Jeg vil dog henvise dig til (såfremt bundkortet er "dyrt") at høre dit forsikringsselskab, om de kunne ske at dække, da der muligvis er tale om kortslutning, som er dækket af langt de fleste almindelige indbo/ulykkesforsikringer. Mvh Emil Beck
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#91
Clegg
Maxi Supporter
07-02-2014 20:20

Rapporter til Admin
#86 Hvis det er sælger der ved et uheld er kommet til at ødelægge varen, så får de da ikke producenten til at betale. Vi aner ikke hvem eller hvornår skaden er sket - det kan da være helt tilbage hos producenten. Jeg vælger bare som #87 at tro på det ikke er #0 selv der har gjort det.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz Gigabyte GA-Z68XP-UD4 MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#92
Ahmad
Nørd
07-02-2014 20:20

Rapporter til Admin
Jeg synes selv der er for mange "personlige holdninger". Det er bedst hvis man forholder sig til fakta. Fakta er bevisbyrden - dvs ansvaret for DOKUMENTATION (læs: ikke anklager), på at bundkort blev ødelagt af #0, ligger 100% hos Komplett. En evt fysisk defekt kan PRINCIPIELT være påført af en medarbejder der ikke var helt vågen, ligesom det samme ex. Gælder #0. Men det er ikke hams problem, ansvar eller andet der minder om, at bevise hams uskyld. Han er fri for omkostninger, medmindre Komplett kan komme med konkrete BEVISER for ham har ødelagt bundkortet. Det er næsten umuligt. Og dem som kender noget til matematik og fabrikker ved at der ALTID er en mindre fejlmargin som gør at visse enkelte (fx) bundkort ikke virker når de sendes ud. Evt skrammer på bundkort er herudover ikke nødvendigvis noget #0 har påført. Og hvis ham har sendt bundkort tilbage i original emballage så burde det også være tilstrækkeligt, da producenten jo har ment det (ved at levere denne specifikke emballage). Det skal siges at alt det jeg skriver ikke er personlige holdninger, men baseret på købeloven!
--
3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#93
Ahmad
Nørd
07-02-2014 20:22

Rapporter til Admin
Hams=hans/sin/sit. Skriver fra mobilen og mistede overblik over skrivefejl. Beklager.
--
3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#94
Emil Beck
Gæst
07-02-2014 20:27

Rapporter til Admin
#92 Du kan være helt hundrede på at Komplett har løftet deres bevisbyrde ved at finde en ridse af den kaliber. Jeg vil henvise dig til mit indlæg ovenfor, #90. Bolden er med andre ord på Lasses side. -Desværre! For jeg synes skam også, at det her er en møgsituation.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#95
NitroBlast
Monster Nørd
07-02-2014 20:31

Rapporter til Admin
#92 Prøv lige at pudse brillerne, og drik et glas realitetssans. Skaden på bundkortet er ikke en produktionsfejl - det tør jeg godt garantere! Tilbage er 2 scenarier: 1) Kunden har utilsigtet forvoldt skaden under montering, eller 2) Komplett har forvoldt skaden, for at unddrage sig sit ansvar; Hvorvidt den fysiske skade er skyld i symptomerne kan undersøges. Er skaden skyld i symptomerne, så kan Komplett ikke have ansvaret herfor, for hvorfor skulle kunden så overhovedet have rejst en RMA sag på defekten? Og skulle skaden ikke have relation til problemet, så ville Komplett få sig selv stillet i et så dårligt lys, at det vil påvirke deres omsætning negativt i væsentligt omfang i lang tid fremover, hvilket absolut ikke er i deres interesse.. TÆNK FOR POKKER! Og god Weekend, forresten! ;-)
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#96
UffeBG
Semibruger
07-02-2014 20:40

Rapporter til Admin
#91 altså kortet er sendt til rma, det har en tydelig fysisk skade der med alt sandsynlighed skyldes fejlmontering komplett står bedre i deres sag da: 1. De har ikke behov for at monterer i kabinet 2. De er professionel, har stor erfaring Sandsynligheden er størst for at det er kunden der har fejlmotereret Køber vil stå meget bedre hvis det kunne drages I tvivl om det var et helt nyt produkt køber havde modtaget
--
#97
Gill Bates
Super Nørd
07-02-2014 21:03

