Freesync kan jo ikke synkronisere FPS og din skærms refresh rate, når skærmen er 144Hz xD Så det giver sig selv.
Ved ikke hvordan Freesync virker, men med G-sync slår man G-sync og vsync til i NVIDIA kontrolpanel, og slår vsync fra i spil. Man har stadig en cap på 144Hz eller hvad skærmen nu kører, og G-sync er aktiveret.
--
Pubg er låst til 144 fps max.
--
Okay vidste ikke der var sådan et fps cap :)
Men nu hvor min fps nok vil svinge rigtig meget er freesync så ikke en stor fordel? :)
--
Hvorfor vil dine fps svinge rigtig meget?
Jeg har en 4790k med et 970 i og 16gb 2400mhz og jeg har konstant 100-130 fps
--
loveandmusic
Syntes bare at kunne se på mange youtube benchmark at fps flyver meget op og ned i pubg :)
--
#1: hvad mener du med din første sætning? Hvis skærmen var (fixed) 144hz kan man naturligvis ikke synkronisere noget ;), men den er
jo netop variabel 35-144.
#3: freesync (/gsync) er netop en stor fordel når din fps svinger rigtigt meget, da skærmen så hele tiden
følger din fps og du ikke får hakket frameraten yderligere i stykker af
hvordan det lige passer med refreshes. (lidt firkantet sagt vil du uden
freesync komme til at hoppe mellem 144,72,48,36,.. fps og med vil du
også kunne køre alt derimellem)
Du kan med dine vsync indstillinger vælge hvad der skal ske hvis spillet køre hurtigere end
skærmens max, altså om du vil have tearing (som er svært at se på 144hz)
eller den skal cappe som med vsync (og normalt er der ikke meget grund
til ikke at vælge det sidste). Men hvis pubg selv capper er det jo
ligegyldigt :)
--
#6 Mente over 144 FPS.
--
#0
Husk nu, at FreeSync er til AMD, mens G-Sync er til nVidia. Jeg synes ikke, at det er blevet nævnt andre steder i tråden.
Vh
GingerDahl
--