Ingen betydning.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
har selv undret mig utallige gange. Kontaktede ASUS/ROG på facebook - de skrev at hvis man åbenlyst beskadiger sit grafikkort(som det handlede om i mit tilfælde), efter at have brudt klistermærket - så er der ingen garanti.
Men rent juridisk tror jeg kun det er i Asien producenterne kan forbyde kunder at vedligeholde deres produkter med et klistermærke
--
Meshify Mini / Z270I / 7700K / Nh-U12S / 16GB Dominator Platinum(3200) / RTX 2080 Dual / RM750x V2 / 2TB SSD / Creative Katana / AOC AG322QCX
#1 Tak for svaret, men ved du hvor man kan læse sig lidt mere frem til det?
#2 Nåh så du tror jeg kan tyre mit grafikkort ind i væggen men så længe der er klistermærker på så går det nok? :P
Jokes aside, så det var dig der kom til at beskadige det eller var det grafikkortet det bare brændte af? Hvis det var den anden tænker du at du kunne skubbe lidt mere på dem og de ville have givet sig?
Lige pt tænker jeg at købe sådan en 1080ti Aero men da det ikke er den bedste køler derude så overvejer jeg lidt at skifte den ud med en arctic accelero extreme 4 eller en Morpheus 2 men hvis det stiller mig på dårlig grund hvis noget skulle gå galt bagefter så tror jeg nok hellere jeg vil døje med larmen.
--
#3 Jeg kan ikke huske det. Der er faldet domme omkring emnet for år tilbage.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
#3 hvis du har en udvidet elektronikforsikring som mig.. så ja. Men ASUS garanti skal du nok ikke regne med :P
Ødelagde skam ikke noget.. henvendte mig blot for at høre ift. garanti når kortet skulle sælges videre (vidste jo at der nok skulle være en eller anden optimist der ville prøve at sige han skulle have det hele for halve, og brudt garanti skulle da ikke være årsagen til hans forsøg :D)
vandkølede et 1080 strix, og smed stock køleren på et par dage inden jeg solgte det (så jeg lige kunne teste det igennem, og være helt sikker på alt sad som det skulle)
Hmm.. har selv haft 970 Turbo, og 1080TI FE - vil absolut ikke anbefale nogle mennesker at købe turbine kort - medmindre det er for at smide et hybrid beslag på / kraken g12 med AIO
Smed Artic Accelero Twin Turbo II (hed den vidst) på mit 970 Turbo - så peakede det ved 54c, i stedet for 80c, og 2/3 af støjen var reduceret.. så det var bestemt pengene, tiden, og risikoen værd - dog skal man vide bare en lille smule hvad man laver / have en god forsikring :)
--
Meshify Mini / Z270I / 7700K / Nh-U12S / 16GB Dominator Platinum(3200) / RTX 2080 Dual / RM750x V2 / 2TB SSD / Creative Katana / AOC AG322QCX
Der findes generelt set to slags garantier. Den loven sikrer dig og så hvad producenten tilbyder. Producentens skal altid være lig med eller bedre end hvad loven foreskriver. Hvis du bryder et klistermærke så kan producentens garanti bortfalde, men du har stadig hvad loven sikrer dig. Så den stikker er kun relevant hvis produktet kommer med en langvarig “ekstra” garanti.
--
#6
Ikke helt, producentens garanti behøver ikke være bedre end hvad loven foreskriver, men hvis sælger fortæller dig at det solgte produkt har garanti skal det stille dig bedre end reklamationsretten.
Ontopic:
I forhold til din ret, reklamationsretten, har det ingen betydning. Det eneste sted det har betydning, er over for producenten, som du oftest ikke bør reklamere over for så længe du er dækket af reklamationsretten, da den stiller dig bedre.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg kunne forestille mig (rent gætteri fra min side), at et ødelagt klistermærke stiller dig dårligere i forhold til bevisbyrden. Har du været inde og pille er det nærliggende at grunden til en defekt er dit pilleri. Upåagtet hvad du præcis har gjort ved dimsen. Jura og sund fornuft hænger langt fra latid sammen :)
Og som #0 (og andre) også er inde på, så er der forskel på reklamationsret og garanti. At producenterne så ofte ikke kan kende forskel og 'garantien' er det samme som reklamationsretten er en anden sag. Det hjælper selvfølgelig heller ikke på sagen, at lovgivningen omkring reklamationsret er forskellig fra land til land.
--
Alright så så længe jer er under reklamationsretten så burde jeg være okay så længe det ikke noget jeg har gjort som har været skyld i at kortet fejler længere hen af vejen.
Tak for hjælpen gutter.
--