Rapporter til Admin
hvis du ikke vinder sagen, så er det frem med loddekolbe eller lign. Det kan jo nok fixes
--
#98
Shutdown
Nørd
07-02-2014 22:36

Rapporter til Admin
Lige meget hvad kan jeg godt sætte mig ind i din/0#´s situation, hvis man er sikker på at man ikke selv har ødelagt noget er det pisse surt. Men som sagt har komplett kun besvær med sådan en sag og ville helt sikkert helst være foruden. Hvor det så er gået galt, om det er dig, dem, eller en helt tredje skal jeg ikke kunne sige. Men din situation er ikke optimal.
--
I5 2500k@4700mhz,60gb crucial C300 + 60gb corsair nova ssd + 2x500gb seagate 7200.12 i raid, 16gb ram og 2 X 480gtx. Alt vandkølet.Købt billigt/brugt
#99
Mads7526
Elitebruger
07-02-2014 23:15

Rapporter til Admin
Hvis sagen ender således at du ikke får medhold i din sag, tillader jeg mig at linke til min tråd: http://www.hardwareonline.dk[...] Her har jeg haft samme problem som dig, med ridsede kobberbaner. Komplett sendte mit bundkort tilbage sammen med billeder til dokumentation. Jeg kunne så godt se hvordan fejlen var opstået og det var klart min egen skyld. Men efter jeg fixede det som beskrevet i tråden, kører bundkortet stadig perfekt. Jeg mener at min metode er bedre end en loddekolbe, men er man ferm med en loddekolbe kan det måske også ordnes på den måde. Håber du får løst dit problem. Mvh.
--
#100
ToFFo
Guru
08-02-2014 16:59

Rapporter til Admin
Lasse - Du bør ændre din trustpilot anmeldelse. Ordet "røvrendt" bliver anmeldt for groft sprogbrug og så bliver din anmeldelse måske smidt ud. Så foreslår du ændrer din overskrift :)
--
Nah.
#101
SteffE
Nørd Aspirant
08-02-2014 17:12

Rapporter til Admin
Hvorfor dælen har han lavet sådan en negativ anmeldelse når det var selvforskyldt?
--
#102
Gill Bates
Super Nørd
08-02-2014 17:31

Rapporter til Admin
fra trustpilot "De mener altså at jeg på 3 timer har formået at ødelægge mit eget bundkort" Synes det ville være mere forståeligt hvis vi snakkede 5 timer eller 15 minutter?
--
#103
M.Mikkel
Junior Nørd
08-02-2014 17:52

Rapporter til Admin
Alle dem der skriver komplet er blevet for store og andet underlig KUNDEN HAR ØDELAGT BUNDKORT kan aldrig blive Komplet problem. Det er hvad der sker når man montere selv. også sket for mig surt men længere er den ikke
--
MacBook pro 15 Retina. Note 3.Ingen win skodmaskine
#104
Fidusen
Maxi Supporter
08-02-2014 17:58

Rapporter til Admin
Det var da den skodeste anmeldelse ever på Trustpilot! For helvede mand Lasse! Vi er enige om, at DU konstaterede, at det var defekt ikke? Og at forseglingen ikke var brudt? Dvs pakken har slet ikke været åbnet før DU åbnede den og konstaterede, at det var defekt ikke? Så kan det sku da på ingen måde være Kompletts problem! Så må du ringe til producenten og høre, hvorfor de har lavet en ridse i dit motherboard... så griner de sku nok af dig. Seriøst! Hvordan mener du, at Komplett har snydt dig? Det kan man bare ikke tage seriøst på nogen måde!
--
#105
Jackson3012
Ny på siden
08-02-2014 18:39

Rapporter til Admin
Hvis man kigger på Trustpilot, så er det da tit de har haft problemer med at deres teknikere har klokket i det, siger bare at det kunne ligesågodt være dem der har haft lidt travlt lige den dag. Men umiddelbart så har du en fin sag. Problemet jeg dog kun måtte se, er at du ikke har efterset kortet ordenligt inden montering, Har selv kun haft gode oplevelser hos komplett, har tilmed engang købt en "ny" processor hos dem hvor der var tydelige spor af "paste" på, fik det returneret og ingen problemer der, så de KAN altså lave fejl. Så hvorfor alt den fanboyisme?
--
#106
UffeBG
Semibruger
08-02-2014 18:45

Rapporter til Admin
#0 Skaden tror jeg er opstået ved monteringen i kabinettet, når afstands skruerne er sat på bundkortet og det skal skubbes på plads. Normalt gør man det at man bruger en flad skruetrækker til at presse på afstands skruerne på bagsiden af pladen i kabinettet hvor bundkortet monteres. Det mærke tror jeg er opstået ved at man har forsøgt at skubbe bundkortet på plads med en skruetrækker ved at presse på kanten af bundkortet forfra og skruetrækkeren så er gledet. Det er så ikke komplett eller producenten der har lavet skaden, da de ikke montere i kabinet. Så med mindre det er tidligere solgt produkt du har modtaget finder jeg det mest sandsynligt at du selv er ansvarlig for skaden
--
#107
Jackson3012
Ny på siden
08-02-2014 19:28

Rapporter til Admin
#106 Det var pointen med at komme med mit tilfælde. (Har tilmed kvitteringen hvis i ikke tror det er sandt) men der kan ske fejl, vi taler om en virksomhed som dagligt håndterer tusinder af ordrer, selvfølgelig går noget galt og selvfølgelig kan et brugt produkt havne hos det nye! Arbejder selv med at sælge elektronik for en stor dansk virksomhed. og selv om vi bestræber os på at undgå fejl sker det af og til at returvarer etc. ender i butikken igen :(
--
#108
Contradel
Semi Nørd
08-02-2014 20:16

Rapporter til Admin
Hvis skaden er den ene printbane du viser i #11 og du ender ud med ikke at kunne få noget byttet, så tror jeg godt du eller et loddefirma kan lave det. Det er dog svært at bedømme størrelsen. Det kræver nok sådan et "mikro"skop. Rids banen op i hver sin ene og smid en klat på.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#109
NitroBlast
Monster Nørd
08-02-2014 20:20

Rapporter til Admin
#108 Gør som #99 - det er et ualmindeligt godt løsningsforslag! ;-)
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#110
pk
Supporter Aspirant
08-02-2014 22:55

Rapporter til Admin
ud fra billedet ligner det noget jeg vil tro var en skruetrækker, og jeg vil mene at det har skadet kobberet så meget at det godt kan give fejl. Jeg har selv lavet flere af den slags ridser under montering af bundkort, nogle med fatale følger RIP. Uden at placere skylden så vil jeg sige at køber står meget dårligt da det som det er beskrevet kan formodes at være sket under købers håndtering af kortet.
--
#111
kikophil
Ultrabruger
09-02-2014 00:25

Rapporter til Admin
Hmm... Nu er det jo sådan, at købeloven langt fra er perfekt. Lige som de fleste andre love!. Al handel kræver tillid fra begge parter, men der sker konstant uforudsete/ubevidste ting/hændelser, der ikke kan medtages i lovgivningen. Nogle ting sker så desværre også bevidste, hvilket bestemt ikke gør tingene lettere :) Derfor findes forbrugernævnet, samt andre klageinstanser der skal forsøge at finde hoved og hale i de forskellige forklaringer/syn på sagen. Dette vil ikke altid kunne falde ud til alles tilfredshed, da der ofte mangler dokumentation for de forskellige parters forklaringer - ord mod ord! I aktuelle sag, står køber ikke ret stærk, da MB allerede ved modtagelsen burde være tjecket for synlige skader. Og selv hvis dette var sket, ville Komplet stadigvæk kunne henholde sig til, at de har sendt en fysisk ubeskadiget fabriksny vare til kunden, og varen burde derfor være ok ved modtagelsen, hvorfor skaden kun kan være påført af kunden, eller under transport (for dårlig indpakning) Komplet har så vidt jeg kan læse fulgt deres ordensregler for denne slags sager, og det er derfor op til forbrugerstyrelsen at bedømme hvorvidt skaden er udøvet af kunden, hvilket jo heller ikke for deres vedkommende i dette tilfælde, vil være andet end en omgang gætværk. Herudover vil en vurdering til købers fordel ikke betyde, at Komplet SKAL betale/godtgøre kunden (så vidt jeg husker). Det var vist meningen, at forbrugerstyrelsen skulle ha` dømmende magt, men ved så ikke, om de har fået det endnu!. P/S - ved ikke lige hvorfor det hele blev understreget - kan ikke ændre det - sorry :)
--
Sidst redigeret af ReneSDK
#112
Fidusen
Maxi Supporter
09-02-2014 01:26

Rapporter til Admin
#111 Det er sandsynligvis fordi noget tidligere i denne tråd har været understreget, og så mangler den html-kode, der afslutter understregningen. Det får hol.dk nogle gange galt i halsen ;) Men jeg giver dig helt ret. Det er ret svært at bevise, at det er en produktionsfejl, hvis fabrikanten afviser det, og skaden ligner en fejl 40 frem for en maskinel fejl.
--
#113
Martin.v.r
Nørd Aspirant
09-02-2014 03:35

Rapporter til Admin
Jeg havde en sag med dem en gang,hvor de ikke kendte så godt til dansk lov,men jeg fik det igemmen til sidst,har ikke handlet med dem siden
--
OVERCLOCK Det er lige mig
#114
Balzac
Ultrabruger
09-02-2014 03:44

Rapporter til Admin
Komplett plejer at have en fantastisk kundeservice? Jeg købte for 2 uger siden et headset hos dem, nærmere et G35. Efter 2 uger var ledningen gået op i en knude det havde fået og lyden var forsvundet i den ene side. Jeg tog et billed af skaden og skrev til deres kunderservice. De bad mig om at bede om logge ind på deres side og bede om en returblanket. Det gjorde jeg så, men fik dagen efter så svar om at jeg slet ikke behøvede at sende det defekte headset tilbage, men at de bare ville sende mig en ny uden omkostninger. Jeg har nu fået et spritny headset fra komplett og har faktisk stadig det gamle, som underligt nok er begyndt at virke igen. Det var bare lige en lille historie om en god oplevelse. Men pointen er, at komplett plejer at være rimelige og fair overfor deres kunder. Deres kundeservice er meget bedre end andre danske butikker jeg har handlet ved, så jeg tror skam ikke de er ude på at snyde dig #0.
--
i7 4700HQ / GTX 770M / 8GB ram /
#115
michaelp
Megabruger
09-02-2014 09:03

Rapporter til Admin
80+ indlæg siden Lasse sidste svar og er forlængst forduftet. tror vist han har forstået pointen og at han har dummet sig :)
--
#116
BabaMac
Nørd
09-02-2014 09:34

Rapporter til Admin
#115 Nah, han er bare på Hwt og Trustpilot og brokke sig istedet nu..
--
Lokation: 2860 Søborg
#117
UffeBG
Semibruger
09-02-2014 10:09

Rapporter til Admin
#0 Du skriver du altid er meget forsigtig og gør ting ordentligt? Du har lige svinet/hængt Komplett.dk ud på trustpilot med en negativ anmeldelse. Efter min bedste overbevisning har Komplett ikke forvoldt skaden og har handlet korrekt i sagen. Det virker som om du nærmest bruger diverse foraer til at tvinge Komplett.dk til at give dig et nyt bundkort/pengene retur. Du burde havde ventet med at skrive negativt om komplett.dk før det var endeligt afklaret hvordan sagen enden. Du har jo sagt du vil klage til forbrugerklagenævnet. Specielt nu du selv mener du er forsigtig og gør ting ordentligt)
--
#118
kikophil
Ultrabruger
09-02-2014 12:43

Rapporter til Admin
#112 Tak for det. Rart at det ikke er noget man skal sidde og bruge tid på selv at rette :) #114 Ja det er jo normalt de dårlige oplevelser man oftest læser om, og de gode bliver så lidt væk blandt disse :) Alle firmaer har jo både tilfredse samt utilfredse kunder. Hvis alle de utilfredse bankkunder skrev om deres utilfredshed med gebyrer/kundebehandling etc. ville alt andet jo drukne i disse indlæg :) #115 Jo men hvis #0# har fået nok "smæk" nu, kan vi andre jo fint bruge tråden til egne oplevelser - gode som dårlige. Det kan for nogle godt være brugbart i kommende situationer :) #116 + 117 Hmm.. følelsen af svigt og afmægtighed er nok det samme både for vragede kvinder samt forurettede mænd. Logikken forsvinder, og ingen kan vide sig sikre. Det kræver tid før dampen går af :)
--

Opret svar til indlægget: De nægter Garanti!!!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning